Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Pojawiła się długo oczekiwana nowa wersja najlepszego darmowego programu do grafiki 3d - Blender 2.40. Z nowości warto między innymi wymienić nowy system cząsteczek, narzędzia do włosów, animacja postaci, łatwiejszy proces rigowania, narzędzia do symulacji cieczy i wiele innych. [Więcej...]

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

 

pięknie pieknie. fludiy, włosy, przełomowe narzędzia do animacji ... tak jak mówiłem kiedyś, blender jest najszybciej rozwijającym się programem do 3d i co najlepsze rozwija się coraz szybciej. tylko pogratulować ludziom zaangażowanym w projekt (ich liczba ciągle rośnie)

idę testować ;]

 

 

Napisano

 

ściągnąłem i opanowałem mniej więcej viewport :O

 

ten Blender ma jednak swoją pokręconą filozofię. Ciekawe czy starczy mi sił by wgryźć się w modelowanie :D

Napisano

Hmmm... mniej optymistycznie ja napiszę. Owszem fajnie wszystko wygląda na pierwszy rzut oka, dużo fajnych opcji itp. Niestety pod tym wszystkim kryje się taka niewyobrażalna masa bugów że głowa boli. Blendera używam od wersji 1.8 i jeżeli program będzie się dalej rozwijał w taki udziwniony sposób to ja za niego serdecznie podziękuję jednak. Już przy tworzeniu filmiku The Trap natknęliśmy się na kilka problemów przez które omal nie osiwieliśmy a to był naprawdę prościutki filmik.

Napisano

Przede wszystkim renderer jest niewiarygodnie zabugowany. Cienie dla arealight i ambient occlusion są niestabilne, mrugają pikają i cudaniewidy robią, MotionBlur też nie prezentuje się najlepiej co niestety widać w filmie. Bardzo brzydko chłopaki kodujący Blendera zrobili nie wrzucając do nowego wydania obsługi formatu OpenEXR (było w CVS). Kiedy renderowaliśmy TheTrap użyliśmy wersji rozwojowej zgodnej z Blenderem 2.37. Niestety format plików z wersji 2.4 nie jest zgodny wstecz czyli jeśli bym coś zanimował na 2.4 to nie zrenderuję tego w starszych wersjach :(

Napisano

To juz prawie jest tandemik, jak ktos czyta o blenderze to automatycznie mysli o yafku, w blenderze nie musisz exportowac sceny, zeby potem ja w nim wyrenderowac poprostu wybierasz silnik, masz do wyboru internala albo yafka, moze za jakis czas razem z blenderem bedzie sie odrazu instalował yafek:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności