Napisano 4 Grudzień 200519 l Postanowiłem założyć ten wątek aby wszyscy fani mogli się wyrzyć na twórcach maxwella. Render byćmoże dobry ale z początku mnie przeraża. Jestem świeżo kilka minutek po otworzeniu go pierwszy raz chyba sami potwierdzicie to po zobaczeniu obrazka ... Druga sprawa to material editor. Nie ma juz gotowych shaderów. Żechyba wydadzą jakąś biblioteke w późniejszym czasie. Poniżej obrazek material editora wraz z na szybko stworzonym shaderem ...
Napisano 4 Grudzień 200519 l Zaraz sproboje tez cos wrzucic... Edit: Taki krotki test, jakies 7 minut preview... (zmniejszone o polowe)...
Napisano 4 Grudzień 200519 l ej jhak wy to robicie ja nawet mam klopoty z nałożeniem shadera a preview'a to już w ogóle nie wiem jak zrobic, nie no teraz znaów na becie jade ale widac że przekombinowali z tym studioem mogli zostawic tak jak było tylko dac do maxa podgląd w me i więcej gotowych shaderów
Napisano 4 Grudzień 200519 l Render teoretycznie powinien dzialac po staremu bezposrednio z maxa, ale trzeba zmienic cos w ustawieniach systemu. Mianowicie we wlasciowsciach systemu -> zaawansowane -> zmienne srodowiskowe -> trzeba miec: MAXWELL ROOT - C:\Program Files\Next Limit\Maxwell\ Path - C:\Program Files\Next Limit\Maxwell\mxcl (no chyba ze gdzies indziej jest zainstalowane) Render dziala tylko z emiterami, natomiast nie dzialaja zadne skydomey itp. Natomiast jezeli otworzymy scene w Maxwell studio to dziala phisicsky, ale bez sun :(... Na dodatek Studio jest cholernie nie stabilne, czesto sie wysypuje bez powodu... Jezeli macie np tylko czarny render to oznacza ze poprostu w scenie nie ma zadnych emiterow... Pozdrawiam
Napisano 4 Grudzień 200519 l cielismy szybciej to mamy szybciej - niczego innego sie nie spodziewałem - jest dobrze - moze jakis patch poprawiający pare będów i będzie git moim zdaniem - material editor rules :)
Napisano 4 Grudzień 200519 l no preview dziala zajebiscie ;) jestem zgodny z hinduesm maxwell RULEZZ :) za kilka dni bedzie wszystko ok
Napisano 4 Grudzień 200519 l Podzielam wasz optymizm, ale niepokoi mnie fakt ze NL wypuscilo tak zbugowany program. ;] pozdrawiam
Napisano 4 Grudzień 200519 l a to jest jakas oficjalna wersja juz na sprzedaz czy jakas beta testowa wersja????
Napisano 4 Grudzień 200519 l To jest RC1, wersja testowa, nazywali ja tak dlatego, ze juz wsyd bylo wypuszczac wersje beta, po dawno zapowiadanym terminie wydania wersji finalnej ;) ... Pozdrawiam
Napisano 5 Grudzień 200519 l Już ma u mnie plusa za nawigację jak w Mayce :) EDIT: czemu kiedy importuję scenkę mxs wyexportowaną w Mayce, to w Maxwell Studio nic się nie pojawia - nie zgłasza żadnych błędów, nic ? EDIT2: Ok, już wiem, można wyeksportować do obj, a później to do studia.
Napisano 5 Grudzień 200519 l 1 render z maxwella rc1 drugi z bety... co się stało że się ze psuło (i jak to naprawić?)
Napisano 5 Grudzień 200519 l mam to samo:) maja to do jutra ponoc zrobic, pisalem o tym w newsach co i jak
Napisano 5 Grudzień 200519 l a czym jest mapa alpha w maxwellu? bo jeżeli tym co wszędzie indziej to..
Napisano 6 Grudzień 200519 l faktycznie troche dziwny ten interfejs hmmm wyglada ze hohohoho ale moze jak poprawia te bledy to bedzie psoks tzn ze jpg bedzie mozna uzywac sunlight no i faktycznie w poprzednich werjach materialy byly prawie gotowe narazie czytam na forach to wszyscy troche na to narzekaj NL troche wbil klina dla ludzi z tym interfejsem ale nie taki straszny diabel jak go maluja wiec dzis instal Maxwella klawiatura w dlon no i F9 z tego co widze i czyam to najbardziej luzie sa zadowoleni z Previewu ale i tam sa bledy tzn preview wyglda pieknie a po rendie okazuje sie ze lipa hmm trzeba chyba poczekac na jakis upgred :] po robocie se pokliakm F9 :>
Napisano 6 Grudzień 200519 l Ja mam takie zdanie o maxwellu. W zasadzie powinien być częścią każdego domu produkcyjnego poniewaz umozliwia tworzenie realistycznych scen bez potrzeby grzebania się zbyt długo. Oczywiście każdy silnik to umozliwia w pewnym stopniu ale nie tak jak maxwell. Prawdą natomiast jest, że poziomu produkcyjnego to on jeszcze nie osiągnął i to jest problem. Nie można na nim polegać. Idea jest jednak genialna. Podobno juz jest wersja RC2 a najdalej w Piątek ma byc RC3 czy coś takiego.
Napisano 6 Grudzień 200519 l ee a co to za dziwne okręgi na obiektach? nie spotkałem się z tym w realu :)
Napisano 6 Grudzień 200519 l to nowy bajer symulujący coś tam ;p jaką wersje maxwella masz że Ci wogóle rusza? renderujesz z 3ds czy z ich studio?
Napisano 6 Grudzień 200519 l hejka. mam takie pytanie... NL wypuściło Studio, w którym mozna robić w zasadzie wszystko oprócz modelowania, czyli nakładamy teksturki, bawimy sie swiatełkiem itp... A jeżeli ktos ma zainstalowanego RC1 i uzywa go podczas renderowania w maxie, to ten chodzi z taką samą szybkościa co w Studio?? Tzn moze inaczej...czy oprócz "widocznego" Materialeditora oraz fajnej opcji preview które są w Studio, uzywająć maxwella w maxie cos tracimy?? Jeżeli jest to pytanie z tych tendecyjnych to sorka :) Pozdro!
Napisano 6 Grudzień 200519 l 30 min nie moje ale przykladowe mysle ze jest niezle czekamy dalej zeby bugi poprawili
Napisano 6 Grudzień 200519 l master - bajer jak bajer ale niech mi to wyłączą - dzisiaj jeszcze rc2 - nie wiem co będzie jutro ;) dyzioss - to jest tak - działac to ma wg zamierzen w ten sposób aby mozna było korzystac z 3dsmax renderowac bezposrednio poprzez f9 - bez wączania studia - wiadomo studio ma np preview i edytor materiałów z podglądem czego nie oferuje 3dsmax - narazie są problemy z pluginem do 3dsmax więc rendering za pomocą 3dsmax odpada - i dlatego wszyscy exportują scenki zrobione w 3ds do maxwell studio i tam robią shaderki oświetlenie i reszte ustawien - narazie soft jest w fazie prób i cała społecznosc nl stara się w miarę mozliwosci pomóc twórcom poprzez róznego rodzaju testy - finalnie będzie to wygladac tak ze będzie mozna pracowac albo w 3dsmax albo w maxwell studio - render jest wykonywany na tej zasadzie ze jak dajesz f9 pod 3dsmax to 3dsmax odpala maxwellrender który renderuje scenke - tak samo jest z studiem - dajesz render to włącza sie maxwellrender i renderuje scenke wiec pracuje ten sam program co powoduje ze czas będzie taki sam. Mam nadzieje ze wyjasniełem to jakos ;). trójkąt - fajny az kusi by samemu spróbowac takie cosik.
Napisano 7 Grudzień 200519 l chyba jest szybciej.. tylko jak się go odpala? trzeba odinstalować poprzedniego? gdzie maxwell siedzi w 3dsmaxie? jak odpalalam reder z maxa to robi mi zawsze 3 białe kropy na czarnym tle:( z studia maxwella odpala mi zawsze takeigo rendera :( a propo szybkości: http://www.maxwellrender.com/compara/index.html a ten nowy bajer to: Materials: coatings Coatings are films that cover the surface of the material with a given thickness, so they are over the BSDF layer. These films are so thin (nm) that it interferes with light creating visible effects.
Napisano 7 Grudzień 200519 l ja jeszcze nie zdazylem zainstalowac RC1 a tu juz czytam ze RC2 ojojojoj jakies cuda zaczynaja kombinowac z tym maxwellem zeby tylko nie przekombinowlai a tu jeszcze ktos na forum mowi ze niedlugo ma byc RC3 :O Hindus co poprawili w RC2 jaka jest roznica ???? RC1 vs RC2 ???
Napisano 7 Grudzień 200519 l rc2 - w moim przypadku studio wykrzacza sie tylk ow jednym momencie - pozatym smiga az miło - model zrobiony w 3dsmax powodował ze juz w viewporcie maxa strasznie sie uliło przy przesównaniu oiektów badz kamery - w rc1 było jeszcze gorzej - teraz rc2 smiga szybciej na tym samym modelu niz 3dsmax :) pozatym aczeło wreszcie obsługiwac te 275shaderkow co dali z rc1 - z tym ze w rc1 nie chciało to chodzic tak jk miało - w rc2 hula az miło - nadal sa problemy z physiclysky i z texturami ae w rc3 juz ponoc ma tego nie byc. Jedeyny moment kiedy studio mi sie wysupuje to przy zmianie rgb shaderu gdy dodam na niego coating - innych bugow nie znalazłem. Wreszcie działa preview i przycisk render który w rc1 trzeba było samemu uruchomic poprzez konfiguracje zmiennych srodowiskowych. I tak studio moze byz teraz zamkniete gdy leci render - poprzez ctrl+alt+del ale idzie teraz to zamknac aby odciazyc system - w rc1 pono sie krzaczył render przy próbie zamkniecia studia ale pewnosci nie mam bo nie sprawdzałem. Ogólnie z ręką na sercu - z dnia na dzien jest coraz lepiej :]
Napisano 7 Grudzień 200519 l thx Hindus wiec trzeba RC2 stawiac eehh ja cytam jakie ludzie maja problemy z tym Rc to hmmm jakos przeciagam ta instalke ale trzeba w koncu luknac tego nowego MAxwella :) heheh a teraz tzreba pare projketow przygotowac do druku :) go to work :(
Napisano 7 Grudzień 200519 l to moze poczekaj na Rc3 :) ma bnyc dzisiaj jutro albo w piatek ;D to se od razu waslniesz ;D
Napisano 7 Grudzień 200519 l Ten Maxwell to bardzo dobra rzecz jest, moc jest z nim:P ale jeszcze troszkępoczekać trzeba:)
Napisano 7 Grudzień 200519 l trzeba poczekac do piatku na RC3 hmm ciekawe czy jpg bedzie obslugiwal??? >teksturki :)
Napisano 8 Grudzień 200519 l dla mnie dramat na dzien dzisiejszy , to chyba najgorsza wersja ze wszytkich prawie nic nie działa tak jak powinno...
Napisano 8 Grudzień 200519 l co ty gadasz :] ? wszystko jest git - począwszy od shaderów po sam czas renderingu - co prawda sa małe babole - brak textur etc ale to jeszcze nie taka porażka całkowita :]
Napisano 8 Grudzień 200519 l wszystko jest git, super szkło nie ma refrakcji tylko odbićia , tylko niektórym elementom moge dać emiter , swiecą jak chcą , brak ambientu itp , a ten zewnętrzny sofcik to ma mi zastąpić maxa jakaś cholrenie dziwna filozofia nexlimit do mnie nie przemawia
Napisano 8 Grudzień 200519 l hejka.na forum maxwella od jakieggoś czasu są juz screeny z RC3, generalnie z wersji na wersje jest chyba coraz lepiej, o czym świadczą komentarze i przykłądowe rendery userów tego forum. Wszystko idzie w dobrym kierunku i mysle że bedzie OK. Wielkie dzieki hindus za wyczerpujaca odpowiedź :) PoZdRo!!!
Napisano 8 Grudzień 200519 l nie jest jeszcze az tak koolorowo no, ale zobaczymy co bedzie z Rc4 gdzie maja dzialac juz texturki, sun, itp.
Napisano 8 Grudzień 200519 l za tydzień będzie rc50 i będzie tak jak z betami a potem zmienią nazwę i od nowa ;)
Napisano 8 Grudzień 200519 l hehe, nie przesadzajmy - klienci się niecierpliwią, to każda (nawet najmniejsza) zmiana = nowa wersja.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto