mr_marchew Napisano 27 Grudzień 2005 Napisano 27 Grudzień 2005 Witam serdecznie czytających. Cieszę się z tak otwartej formy tej bitwy. Nie mógłbym nie wykorzystać takiej okazji i nie wziąć udziału w tej bitwie. Choć będzie to moja pierwsza bitwa, zadanie ułatwia mi to, że mogę korzystać z mieszanki technik, która najbardziej mi odpowiada i w której czuję się najbardziej swobodnie. "Piękna Bestia" traktuje o dualiźmie ludzkiej natury - nie tylko kobiecej. To co piękne, nie zawsze musi być dobre - choć aby nie być tendencyjnym, podkreślę, że nie jest to regułą. W mojej pracy, będziemy podziwiać piękną kobietę (wybór oczywisty), która posiada swoje mroczne alter ego. Zamierzam wykorzystać mieszankę grafiki 3D, 2D oraz fotografii, która będzie istotną częścią całej grafiki. Poniżej szybki szkic sceny, który oczywiście może jeszcze ulec zmianie. Kobieta w tle będzie miała motyle (?) skrzydła, ta z przodu, będzie oszpecona. Następny update zapewne nie szybko, najpierw muszę urządzić sesję foto pod scenę, żeby mieć bazę do dalszej pracy. No ale założony wątek będzie mnie motywował, mam nadzieję :) A tu próbka stylu w jakim działam i w jakim zamierzam wykonać tą grafikę - moja stara praca: http://members.lycos.co.uk/marchewa/album/photos/rsz_6.jpg [ATTACH]31194[/ATTACH]
Simple_man Napisano 27 Grudzień 2005 Napisano 27 Grudzień 2005 Jeśli praca będzie tak dobra jak ta z liku to będzie niezła jazda. Tylko popracuj na pasowaniem elementów 3d w scenę
Leru Napisano 27 Grudzień 2005 Napisano 27 Grudzień 2005 mr_marchew -> witam w Bitwie i powodzenia życzę :)
mr_marchew Napisano 28 Grudzień 2005 Autor Napisano 28 Grudzień 2005 Leru: dzięki. Simple_man: Nie będzie tak dobra jak z linku, niestety... bedzie lepsza :) Ta z linku ma jakieś półtora roku - zdążyłem się nieco nauczyć przez ten czas :] Żeby zaostrzyć wasze apetyty jeszcze jeden link do mojej grafiki w podobnym stylu - ale baaaardzo starej http://members.lycos.co.uk/marchewa/album/photos/rsz_4.jpg
mr_marchew Napisano 29 Grudzień 2005 Autor Napisano 29 Grudzień 2005 No a jedna update całkiem szybko. Do dedykowanej sesji foto jeszcze trochę zostało, choć wszystko na dobrej drodze, więc postanowiłem wykorzystać czas na wymodelowanie w zarysie pomieszczenia, oraz ustalenie kolorystyki i kompozycji. Z początku miałem zamiar zrobić bardzo ciemne pomieszczenie, takie które bardzo silnie uwypuklałoby obie postacie. Kompozycyjnie byłoabyto duża ciemna plama, która pozwalałaby skupić wzrok na postaciach. Jednak zmieniłem zdanie, na rzecz jaśniejszego pomieszczenia. Ściany będą z dużych jasnych kamiennych bloków. Żeby nie rozpraszać uwagi od modeli prawdopodobnie dam lekkiego DOFa gdyby szczegóły w tle były zbyt rzucające się w oczy. Mam tylko nadzieję, że nie będę miał problemów z sesją/wpasowaniem modeli w scenę z powodu oświetlenia z tyłu. Następny w kolejności do wymodelowania jest podest na którym siedzi dziewczyna ze skrzydłami. Myślę o kamiennym podeście ze zdobieniami i płaskorzeźbami. Co do zdjęć i ich stylizacji. Dziewczyna na podeście ze skrzydłami, będzie wyglądać na leśnego duszka/wróżkę, czy jak to się tam na polski tłumaczy (fairy), ze skrzydełkami. Będzie skąpo ubrana. Będzie jaśniejszym i bardziej kolorowym elementem kompozycji. Dziewczyna na pierwszym planie będzie ubrana w ciemny strój, być może zniszczony. Myślę nad dodaniem np. łańcuchów, bandaży, czy to na etapie sesji foto czy poźniej w postprodukcji. Jej twarz będzie zniekształcona, jak dokładnie - to wyjdzie w praniu jak nad tym usiąde. Kolorystycznie będzie stanowiła "czarną plamę". Nadal nie wiem jak ją wykadrować, czy tak jak jest to pokazane na obecnym szkicu, czy podsunąć ją bliżej, np. samą twarz? Oceniajcie postępy i pomysł :) [ATTACH]28121[/ATTACH] Sorki za artefakty od kompresji.
JmTm00 Napisano 29 Grudzień 2005 Napisano 29 Grudzień 2005 noo ladnie Ci to idzie...ciekaw jestem tych firanek jak sobie ze swiatlem tam poradzisz. Mysle ze mozna lekko podsunac postac do kamery ale baardzo delikatnie. pozdrawiam
mr_marchew Napisano 30 Grudzień 2005 Autor Napisano 30 Grudzień 2005 Dobrałem kolor ubrań, ale z tym czkamy do sesji. Zrobiony "stół" na którym siedzi wróżka, płaskorzeźba to displace. Tekstury w całej scenie tylko i wyłacznie dla poglądu kolorystycznego - są surowe i nie mapowane. Skrzydła wymodelowane chyba już do końca, raczej nie widzę niczego co mógłbym w nich poprawić - chyba że się mylę, wtedy wyprowadźcie mnie z błędu :] Displace na płaskorzeźbach stołu chyba do wymiany, ten jakiś taki mdły i nijaki jest. Zastanawiam się nad skrzydłami i ich kolorem. Prawdopodobnie zrobię je kolorowe, jak u prawdziwego motyla, ale nie wiem w jakiej kolorystyce je zrobić żeby pasowało do reszty. W tej chwili jest bardzo kolorowo, ale chyba to zmienię. Przychodzi mi na myśl następujące rozwiązanie: lewa strona jest bajecznie kolorowa, motylki słoneczko itd. a prawa jest ciemna i ponura. W tle można by zrobić fajne przejście ze słonecznych ścian na ponure i pełne pajęczyn. W pierwszym planie panie też by się z tym wizualnie zgadzały. [ATTACH]28218[/ATTACH] Czekam na opinie i sugestie. jmtm00: co miałeś na myśli mówiąc o świetle i firankach? Ja nie widzę tam jakichś szczególnych trudności, Ty jakieś przewidujesz?
JmTm00 Napisano 30 Grudzień 2005 Napisano 30 Grudzień 2005 no jezeli swiatlo bedzie wpadac przez okna a firanki nie beda jakos specjalnie grubasne to jestem ciekaw jak tam sie swiatlo porozklada, wiesz ja tam widzialem takie "mgielkowate" firanki wiec...aale nie znam sie ale to jakis fałrej tam jest czy cus. Pytalem bo ja tego nie uzywam :P Jestem ciekaw swiatla wogole...aa wlasnie: co to sa bipedki jeakies te postacie? co to za soft?
mr_marchew Napisano 1 Styczeń 2006 Autor Napisano 1 Styczeń 2006 Skończyłem modelowania ołtarza (chyba to zostanie nazwane ołtarzem :) ) Dodałem motyle. Teksturki i mapowanie też można uznać już za skończone. Nie wiem co można by jeszcze tu dorzucić. W tym próbnym renderku interesuje nas tylko lewa jego strona - prawą będzie stanowiło to samo pomieszczenie, ale stare i zniszczone, czyli inne teksturki i jakieś pajęczyny itp... Zrobię pomiędzy nimi płynne przejście. Wyrzuciłem bipedki, żeby można było ocenić tło, ale pamiętajcie, że postacie będą najważniejsze. Myślę że tą część tła można uznać za skończonom - zastanawiam się jedynie jeszcze nad kolorem zasłon. Może coś mniej mocnego? Teraz biorę się za prawą część tła i czekam na uwagi odnoście tej części. jmtm00: używam maxa, PSa i mental raya. firanki tak zostają - z tym że te które wyszły nie za ładnie, po prawej, i tak idą do kasacji bo tam będzie "drugie tło" [ATTACH]28329[/ATTACH]
mileS Napisano 1 Styczeń 2006 Napisano 1 Styczeń 2006 Witam grafika zajmuje sie od 2 dni :P wiec duzo nie umiem ale podziwiam wasze checi i umiejetnosci napewno duzo czasu wlozyliscie w to zeby dojsc do takiego poziomu. Praca fajna i ciekawy pomysl PZDR
piotrek Napisano 1 Styczeń 2006 Napisano 1 Styczeń 2006 IMO trochę za duże te skrzydła. Pomysł ciekawy, wykonanie jak na razie OK. :) pozdr
mr_marchew Napisano 2 Styczeń 2006 Autor Napisano 2 Styczeń 2006 mintrill: Dzięki. Też coś mi się tak z tymi skrzydłami wydawało. Zmniejszone. Na razie nie pokazuje bo się już na bipedki napatrzyliście ;) Zdjęcia będą za około 2 tygodnie. mileS: Dzięki. Życzę zapału i powodzenia w nauce :) update - połączone obie strony pomieszczenia. Nie widze czemu, ale prawa/mroczna strona coś mi nie leży. Nie wiem co w niej poprawić :/ Załączam dwie wersje kolorystyczne - kolorki naturalne i niebieskawe, bo chyba w podobnej tonacji będzie całość po skończenu o ile mnie coś nowego nie najdzie. [ATTACH]28378[/ATTACH] [ATTACH]28379[/ATTACH] pozdrawiam komentujących
mr_marchew Napisano 4 Styczeń 2006 Autor Napisano 4 Styczeń 2006 Na razie dałem spokój z tłem i całym otoczeniem - uznajmy je za względnie skończone. Wziąłem się za skrzydła. Zrezygnowałem tymczasowo ze skrzydeł motylich, na rzecz anielskich. Motyle są ładne kolorowe, ale zbyt proste i banalne, a w pracy muszą być rzeczy które zatrzymują wzrok na więcej niż chwila. No i zaczęło się. Straciłem dwa wieczory przez PIÓRA. Zaczynałem od plane'ów z mapą alfa, ale mierne były rezultaty. Problem był też z odpowiednim ułożeniem piór. Stanęło na wymodelowaniu pióra. W tej chwili każde pióro ma 20 face'ów. Rozłożone są przy pomocy modyfikatora hair and fur > recomb from spline. Materiał chyba do poprawy. Aha i mam problem którego nie potrafię rozwiązać. Obiekt który użyje się jako "włos" traci swoje mapowanie! Co z tym począć?? Jakieś uwagi? Nie jestem pewien czy wyglądają dość dobrze - po spędzeniu nad nimi dwóch wieczorów w końcu jestem zadowolony, ale straciłem obiektywność ;) Czy cała praca jest całkiem do kitu? Bo jakoś nikt się nie kwapi do komentowania... :( popadam we frustrację ;P [ATTACH]28534[/ATTACH]
JmTm00 Napisano 4 Styczeń 2006 Napisano 4 Styczeń 2006 Szczerze powiedziawszy osobiscie wolałem ladne motyle skrzydelka ale to Twoj wybor. Imo ciutke za bardzo "miesiste" sa teraz, malo "lotne". Niekoniecznie to co jest zrobione wiekszym nakladem pracy przykuwa wzrok na dluzej, mysl o projekcie, klimacie a nie o "efekciarstwie"(nader czesto spotykany błąd)...podoba mi sie Twoja pracka i czekam na postacie:) Pozdrawiam ps: jezeli np zrobisz motyle skrzydla to te motylki w tle maja wtedy jakas "spójnosc" rozumiesz?...ale nie nalegam
Leru Napisano 5 Styczeń 2006 Napisano 5 Styczeń 2006 mr_marchew -> zobacz sobie tego "making of"`a http://67.15.36.49/team/Tutorials/ahells/ahellls01.asp Ciekawie tam autor zrobił pióra. Co do tła to uważam, że powinieneś się nim zająć później (chodzi o całość szczegółowego modelowania). Od razu muszę powiedzieć, że jest nieciekawe, szczególnie przez te czerwone zasłony, które odciągają uwagę widza w stronę tła. Może warto ponownie zagrać światłem ? Oddzielić od siebie te dwa plany.
mr_marchew Napisano 5 Styczeń 2006 Autor Napisano 5 Styczeń 2006 Leru: dzięki za link do tutka. Widziałem kiedyś tą grafike ale nie wiedziałem, że jest z niej tutorial. Układanie piór pojedyńczo też wchodziło w grę, ale nie myślałem, że Ktoś byłby na tyle szalony żeby to robić ;) No jednak wygląda nieźle. Chyba tak spróbuję, przy powiększeniu rozmiarów pojedyńczego pióra nie było by tak strasznie dużo pracy przy tym. Prawdopodobnie zaczekam z tym aż nie zdecyduję czy ostatecznie użyć skrzydeł motylich czy anielskich. Co do kolorów - czerwony daje po oczach, ale pamiętaj, że ostateczna kolorystyka na pewno będzie zmieniona - jak pokazałem 4 posty wyżej. jmtm00: Cały czas się zastanawiam nad skrzydłami. Mięsistość to efekt tego, że pióra są drobne. Gdybym zrobił je tą techniką jaka jest w tutku z linka powyżej myślę że wyglądało by to lepiej. Z przyciąganiem wzroku nie chodziło mi o efekciarstwo ale o ilość detali. Przyjemnie ogląda się takie obrazy/grafiki, które zawierają obszary o małej ilości detali na zmianę z obszarami z większą ilością detali. Tam gdzie więcej detali wzrok mimowolnie zatrzymuje się na dłużej. Mówiąz "detale" mam też na myśli materiały o konkretnej zauważalnej fakturze - w tym przypadku - pióra. Trudno mi to wyjaśnić, ale chyba łapiesz o co chodzi :)
polka dot Napisano 5 Styczeń 2006 Napisano 5 Styczeń 2006 nie wiem co to jest ale wygląda jak duża wydra wyciągająca się na plecach kogośtam. ?
mr_marchew Napisano 5 Styczeń 2006 Autor Napisano 5 Styczeń 2006 W końcu konkretna, motywująca krytyka :) Spróbuję dziś wieczorem popracować nad piórami i rozmieścić je ręcznie. Może przestanie wyglądać jak wydra :)
giorgione Napisano 5 Styczeń 2006 Napisano 5 Styczeń 2006 nie wiem czy zbytnia kolorystyka odpowiada tej pracy - np. czerwone zasłony stwarzają swietny nastrój, ale np. tek wiatuszki już nie - przynajmniej w moim odczuciu - psują go
mr_marchew Napisano 5 Styczeń 2006 Autor Napisano 5 Styczeń 2006 ... czerwone zasłony stwarzają swietny nastrój... Od razu muszę powiedzieć, że jest nieciekawe, szczególnie przez te czerwone zasłony, które odciągają uwagę widza w stronę tła. I bądź tu człowieku mądry ;) Ale powtarzam, ogólna kolorystyka zmieni się w stronę niebiesko-seledynowej jak pokazałem pare postów wyżej, więc czerwony - niestety albo na szczęście - nie będzie tak intensywny. A te świecące kwiatki to wypadek przy pracy :)
wuuł Napisano 5 Styczeń 2006 Napisano 5 Styczeń 2006 skrzydła motylkowate ewidentnie lepsze....jeszcze jak będa azurowe....cud!:)
mr_marchew Napisano 5 Styczeń 2006 Autor Napisano 5 Styczeń 2006 Dopracowałem skrzydło. Mam nadzieję że wygląda lepiej. Teraz każde pióro jest umieszczonym ręcznie planem z mapą alfa. Daję dwie wersje - jedna z czeronymi zasłonami, druga z białymi. Białe razcej odpadają, prawdopodobnie zostanę przy czerwonych. Czekam na komentarze odnośnie skrzydeł - wystarczająco dobrze, czy nadal "duża wydra" ? ;) Jeśli jutro nie przejdzie mi ochota spróbuję zrobić skrzydła motyle, dla porównania, ale to już nic pewnego, bo po 8 godzinach przy kompie w pracy, i kolejnych ~6 godz non stop w domu od trzech dni mam ochotę na przerwę :) Czekam na komentarze. [ATTACH]28593[/ATTACH] [ATTACH]28594[/ATTACH]
wd44 Napisano 5 Styczeń 2006 Napisano 5 Styczeń 2006 nie jak dla mnie to musza byc skrzydla motylka wtedy jest o niebo lepiej :)
kednopser Napisano 5 Styczeń 2006 Napisano 5 Styczeń 2006 Jak dla mnie skrzydła są po prostu za "ostre". Rozumiem, że to duży problem, żeby uzyskać puszystość w 3D. Po drugie, nie wiem teraz do kogo one należą ;)
mr_marchew Napisano 6 Styczeń 2006 Autor Napisano 6 Styczeń 2006 Puszystość - być może wystarczy lekko zmienić mapę alfa - "postrzępić" ją na brzegach... spróbuję. Zacząłem skrzydła motylkowate, choć raczej będą przypominać skrzydła ważki, bo będą żyłkowane (na 3dtotal widziałem coś podobnego). Odpadnie mi też wtedy problem zbyt wielu kolorów. Jestem na etapie robienia żyłek. Późnym wieczorem kolejny update - mam nadzieje że zdąże i będzie co pokazać.
mr_marchew Napisano 8 Styczeń 2006 Autor Napisano 8 Styczeń 2006 Ufff... w końcu skończyłem modelować nowe skrzydełka. Komp ledwie wytrzymał, podobnie jak ja. Każda żyłka jest modelowana, nie poszedłem na łatwizne z mapą przezroczystości. Zgodnie z radami większości, zostaję przy nowych skrzydełkach. Być może podsunę je, razem o postacią trochę bliżej kamery. Ale to potem. Teraz czeka mnie koszmar - dobór dobrego materiału do tych nowych skrzydeł... mam problem, nie wiem nawet jak się za to zabrać... od czego zacząć, nie wiem jak powinny wyglądać docelowo :( Jakieś sugestie? Pełen kolor - wybuch w fabryce farby, czy zrobić je np szare i połyskliwe? [ATTACH]28769[/ATTACH]
mr_marchew Napisano 9 Styczeń 2006 Autor Napisano 9 Styczeń 2006 OK, mała rewolucja. Zmiana kadru i kompozycji. Poprzedni/a były tak kulawe i mdłe, że spać nie mogłem :) Na forum widze marazm, wiec nikt nic nie powiedział :/ Z nowych szczegółów planuję trochę zieleni, uschłej zieleni i nieco rozwianych tkanin. Skrzydła zostają te - wyglądają 100 razy lepiej od "wydry" ;) Nadal nie jestem przekonany do oświetlenia - tło mi chyba za mocno świeci a nie wiem jak logicznie doświetlić pierwszy plan, skoro słońce jest "od tyłu" :( Sesja foto już bardzo niedługo, więc wkrótce wywalamy bipedki i wstawiamy coś dużo lepszego. Wtedy praca nabierze charakteru. [ATTACH]28844[/ATTACH] Czekam na komentarze.
Leru Napisano 10 Styczeń 2006 Napisano 10 Styczeń 2006 mr_marchew -> teraz skolei jest trochę ciasno po lewej. IMHO jakbyś tam dał troszkę mniej modeli to mogłoby to poprawić kondycję :) Postaraj się o jakiś ciekawy shader skrzydełek, można tam dorzucić jakieś mieniące się kolory tęczy ;)
mr_marchew Napisano 17 Styczeń 2006 Autor Napisano 17 Styczeń 2006 Po dłuuugim lenistwie wziąłem się do pracy. W końcu sesja foto dedykowana grafice. Poniżej dwie fotki które zastąpią bipedki. Kolorystyka jak na renderze - plus minus "małe" tweaki. Kadr poprawiony, ale prawdopodobnie jeszcze będą zmiany na bardziej dynamiczny, spróbuję rotacji całego kadru. Kolor skrzydełek będzie poprawiany w postprodukcji, bo szlag mnie już trafia - komp ledwo dyszy i tracę mase czasu pracując w maxie i czekając całe wieki na jego reakcje (przydałby się reinstall :/ ) Chyba skrzydełka go tak wykańczają - może wrzucę później podgląd na same skrzydła - żeby się detalami wymodelowanych żyłek pochwalić ;) Zmieniłem renderer z mentala na Vraya - bo chciałem mieć ładnie doświetlone wnętrze światłem "z zewnątrz" a w mentalu zupełnie mi nie szło. Teraz zapuszczam render w skali 1:1, od jutra zaczynam zabawę z dopasowywaniem postaci do tła, i "upiększanie" postaci. I last but not least - wielkie podziękowania dla modelki Nadii, która wzięła udział w sesji :) Czekam na komentarze - pojeźdźcie sobie po mnie ;) [ATTACH]29250[/ATTACH] [ATTACH]29251[/ATTACH] [ATTACH]29252[/ATTACH]
Master Kiełbaster Napisano 17 Styczeń 2006 Napisano 17 Styczeń 2006 spasować foty i render tak by nie wyszło komicznie będzie ciężkawo...
WWWoj Napisano 18 Styczeń 2006 Napisano 18 Styczeń 2006 render renderem, a zdjecia mozna se popstrykac ;)
arcade Napisano 18 Styczeń 2006 Napisano 18 Styczeń 2006 ładna dziewczyna :d Poznasz mnie? :) Wzamian stawiam piwo :D przemyśl to ;) Żeby nie było spamu - ładnie się zapowiada, ale jak narazie nie wyobrażam sobie całości. Czekam na updaty :) edit -> Nadia, jeżeli to czytasz - kliknij w mój avatar i w profilu wyślij pm'a ;) pozdro
Hideki Napisano 19 Styczeń 2006 Napisano 19 Styczeń 2006 haha ale Ci oglądalność teraz skoczyła:P pozdr.
Master Kiełbaster Napisano 20 Styczeń 2006 Napisano 20 Styczeń 2006 updatów nie będzie mr marchew zajął się fotografią :D :P
mr_marchew Napisano 20 Styczeń 2006 Autor Napisano 20 Styczeń 2006 Master Kiełbaster: przejrzałeś mnie ;) Rzucam grafike, zajmuje się fotografią. Będę fotografował kobiety ;P Hideki: skoczyła bo wszyscy myślą, że to rendery ;) A wogóle to się nazywa sprawne PR :D ziomuś: tylko jedno piwo? Tak nisko cenisz moją dyskrecję czy jej prywatność? Za skrzynkę to bym się zastanowił... ;) A na poważnie. Update mam nadzieję dziś w nocy, wieczorem coś zmontuję mogę posiedzieć dziś dłużej bo jutro mam wolne. Dotychczas idzie mozolnie, bo cały tydzień miałem zawalony robotą :/ Zastanawiam się nad zmianą całego otoczenia. Czasu niby już mało, ale z drugiej strony to dopiuero mniej więcej połowa czasu minęła... W każdym bądź razie dziś wieczorem przesiadam się z Maxa na PSa i "wklejam" zdjęcia.
mr_marchew Napisano 20 Styczeń 2006 Autor Napisano 20 Styczeń 2006 Dotrzymuje słowa, wrzucam obiecany update. Trochę zabawy PSem, dziś starałem się jedynie wpasować postacie w scenę, nadać im odpowiednią kolorystykę, poprawić cienie itp. tak żeby nie odstawały od sceny. Czekam na wasze opinie - jak bardzo naiwnie to wygląda, czy może jednak jakoś ujdzie? W najbliższych planach drobne poprawki na wpasowanie postaci - które mam nadzieję będą wynikiem krytycznych komentarzy. Potem zabieram się za "upiększanie" czy też innymi słowy demonizowanie/oszpecanie postaci - bestia musi zostać bestią. Szczegółów jeszcze nie znam, wyjdą w praniu, ale postaram się uniknąć sztampy pod postacią różków i czerwonych oczu z glowem ;) Być może dodam jakieś elementy które będą znów 3D, a może po prostu pobawię się dalej w kolaż w PSie. Ważna uwaga: kadr będzie inny, obrócony nieco zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Pozbędę się w ten sposób pustej przestrzeni nad "bestią" i mało interesującego kawałka ołtarza. Mam nadzieje, że uważacie to za dobry pomysł? Jeźdźcie po mnie dalej :] Pozdrawiam wszystkich zaglądających a szczególnie komentujących. A i proszę mnie nie molestować na privie o numer tel. do modelki ;P [ATTACH]29454[/ATTACH] oryginał: http://img64.imageshack.us/img64/7010/piknabestiapsd2td.jpg
Hideki Napisano 20 Styczeń 2006 Napisano 20 Styczeń 2006 amm czyli ty tam wstawiasz prawdziwe zdjęcia postaci a nie modele 3d?... hmm no jak chcesz... ale jak dla mnie to trochę pójście na łatwizne...
arcade Napisano 20 Styczeń 2006 Napisano 20 Styczeń 2006 hej, to nie jest jakieś tam zwykłe piwo tylko Piwo Z Ziomusiem :D Za skrzynkę Piwa Z Ziomusiem wielu oddało by mi swoją siostrę, a tu mówimy o takiej drobnej przysłudze :P Dobra, no to na poważnie: Nie wiem za bardzo jak to ocenić - wymowa jest dla mnie mało zrozumiała - jakbym zobaczył sam ten obrazek to nie skojarzył bym tego w żaden sposób z bestią ;) Modelka na zdjęciu w czarnej bluzce nie wygląda na specjalnie złą - mogłeś się bardziej w PSP wyżyć... Kolory jakoś mi nie podchodzą, wygląda trochę jak jakaś reklama... Myślę że powinieneś to jeszcze mocno pomęczyć - praca którą pokazałeś na początku wątku zrobiła na mnie dużo większe wrażenie. No ale źle też nie jest. Powodzenia i pozdrawiam :)
shi Napisano 21 Styczeń 2006 Napisano 21 Styczeń 2006 no musze przyznac ze nie wiem o co tu zabardzo chodzi! fakt ze nie chce mi sie czytac wypowiedzi ale przeciez praca powinna sie sama tlumaczyc! znajac temat rozpoznaje tu piekna i bestie ale gdzie mysl przewodnia gdzie dowcip ? lub chociaz klimat??
Matys Napisano 21 Styczeń 2006 Napisano 21 Styczeń 2006 WWWoj poweidzial dosc wazne zdanie... jesli chcesz pozbyc sie nazwijmy to kiczowatosci w twojej pracy musisz dopracowac elementy 3d do maxumalnie realistycznego poziomu bo w przeciwnym razie ludzie zawsze poweidza ze poszedles na latwizne albo ze czegos nie umiales zrobic wiec ratowales sie jak mogles. Powiem ze nie jestem zwolennikiem takiego technicznego mieszania ale jesli na koncu pojawi sie pytanie "cholera co tu jest w 3d a co zdieciem?" to chyba zadowolisz i shi, i kazdego kto bedzie twierdzil ze poszedles na latwizne. Oczywiscie to jest moje subiektywne zdanie wiec nie ma co brac tego zbyt powaznie :P
mileS Napisano 21 Styczeń 2006 Napisano 21 Styczeń 2006 eh posty sie czyta Potem zabieram się za "upiększanie" czy też innymi słowy demonizowanie/oszpecanie postaci - bestia musi zostać bestią. Szczegółów jeszcze nie znam, wyjdą w praniu, ale postaram się uniknąć sztampy pod postacią różków i czerwonych oczu z glowem ;)
wd44 Napisano 21 Styczeń 2006 Napisano 21 Styczeń 2006 Prosze Cie prosze prosze zmien ta babke bo niepasuje do tej sceny i cala kompozycja idzie na nic :/
mr_marchew Napisano 22 Styczeń 2006 Autor Napisano 22 Styczeń 2006 Hideki, Matys: Mieszanie 2D z 3D jest be? To zależy od tego czy chcecie być artystą, czy rzemieślnikiem. Rzmieślnik szanuje metodę, nie toleruje odstępstw od procesu tworzenia. Dla artysty dzieło jest jedyną wartością i jedyne co chce to to, żeby było dobre, niezależnie jaką metodę należy zastosować. Nie zamierzam walczyć z wiatrakiami dla idei - wiem, że pewne rzeczy wyjdą atrakcyjniej gdy zrobię zdjęcie czy fotomontaż, niż gdy zrobię model 3D. Nie będę rezygnował z jakości na rzecz wyssanej z palca filozofii "czystości techniki". A przykłady z życia? Większość efektów w filmach czy reklamach to właśnie połaczenie klasycznych ujęć kamery z CG. Ostatecznego widza mało interesuje w jaki sposób coś powstawało, liczy się jak dobrze to wygląda. Mam nadzieję, że ci którzy będą oceniać prace w tej bitwie podzielają moje zdanie ;) mileS: Dzięki że mnie wyręczyłeś :) czasem ręce mi opadają jak czytam takie komentarze... Zawsze wydawało mi się że grafiką zajmują się ludzie inteligentni, ale po niektórych kimentarzach zaczynam w to wątpić. LUDZIE! TO JEST WIP! Update pracy: Oszpeciłem nieco bestię. Wymodelowałem część czaszki - szczękę, wyrenderowałem, i wkleiłem na miejsce w PSie, dodając nieco mięsa z różnych krwawych fotek i zwisający kawałek skóry. Podkolorowałem też skrzydła wróżki. Nie wiem czy nie popadłem ostatecznie w czeluści kiczu, ale tak chyba zostaje. Dalej się nad "bestią" znęcać? Czy już starczy? Ładna jest, trochę szkoda ją tak szpecić ;) Kolorystyka chyba rzeczywiście nieco się zmieni. Muszę przyznać, że w tej grafice mam z kolorami największy problem :/ [ATTACH]29597[/ATTACH] [ATTACH]29596[/ATTACH]
Matys Napisano 23 Styczeń 2006 Napisano 23 Styczeń 2006 widze ze sie nie zrozumielismy... zycze powodzenia nie bede wiecej mieszal
mr_marchew Napisano 23 Styczeń 2006 Autor Napisano 23 Styczeń 2006 Oj bez urazy Matys liczyłem na ciekawą dyskusję - wcale nie nazwałbym tego mieszaniem.
arcade Napisano 23 Styczeń 2006 Napisano 23 Styczeń 2006 ej, nie doczytałem że będziesz przerabiał ;) takie długie wypowiedzi piszesz że nie chce się czytać całości :P Piszesz o artyście i rzemieślniku :) Kiedyś jak zdawałem na ASP pewien profesorek powiedział mi - "rysunek i obraz w każdym momencie tworzenia muszą stanowić całość, muszą się bronić same..." to znaczy że na każdym etapie musi być widoczny zamysł, idea. Twoja praca niestety się nie broni. Na razie jest kiczowata i nie stanowi całości... Wiem że to zaboli, ale pasuje do tego to, co kiedyś Dr Ug napisał o moim projekcie strony internetowej "Nie trzyma się kupy, ale ma z nią wiele wspólnego". I niestety dopieszczanie szczegółów tutaj imho nic nie pomorze. Nie piszę tego żeby Ciebie załamać, bo widze że masz możliwości... Ale na twoim miejscu przemyślałbym całą koncepcję pracy... No ale napisałem Ci w poprzedniej wypowiedzi co mi nie pasuje na tym etapie i powiem Ci że imho w dobrą stronę to nie idzie... Co mi najbardziej niepasuje to to że modelka "bestia" ma o wiele bardziej niewinny wyraz twarzy niż "piękna". Zrobiła nawet słodkie oczęta i musisz się mocno napocić żeby ją na bestię skorygować... Urwany kawał mięcha tylko bardziej zbliża ją do ofiary niż bestii... "Piękna" natomiast spogląda uwodzicielsko ale też nie do końca szczerze... Ona bardziej pasowała by mi do bestii. No ale nie będę Cię już załamywał swoją głupotą ;) powodzenia.
mr_marchew Napisano 23 Styczeń 2006 Autor Napisano 23 Styczeń 2006 oj no ziomuś nie bierz tego tak do siebie, poniosło mnie wcześniej ;) zresztą to nie o tobie było :] Ogólnie jest tak: bestia wyszła tak słodko, że nie wiem co teraz z nią zrobić, ale właściwie to wcale nie szkodzi przesłaniu pracy, może to dobrze jeśli ludzie będą się zastanawiać kto tak naprawde jest bestią a kto ofiarą. Co do samej grafiki. Na tym etapie wogóle nie jestem z niej zadowolony - kolory, kadr - do d**y :( Opuściła mnie wena - dlatego nie lubię robić rzeczy na termin, ale pocieszam się, że został jeszcze miesiąc. Po małej burzy mózgów dziś z kolegą, doszedłem do wniosku, że nastąpi zmiana kadru na szeroki, panoramiczny. Trzeba będzie cofnąć się w robocie o jakieś 2 tygodnie, ale trudno. Będą nowe rendery, nowe kolory. Może wtedy będzie lepiej. Atutem jak na razie jest "bestia" bo akurat ona mi się podoba. Trafi bliżej oglądającego, będzie większa, z większą ilością szczegółów. Będzie tym mocnym akcentem całej pracy. Mam nadzieję że to będzi emocny zwrot akcji w tworzeniu grafiki :) Czekam na komentarze - ziomuś i Matys - wasze też :) [edit] Widzisz ziomuś, dlatego cenię sobie fora jako pomoc w tworzeniu, bo można usłyszeć prawde, choćby niewiem jak przykra była. Dzięki za krytykę. Zgadzam się z tobą :] Ale co do tego że praca musi stanowić całość i mieć jasne przesłanie na każdym etapie nie mogę się zgodzić. Pomyśl choćby o rzeźbie która powstaje w pracowni, a znaczenia kontekstualnego nabiera dopiero po postawieniu jej we właściwym miejscu... Wiele osób tworzy (wbrew zasadom nota bene) od szczegółu do ogółu, nawet są przykłady w tej bitwie na forum. Profesorzy mogą mówić swoje, ale gdyby byli dobrzy w tym co robią, gdyby byli dobrymi artystami, to nie siedzieli by w szkołach ;) dzięki, pozdrawiam
mileS Napisano 23 Styczeń 2006 Napisano 23 Styczeń 2006 Zapytaj o rade Cheruba on ladnie szpeci osoby ma tez forum z toturialami co do wlasnie tego stylu fotomontazu. Ten kawalek miesa na twarzy mi nie pasuje :/ nie wiem czemu Skrzydla ladniejsze byly by biale przezroczyste troszke(nie wiem czy takie wczesniej nie byly? ;p) RADY: Pobawil bym sie swiatlami bo od tego moze zalezec efect pracy ;/ tam gdzie jest ta bestia dal bym ciemne ponure swiatlo. Co do oswietlenia pieknej zrezygnowal bym z okien dal bym nad nia krate i przez nia by z gory padalo swiatlo. Scene bym przebudowal tak by wiecej miejsca po bokach bylo zeby tworzylo to jakis korytarz i z za sciany wyglada bestia jak jakies jeszcze sugiestie mi sie nasuna to napisze PZDr
Rekomendowane odpowiedzi