Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witajcie. Robie pierwszy projekt,-sypialnie. Mam problem z ustawieniem swiatel i z renderigniem pod Vray.. zalaczam moja wizualke. Na razie same sciany + podloga. Renderuje widok z kamery. Pokoik jest zamkniety z kazdej strony. W oknach mam swiatlo Target Direct, na srodku pokoiku omni z multipier 0,5 . (wieksze przejasnia scene). Omni ma wlaczone area shadow.

Probowalam dac skylight ale w polowie renderingu wywalal sie max:/

 

moje ustawienia Vray sa tutaj:

 

http://mika.rubikon.pl/render/1.jpg

http://mika.rubikon.pl/render/2.jpg

http://mika.rubikon.pl/render/3.jpg

 

no coz, jest to najlepszy efekt jaki uzyskalam od rana:/

 

czy mozecie mi doradzic co zrobic aby efekt oswietlenia byl bardziej realistyczny?

  • Odpowiedzi 23
  • Wyświetleń 1,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

w oknach wstaw vrraylight, i nie renderuj photonami jak nie umiesz ich oblugiwac ;) sproboj light cache i nim sie pobaw

 

pozdrawiam

Napisano

Patrząc na to ciężko cokolwiek powiedzieś - same ściany :p

Cienie są zbyt ciemne.

 

pozdr

Napisano
  • Autor

sprobuej tym light cache ale co to jest? a na razie pokazuje same sciany, fakt ;p

Napisano

zajrzyj do wątku w WiP'ie Light Contest od pierwszych stron.Powinien pomóc.

Napisano
  • Autor

opcje znalazlam:) a watek poczytam:)

 

ok mam druga probe.. uzylam tym razem Light cache.. wyszlo nie powiem, nawet ladnie. Czy cos jeszcze pozmieniac? aha, nie wiem co jest z cieniami, czemu sa takie mocne? no i dlaczego zniklo direct target z okien? bo to neiodbrze :( pomozcie jak to poprawic..

 

P.s w oknach mam Vray lights z ustawieniami multiplier na 10 i smooth shadows surface

Napisano

troszke za duzy multiplier, daj tez jakis driectlight i ustaw vray shadows,

cos ta podloga nie odstaje :)

Napisano
  • Autor

jest juz ciut lepiej, okna rzucaja swuiatlo sloneczne, choc bardzo delikatne mimo iz direct light ma 5. ktos wie czemu tak delikatnie??

 

no i ten cien miedzy podloga a sciana z oknami.. ktore ustawienia za to odpowiadaja? bo probuje probuje i nie wiem jak to poprawic:/

Napisano

dalej nie widze directlight ;) proponuje poszukac jakis tutoriali to ci wiecej da niz ja ci bede mowil

pozdro

Napisano
  • Autor

witajcie, z oswietleniem juz idzie mi coraz lepiej. Mam tylko pytanko jak usunac niektore bugi. Sa zaznaczone na zalaczonym zdjeciu.

 

moje ustawienia to:

 

Adaptive QMC - min 1 , max 4

 

Indirect Ilumination ON, Primary Engine - multi. 1,0 Irradiance Map

Secondary Engine None

 

Current Preset - Medium

Hsph.subdivs : 8

Interp. samples - 20

 

QMC SAAMPLER:

Noise treshlod: 0,002

Min samples - 16

Global Subdis Multiplier : 16,0

 

G-buffer/color mapping :

Dark multiplier 1,8

Bright Multiplier: 1,1

 

 

i to wszystko. Nie wiem gdzie zrobilam blad.. Prosze o pomoc, tylko to mi zostalo i moge ruszac dalej..

 

w kazdym oknie mam swiatlo Vray Light i na suficie mam swiatlo Vray light.

W oknach multiplier 1,0. na suficie 2,0 i exlude podloga. oraz Direct Target multlpier 2,0 ..

P.s moj ostatni render to obrazek ostatni. (pierwszy z prawej) co mysliscie,czy juz nie jest ok? :) ZMienila, preset z medium na very high i wyglada ok:)

Napisano

No juz do czegos ciekawszego dochodzisz. :)

Daj w sec. bounces np. light mape i kombinuj dalej.

 

pozdrawiam

Napisano
  • Autor

a w czym mi pomoze tu light map? teraz efekt mnie juz bardzo zadowala (jak na 2 tygodnie siedzenia nad samym ustawieniem swiatla :P ) Oki dalam Light Cache z multiplier 0,3 ... a jak zlikwidiowac ten maly cien miedzy szafka na ksiazki a sufitem? Cienie przy podlodze juz znikly. czekam na dalsze sugestie :P

Napisano
  • Autor

Witam. mam problem z environment. Z menu Render- environment ustawilam krajobraz za oknem. Po zrenderowaniu wynik wyglada jak na zalaczonym jpg. Ta podloga.. co z nia jest nie tak?

w matreiale Vray mam takie ustawienia:

 

W refelct:

hight Glossines: 1,0

Reflc. Glossines: 0,8

Subdvid:`10

 

ktos ma jakis pomysl?

Napisano

to nie wina materialu tylko environmenta, zapewne nie zmienilas w mapie na spherical

 

lepiej jednak jest renderowac bez envronmenta, zapisac jako tif z kanalem alpha i w photoshopie dokleic tlo :)

Napisano
  • Autor

oki teraz zmienilam na spherical i chyba ciut lepiej..

a tak w ogole chcialabym to zrobic w shopku ale co z Volume Fog? ta mgla calkiem fajny efekt daje (chyba?) a czy jak wtedy zapisze jako Tif to ona tam bedzie?

Napisano

No i tak nieźle jest... Ale dorób coś do tego bo jak narazie to pare boxów widze ...

Napisano

fog w pomieszczeniu takiego typu jak ty robisz raczej nic dobrego nie wrozy, lepiej to wywal i zapisuj do tifa :) imo

Napisano
  • Autor

no dorabianiem sie jeszcze dzis zajme:D

a fog hmm chcialam dac mgle za oknem hehehe :))))

no co , przedstawie poranek ;p ;)))

 

jest taka mozliwosc... ? :(

oj chcialabym.. aby byla:)

Napisano
  • Autor

no ok, niby mozna:) ale i tak chcialabym wiedziec czemu environment z maxa mi zle wychodzi?

 

kolejny renderig, dodorbilam okna, klamki na razie zielone hehe ;) mapa environment odbija sie w podlodze. Okropnosc, nei wiem czemu.. ale jak ogolnei zaczyna to wyglad?

 

PS> Nie uwierzycie to sie renderowal 5 GODZIN !!!! o jezu:/ czy to musi tyle trwac?? przeciz jak wstawie mebelki to to zajme chyba 1/2 dnia :||

Napisano

ten dywanik jest swietny;) wyglada jak ..no nie wiem jak to nazwac ..jak piankowy?:)

tez mam zawsze problem z czasem renderow wiec jakos mnie to nie dziwi ale tez zaczynam;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności