Napisano 30 Wrzesień 200519 l Widziałem na innym forum taki tutrioal co można wyciąć dziurę w boksie za pomocą drugiego boxu. A dokładnie to było tak że robimy box i później 2 i wycinamy w pierwszym taką dziurę jak box 2.
Napisano 30 Wrzesień 200519 l to się nazywa boolean, znajdziesz to w compound objects i w maxowym helpie :) Pozdrawiam
Napisano 30 Wrzesień 200519 l Boolean - to jest to :) Jeśli nie wiesz jak działa poszukaj tutaj na forum albo w helpie programu, którego używasz, pod hasłem "boolean". pozdr
Napisano 30 Wrzesień 200519 l compound objects -> boolean -> pick operdant b ( czy jakoś tak ) i zaznaczasz box który ma robić otwór w pierwszym... ps. naprawdę w tym tutorialu nic nie było o tym napisane?? pozdr
Napisano 30 Wrzesień 200519 l Autor nie pamiętam adresu tego forum. A gdzie jest to compound objects???
Napisano 30 Wrzesień 200519 l z zakłądce create(po prawej) standard prim>compound najlepiej zaopatrz się w powerboolean
Napisano 30 Wrzesień 200519 l Po prawj stronie jest taka strzałka pod nią są jakieś kwadraciki a niżej pisze StandardPrimitives, wciskasz to i wybierasz CompoundObj
Napisano 30 Wrzesień 200519 l zaznaczasz jeden obiekt klikasz boolean, pick operand B, wybierasz drugi obiekt a potem rodzaj operacji, union, A-B, B-A itp... To tak bardzo w skrócie
Napisano 30 Wrzesień 200519 l To ja jeszcze taką radę Ci dam: staraj się w miarę możliwości nie używać boolean'a, w ostateczności, kiedy nie masz już zamiaru nic robić z tym obiektem.
Napisano 30 Wrzesień 200519 l Autor Jeszcze jeden problem. A mianowicie załadowałem plik jpg. do material editor ale nie da się go nanieść na teksturę.
Napisano 30 Wrzesień 200519 l Pliki z teksturą ładujesz do kanału diffuse jakiegoś materiału: Zanaczaś kulkę z materiałem, klikasz wtaki kwadracik obok diffuse, wybierasz pozycję bitmap i wybierasz plik z birmapą.
Napisano 1 Październik 200519 l kolejny leniwiec :( masz maxa wiec przeczytaj calego helpa, wszystkie tutoriale, oraz user reference. tam jest mapisane wszystko o wszystkim, z pewnoscia sa odpowiedzi na twoje pytania i opisy wszystkich funkcji o ktore pytasz no, to wszystko ;) sprezynke o ile pamietam splinem
Napisano 1 Październik 200519 l Heh, mamy swiezaka w 3dsmax.;) ;). Ale dobra ja sie nie pyskuje bo ja jestem nowy na forum to tez moze byc ze mna podobnie wlasnie tu. Ale mysle ze forum nie jest takie trudne w obsludze jak max. ;) Heh a poza tym tak jak mowil Kome. Poczytaj helpa do maxa (klawisz F1) a Ci sie troszeczke rozjasni wszystko. Tym bardziej ze max ma go bardzo wyraznego. A taka najprosciejsza sprezynka??? Przepis: 1. wejdz w create > shapes > Helix 2. wstaw na scene ksztalt i przejdz w zakladke modify. 3. Ustaw tam wedle uznania i zaznacz "renderable" 4. wyrenderuj. 5. jak chcesz widziec zadatek efektu w viewporcie bez renderingow zaznacza w modify tego shape'a "Display render mesh"... Thats it. P.S. To forum jest extra... Mysle ze bede zesciej tu bywal i postowal...
Napisano 1 Październik 200519 l Ej, no co Wy... wchodzisz w create/dynamic objects/spring. i masz sprężynę. Mozesz okreslać nawet jej parametry fizyczne, podczepiać ją, o ilości zwojów, grubości i dokładnosci modelu juz nie wspominając. Ups... czyżbym jednak o nich wspomniał? PS. Tam jest równiez Damper, czyli tłok. Podczepiasz do modelu i działa zgodnie z własną definicją.
Napisano 2 Październik 200519 l Ten temacik to jest dla Vorka i Tweety`ego ;) a tak na serio to mozna nawet ze splajnów spręzyne wymodelować :D