Skocz do zawartości

Maxwell 1.X


xeav

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 627
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Actually Juan just posted something on the spanish forum that says that today we are getting a big really big post today. He also said that the best is yet to come.

here is the link for any spanish speakers that missed it

 

http://www.maxwellrender.com/forum/viewtopic.php?t=13855

 

Wyglada na to że powinien dzisiaj byc jakis wiekszy update - moze dlatego tak powoli to idzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie odnosnie opcji resume w 1.0 - odpowiedz.

 

Yes, resume will be available in a free patch after the 26th release, however cooperative rendering IS available in 1.0, and you can use that as a sort of resume render, just render the same scene several times, then use coop to merge the different mxi's together. You can do this on a single computer if you want, or over a network. If you have more than one computer, coop will be much more useful for you than resume anyway. But resume will be back shortly after the 1.0 release.

 

W sumie nie jest tak źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

It's very simple with coop rendering.

 

Every time you do a render, after it has finished, you can save an mxi file. So you repeat this say 3 times, each time saving an mxi with a different name.

 

Then all you have to do is simply go to File>Load coop mxi, choose those 3 mxi files, and Maxwell will merge them together into a single new mxi file. So it's as if you had resumed the render 3 times.

 

Czyli robie scene daje kopie z teksturami dla mietka, ten renderuje u sibie ja renderuje u siebie ten sam plik, potem łączymy wyniki razem w całosc - albo renderuje raz, renderuje drugi łącze w całosc i mniej noisu i wychodzi na to samo co resume.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ponoc wg nextlimitu tak - jest jakis nowy sposób obliczania tego i dlatego to tak działa - cos jak by za kazdym razem liczyło w inny posob ze po połączeniu da lepszy rezultat - nawet jesli jedel obliczy sample 3 a drugi 1 - ponoc ma byc to samo co 4. Tak mi napisali - tyle że potrzebne sa tekstury dodatkowo te uzyte w scenie do tego na kazdym pc ale w maxie to nei problem poprzez archive.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

It's very simple with coop rendering.

 

Every time you do a render, after it has finished, you can save an mxi file. So you repeat this say 3 times, each time saving an mxi with a different name.

 

Then all you have to do is simply go to File>Load coop mxi, choose those 3 mxi files, and Maxwell will merge them together into a single new mxi file. So it's as if you had resumed the render 3 times.

Jeśłi chodzi o to, zastanawiam się czy trzeba będzie mieć dodatkowe licence aby to zmegrować ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba będzie tak, że trzeba będzie mieć na każdym kompie różne licencje bo nie zmegruje :>
wątpie bo skoro kumpel juz po renderze wysyła do ciebie jakis plik z danymi na temat rendera i ty łaczysz go z swoim plikiem to wygląda na to że mergowanie nie będzie miało nic wspólneog z licencjami - pewnie będzie działąc na tej samej wersji zainstalowanej na 3 różnych komputerach i mergować ale pewnie nie będzie to legalny sposób :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm.... wszytko to super wyglada. wiecie moze czy jakos , oprócz tych wszystkich nowinek, popracowali również nad czasem rendera??

 

Początkowo czas renderingu w wersji 1.0 miał byc jeszcze mniejszy niż w przypadku RC5 jednak po ostatnich zmianach wiadomo że już tak nie będzie - co prawda nie odbiega zbytnio od RC5 - ale jak głoszą wieści wzrosło obciążenie pamięci a co za tym idzie renderki mogą sie troche wydłużyc - dlaczego wzrosło ? bo została wbudowana opcja możliwosci zmiany natężenia świateł po ukonczonym procesie renderowania co jest dobrze widoczne na filmikach. I teraz wiadomo już że im więcej w scenie dodamy zmiennych świateł tym większe będzie obciążenie pamięci - nie sa to jakies wugurowane przyrosty pamięciożerności ale jednak może to wpływać na wydłużenie czasu renderingu.

 

btw. ktoś wie czy będzie support dla NURBSów maykowych?

 

Odnosnie licencji - jedna licancja = 4 rdzenia, niestety majowe nurbsy muszą jeszcze poczekać poniewaz nie ma wsparcia ze strony maxwella 1.0 jeśli o nie idzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie !! to w rzeczywistości kaustyka jest nienaturalna - maxwell jest lepszy niż otaczający nasz świat bo to przelicza w danej chwili gdy klikne 'render' a maszyny które przejeły nasz swiat codziennie gi nieliczą bo za dużo roboty jest pewno więc coś sie mogło już zmienić przez ten czas a z tego co wiem to Gi jest podliczane tylko z rana po pogodzie a wczesniej serwuja nam hdrii - jak nas wyciagają z sluzu i przerabiają na żarówki marki 'osram' - jak jutro znikne z forum to wiedzce że odważyłęm sie powiedzieć na głos ze nei zyjemy w realnym swiecie - niemozliwe zeby to co działo sie w polsce było prawdą - to lepsza wersja matrixa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie co, te scenki są zbytnio podobne, jeżeli oni naprawde zorbili jedną naprawde a drugą renderem, to naprawde musieli by się postarać co do nanometra... no i ta Kaustyka, na obydwoch praktycznie taka sama... no a na innych zdięciach widać jakiego koloru tam jest światło, moze są zorbione innym aparatem i inaczej to wygląda, no ale i tak coś tu śmierdzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności