Skocz do zawartości

Scalanie


Gość bczarnota

Rekomendowane odpowiedzi

Gość bczarnota
Napisano

Jak scalać obiekty? np dwa boxy albo kule?

  • Odpowiedzi 23
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
create-geometry-lista(compound obj.)-boolean

Fajnie że ktoś poruyszyl takie podstawy, bo szukam tego tematu :) a w boolean wycinalem tylko cos (np box w innym boxie), a co zaznaczyc w boolean zeby zlaczyc

Napisano

union zeby zlaczyc.

Tak na przyszlosc jak sie czlowiek uczy to powinien probowac jak najwiecej, ja jak sie dorwalem do maxa to wszystkie guziki posprawdzalem, a teraz ludzie daja teksty typu "boolean juz znam, ale tam mozna łączyć ? jak"

wiecej eksperymentowania, softu sie raczej nie popsuje.

Napisano
union zeby zlaczyc.

Tak na przyszlosc jak sie czlowiek uczy to powinien probowac jak najwiecej, ja jak sie dorwalem do maxa to wszystkie guziki posprawdzalem, a teraz ludzie daja teksty typu "boolean juz znam, ale tam mozna łączyć ? jak"

wiecej eksperymentowania, softu sie raczej nie popsuje.

:) jakos nie zauwazylem ze mi zlaczylo :P dzieki za odpowiedz

Napisano

jestem początkujączy i mam problem.

che wymodelować grzyb za pomocą spline. Mam połowe grzyba i jego lustrzane odbicie. Chciałbym to połączyćw jwdną całoś .Jak mam to zrobić??

Napisano

ja rozniez preferuje attacha. Boolean jest nieprzewidywalny , ze wskazaniem na popieprzony. Roznica jest taka, że union łaczy dwa obiekty w jeden - i masz zawsze te dwa obiekty fizycznie niezmienione - np. na zewnątrz te dwoe kule wygladają na połączone, ale w środku też są ich elementy. Boolean łączy siatke - na zewnątrz dając ten sam kształt - ale usuwając wszystko w środku. Byłoby to fajne , gdyby nie fakt, że tak sie kaszani .

pozdrawiam

Napisano
jestem początkujączy i mam problem.

che wymodelować grzyb za pomocą spline. Mam połowe grzyba i jego lustrzane odbicie. Chciałbym to połączyćw jwdną całoś .Jak mam to zrobić??

 

Robisz splinem połowę konturu grzyba i modyfikator lathe, potem bend, noise i jakieś inne, żeby go trochę zróżnicować. Mapka bump i glossines.

Napisano

che wymodelować grzyb za pomocą spline. (...) Jak mam to zrobić??[/b]

 

Robisz splinem połowę konturu grzyba i modyfikator lathe, convert to poly, potem bend, noise i jakieś inne, żeby go trochę zróżnicować. Mapka bump i glossines i grzyb, jak żywy :D

 

A teraz wciśnij F1 i wyszukaj wszystkie pojęcia, co napisałem ;)

 

 

... a i tak lepiej olać spline`y i zrobić metodą low poly + mesh smooth :P

Napisano

w halpie maxa przy booleanie powinno być dodane ostrzeżenie na czerwono z wielkim wykrzyknikiem. dodawanie obiektów (z odcięciem nie potrzebnej części czy też wycinanie) czasami daje tak nieoczekiwane efekty, że można to nazwać "jazzem grafiki" jak zaczynasz nigdy nie wiesz jaki efekt końcowy osiągniesz.

Napisano

mnie tylko raz Boolean nic nie skaszanił, ale to był wypadek przy pracy, albo bylem zmęczony... zresztą to było na poczatku nauki maxa i juz niewiele pamietam z Booleana. Unikam bo jak ognia.

Napisano

Czesc

To są same podstawy, ale rozumiem każdy zaczynał od początku. BCzarnotko na twoim miejscu nabył bym książkę do 3ds maxa. Bo naprawdę mozesz wiele się nauczyc. Wierz mi.

Tutaj masz linka o jaką książkę mi chodzi:

http://helion.pl/ksiazki/maxpir.htm

Albo, taką za śmieszną cenę:

http://helion.pl/ksiazki/max3lk.htm

A potem jak opanujesz podstawy, polecałbym Ci kolejną książkę, jeśli chcesz animowac, oczywiście. :

http://helion.pl/ksiazki/3dmaxb.htm

Ta kniga jest praktycznie nie dostępna, to biały kruk , he he :P

Możesz ją zamówic od wydawnictwa, tak jak ja zrobiłem. ;)

To są bardzo dobre książki na początek. Ale nie zapominaj że też są tutoriale w internecie i to mnóstwo. Myślę, że trochę Ci pomogłem ;)

 

Pozdrawiam

Jonasz

Napisano

Czesc

Nie wiem, od jakiej strony ty patrzysz, czy jestes ciekawy co ja napiszę, czy co w tej książce ciekawego się znajduje. He...

No dobrze, przejdzmy do rzeczy:

Nie będę rozpisywał pokolej, i objasniał co można a czego nie można się nauczyc,bo to nie ma sensu. Sorry będę pisał to co mnie najbardziej zainteresowało.

-Są zaawansowane techniki animowania za pomocą transformacji.

-Trąby powietrzne

-Odciski stóp, w jaki sposób zaanimowac

-Tworzenie szkieletu, bones, hierarchia, animowanie bipeda, recznie animowanie postaci

-Deformacje siatki, Bones Pro, Physique

-Animowanie twarzy i ust , jest trochę tego :)

-Najbardziej spodobał mi się ten temat: Vertigo - efekt zawrotu. Polega na tym, że kamera przybliża się lub oddala od filmowanego obiektu (ewentualnie filmowany obiekt przybliża się bądż oddala od kamery. Napewno kojarzycie film Alfreda Hitchcocka pod tym samym tytułem "Zawrót głowy", albo dosyc czesto pojawia się w programach przyrodniczych, ten sam efekt. Np. zbliżenie modliszki, fajowski efekt.

-Animacja świateł i atmosfery np. efekt burzy, animowanie świecki, telewizora, animacja drzewa

-Jest trochę o cząsteszkach i pola sił, ale mało tego :(

-No i na końcu dżwięk, nie bawiłem się jeszcze w tym, więc trudno mii jest coś powiedziec.

To tyle mam do napiszania. Oczywiście nie pisałem wszystkiego co w tej ksiąsce się znajduje.

No i co nie warto...Kannu ;P

 

Pozdrawiam

Jonasz

^_^

_/\_

Napisano
Polega na tym, że kamera przybliża się lub oddala od filmowanego obiektu

i jednocześnie zoomoje się na ten obiekt: oddalasz się kamerą na statywie i płynnie utzrymujesz postać (obiekt) w centrum kadru i na odwrót. scena z wieżowcem u Hitchcocka była pierwszą w jakiej to zastosowano.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności