Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich!

Chcialbym wam zaprezentować swoją pierwszą głowę którą wykonałem w 3dstudio max R8. Chcialbym zebyście powiedzieli mi co moge poprawić w tej głowie (wiem ze ucho jeszcze nie dopracowałem - tyle wiem :P)... poprostu chce "uslyszec" co o tym myslicie ...

 

 

glowy_01.jpg

 

i siatka :

 

wire.jpg

 

 

Pozdrawiam!

Bonifatz

  • Odpowiedzi 51
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jesetm pierwszy :D ? Troche szyja niedopracowana... tzn. na łączeniu. Policzek jakiś taki... dziwny, wygląda, jakby był kanciasty w jednym miejscu...Nos [iMO] troche za duży. O uchu wiesz. Pozdro.

Napisano

więc tak - jak na 1 głowę jest naprawdę nieźle - jest kilka błędów - widze jakieś 6 kątne ścianki - używaj 4 , max 5 kątnych , wystrzegaj się 3 , nad uchem przydałoby się przeciąć i inaczej połączyć linie. Zapoznaj się z tematyką edge loopów w tworzeniu modeli organicznych - przydatna sprawa. Ogólnie nie jest źle ale co ja tam wiem - sam robię masę błędów :)

Napisano

dzieki jmtm00 jak narazie to drapie sie po glowie czesto hehe jak tu wykombinować z tym nosem ;) ... z uchem jeszcze poczekam do jutra... narazie poprawiłem nos i mysle ze wyglada ... powiedzmy dobrze ;p

 

nos_big.jpg

Napisano

Dzieki jaras... jakoś polubiłem n-gony i z tego co widze nie prowadzi to do jakiś złych efektów na modelu... nawet zauwazylem ze z tego typu rozwiazaniami uzyskuje lepsze efekty niz gdy mialbym uzywać quadów czy 5`ci poligonowych n-gonów... zobaczymy ... jak narazie poprawiłem nos ... chetnie wyslucham dalszych opinii gdyz chcialbym zeby ten pierwszy model był conajmniej dobry.

 

Thanks

Napisano

pozwól ze posłuże się przykładem :

http://www.androidblues.com/gallery1.html

 

Jest to galeria pana (koleś przed 50`tką wiec szacunek sie nalezy ;P)

Stevena Stahlberga (nie mylic ze Spielbergiem), który profesjonalnie zajmuje sie tworzeniem i aniamcją postaci (jak widać z reszta w linku).

Jak widać, Steve potrafi dac czadu hyhy... teraz wracajac do tematu :

 

oto jedna z jego najnowszych siatek "wyjsciowych" jak je nazywa

topology.jpg

 

czyli podstawa budowania dobrej topologii twarzy... natepnie siatka zaawansowana przygotowana juz do animacji wyglada nastepująco :

 

facetestscreen.jpg

 

zauważ ze miejsca w których znajdują sie ngony nie sa az tak narażone na rozciąganie sie textur.

 

To jest moj punkt widzenia ;)

Napisano

dzieki! Georgas te rendery w Vray`u ... ale finał chyba bedzie w mentalu ... jeszcze do konca nie wiem. Jeszcze muse duzo sie naumieć ;] - nabrać rozeznania w terenie. Bo prace ktore wykonywałem dotychczas to tylko i wylacznie była architektura... przyszedl czas na cos wiecej, no i działam ... zobaczymy co z tego wyjdzie :D

Napisano

bardzo ładnie barcisz :D

łuki brwiowe jakoś mi nie leżą, nos za duży a podbródek za mały ;)

ale to można zwalić na to, że postać jest charakterystyczna ;) Dawaj dalej bo aż przyjemnie popatrzeć :D

 

Pionier -> dzięki wielkie za te linki :D szkoda że połowa nie wchodzi ;)

 

pozdro

Napisano

Dzieki jmtm00 ucho chyba juz nie bede poprawiał (no moze jak skoncze wszystko modelować), masz racje ze troche odstaje od reala... zobaczymy ;)

 

 

Po zabawie z Unwrapowaniem ktora trwała całą godzine, zacząłem wstępnie texturować ... oto efekt :

 

tex_skin_01.jpg

Napisano

... dodałem kilka detali na twarzy (caly czas experymentuje)

Pozmieniałem troche białko oka (teraz wyglada jakby siedział caly dzien przy modelowaniu jakiegoś łebka ;p).

Dajcie znac co o tym sadzicie :

head_03.jpg

Napisano

Masz racje KLICEK ... narazie staram sie uzyskac ogolny efekt, mam nadzieje ze staczy mi sił na poprawienie błędów ktore znaleźliście. Bede sie starał zrobić dobrze wyglądającą postać, koleś bedzie w bluzie i w jeansach ;D (taki jest plan)... tymczasem biore sie do roboty ;)

 

clown - wlasnie mam z tym problem, redneruje w Vray`u i zabardzo jeszcze nie wiem jak tutaj uzyskać dobry efekt czegoś na podobieństwo oka ;/ jak narazie oczy wygladaja szklane czy tez plastikowe, bede sie starał uzyskac jak najlepszy efekt.

 

moze znacie jakiś przepis na dobry szejder oka ? bym był bardzo wdzięczny!

Napisano

co do oczu to moze troche teksturke przyciemnij? ew. falloff? troszke mi linia wlosow nie lezy moze to przez plugin? Ja osobiscie jestem za robieniem wszystkiego bez pomocy pluginow bo one czasem jakos tak matematycznie precyzyjnie wyliczaja :| masz zamiar uzyskac "hiperrealistyczny" efekt? jezeli tak to rz...zesy (crap :/ jak to sie pisze...lol) nie powinny az tak IMO rzucac cienia....Kip it goin

Napisano

jmtm00 - hmm raczej pozostane przy hair w max8... az tak realistycznie to moze nie ... chcialbym zeby z 8 metrów przypominał człowieka ;p

a poważnie to chce zeby wygladal dobrze. Wlasnie testuje Twoją propozycje z fallofem na gałkach ocznych i całkiem niezle to wychodzi ... dopracuje jeszcze model i zabieram sie za robienie torsa.

 

gd18 - iihihihi

Napisano

... kolejny updejt ... tym razem zacząłem modelować klatke piersiową i ręce. Robilem to pierwszy raz wiec model moze wygladac miejscami dziwnie (pamietajcie jednago ze nie mam zamiaru robić idealnego Apolla ;))

... oto moja pierwsza klata w zyciu ;p :

 

klata_02.jpg

 

 

K&K wery łelkom

Napisano

pod pachami jakieś dziwne zagięcia, u podstawy szyi wystają chyba jakieś 2 kregi, bo na tętnice to mi to raczej nie wygląda :p Zbyt szeroki łokieć w stosunku do ramienia - pokaż rzut z boku - napewno coś się jeszcze znajdzie ;)

Napisano

tutaj http://67.15.36.49/team/Tutorials/ataturk/ataturk_p5.asp znajdziesz coś n/t włosów. Co do siatki modelu to liczy sie efekt końcowy i to do czego tworzysz ten model bo jeżeli do animki to siatka musi być poprawna raczej , natomiast jak do stilla to możesz robic dowolnie byleby fajnie wyglądało, można poszaleć z poly i zrobić zmarszczki 3d itp :) pozdrawiam

p.s. czemu nie robisz modelu z rozłożonymi rękami ? łatwiej się riguje - no chyba że taka będzie jego poza ?

Napisano

... narazie na animacje to jestem za duzy lolas... narazie chcialbym go ustawić ... zarzucic na niego niebieski podkoszulek ... moze troche pobawić sie mimiką (bo staralem sie siatke twarzy przygotować do rigowania).

Zobaczymy co czas przyniesie, mam nadzieje ze nastepny projekt bedzie juz bardziej dopracowany.

Napisano

chyba troche za daleko sie zapuscilem ;) narazie pozostaje przy popiersiu... dalej zajme sie rigowaniem twarzy i wydobyciem jakiejs mimiki...

updejt w drodze!

Napisano

Obojczyk jest zr tak powiem, za stromy. Jak ma opuszczone rece to powinien nawet delikatnie opadac. Tak jak u ciebie to by mial gdyby podniosl ramiona.

Ale ogolnie to bardzo ok. Co prawda bardizej podobal mi sie bez wlosow, ma fajny ksztalt czaszki taki przerysowany i wydluzony. Ale pracuj pracuj zobaczymy co wyjdzie:)

 

[edit]

Teraz jeszcze przyuwazylem ze ma za nisko uszy. U standartowego czlowieka mieszcza sie pomiedzy linia brwi a dolem nosa :] Ale jak pisalem. Glowa i tak nie jest super anatomicza wiec to miedzy innymi nadaje mu charakteru. D jesli tego nie poprawisz, wcale sie nieobraze :P

 

pzdr

Napisano

zapewniam cie -Ukash- ze uszy są na dobrej wysokości ;)

 

anatomy.jpg

 

moze sie wydawać ze cos jest nie tak z powodu odchylenia głowy na fotografii.

Przy nastepnym projekcie juz bede wiedział jak zrobić fotki zeby wyeliminować większość błędów.

Napisano

No rzeczywiscie. na fotografi glowa jest podniesiona. Lecz na twoim modelu wyglada jakby mial glowe prosto. Stad to wrazenie. Ale do obojczyka nadal mam zastrzezenia:P:P no chyba ze model z referek tez tak ma, to sie nie czepiam :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności