Napisano 10 Listopad 200519 l Witam po przerwie w kolejnej odsłonie chciałem zaprezentować roboczą wersję autka nad którym obecnie pracjuę. Legendarna już Toyota Supra II (dodam że planuje zakup takowej w wersji 3.ol turbo :]) Ale do meritum, mam nadzieje że podpowiecie mi co mógłbym zrobić aby te renderki wygladały lepiej To wyjsciowa fotka w charakterze inspiracji (to Honda NSX żeby było jasne) Obecnie pracuje nad otoczeniem myśle zebędzie to plac otoczony jakąś kolumnadą choć teraz robie materiał zdjęciowy do textur i może sie to jeszcze zmienić. I jak sie Wam to widzi ?
Napisano 10 Listopad 200519 l no i mam ochote Ci coś urwać nza to żes tak ładne auto zaczął i nie skończył a Tobie damusTo życze zamieszczenia go w galerii
Napisano 10 Listopad 200519 l Autor Ok to może inaczej, bowiem miałem nadzieje na jakąś szerszą dyskusję. Prosiłbym o nieco pełniejsze wypowiedzi, naprawde jestem już tak zapętlony w wykresy tych funkcji którymi mapuje tę scene że potrzebuje świerzego spojrzenia i nieco luźnych spostrzeżeń. Osobiście zastanawiam sie nad kroplami na masce, coś mi w nich nie gra. Może jakaśpodpowiedz ? W tzw między czasie dorobiłemkilka drobiazgów http://www.smcars.net/forums/index.php?action=dlattach;topic=19354.0;id=31948;image ale to sprawy 3rzędne
Napisano 10 Listopad 200519 l nie można obrazków zamieścić gdzieś indziej? nie mam ochoty rejestrować się tylko po to żeby zobaczyć te screeny.
Napisano 10 Listopad 200519 l Autor Przepraszam za komplikacje związane z konieczością rejestrowaia i logowania postaram sie zamienić tą opcje, sęk jednak w tym że tak mi jest najwygodniej załatwiam bowiem 2 fora za darmo i bez barier czy ograniczeń. Zgapiłem ten techniczny dylemat bo przeglondarka robi mi to automatycznie ;) Co do świateł, zwykły standardowy materiał maxa, z shaderem mentala glow, musi działać przy właczonym FG rzecz jasna - tu ukłon w strone Greg_jg pomógł mi nieco w ogarnięciu sterowania zarówno GI jak i FG ten patent tez zainicjował i choć daleko się on już w swej ewolucji zmienił to Greg mnie na niego nakierował - dzięki
Napisano 11 Listopad 200519 l Autor Poprawiłem nieco materiał, jeszcze nie jestem w pełni zadowolony ale juz jest myślę duzo lepiej. Co Wy na to ?? http://www.smcars.net/forums/index.php?action=dlattach;topic=19354.0;id=32012;image http://www.smcars.net/forums/index.php?action=dlattach;topic=19354.0;id=32013;image
Napisano 11 Listopad 200519 l Dla mnie bomba. :) Mozesz jedynie podloze zminic. Moze nie az takie male te plytki.
Napisano 11 Listopad 200519 l mi sie bardzo podoba modelik, ladne auto i bardzo ladnie odrobione :D ale: -chromy sa troszke sztuczne :) -za czyste oponki -czemu ma pozaginana folie na szybach ? drogo bys go nie sprzedal bo ma dziurawy lakier :D (chyba ze to krople wody)
Napisano 12 Listopad 200519 l Autor Słuchajcie docelowo ta Supra bedzie w ruchu, ponieważ w domyśle jeździ po mokrym to i jest mokra, plamki, dziury, kleksy i inne atrakcje to niby ta woda. Widze że sie nie sprawdza skoro nie łapiecie o co mi chodzi pytanie jak to zrobic zeby było lepiej bowiem mi kończa sie pomysły. walcze teraz z układem cząstek bowiem planuje zorganizować tą toyotą kila baczków i zrobic sporo dymu. Jesli chodzi o chromy prosiłbym KONKRETNIEJ znaczy co mógłbym poprawić ?
Napisano 13 Listopad 200519 l Autor Kolejna sprawa, poszukuje zdjecia na blok silnika od dołu najlepiej centralnie minimum perspektywy jeszcze lepiej cały spód w przyzwoitej rozdziałce, moze ktoś poratować ? Nie mam samochodu obecnie by samemu pstrykąć
Napisano 26 Styczeń 200619 l Autor OK witam po przerwie, nie wiele wydażyło się w międzyczasie bowiem explodowałem kompa, no ale zebrałem na nowy w skutek czego kontynuuję dzieło. Postanowiłem przenieść suprę do studia i teraz zwracam się z prośbą o wskazanie dogodnego servera na którym mógłbym zamiescić materiał do prezentacji i omówienia frapujących mnie kwestji.
Napisano 26 Styczeń 200619 l Autor Ok w poprzedniej kwesti odsyłam do: http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=5899&highlight=darmowe+serwery Natomiast pierwszy studyjny efekt ma się taki prosiłbym o konstruktywną krytykę
Napisano 26 Styczeń 200619 l moglbym gdzies wrzucic porzednią wersję ? bo na sm-cars cos sie nie moge dostac a studyjne dosyc fajne pozdro
Napisano 26 Styczeń 200619 l Ja bym zrobił ciemniejsze podłoże, i zwiekszył troche odbicia w lakierze. Jakoś dziwnie przednia flga wyszła. I jeszcze bym podkreślił że światła są zapalone...
Napisano 26 Styczeń 200619 l Autor OK dla tych którzy nie mogą, lub nie chcą borykać się z SMCARS małe przypomnienie i rozeznanie:
Napisano 26 Styczeń 200619 l Render z czarnym lakierem jest w porządku. Ba-nawet mi się podoba(:P). Jednakże coś mnie odpycha od rendera z czerwonym lakierem. Może to, że jak się bliżej przyjżę to widzę hmm....... pomarszczoną szybę. Stary popraw to... Szkoda marnować takiego superowskiego modelu. Supra z szarym lakierkiem też mi się podoba. Otoczenie w miarę Ok...
Napisano 26 Styczeń 200619 l Dość ciekawie to wyszło, aczkolwiek: Tak jak DonVito Corleone wspomniał- przyciemnij lekko podłoże (światłem), bo wyszło trochę przepalone. Chyba lepiej będzie, gdy pozbędziesz się półkola za samochodem- tak, by cały plane był w miarę równo oświetlony. Można też bardziej zaakcentować włączone światła. Materiały nawet ładne :) Popraw FG, bo widać smugi/pasy. Wrzuć jeszcze wersję "nocną" ze studia (włączone światełko wewnątrz samochodu + reflektory nawet z vol. light). ps. Wersja ze studia lepsza, niż pozostałe.
Napisano 26 Styczeń 200619 l Ostatni render ciekawy, ale troche pusty ;/. Dodaj pare obiektow i moze byc bardzo ciekawie ;>
Napisano 26 Styczeń 200619 l Obiektów w studiu...co ma dodać banana, krzesło ? Chucka Norisa ?...chyba że nie wykryłem w Twoim komentarzu ironicznego żartu :P:>
Napisano 26 Styczeń 200619 l DonVito Corleone - czytaj dokladnie ;]. Chodzilo mi o ostatni render... ;]
Napisano 26 Styczeń 200619 l Autor Spokojnie Panowie w istocie "ostatni" render jest pierwszym, wyjaśniam że obecnie ostatnią i aktualną wersją jest ta studyjna. Jeśli chodzi o poprzednie proponuje nazwać je czerwona i srebrna bedzie jasnosć zaś chetnie zobacze jakieś komentarze w odniesieniu również do nich. Kysha nie wyłapał kontekstu ale spokojnie zdarza sie najlepszym.
Napisano 27 Styczeń 200619 l No te dwa "pierwsze" rendery są fajne. Tylko ja bym redner czerwony wyrednerował na srebno :).
Napisano 27 Styczeń 200619 l Autor Na srebro prezentuje sie to tak, jestem w trakcie budowy sceny, otoczenia dla tej supry ale jest to dzielone prze inne projekty: McLaren SLR, Ferrari Daytona, raktywowany niechcacy przez Majora Dodge Viper, że o projekcie semestralnym nie wspomne ;) a o sesji tym bardziej. Tak czy inaczej czekam na jakis skonkretyzowane wskazówki, będe wdzięczny za pomoc. I kilka klamotów na szybko
Napisano 27 Styczeń 200619 l model fainy, ale te podloze chyba za bardzo odbija ;) jak by bylo wypastowane
Napisano 27 Styczeń 200619 l Nie no jak dlamnie to rewelacja. Własnie taki render chciałbym zrobic dla swojego mustanga. Jak się robi takie krople ?. Bo Tobie wyszły rewelacyjnie nawet na szybie sa takie "rozpłynięte".
Napisano 27 Styczeń 200619 l Autor Krople załatwia po części proceduralny bump i tylko bump bez dodatkowych atrakcji. ALE, ale mam tu do podniesienia inna szalenie ważna dla studyjnej wersji kwestię. Potrzebuje używając maxa 7,5 uzbrojonego zatem w MR'a oswietlić scene obiektem. Pytanie czy komuś sie to udało inaczej a niżeli glow i FG. Bowiem w moim mniemaniu kiepsko towychodzi a w systemie w jakim buduje scene w studio była by to prosta i rewelacyjna metoda oswietlenia. Więc mam nadzieje że na tyle megamuzgów ktoś podpowie mi jak tego dokonać. Nie ukrywam że preferował bym emisję fotonów z powierzchni plane ale w obecnym stanie mojej wiedzi nie wiemjak sie do tego zabrać.
Napisano 28 Styczeń 200619 l jak to się stało ze nie widziałem tego wątku wcześniej bardzo ładne rendery i fajne kropelki ci wyszły
Napisano 27 Luty 200619 l Autor OK, dzięki za miłe słowa, ale pozwolicie że ponowie zapytanie, czy ktoś mógłby mi chociaż w skrócie opisać zjawisko emisji fotonów przy uzyciu materiału nałozonego na mesha. Domyślam sie że to przy właczonym GI co dalej nastepuje FG teraz jak konstuowac materiał i sterować emisją? LUDZISKA POTRZEBUJE POMOCY, pała mi macierz raidowa najwyraźniej szlak trafi wszystkie moje dane, czy sa w sród was tacy magicy którzy mogli by cos pomóc w odzyskaniu tych danych ? O.K. witam po przerwie,kryzys zażegnany, udało mi sie ocalić praktcznie wszystkie dane, w brew temu co mówią to cie jest takie trudne, o ile dusk sięjeszcze kreci ;) akej alemy nie o tym. Wracajac zaśdo tematu, mam pewne zasady które nie pozwalają archiwizować nieskończonych projektów wobec grozy utraty wszystkiego postanowiłem kończyń projekt nim zaczne kolejny tak by na bierzaco wszystko archiwizować. Idąc tym tropem zbudowałem, w zasadzie buduje wciąż tło dla mojej SUPRY. Zasugerowałem sie pewnie wiadomosciami z ostatnich tygodni a w nich sporo było jak wiecie o halach wiec taka stworzyłem (mam nadzieje ze sie nie zawali - na wszelki wypadek nie właczyłem grawitacji ;p) w autocadzie prezentowało sie to słabo ... ...wiec szybciutko smignołem do maxia... ...oczywiście to pierwsza przymiarka do oświetlenia... ...problemy pojawiły sie juz na wstępie ale o tym za moment... ... Oświetlenie słońcem z zewnątrz, załozenia 2 światła standardowo później GI i FG w mentalu. poniewaz planuje tu mnogość ujeć iluś tam autek założyłem sobie stosunkowo niewielki foton od 4cm średnicy. Rozpoczołem emisje by upakować gęsto scene i co sie okazuje, ano moge wyemitować tylko 22 mln fotonów a to ciagle mało. To co obserwujecie to własnie wynik oświetlenia 22milionami fotonów ale o średnicy 16 cm. FG troszke sie rozpasało a ciagle go brakuje obecnie 300 sampli eh... ...moje pytanie Jak moge zwiększyć liczbe emitowanych fotonów??(bo samo wpisać więcej nie wystarcza bowiem wyskakuje błąd allokacji) dysponuje szybkim kompem z 4 GB ramu w trakcie renderu wykożystanie pamięci fizycznej jest na poziomie 50% czyli ok 2 gb. dodam że obecna emisja trwa ok 20 min więc nie ma paniki co poradzicie ??
Napisano 27 Luty 200619 l Powiem tylko, że masz ładną kosiarkę...;) 4GB Ram'u - no ładnie... Niestety nie znam się na fotonach, więc nie bardzo mogę Ci pomóc...
Napisano 27 Luty 200619 l Autor A dzięki, dzięki faktycznie kosi konkurencje, nazwałem go nawet kanibal na czesć mojego nieżyjacego juz kompana i najbardziej oddanego towarzysza, kochana to była psina. Tak czy siak to nowy nabytek i badam jego możliwosci. Dodałem troche detali...
Napisano 9 Marzec 200619 l Autor OK widze że temat fotonów jest wyraźnie niewygodny - trudno. puki co mam pewne problemy z softem ale to nie miejsce na to by sie o tym rozpisywać. Postanowiłem zaśmiecić te halę i poustawiać tam roznosci. Na pierwsz ogień idzie wózek widłowy i jakies palety.Prośba podpowiedzcie mi co mógłbymjeszcze tam poustawiać nieskąplikowanego - bo to tylko tło dla skrzetnie ukrytej przed policją supry ;)
Napisano 9 Marzec 200619 l Ja proponuję beczki z paliwem, stare i nowe opony, felgi i jakieś box'y z narzędziami :P No i jakieś podnośniki hydrauliczne by się przydały ;p pzdr
Napisano 9 Marzec 200619 l Autor Heh dzięki ale to nie jest magazyn składowy tylko hala produkcji więc beczki z piwem raczej nie przejdą myśle o innych elementach ale jakos opornie ;)
Napisano 9 Marzec 200619 l http://www.delphiayachts.com.pl/pictures/infrastr/ddd.jpg http://www.dolzamet.pl/grafika/hala.jpg http://trucks.com.pl/dzialy/producenci/foto/producenci_36b-1.jpg może to Ci cos pomoze pozdro
Napisano 9 Marzec 200619 l Autor No to juzlepiej, chociaż jeszcze to nie to... ... nie podchodzi mi pod moją wizję eh nie lubie tego stanu, ale dzięki za inspiracje bede wdzięczny za wiecej.
Napisano 9 Marzec 200619 l Czyli to ma być "dziupla"??. Spoko modele :) Fajno wygląda jak narazie. CIekawy jestem efektu koncowego :)Powodzenia
Napisano 9 Marzec 200619 l Autor Bubu - dziupla to bardzo dobre określenie, taki właśnie klimacik, tego szukam. tylko dziuple nie wyświetlaną się na co dzień ;) a i od święta sporadycznie. Mimo to da sie zrobić kwestia czasu jak bys miał coś inspirującego ...
Napisano 10 Marzec 200619 l Coś takiego w tle gdzieś w oddali+jakieś autko (nikoniecznie jedno) przykryte płachta/plandeką. "schludnie" poukładane cześci od aut ;) Dużo duzo cześci kluczy, śmieci, beczki z paliwem, olejem, szmaty, opodnośniki i różnego rodzaju sprzęt itp itd. Jakiś taki kadr i supra tam gdzie człowieczek :) Tam gdzie ten wan jakiś samochodzik na podnośniku, te po prawej przykryte plandeką, po lewej jakiś śmieci, częsci, beczki.Ja widze to tak, tyle, że właśnie klimatyczne byłoby oświetlenie nocne, a ty chyba dążysz do dziennego.I twoja hala jest ogromna i jak by była tam dziupla to zaopatrzyć by można było pół kraju. NO, ale można zawsze dorobić jakieś stare maszyny zeby wyglądąło na opuszczony hangar. Nop nie wiem, może pomogłem troszeczke :) Jeszcze raz powodzenia. Jak coś jeszcze znajde to zapodam
Napisano 10 Marzec 200619 l Autor Wielkie dzieki, no to juz mnie natchneło. Faktycznie miała to być opuszczona hala, stanowiąca raczej przejsciową krjówkę niż warsztat ale juz dłubie warsztacik w mniejszej skali (choć uparłem sie że i te hale skończe) Tak czy siak mysle że mogły by tam dziac sie inne atrakcje, np samochody w kontenerach na chwile przed wycieczką do emiratów. No zobaczymy, jak tylko przekonam maxa że podpięcie nowego dysku to nie próba gwałtu na licencji pojawią sie kolejne rendery. A swoją drogą autodesk ma u mnie poważną krechę za to co ostatnio wyczynia z obsługą klijentów, że o "poprawnosci" działania zabezpieczeń nie wspomnę.
Napisano 30 Marzec 200618 l Autor OK Bubu dzięki za wsparcie, cierpliwosci jeszcze nieco niebawem bedzie update wersji studio, później reszta. Ciagle jednak poprawiam samo autko i w zwiazku z tym prosba może ktoś ma zooma na tylne reflektory supry bo to co znalazłem na necie nie daje pełni informacji, bardzo by mi to pomogło nadać bryłce finalny kształt.
Napisano 30 Marzec 200618 l http://www.streamlinemotorsports.com/supra/album/photos/DSCN0839b.JPG jeden link... moze sie przyda
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto