Posted October 1, 200519 yr Witajcie. Robie pierwszy projekt,-sypialnie. Mam problem z ustawieniem swiatel i z renderigniem pod Vray.. zalaczam moja wizualke. Na razie same sciany + podloga. Renderuje widok z kamery. Pokoik jest zamkniety z kazdej strony. W oknach mam swiatlo Target Direct, na srodku pokoiku omni z multipier 0,5 . (wieksze przejasnia scene). Omni ma wlaczone area shadow. Probowalam dac skylight ale w polowie renderingu wywalal sie max:/ moje ustawienia Vray sa tutaj: http://mika.rubikon.pl/render/1.jpg http://mika.rubikon.pl/render/2.jpg http://mika.rubikon.pl/render/3.jpg no coz, jest to najlepszy efekt jaki uzyskalam od rana:/ czy mozecie mi doradzic co zrobic aby efekt oswietlenia byl bardziej realistyczny?
October 1, 200519 yr w oknach wstaw vrraylight, i nie renderuj photonami jak nie umiesz ich oblugiwac ;) sproboj light cache i nim sie pobaw pozdrawiam
October 1, 200519 yr Patrząc na to ciężko cokolwiek powiedzieś - same ściany :p Cienie są zbyt ciemne. pozdr
October 1, 200519 yr Author sprobuej tym light cache ale co to jest? a na razie pokazuje same sciany, fakt ;p
October 1, 200519 yr Author opcje znalazlam:) a watek poczytam:) ok mam druga probe.. uzylam tym razem Light cache.. wyszlo nie powiem, nawet ladnie. Czy cos jeszcze pozmieniac? aha, nie wiem co jest z cieniami, czemu sa takie mocne? no i dlaczego zniklo direct target z okien? bo to neiodbrze :( pomozcie jak to poprawic.. P.s w oknach mam Vray lights z ustawieniami multiplier na 10 i smooth shadows surface
October 1, 200519 yr troszke za duzy multiplier, daj tez jakis driectlight i ustaw vray shadows, cos ta podloga nie odstaje :)
October 2, 200519 yr Author jest juz ciut lepiej, okna rzucaja swuiatlo sloneczne, choc bardzo delikatne mimo iz direct light ma 5. ktos wie czemu tak delikatnie?? no i ten cien miedzy podloga a sciana z oknami.. ktore ustawienia za to odpowiadaja? bo probuje probuje i nie wiem jak to poprawic:/
October 2, 200519 yr dalej nie widze directlight ;) proponuje poszukac jakis tutoriali to ci wiecej da niz ja ci bede mowil pozdro
October 3, 200519 yr na początek proponuje pokazac ustawienie samego renderu i pokazac ustawienia światła w scenie. a i proponuje popopatrzec tu: http://www.evermotion.org/tutorials/mich/
October 7, 200519 yr Author witajcie, z oswietleniem juz idzie mi coraz lepiej. Mam tylko pytanko jak usunac niektore bugi. Sa zaznaczone na zalaczonym zdjeciu. moje ustawienia to: Adaptive QMC - min 1 , max 4 Indirect Ilumination ON, Primary Engine - multi. 1,0 Irradiance Map Secondary Engine None Current Preset - Medium Hsph.subdivs : 8 Interp. samples - 20 QMC SAAMPLER: Noise treshlod: 0,002 Min samples - 16 Global Subdis Multiplier : 16,0 G-buffer/color mapping : Dark multiplier 1,8 Bright Multiplier: 1,1 i to wszystko. Nie wiem gdzie zrobilam blad.. Prosze o pomoc, tylko to mi zostalo i moge ruszac dalej.. w kazdym oknie mam swiatlo Vray Light i na suficie mam swiatlo Vray light. W oknach multiplier 1,0. na suficie 2,0 i exlude podloga. oraz Direct Target multlpier 2,0 .. P.s moj ostatni render to obrazek ostatni. (pierwszy z prawej) co mysliscie,czy juz nie jest ok? :) ZMienila, preset z medium na very high i wyglada ok:)
October 7, 200519 yr No juz do czegos ciekawszego dochodzisz. :) Daj w sec. bounces np. light mape i kombinuj dalej. pozdrawiam
October 8, 200519 yr Author a w czym mi pomoze tu light map? teraz efekt mnie juz bardzo zadowala (jak na 2 tygodnie siedzenia nad samym ustawieniem swiatla :P ) Oki dalam Light Cache z multiplier 0,3 ... a jak zlikwidiowac ten maly cien miedzy szafka na ksiazki a sufitem? Cienie przy podlodze juz znikly. czekam na dalsze sugestie :P
October 11, 200519 yr Author Witam. mam problem z environment. Z menu Render- environment ustawilam krajobraz za oknem. Po zrenderowaniu wynik wyglada jak na zalaczonym jpg. Ta podloga.. co z nia jest nie tak? w matreiale Vray mam takie ustawienia: W refelct: hight Glossines: 1,0 Reflc. Glossines: 0,8 Subdvid:`10 ktos ma jakis pomysl?
October 11, 200519 yr to nie wina materialu tylko environmenta, zapewne nie zmienilas w mapie na spherical lepiej jednak jest renderowac bez envronmenta, zapisac jako tif z kanalem alpha i w photoshopie dokleic tlo :)
October 11, 200519 yr Author oki teraz zmienilam na spherical i chyba ciut lepiej.. a tak w ogole chcialabym to zrobic w shopku ale co z Volume Fog? ta mgla calkiem fajny efekt daje (chyba?) a czy jak wtedy zapisze jako Tif to ona tam bedzie?
October 11, 200519 yr No i tak nieźle jest... Ale dorób coś do tego bo jak narazie to pare boxów widze ...
October 11, 200519 yr fog w pomieszczeniu takiego typu jak ty robisz raczej nic dobrego nie wrozy, lepiej to wywal i zapisuj do tifa :) imo
October 11, 200519 yr Author no dorabianiem sie jeszcze dzis zajme:D a fog hmm chcialam dac mgle za oknem hehehe :)))) no co , przedstawie poranek ;p ;))) jest taka mozliwosc... ? :( oj chcialabym.. aby byla:)
October 11, 200519 yr skoro za oknem, to przeciez mozna namalowac na tle w PSie, i dokleic razem pod tifa
October 11, 200519 yr Author no ok, niby mozna:) ale i tak chcialabym wiedziec czemu environment z maxa mi zle wychodzi? kolejny renderig, dodorbilam okna, klamki na razie zielone hehe ;) mapa environment odbija sie w podlodze. Okropnosc, nei wiem czemu.. ale jak ogolnei zaczyna to wyglad? PS> Nie uwierzycie to sie renderowal 5 GODZIN !!!! o jezu:/ czy to musi tyle trwac?? przeciz jak wstawie mebelki to to zajme chyba 1/2 dnia :||
October 13, 200519 yr ten dywanik jest swietny;) wyglada jak ..no nie wiem jak to nazwac ..jak piankowy?:) tez mam zawsze problem z czasem renderow wiec jakos mnie to nie dziwi ale tez zaczynam;)
Create an account or sign in to comment