Napisano 17 Grudzień 200519 l Witam wszystkich! Chcialbym wam zaprezentować swoją pierwszą głowę którą wykonałem w 3dstudio max R8. Chcialbym zebyście powiedzieli mi co moge poprawić w tej głowie (wiem ze ucho jeszcze nie dopracowałem - tyle wiem :P)... poprostu chce "uslyszec" co o tym myslicie ... i siatka : Pozdrawiam! Bonifatz
Napisano 17 Grudzień 200519 l Jesetm pierwszy :D ? Troche szyja niedopracowana... tzn. na łączeniu. Policzek jakiś taki... dziwny, wygląda, jakby był kanciasty w jednym miejscu...Nos [iMO] troche za duży. O uchu wiesz. Pozdro.
Napisano 17 Grudzień 200519 l nie jest źle tak ogólnie rzecz biorąc :) Ale ucho to musisz przyszyć a nie tak tylko przyłożyć jak osobny obiekt ! :)
Napisano 17 Grudzień 200519 l Autor Macie racje panowie ;) poprawiłem brode i usta i szejp głowy... coraz bliżej celu ... walcze dalej! ;]
Napisano 17 Grudzień 200519 l Nooo, mnie się model podoba. Nos - właściwie czubek i przegroda nosa coś mi nie pasuje.
Napisano 17 Grudzień 200519 l Autor Masz racje mintrill z nosem jest jeszcze cos nie tak, chyba przeoczyłem ta czesc twarzy ... wlasnie poprawiam ;) dzieki! ;D
Napisano 17 Grudzień 200519 l ucho swoja droga nadal nie teges ale ogolnie calosc daje rade...Dawaj dalej! Ps: przejedz sobie reka po własnym uchu...taka roznica ;))
Napisano 17 Grudzień 200519 l więc tak - jak na 1 głowę jest naprawdę nieźle - jest kilka błędów - widze jakieś 6 kątne ścianki - używaj 4 , max 5 kątnych , wystrzegaj się 3 , nad uchem przydałoby się przeciąć i inaczej połączyć linie. Zapoznaj się z tematyką edge loopów w tworzeniu modeli organicznych - przydatna sprawa. Ogólnie nie jest źle ale co ja tam wiem - sam robię masę błędów :)
Napisano 17 Grudzień 200519 l Autor dzieki jmtm00 jak narazie to drapie sie po glowie czesto hehe jak tu wykombinować z tym nosem ;) ... z uchem jeszcze poczekam do jutra... narazie poprawiłem nos i mysle ze wyglada ... powiedzmy dobrze ;p
Napisano 17 Grudzień 200519 l Autor Dzieki jaras... jakoś polubiłem n-gony i z tego co widze nie prowadzi to do jakiś złych efektów na modelu... nawet zauwazylem ze z tego typu rozwiazaniami uzyskuje lepsze efekty niz gdy mialbym uzywać quadów czy 5`ci poligonowych n-gonów... zobaczymy ... jak narazie poprawiłem nos ... chetnie wyslucham dalszych opinii gdyz chcialbym zeby ten pierwszy model był conajmniej dobry. Thanks
Napisano 18 Grudzień 200519 l a próbowałeś animować takie obiekty ? jeżeli nic się nie kaszani to spoko :)
Napisano 18 Grudzień 200519 l Autor pozwól ze posłuże się przykładem : http://www.androidblues.com/gallery1.html Jest to galeria pana (koleś przed 50`tką wiec szacunek sie nalezy ;P) Stevena Stahlberga (nie mylic ze Spielbergiem), który profesjonalnie zajmuje sie tworzeniem i aniamcją postaci (jak widać z reszta w linku). Jak widać, Steve potrafi dac czadu hyhy... teraz wracajac do tematu : oto jedna z jego najnowszych siatek "wyjsciowych" jak je nazywa czyli podstawa budowania dobrej topologii twarzy... natepnie siatka zaawansowana przygotowana juz do animacji wyglada nastepująco : zauważ ze miejsca w których znajdują sie ngony nie sa az tak narażone na rozciąganie sie textur. To jest moj punkt widzenia ;)
Napisano 18 Grudzień 200519 l Autor ok na dzisiaj juz dosyć ... poprawiłem troche rejon pod okiem i dodałem gałki oczne dobranoc i do zobaczenia rano ;)
Napisano 18 Grudzień 200519 l Ja moge powiedziec tylko tyle ze mi sie podoba bo znawca modelowania organiki ze mnie zaden...chciałbym taka głowe pierwsza zrobic.
