Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam tuż przed Świętami. :)

 

Jako noworoczne postanowienie, obiecuję sobie, iż tym razem skończe grafikę do Bitwy. ;)

 

Ale do rzeczy. Obraz przedstawiać będzie podwójny układ planet zawieszonych w bezkresnej przestrzeni. Jedna z nich - z niemal rajską powierzchnią - orbituje wraz ze swym bliźniakiem - pustynno-wulkaniczną analogią bestii - wokół barycentrum tychże dwóch ciał niebieskich. Zaś w samym barycentrum zawieszona jest stacja kosmiczna nieznanego pochodzenia, strzegąca wzajemnej równowagi.

 

Główny nacisk chcę położyć tutaj na namalowanie wyjątkowo szczegółowch map powierzchni obu planet tak, by nawet przy renderze pod spory plakat wszysto było...cacy. ;)

Wynika z tego, że główna część pracy wykonana będzie w PS'ie, zaś cała reszta, czyli ustawienie oświetlenia, samych planet, ich atmosfer, etc. (czyli ta w sumie najłatwiejsza część ;) ) zrobiona będzie w 3ds max.

Rendering - mental ray 3.4

 

Poniżej 3 obrazki - szybki koncept, potem przeniesienie go w 3d i screen pokazujący rozmieszczenie planet i świateł.

 

No to co - do roboty! :]

 

I powodzenia dla wszystkich! :)

  • Odpowiedzi 32
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

hehe, ehh i tu zaczynaja sie problemy dla takich konserwatystow jak ja: ], poniewaz hehe jak na 3d to, hehe troszke lipa praca baardzo prosta, ale patrzeac sie z perspektywy 2d to faktycznie stoi przed toba nielada zadanie: ]

pozdrawiam

i wesolych swiat.

Napisano

podobny pomysł można zobaczyć w filmie Space Odyssey: 2010 Stanleya Kubricka: gniewny księżyc IO orbitujący nad spokojnym Jowiszem, zaś pomiędzy nimi w polu magnetycznej plazmy wiruje uśpiony statek Discovery.

 

Niemniej jednak ciekwi mnie wykonanie planet jak i sposób rozmiesczenia obiektów w scenie.

 

Poowdzenia

Napisano

Dzięki Leru i reszta. :)

 

Poniżej fragment mapy "raju" - oryginalny rozmiar to około 2500x2500. jeszcze nie wiem jak dużą częścią ostatecznej mapy to będzie (czy zrobie 20kx10k, wtedy to będzie duża wysepka - czy też cos w okolicach 10kx5k, wtedy już pod kontynent podejdzie). Ale raczej zrobię taki rozmiar jak mają mapy z Blue Marble Next Generation - czyli 21600x10800 pikseli. Ktoś ma pożyczyć 3 gb RAM? ;)

 

W każdym razie poniżej obrazek w ludzkiej rozdzielczości. Stracił solidnie na kompresji, ale cóż zrobić...

Wykonanie - troche zdjęć satelitarnych i mnóstwo roboty tabletem - malowanie, burnowanie, dodgowanie, etc.

 

 

(Sorry za watermark, ale przezorny zawsze ubezpieczony, zwłaszcza że to nie jest testowy render, a w zasadzie gotowy do użycia artwork).

Napisano

Zrobiłem mape displace i bumpa dla wysepki, to tak postanowiłem sprawdzić jak się prezentuje. Oczywiście na renderze poniżej jest dużo za duża w stosunku do planety.

Napisano

bardzo fajny pomysl...a i widze ze wiesz co robisz...bo mimo ze bump za duzy..to i tak ciekawie wyglada i daje przedsmak tego co bedzie dalej:)

Napisano

Karrde -> bump dla tak wielkich odległości ? Próbowałeś może bez ? :)

Będzie teksturował całą planetę czy tylko tą część widoczną ? Jeśli tylko widoczną to IMHO 4k styknie :)

Napisano

Leru -> generalnie to jest tak, że bump i displace to te same mapy, tylko że displace mam bardziej rozmyty i załatawia pofałdowania terenu, a bump (ostrzejszy) załatwia drobne, delikatne detale, które jednak być muszą. Jakkolwiek Miwt ma rację, że teraz jest trochę za duży.

 

Pierwotnie chciałem zrobić mapę całej planety, ale chyba jednak ograniczę się do terenu "widzialnego" na ostatecznym renderze - nie lubię sztuki dla sztuki. ;)

Napisano

Karrde -> no i słusznie. Po co się męczyć jak i tak nie będzie wkładu Twojej pracy widać (mówię o tym, co będzie poza kadrem). Zgadzam się z miwt`em

Napisano

Czołem Karrde! :) Ta "bestia" to pustynno-wulkaniczna planeta, prawda? Nie sądzisz, że w cieniu przydałyby się światła wulkanów. :)

Poza tym cały projekt bardzo mi się podoba. :)

Napisano

nie szkoda ci czasu na taki projekt..... ??? technicznie jest banalny chyba że naprawde zrobisz to rewelacyjnie....... więc czekam na dalsze postępy i życze powodzenia

Napisano

norden -> a czemu miałoby być szkoda ? Pomysł ciekawy, nietuzinkowy, wymowny, spełniający temat, potencjalnie ciekawy wizualnie. Przecież o to właśnie chodzi :)

Napisano

Wypadałoby spełnić noworoczne postanownienie, prawda?

A więc odradzam się jak feniks z popiołów, by dokończyć moje... "dzieło".

 

Poniżej PS'owa kompozycja jak to będzie wyglądać finalnie. Oczywiście planeta po lewej będzie "piękną", a i "Bestia" dostanie jeszcze troche poprawek, więc proszę nie skupiać się na aż takich szczegółach. No i dojdzie jakieś słońce (subtelne, nie jakaś flara na poł ekranu) i ładny ręcznie malowany starfield. Tyle na razie - mam jeszcze miesiąc. :D

Napisano

hehe norden - wkoncu to jego pomysl wiec niech robi co uwaza :) ja weim czy taki latwy technicznie ? - niekoniecznie - wiem ze masz na mysli to ze scena sklada sie z kilku sfer ale czy dobry projekt nei moze byc prosty- wkoncu na odwroot tez to dziala - nie raz mozna obejrzec wyciukane pracki w ktorych roi sie od detalu itd o ktorych mozna powiedziec " ale sie kolo napracowal- nawet brud pod paznokciami zrobil w 3D ;) " ... i tylko tyle mozna o nich poweidziec :) - ja np myslalem o butelce wodki - takiej ladnej ...a w srodku ofkoz czai sie bestia :D ...w tle moglbyu ktos lezec :D

Napisano

Z tym glowem to racja. A to w cieniu to co to? jak pomyslalem o tych swiatlach wulkanow to byslalem o takich magmowych pajeczynach teoche. Moze mysle zbyt stereotypowo:)

Zapowiada sie bardzo super:P Nawet jesli to dwie sfery i lampka:P:P:P

 

Na tej wyspie wcale nie jest zaduzy bump. Zmniejsz tylko przy brzegu bo tam wyglada jak kilometrowa przepasc.

 

Chmurki tez bedziesz robil?

A propos chmur to moze jakies tornada na tej brzydkiej planecie :)

 

Masz juz jakis koncept tej stacji kosmicznej. Moze zrob takiego astronaute co ucieka na planete raj:P:P:P

Napisano

Czas mi cos przecieka przez palce... ale postanowienie noworoczne, to postanowienie noworoczne. :)

 

Taa-aak, teraz a'propos tego co wstawiam.... niepodoba mi się. Totalnie. I nie wiem dlaczego. Dlatego daję tu żebyście na mnie nakrzyczeli i pomogli uchwycić błędy.

 

Mam 3 dni na poprawki, a więc.... pomóżta... ;)

Napisano

-pierwsza rzecz to gwiazdy.zbyt jednokolorowe..gwazdy roznia sie odcieniami...zielone niebieskie zolte biale.

-fajny pomysl z tym zderzemiem atmosfer.tylko malo realistycznie to u ciebie wyglada.nie za daleko one sa od planet?pozatym luk tej niebieskiej atmosfery nie jest wspolsrodkowy do luku planety

-mozna by dac lekki motion blur na jedna z planet..najlepiej bestie...ze to ona atakuje piekną.chociaz to odebralo by majestatu scenie.teraz tak powoli do siebie lgną przyciagane grawitacja:)

pracuj dalej bo obraz ciekawy:]

Napisano

Wiecie, zawsze mnie dziwi, iż większość prac które są tu pokazywane (Bitwa, WIP'y, Galeria) dostaje dużo różnych komentarzy, rozwijają się tam dyskusje, a w momencie kiedy ja pokazuje coś swojego, to ledwo jeden dwa commenty. I bynajmnije nie jest tak tylko na tym forum. Zaiste ciekawy fenomen... powoli w mojej głowie zaczyna się formować teoria spiskowa przeciwko mojej osobie... ;)

 

Anyway - update. I to jest wersja do nominacji.

Postanowienie noworoczne wypełnione. :]

Napisano

gites, jedyne co nie wiem i nie teges, to chyba czerwona planeta jakby nie do konca dopracowana. chodzi mi o powierzchnie okrytą cieniem ;)

Napisano

bardzo lubie prace zwiazane z kosmosem a twoja wydaje sie naprawde ciekawie zrobiona

ale powinienes poprawic ten ciemny obszar na czerwonej planecie

zeczywiscie bylo by fajnie gdybys zastosowal ten tutorial z gwiazdami

powinienes tez poprawic ta ziarnistosc, niby jest mala ale zdezenie sie atmosfer, czyli gazow powinno byc bardziej rozmazane

 

Powodzenia :]




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności