vv3k70r Napisano 6 Kwiecień 2006 Napisano 6 Kwiecień 2006 jesli produktem wyjsciowym jest chocby render z maksa, to jak do czorta odroznicie 2d od 3d? videopost to za przeproszeniem co jest? a jak ja sobei dorysuje do sceny 3d walka w 2d to myslicie ze zauwazycie? g tam zauwazycie jak chcecie jechac na technike to wazna jest dokumentacja co i jak zrobiono, tylko co chcecie oceniac? oderwane od rzeczywistosci techniki, ktore sie zmieniaja? czy gusta klientow? po co komu zywciezca 150 konkursow ktory nigdy nic nie sprzeda? Gotham- uparcie komentujesz jak napisalem ze to jest troling, no nie karm trola :), choc calkowicie sie z TOba zgadzam
Gotham Napisano 6 Kwiecień 2006 Napisano 6 Kwiecień 2006 Chłopie, nie wiem w którym wymiarze egzystujesz ale jedno jest pewne... nie przeczytałeś zadanej lektury obowiązkowej ;). BTW. Wypadało by skombinować jakąś mini bitwę na skrypt do modelowania wolumentrycznego- trzeba cię trzymać zajętego :P. A czemu komentuje? Taka to już moja przekorna natura... Tak w ogóle to nie duś dyskusji na siłę, lepiej zaczekać na ogłoszenie nowej bitewki, czego osoby za nią odpowiedzialne nie wymyślą- sytuacja będzie idealna.
kozioo Napisano 7 Kwiecień 2006 Napisano 7 Kwiecień 2006 Jakieś kompleksy grafików 3d czy jak:>? Czy kompleks to nie wiem, ale w sytuacji, gdy oceniany jest płaski (2d) wynik pracy, to nie trudno wywnioskowac, ze osoba która maluje ma sporo mniej roboty (1/3 tak na oko;) ) od osobnika, który dłubie pełne 3 wymiary. Następnie pojawia się kwestia renderingów - w moim ostatnim (nieukonczonym) podejsciu do bitwy własnie to zmusiło mnie do porzucenia rywalizacji - testowy render trwający 1.5 - 2 godziny to niestety zbyt długo, nie mialem czasu kontynuować zabawy. A czas to możliwość dalszego podrasowywania pracy.
polka dot Napisano 7 Kwiecień 2006 Napisano 7 Kwiecień 2006 po co komu zywciezca 150 konkursow ktory nigdy nic nie sprzeda? ty tak na powaznie?
vv3k70r Napisano 7 Kwiecień 2006 Napisano 7 Kwiecień 2006 kome-pol powaznie, taka zlosliwosc, dyskusja miala byc o temacie, a zrobilo sie targowisko, to dokladam swoje krzykactwo do pieca :) Ludzie-jak chcecie 3d, to moze nei render wysylac, a plik maxowy, majowy, cadowy, jaki tam sobie chcecie do oceny przez jury, ale poki co nadsyla sie wynikowe 2d, wiec oceniany jest wynik 2d, wiec o czym dyskusja? w!e8-nie chcesz mnie czytac to kliknij do moderacji, albo zaloz filtr :) gdzies tu taki widzialem :)
Touch Napisano 7 Kwiecień 2006 Napisano 7 Kwiecień 2006 vv3k70r... jak Ty mało rozumiesz...jestem dzisiaj zmęczony i nie będę z Tobą długo dyskutował: Ludzie-jak chcecie 3d, to moze nei render wysylac, a plik maxowy, majowy, cadowy, jaki tam sobie chcecie do oceny przez jury, ale poki co nadsyla sie wynikowe 2d, wiec oceniany jest wynik 2d, wiec o czym dyskusja? W związku z powyższym, pytam jeszcze raz, czy Ty naprawdę nie rozumiesz jaka jest różnica w pracy 3d i 2d? Czytaj co ludzie piszą zanim zaczniesz swoje wywody... To fakt, że oceniany jest efekt końcowy, ale do tego efektu trzeba jeszcze dojść... Grafik 2d od początku pracuje na płaszczyźnie i rysuje/maluje tylko to co będzie widoczne, zaś grafik 3d pracuje w przestrzeni i już sam fakt dodatkowego wymiaru, który trzeba zagospodarować czyni pracę 3D bardziej wymagającą... Kozioo wspomniał także o kwestii czasu potrzebnego na próbne renderingi, co wpływa na skrócenie procesu modelowania, teksturowania, itd. Proszę, skończmy już tą dyskusję na temat podziału 2d/3d... Leru już dawno prosił o podawanie tematów i nie wdawanie się w zbyt zawiłe dyskusje... nie my tutaj decydujemy, więc niech każdy wyciągnie wszelkie wnioski po cichu, a na forum zamieszczajmy konkretne propozycje tematów, bo jak narazie to nie bardzo jest z czego zrobić sondę... Pozdrawiam!
giorgione Napisano 9 Kwiecień 2006 Napisano 9 Kwiecień 2006 Dokłądnie - lepiej podawajcie jaieś propozycje :P Ja tam sugeruję: 1. Between life and death 2. Posłańca ciemności 3. Trans-former Takie banalne :P pozdr giorgione
biglebowsky Napisano 9 Kwiecień 2006 Napisano 9 Kwiecień 2006 Czy kompleks to nie wiem, ale w sytuacji, gdy oceniany jest płaski (2d) wynik pracy, to nie trudno wywnioskowac, ze osoba która maluje ma sporo mniej roboty (1/3 tak na oko;) ) od osobnika, który dłubie pełne 3 wymiary. Następnie pojawia się kwestia renderingów - w moim ostatnim (nieukonczonym) podejsciu do bitwy własnie to zmusiło mnie do porzucenia rywalizacji - testowy render trwający 1.5 - 2 godziny to niestety zbyt długo, nie mialem czasu kontynuować zabawy. A czas to możliwość dalszego podrasowywania pracy. testowy render 2 godziny? imo zwyczajnie nie rozplanowales sobie tego sensownie. W testowych renderach schodzi się z jakości, renderuje fragmenty, chowa zbędne elementy etc. bo w końcu ma być testowy. Tak samo unika się modelowania czy teksturowania rzeczy których nie będzie widać - po co?. Teraz wyobraź sobie sytuację że robisz coś dla tv, animke - tam nie ma prawa sekwencja renderować się 2h na klatkę bo nie zdążysz wyrenderować. Z tym malowaniem i krótszym czasem to kwestja względna, zależy co i jak, aktualnie dłubie podmalówkę miasta - po zrobieniu sporej części stwierdziłem że wolę to zrobić 3d bo w 2d precyzyjne wykreślanie wszystkiego trwa zdecydowanie za długo. Zreszta... ile trwała bitwa? 2, 3 miechy? to szmat czasu przeciez.
Touch Napisano 9 Kwiecień 2006 Napisano 9 Kwiecień 2006 biglebowsky...skończmy proszę tą dyskusję...please;D
kozioo Napisano 9 Kwiecień 2006 Napisano 9 Kwiecień 2006 Jesli chodzi o te testy to akurat chodziło o shader z SSS dla łodyg kwiatka. Jak wiadomo lodyga cienka jest, wiec potrzebowała dosc wysokiego samplingu AA, a mental (w ktorym renderowałem) podbija sample dla wszystkich ustawien jednoczesnie. Renderowałem fragmentami, ale musiałem miec na obrazku wszystkie łodygi, a zajmowały one dosc duzo miejsca. Nie twierdze ze nie daloby sie tego zrobic lepiej - wrecz jestem pewien ze by sie dało;) Ale zajeło mi to tyle czasu ile zajeło, komp tez do najswiezszych nie nalezy. Bitwa trwała te kilka miesiecy, rzeczywiscie gdybym sie uparł moglbym zdązyc. Niestety miałem inne, ważniejsze sprawy na głowie. Nie twierdze ze tylko czasy renderingow zmusily mnie do porzucenia pracy, ale w pewien sposób przyczyniły się do tego. Mysle ze troche zbaczamy z tematu dyskusji;) Dobrze, ze przytoczyłes przykład malowania miasta - o to się chyba rozchodzi. Trzeba wybrac najbardziej efektywną metodę tworzenia. W wypadku miasta czy wizualizacji bedzie to prawdopodobnie 3d, w innym wypadku malowanie będzie szybsze i przyjemniejsze.
ortheza Napisano 9 Kwiecień 2006 Napisano 9 Kwiecień 2006 Ja tam kolejny raz optuje za "Underwater" :-) wydaje mi sie ze to dosc ciekawa opcja.
Cruzh3r Napisano 13 Kwiecień 2006 Napisano 13 Kwiecień 2006 Ja proponuje żeby zajrzeć do propozycji z poprzednich bytew także. Mój temat: "Fabryka" /"Przemysł"/"Industry" "Rzeka" Komentarze: "Strach" Bardzo podoba mi się Underwater i Wiosna, możne by zrobić "Pora roku" "cztery pory roku".
miriam Napisano 13 Kwiecień 2006 Napisano 13 Kwiecień 2006 Z tym malowaniem i krótszym czasem to kwestja względna, zależy co i jak, aktualnie dłubie podmalówkę miasta - po zrobieniu sporej części stwierdziłem że wolę to zrobić 3d bo w 2d precyzyjne wykreślanie wszystkiego trwa zdecydowanie za długo. Zreszta... ile trwała bitwa? 2, 3 miechy? to szmat czasu przeciez. Święte słowa. Amen. ;) Wszystko i tak jest kwestią umiejętności/warsztatu etc, etc - które się ma lub też nie - tak jak w moim wypadku >> Co do podziału 2D/3D / może być, a może też nie być ;P >> Co do tematu i opowieści: to wg. mnie każda praca 2D/3D jest pewną opowieścią, której finalnym przedstawieniem jest obraz. i ostatecznie co do tematu idąc anologicznym tropem - w socjotechnicznym letargu na bazie przeciwstawności, skrainości , bla, bla bla . . . proponuję: 1. z powodu wiosny: "Miłość i Nienawiść" 2. "Wojna i Pokój" - to już gdzieś było ;) 3. "Wczoraj,Dziś i Jutro" - a to do czasu . . . o może wystarczy Pozdrawiam // Wesołych Świąt, i Mokrego Jajka ;)
Cruzh3r Napisano 15 Kwiecień 2006 Napisano 15 Kwiecień 2006 abstrakcjie sux. Te wasze pomysły z przeciwieństwami to tak jak by powiedzieć, Zbiór liczb ograniczamy do licz dodatnich i niedodatnich. Czyli we wszystkich!.
vv3k70r Napisano 15 Kwiecień 2006 Napisano 15 Kwiecień 2006 Cruzh3r-a nierzeczywiste, urojone, jest jeszcze wiele roznych liczb ktorych tu nei ujeto :) i tak chodzi o to zeby oczy cieszylo, jak nie bedzie pod temat a bedzie oczy cieszyc, to pojdzie do jakiejs galeri i tez bedzie sie podobac, ktos kiedys to kupi :)
miriam Napisano 15 Kwiecień 2006 Napisano 15 Kwiecień 2006 Czyli jak powiedział kiedyś ktoś"" są plusy dodatnie i ujemne ;) . . . Positive vibrations :))
Rekomendowane odpowiedzi