Napisano 18 Grudzień 200519 l jak na 1 leb to bardzo dobrze jest ziom :) ;) jak jeszcze tutaj nie byles to rzuc okiem, moze sie przyda: http://www.ethereality.info/ethereal...y_research.htm http://www.dedalo-3d.com/index.php?f...sh_part_5.html http://www.secondreality.ch/tutorial...dy/body01.html http://wwwcg.in.tum.de/Teaching/WS20.../sem_large.png http://www.freds3d.com/wip/face-topology.jpg http://features.cgsociety.org/story_...id=1643&page=1 http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=196100 ___ http://maxrovat.sns.hu/subdiv http://www.okita.com/humanFace http://www.silo3d.com/forum/showthread.php?t=3298 http://www.lwg3d.org/upload/wip/2005/05/23-865211.jpg http://www.lwg3d.org/upload/wip/2005/05/23-865244.jpg http://ficolo.altervista.org/wip/wire.jpg http://www.tqdesigns.ca/modelWire.html http://img199.exs.cx/img199/7697/headwire8bh.jpg http://quinlor.de/galleries/wireframes/ http://www.adamwatkins.com/s2_gallery/3dcgi/045.htm http://www.solidimagearts.com/Digita..._wirefront.jpg http://www.cgmill.com/ss/gallery_3d/...ra_head_01.jpg http://www.steampunk.demon.co.uk/pro..._back_wire.png http://www.hyperjen.com/ref/hyperjen_wireframe.htm (chyba nie kazdy link juz dziala ale to nic, pozdro ziom hehe :) )
Napisano 18 Grudzień 200519 l Autor Dzieki za komenty, refy i slowa uznania! Aktualnie modeluje ucho, mysle ze za pare minut wrzuce juz cos do pokazania...
Napisano 18 Grudzień 200519 l Autor witam! zgodnie z zapowiedzią "zainstalowałem" ucho w czaszce ;p oto rezultat :
Napisano 18 Grudzień 200519 l Autor dzieki! Georgas te rendery w Vray`u ... ale finał chyba bedzie w mentalu ... jeszcze do konca nie wiem. Jeszcze muse duzo sie naumieć ;] - nabrać rozeznania w terenie. Bo prace ktore wykonywałem dotychczas to tylko i wylacznie była architektura... przyszedl czas na cos wiecej, no i działam ... zobaczymy co z tego wyjdzie :D
Napisano 18 Grudzień 200519 l bardzo ładnie barcisz :D łuki brwiowe jakoś mi nie leżą, nos za duży a podbródek za mały ;) ale to można zwalić na to, że postać jest charakterystyczna ;) Dawaj dalej bo aż przyjemnie popatrzeć :D Pionier -> dzięki wielkie za te linki :D szkoda że połowa nie wchodzi ;) pozdro
Napisano 18 Grudzień 200519 l Ucho!!! a "takto" cała reszta rade daje!! Nic tylko na teksturki czekac...Pozdrawiam
Napisano 19 Grudzień 200519 l Autor Dzieki jmtm00 ucho chyba juz nie bede poprawiał (no moze jak skoncze wszystko modelować), masz racje ze troche odstaje od reala... zobaczymy ;) Po zabawie z Unwrapowaniem ktora trwała całą godzine, zacząłem wstępnie texturować ... oto efekt :
Napisano 19 Grudzień 200519 l Autor ... dodałem kilka detali na twarzy (caly czas experymentuje) Pozmieniałem troche białko oka (teraz wyglada jakby siedział caly dzien przy modelowaniu jakiegoś łebka ;p). Dajcie znac co o tym sadzicie :
Napisano 20 Grudzień 200519 l no! uszko poprawione:D troszke plamiasty ten maping...wyglada jak by mu sie puder po make upie osypał:) ale modeling jak dla mnie bez zarzutu!:) Pozdrawiam !
Napisano 20 Grudzień 200519 l Autor działam kliment ! chyba masz racje ;p za mało opcował z photosopem ... ale u fryzia już był :
Napisano 20 Grudzień 200519 l Autor Dzieki Gedeon staram sie jak moge ;) ... dalej bawie sie z hairem i dorobiłem główce rzęsy... (caly czas dopracowuje model)
Napisano 21 Grudzień 200519 l No to teraz zarost jeszcze..taki 3 dniowy..:) i bump by sie przydał na skórke ..w takich zblizeniach juz widac pory i zmarszczki...ale pewnie sam wiesz..co ja tu bede po próznicy pisał.....o 4.40 w nocy..:)
Napisano 21 Grudzień 200519 l Mode fajny, ale wlosy i tekstura już trochę mniej. Dodaj mu rzęsy, bo nie mogę patrzeć na te jego łyse oczy :]
Napisano 21 Grudzień 200519 l Autor hehe spoko mintrill caly czas experymentuje ze skórą i włosami. Jeszcze dzisiaj bedzie miał pełnoe owłosienie twarzy ;p
Napisano 21 Grudzień 200519 l Autor włosy po prostu w hair&fur... updejt w drodze... pozzniej zabieram sie za robienie reszty ciała.
Napisano 21 Grudzień 200519 l Autor Witam ponownie! ... kolejna wersja, tym razem z "owłosieniem oczu" ;p
Napisano 21 Grudzień 200519 l popraw jakos te oczy nie wiem jak ale sa zbyt..hmm "plastikowe" ale tak pozatym to wypas 3maj tak dalej
Napisano 21 Grudzień 200519 l Autor Masz racje KLICEK ... narazie staram sie uzyskac ogolny efekt, mam nadzieje ze staczy mi sił na poprawienie błędów ktore znaleźliście. Bede sie starał zrobić dobrze wyglądającą postać, koleś bedzie w bluzie i w jeansach ;D (taki jest plan)... tymczasem biore sie do roboty ;) clown - wlasnie mam z tym problem, redneruje w Vray`u i zabardzo jeszcze nie wiem jak tutaj uzyskać dobry efekt czegoś na podobieństwo oka ;/ jak narazie oczy wygladaja szklane czy tez plastikowe, bede sie starał uzyskac jak najlepszy efekt. moze znacie jakiś przepis na dobry szejder oka ? bym był bardzo wdzięczny!
Napisano 21 Grudzień 200519 l co do oczu to moze troche teksturke przyciemnij? ew. falloff? troszke mi linia wlosow nie lezy moze to przez plugin? Ja osobiscie jestem za robieniem wszystkiego bez pomocy pluginow bo one czasem jakos tak matematycznie precyzyjnie wyliczaja :| masz zamiar uzyskac "hiperrealistyczny" efekt? jezeli tak to rz...zesy (crap :/ jak to sie pisze...lol) nie powinny az tak IMO rzucac cienia....Kip it goin
Napisano 21 Grudzień 200519 l Autor jmtm00 - hmm raczej pozostane przy hair w max8... az tak realistycznie to moze nie ... chcialbym zeby z 8 metrów przypominał człowieka ;p a poważnie to chce zeby wygladal dobrze. Wlasnie testuje Twoją propozycje z fallofem na gałkach ocznych i całkiem niezle to wychodzi ... dopracuje jeszcze model i zabieram sie za robienie torsa. gd18 - iihihihi
Napisano 22 Grudzień 200519 l Autor ... kolejny updejt ... tym razem zacząłem modelować klatke piersiową i ręce. Robilem to pierwszy raz wiec model moze wygladac miejscami dziwnie (pamietajcie jednago ze nie mam zamiaru robić idealnego Apolla ;)) ... oto moja pierwsza klata w zyciu ;p : K&K wery łelkom
Napisano 22 Grudzień 200519 l ja sie srednio raczej znam na organice...Klicek czy jaras będa pewnie mogli powiedzieć coś konkretnego..ale jak dla mnie to naprawde OK. ciekawy jestem...ekhm..tej...no...( jak ja tego nie lubie!) siatki.:D
Napisano 22 Grudzień 200519 l pod pachami jakieś dziwne zagięcia, u podstawy szyi wystają chyba jakieś 2 kregi, bo na tętnice to mi to raczej nie wygląda :p Zbyt szeroki łokieć w stosunku do ramienia - pokaż rzut z boku - napewno coś się jeszcze znajdzie ;)
Napisano 22 Grudzień 200519 l tutaj http://67.15.36.49/team/Tutorials/ataturk/ataturk_p5.asp znajdziesz coś n/t włosów. Co do siatki modelu to liczy sie efekt końcowy i to do czego tworzysz ten model bo jeżeli do animki to siatka musi być poprawna raczej , natomiast jak do stilla to możesz robic dowolnie byleby fajnie wyglądało, można poszaleć z poly i zrobić zmarszczki 3d itp :) pozdrawiam p.s. czemu nie robisz modelu z rozłożonymi rękami ? łatwiej się riguje - no chyba że taka będzie jego poza ?
Napisano 22 Grudzień 200519 l Autor ... narazie na animacje to jestem za duzy lolas... narazie chcialbym go ustawić ... zarzucic na niego niebieski podkoszulek ... moze troche pobawić sie mimiką (bo staralem sie siatke twarzy przygotować do rigowania). Zobaczymy co czas przyniesie, mam nadzieje ze nastepny projekt bedzie juz bardziej dopracowany.
Napisano 22 Grudzień 200519 l mały bug pod pachą....a raczej na niej :), pewnie jakby łapki były rozłożone to nie byłoby tego problemu
Napisano 22 Grudzień 200519 l Autor chyba troche za daleko sie zapuscilem ;) narazie pozostaje przy popiersiu... dalej zajme sie rigowaniem twarzy i wydobyciem jakiejs mimiki... updejt w drodze!
Napisano 23 Grudzień 200519 l Obojczyk jest zr tak powiem, za stromy. Jak ma opuszczone rece to powinien nawet delikatnie opadac. Tak jak u ciebie to by mial gdyby podniosl ramiona. Ale ogolnie to bardzo ok. Co prawda bardizej podobal mi sie bez wlosow, ma fajny ksztalt czaszki taki przerysowany i wydluzony. Ale pracuj pracuj zobaczymy co wyjdzie:) [edit] Teraz jeszcze przyuwazylem ze ma za nisko uszy. U standartowego czlowieka mieszcza sie pomiedzy linia brwi a dolem nosa :] Ale jak pisalem. Glowa i tak nie jest super anatomicza wiec to miedzy innymi nadaje mu charakteru. D jesli tego nie poprawisz, wcale sie nieobraze :P pzdr
Napisano 23 Grudzień 200519 l Autor zapewniam cie -Ukash- ze uszy są na dobrej wysokości ;) moze sie wydawać ze cos jest nie tak z powodu odchylenia głowy na fotografii. Przy nastepnym projekcie juz bede wiedział jak zrobić fotki zeby wyeliminować większość błędów.
Napisano 23 Grudzień 200519 l uszy moga wygladac ze sa za nisko bo on ma bardzo podniesiony podbtroodek:P
Napisano 23 Grudzień 200519 l No rzeczywiscie. na fotografi glowa jest podniesiona. Lecz na twoim modelu wyglada jakby mial glowe prosto. Stad to wrazenie. Ale do obojczyka nadal mam zastrzezenia:P:P no chyba ze model z referek tez tak ma, to sie nie czepiam :P
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto