ajrisz Napisano 1 Październik 2005 Napisano 1 Październik 2005 Witajcie. Robie pierwszy projekt,-sypialnie. Mam problem z ustawieniem swiatel i z renderigniem pod Vray.. zalaczam moja wizualke. Na razie same sciany + podloga. Renderuje widok z kamery. Pokoik jest zamkniety z kazdej strony. W oknach mam swiatlo Target Direct, na srodku pokoiku omni z multipier 0,5 . (wieksze przejasnia scene). Omni ma wlaczone area shadow. Probowalam dac skylight ale w polowie renderingu wywalal sie max:/ moje ustawienia Vray sa tutaj: http://mika.rubikon.pl/render/1.jpg http://mika.rubikon.pl/render/2.jpg http://mika.rubikon.pl/render/3.jpg no coz, jest to najlepszy efekt jaki uzyskalam od rana:/ czy mozecie mi doradzic co zrobic aby efekt oswietlenia byl bardziej realistyczny?
TrojkaT Napisano 1 Październik 2005 Napisano 1 Październik 2005 w oknach wstaw vrraylight, i nie renderuj photonami jak nie umiesz ich oblugiwac ;) sproboj light cache i nim sie pobaw pozdrawiam
hkropinski Napisano 1 Październik 2005 Napisano 1 Październik 2005 bardzo słaby render oraz oświetlenie, mało pokazałeś modelowania, pozdr
piotrek Napisano 1 Październik 2005 Napisano 1 Październik 2005 Patrząc na to ciężko cokolwiek powiedzieś - same ściany :p Cienie są zbyt ciemne. pozdr
ajrisz Napisano 1 Październik 2005 Autor Napisano 1 Październik 2005 sprobuej tym light cache ale co to jest? a na razie pokazuje same sciany, fakt ;p
chveti Napisano 1 Październik 2005 Napisano 1 Październik 2005 zajrzyj do wątku w WiP'ie Light Contest od pierwszych stron.Powinien pomóc.
ajrisz Napisano 1 Październik 2005 Autor Napisano 1 Październik 2005 opcje znalazlam:) a watek poczytam:) ok mam druga probe.. uzylam tym razem Light cache.. wyszlo nie powiem, nawet ladnie. Czy cos jeszcze pozmieniac? aha, nie wiem co jest z cieniami, czemu sa takie mocne? no i dlaczego zniklo direct target z okien? bo to neiodbrze :( pomozcie jak to poprawic.. P.s w oknach mam Vray lights z ustawieniami multiplier na 10 i smooth shadows surface
TrojkaT Napisano 1 Październik 2005 Napisano 1 Październik 2005 troszke za duzy multiplier, daj tez jakis driectlight i ustaw vray shadows, cos ta podloga nie odstaje :)
ajrisz Napisano 2 Październik 2005 Autor Napisano 2 Październik 2005 jest juz ciut lepiej, okna rzucaja swuiatlo sloneczne, choc bardzo delikatne mimo iz direct light ma 5. ktos wie czemu tak delikatnie?? no i ten cien miedzy podloga a sciana z oknami.. ktore ustawienia za to odpowiadaja? bo probuje probuje i nie wiem jak to poprawic:/
TrojkaT Napisano 2 Październik 2005 Napisano 2 Październik 2005 dalej nie widze directlight ;) proponuje poszukac jakis tutoriali to ci wiecej da niz ja ci bede mowil pozdro
JunioR Napisano 3 Październik 2005 Napisano 3 Październik 2005 na początek proponuje pokazac ustawienie samego renderu i pokazac ustawienia światła w scenie. a i proponuje popopatrzec tu: http://www.evermotion.org/tutorials/mich/
ajrisz Napisano 7 Październik 2005 Autor Napisano 7 Październik 2005 witajcie, z oswietleniem juz idzie mi coraz lepiej. Mam tylko pytanko jak usunac niektore bugi. Sa zaznaczone na zalaczonym zdjeciu. moje ustawienia to: Adaptive QMC - min 1 , max 4 Indirect Ilumination ON, Primary Engine - multi. 1,0 Irradiance Map Secondary Engine None Current Preset - Medium Hsph.subdivs : 8 Interp. samples - 20 QMC SAAMPLER: Noise treshlod: 0,002 Min samples - 16 Global Subdis Multiplier : 16,0 G-buffer/color mapping : Dark multiplier 1,8 Bright Multiplier: 1,1 i to wszystko. Nie wiem gdzie zrobilam blad.. Prosze o pomoc, tylko to mi zostalo i moge ruszac dalej.. w kazdym oknie mam swiatlo Vray Light i na suficie mam swiatlo Vray light. W oknach multiplier 1,0. na suficie 2,0 i exlude podloga. oraz Direct Target multlpier 2,0 .. P.s moj ostatni render to obrazek ostatni. (pierwszy z prawej) co mysliscie,czy juz nie jest ok? :) ZMienila, preset z medium na very high i wyglada ok:)
RA Napisano 7 Październik 2005 Napisano 7 Październik 2005 No juz do czegos ciekawszego dochodzisz. :) Daj w sec. bounces np. light mape i kombinuj dalej. pozdrawiam
ajrisz Napisano 8 Październik 2005 Autor Napisano 8 Październik 2005 a w czym mi pomoze tu light map? teraz efekt mnie juz bardzo zadowala (jak na 2 tygodnie siedzenia nad samym ustawieniem swiatla :P ) Oki dalam Light Cache z multiplier 0,3 ... a jak zlikwidiowac ten maly cien miedzy szafka na ksiazki a sufitem? Cienie przy podlodze juz znikly. czekam na dalsze sugestie :P
ajrisz Napisano 11 Październik 2005 Autor Napisano 11 Październik 2005 Witam. mam problem z environment. Z menu Render- environment ustawilam krajobraz za oknem. Po zrenderowaniu wynik wyglada jak na zalaczonym jpg. Ta podloga.. co z nia jest nie tak? w matreiale Vray mam takie ustawienia: W refelct: hight Glossines: 1,0 Reflc. Glossines: 0,8 Subdvid:`10 ktos ma jakis pomysl?
polka dot Napisano 11 Październik 2005 Napisano 11 Październik 2005 to nie wina materialu tylko environmenta, zapewne nie zmienilas w mapie na spherical lepiej jednak jest renderowac bez envronmenta, zapisac jako tif z kanalem alpha i w photoshopie dokleic tlo :)
ajrisz Napisano 11 Październik 2005 Autor Napisano 11 Październik 2005 oki teraz zmienilam na spherical i chyba ciut lepiej.. a tak w ogole chcialabym to zrobic w shopku ale co z Volume Fog? ta mgla calkiem fajny efekt daje (chyba?) a czy jak wtedy zapisze jako Tif to ona tam bedzie?
tomeus Napisano 11 Październik 2005 Napisano 11 Październik 2005 No i tak nieźle jest... Ale dorób coś do tego bo jak narazie to pare boxów widze ...
polka dot Napisano 11 Październik 2005 Napisano 11 Październik 2005 fog w pomieszczeniu takiego typu jak ty robisz raczej nic dobrego nie wrozy, lepiej to wywal i zapisuj do tifa :) imo
ajrisz Napisano 11 Październik 2005 Autor Napisano 11 Październik 2005 no dorabianiem sie jeszcze dzis zajme:D a fog hmm chcialam dac mgle za oknem hehehe :)))) no co , przedstawie poranek ;p ;))) jest taka mozliwosc... ? :( oj chcialabym.. aby byla:)
polka dot Napisano 11 Październik 2005 Napisano 11 Październik 2005 skoro za oknem, to przeciez mozna namalowac na tle w PSie, i dokleic razem pod tifa
ajrisz Napisano 11 Październik 2005 Autor Napisano 11 Październik 2005 no ok, niby mozna:) ale i tak chcialabym wiedziec czemu environment z maxa mi zle wychodzi? kolejny renderig, dodorbilam okna, klamki na razie zielone hehe ;) mapa environment odbija sie w podlodze. Okropnosc, nei wiem czemu.. ale jak ogolnei zaczyna to wyglad? PS> Nie uwierzycie to sie renderowal 5 GODZIN !!!! o jezu:/ czy to musi tyle trwac?? przeciz jak wstawie mebelki to to zajme chyba 1/2 dnia :||
7gaga Napisano 13 Październik 2005 Napisano 13 Październik 2005 ten dywanik jest swietny;) wyglada jak ..no nie wiem jak to nazwac ..jak piankowy?:) tez mam zawsze problem z czasem renderow wiec jakos mnie to nie dziwi ale tez zaczynam;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się