Skocz do zawartości

Featured Replies

  • Odpowiedzi 627
  • Wyświetleń 42,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

aha widze że już dałes :] nice - ciekawe na czym renderowany ten box z szkła i jak długo.

No to czekamy do jutra :]

Napisano

jest 19 kwietnia 2006 roku godzina 14:00 a nic nowego nie pokazlai jak narazie xD pozostał tydzien do daty premiery.

Napisano
Actually Juan just posted something on the spanish forum that says that today we are getting a big really big post today. He also said that the best is yet to come.

here is the link for any spanish speakers that missed it

 

http://www.maxwellrender.com/forum/viewtopic.php?t=13855

 

Wyglada na to że powinien dzisiaj byc jakis wiekszy update - moze dlatego tak powoli to idzie.

Napisano

no i szlag mnie trafił :|

 

RESUME MXI FOREVER*

 

(*) comes with 1.x Add-Ons for free

 

czyli chyba nie z 1.0

Napisano

Pytanie odnosnie opcji resume w 1.0 - odpowiedz.

 

Yes, resume will be available in a free patch after the 26th release, however cooperative rendering IS available in 1.0, and you can use that as a sort of resume render, just render the same scene several times, then use coop to merge the different mxi's together. You can do this on a single computer if you want, or over a network. If you have more than one computer, coop will be much more useful for you than resume anyway. But resume will be back shortly after the 1.0 release.

 

W sumie nie jest tak źle.

Napisano
  • Autor
Hidden emitters are now possible :D:D:D:D:D
o: vonderful, filmiki super
Napisano

It's very simple with coop rendering.

 

Every time you do a render, after it has finished, you can save an mxi file. So you repeat this say 3 times, each time saving an mxi with a different name.

 

Then all you have to do is simply go to File>Load coop mxi, choose those 3 mxi files, and Maxwell will merge them together into a single new mxi file. So it's as if you had resumed the render 3 times.

 

Czyli robie scene daje kopie z teksturami dla mietka, ten renderuje u sibie ja renderuje u siebie ten sam plik, potem łączymy wyniki razem w całosc - albo renderuje raz, renderuje drugi łącze w całosc i mniej noisu i wychodzi na to samo co resume.

Napisano

hindus z grubsza mowiac tak, bedzie trzeba poprostru kilka razy wiecej kliknac myszka :D

Napisano
  • Autor

ale np. jeśli miałbym mxi z sl 1 i mietek mxi sl 1 to czy noise będzie zredukowany?

Napisano

ponoc wg nextlimitu tak - jest jakis nowy sposób obliczania tego i dlatego to tak działa - cos jak by za kazdym razem liczyło w inny posob ze po połączeniu da lepszy rezultat - nawet jesli jedel obliczy sample 3 a drugi 1 - ponoc ma byc to samo co 4. Tak mi napisali - tyle że potrzebne sa tekstury dodatkowo te uzyte w scenie do tego na kazdym pc ale w maxie to nei problem poprzez archive.

Napisano

Jak narazie najbardziej interesująco wygląda distribute rendering. Jestem ciekawy jak się będzie sprawował w praktyce.

 

Mam nadzieję że za 6 dni nie zapcha się im serwer... ;]

Napisano
  • Autor
It's very simple with coop rendering.

 

Every time you do a render, after it has finished, you can save an mxi file. So you repeat this say 3 times, each time saving an mxi with a different name.

 

Then all you have to do is simply go to File>Load coop mxi, choose those 3 mxi files, and Maxwell will merge them together into a single new mxi file. So it's as if you had resumed the render 3 times.

Jeśłi chodzi o to, zastanawiam się czy trzeba będzie mieć dodatkowe licence aby to zmegrować ?
Napisano

w jakim sensie ? czy na drugim kompie będzie musiała byc inna kopia czy że bedzie trzeba miec tą z drugiego na własnosc żeby mergować ? o czym piszecie ?

Napisano
  • Autor

chyba będzie tak, że trzeba będzie mieć na każdym kompie różne licencje bo nie zmegruje :> a jeśli nie to będzie super

 

btw. ktoś wie czy będzie support dla NURBSów maykowych?

Napisano
chyba będzie tak, że trzeba będzie mieć na każdym kompie różne licencje bo nie zmegruje :>
wątpie bo skoro kumpel juz po renderze wysyła do ciebie jakis plik z danymi na temat rendera i ty łaczysz go z swoim plikiem to wygląda na to że mergowanie nie będzie miało nic wspólneog z licencjami - pewnie będzie działąc na tej samej wersji zainstalowanej na 3 różnych komputerach i mergować ale pewnie nie będzie to legalny sposób :)
Napisano

hmmm.... wszytko to super wyglada. wiecie moze czy jakos , oprócz tych wszystkich nowinek, popracowali również nad czasem rendera??

Napisano
hmmm.... wszytko to super wyglada. wiecie moze czy jakos , oprócz tych wszystkich nowinek, popracowali również nad czasem rendera??

 

Początkowo czas renderingu w wersji 1.0 miał byc jeszcze mniejszy niż w przypadku RC5 jednak po ostatnich zmianach wiadomo że już tak nie będzie - co prawda nie odbiega zbytnio od RC5 - ale jak głoszą wieści wzrosło obciążenie pamięci a co za tym idzie renderki mogą sie troche wydłużyc - dlaczego wzrosło ? bo została wbudowana opcja możliwosci zmiany natężenia świateł po ukonczonym procesie renderowania co jest dobrze widoczne na filmikach. I teraz wiadomo już że im więcej w scenie dodamy zmiennych świateł tym większe będzie obciążenie pamięci - nie sa to jakies wugurowane przyrosty pamięciożerności ale jednak może to wpływać na wydłużenie czasu renderingu.

 

btw. ktoś wie czy będzie support dla NURBSów maykowych?

 

Odnosnie licencji - jedna licancja = 4 rdzenia, niestety majowe nurbsy muszą jeszcze poczekać poniewaz nie ma wsparcia ze strony maxwella 1.0 jeśli o nie idzie.

Napisano
  • Autor

ulala maxwell rośnie w siłę :>

 

 

... matowe nurbsy muszą jeszcze poczekać poniewaz nie ma wsparcia ze strony maxwella 1.0 jeśli o nie idzie.
:
Napisano

tej opcji to mi akurat nie potrzeba - coraz mniej tych nowosci pokazują z dnia na dzien. A filmik już nie taki ciekawy jak wczesniej :|

Napisano

Sam jestem ciekaw co z tego wszystkiego wyjdzie. Tylko te ich niektóre pokazowe renderki są fatalne. :(

 

 

pozdrawiam

Napisano

no ja tez troszke sie martwie o wymagania sprzetu, bo widzac po tych prezentacjach to bedzie potrzebny wiekszy procek i wiecej pamieci.

P.S Rendery ktore przedstawił trojkąt są tak jakby troszke kijowe :)

Pozdrawiam

Napisano

ej nie wymagajmy by mieli jeszcze czas renderowac cos wiekszego jesli codziennie ma byc update :) ja sie ciesze z tego co będzie :) nigdy sie na nim nie zawiodłem.

Napisano

wszystkie cienie sie rozkladają jak na fotce, jestem pod wrażeniem, to kolejny b wazny argument do tego żeby się wgłębić w maxwella :)

Ah jeszcze 2 dni

Napisano

Jestem w szoku. Myslalem ze to jakies porownanie kolejne z betą a tu foto i maxwell;D masakra:D czekam, czekam!;]

Napisano
  • Autor

są prawie indetyczne, foto zawiera więcej błędów ;>

Napisano

Kurczę, nigdy nic nie robiłem w Maxwellu, zawsze jedynie słyszałem że to w cholere wolny i niewydajny system ale za to bardzo realistyczny... ehhh... może sproboję :))

Napisano

ta niewierne tomasze teraz sie nawracają 2 dni przed premierą :)

ciekawe kiedy kome do nas dołączy ;P

 

Dziwne troche że skoro to fotka to nie widac odbicia aparatu :| cos mi to smierdzi.

Napisano

Coś nierealistyczna kaustyka na tym foto.

 

hindus - przecież wiadomo, że w opcjach aparatu włączono funkcję "hidden" ;>

Napisano

Nie !! to w rzeczywistości kaustyka jest nienaturalna - maxwell jest lepszy niż otaczający nasz świat bo to przelicza w danej chwili gdy klikne 'render' a maszyny które przejeły nasz swiat codziennie gi nieliczą bo za dużo roboty jest pewno więc coś sie mogło już zmienić przez ten czas a z tego co wiem to Gi jest podliczane tylko z rana po pogodzie a wczesniej serwuja nam hdrii - jak nas wyciagają z sluzu i przerabiają na żarówki marki 'osram' - jak jutro znikne z forum to wiedzce że odważyłęm sie powiedzieć na głos ze nei zyjemy w realnym swiecie - niemozliwe zeby to co działo sie w polsce było prawdą - to lepsza wersja matrixa.

Napisano

Wiecie co, te scenki są zbytnio podobne, jeżeli oni naprawde zorbili jedną naprawde a drugą renderem, to naprawde musieli by się postarać co do nanometra... no i ta Kaustyka, na obydwoch praktycznie taka sama... no a na innych zdięciach widać jakiego koloru tam jest światło, moze są zorbione innym aparatem i inaczej to wygląda, no ale i tak coś tu śmierdzi...

Napisano

Chyba jednak to zdjęcie - rzeczywiście na zbliżeniu widać, że prostopadlościany są prawdopodobnie z kartonu. Dziwne jest tylko to, ze nigdzie nie odbija sie aparat.

Napisano

czas i sprzet na jakim bylo to renderowane

1500x900 render, left all night, near 10h in my P4 D830 3.0GHz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności