Gość bczarnota Napisano 29 Grudzień 2005 Napisano 29 Grudzień 2005 Jak scalać obiekty? np dwa boxy albo kule?
gregorjan Napisano 29 Grudzień 2005 Napisano 29 Grudzień 2005 create-geometry-lista(compound obj.)-boolean lub prawym na objekt z listy-convert to-editable poly- z prawego menu attach(i klik na drugi objekt)
eska Napisano 29 Grudzień 2005 Napisano 29 Grudzień 2005 create-geometry-lista(compound obj.)-boolean Fajnie że ktoś poruyszyl takie podstawy, bo szukam tego tematu :) a w boolean wycinalem tylko cos (np box w innym boxie), a co zaznaczyc w boolean zeby zlaczyc
sanki Napisano 29 Grudzień 2005 Napisano 29 Grudzień 2005 union zeby zlaczyc. Tak na przyszlosc jak sie czlowiek uczy to powinien probowac jak najwiecej, ja jak sie dorwalem do maxa to wszystkie guziki posprawdzalem, a teraz ludzie daja teksty typu "boolean juz znam, ale tam mozna łączyć ? jak" wiecej eksperymentowania, softu sie raczej nie popsuje.
eska Napisano 29 Grudzień 2005 Napisano 29 Grudzień 2005 union zeby zlaczyc. Tak na przyszlosc jak sie czlowiek uczy to powinien probowac jak najwiecej, ja jak sie dorwalem do maxa to wszystkie guziki posprawdzalem, a teraz ludzie daja teksty typu "boolean juz znam, ale tam mozna łączyć ? jak" wiecej eksperymentowania, softu sie raczej nie popsuje. :) jakos nie zauwazylem ze mi zlaczylo :P dzieki za odpowiedz
gregorjan Napisano 29 Grudzień 2005 Napisano 29 Grudzień 2005 hindus masz rację, ale po co bawić w wycinanie i creat'owanie jeżeli jest to np: statyczny element lub szczegół mikroskopowy dla urozmaicenia cieni:)
hkropinski Napisano 30 Grudzień 2005 Napisano 30 Grudzień 2005 ja także preferuję attacha, możesz go uzyć zarówno w poly jak i w spline'ach, pozdr
Doktor-X Napisano 13 Styczeń 2006 Napisano 13 Styczeń 2006 jestem początkujączy i mam problem. che wymodelować grzyb za pomocą spline. Mam połowe grzyba i jego lustrzane odbicie. Chciałbym to połączyćw jwdną całoś .Jak mam to zrobić??
asblaze Napisano 13 Styczeń 2006 Napisano 13 Styczeń 2006 H I N D U S!!!!!!!! N I E W I D Z I A Ł E Ś M A J K O W E G O !!!!!!!! :) Przy nim maxowy boolean to szczyt doskonałości :)
kannu Napisano 13 Styczeń 2006 Napisano 13 Styczeń 2006 ja rozniez preferuje attacha. Boolean jest nieprzewidywalny , ze wskazaniem na popieprzony. Roznica jest taka, że union łaczy dwa obiekty w jeden - i masz zawsze te dwa obiekty fizycznie niezmienione - np. na zewnątrz te dwoe kule wygladają na połączone, ale w środku też są ich elementy. Boolean łączy siatke - na zewnątrz dając ten sam kształt - ale usuwając wszystko w środku. Byłoby to fajne , gdyby nie fakt, że tak sie kaszani . pozdrawiam
El Wieczor Napisano 13 Styczeń 2006 Napisano 13 Styczeń 2006 jestem początkujączy i mam problem. che wymodelować grzyb za pomocą spline. Mam połowe grzyba i jego lustrzane odbicie. Chciałbym to połączyćw jwdną całoś .Jak mam to zrobić?? Robisz splinem połowę konturu grzyba i modyfikator lathe, potem bend, noise i jakieś inne, żeby go trochę zróżnicować. Mapka bump i glossines.
El Wieczor Napisano 13 Styczeń 2006 Napisano 13 Styczeń 2006 che wymodelować grzyb za pomocą spline. (...) Jak mam to zrobić??[/b] Robisz splinem połowę konturu grzyba i modyfikator lathe, convert to poly, potem bend, noise i jakieś inne, żeby go trochę zróżnicować. Mapka bump i glossines i grzyb, jak żywy :D A teraz wciśnij F1 i wyszukaj wszystkie pojęcia, co napisałem ;) ... a i tak lepiej olać spline`y i zrobić metodą low poly + mesh smooth :P
illy Napisano 14 Styczeń 2006 Napisano 14 Styczeń 2006 F1 ludzie, F1 rozwiazuje wszystkie podstawowe problemy
Bacry Napisano 15 Styczeń 2006 Napisano 15 Styczeń 2006 w halpie maxa przy booleanie powinno być dodane ostrzeżenie na czerwono z wielkim wykrzyknikiem. dodawanie obiektów (z odcięciem nie potrzebnej części czy też wycinanie) czasami daje tak nieoczekiwane efekty, że można to nazwać "jazzem grafiki" jak zaczynasz nigdy nie wiesz jaki efekt końcowy osiągniesz.
Shogun 3D Napisano 15 Styczeń 2006 Napisano 15 Styczeń 2006 mnie tylko raz Boolean nic nie skaszanił, ale to był wypadek przy pracy, albo bylem zmęczony... zresztą to było na poczatku nauki maxa i juz niewiele pamietam z Booleana. Unikam bo jak ognia.
Jonasz_Real Napisano 16 Styczeń 2006 Napisano 16 Styczeń 2006 Czesc To są same podstawy, ale rozumiem każdy zaczynał od początku. BCzarnotko na twoim miejscu nabył bym książkę do 3ds maxa. Bo naprawdę mozesz wiele się nauczyc. Wierz mi. Tutaj masz linka o jaką książkę mi chodzi: http://helion.pl/ksiazki/maxpir.htm Albo, taką za śmieszną cenę: http://helion.pl/ksiazki/max3lk.htm A potem jak opanujesz podstawy, polecałbym Ci kolejną książkę, jeśli chcesz animowac, oczywiście. : http://helion.pl/ksiazki/3dmaxb.htm Ta kniga jest praktycznie nie dostępna, to biały kruk , he he :P Możesz ją zamówic od wydawnictwa, tak jak ja zrobiłem. ;) To są bardzo dobre książki na początek. Ale nie zapominaj że też są tutoriale w internecie i to mnóstwo. Myślę, że trochę Ci pomogłem ;) Pozdrawiam Jonasz
kannu Napisano 16 Styczeń 2006 Napisano 16 Styczeń 2006 czy czegokolwiek jonaszu sie unikalnego dowiedziales z czarnej ksiegi animatora ? napisz prosze o tym
Jonasz_Real Napisano 16 Styczeń 2006 Napisano 16 Styczeń 2006 Czesc Nie wiem, od jakiej strony ty patrzysz, czy jestes ciekawy co ja napiszę, czy co w tej książce ciekawego się znajduje. He... No dobrze, przejdzmy do rzeczy: Nie będę rozpisywał pokolej, i objasniał co można a czego nie można się nauczyc,bo to nie ma sensu. Sorry będę pisał to co mnie najbardziej zainteresowało. -Są zaawansowane techniki animowania za pomocą transformacji. -Trąby powietrzne -Odciski stóp, w jaki sposób zaanimowac -Tworzenie szkieletu, bones, hierarchia, animowanie bipeda, recznie animowanie postaci -Deformacje siatki, Bones Pro, Physique -Animowanie twarzy i ust , jest trochę tego :) -Najbardziej spodobał mi się ten temat: Vertigo - efekt zawrotu. Polega na tym, że kamera przybliża się lub oddala od filmowanego obiektu (ewentualnie filmowany obiekt przybliża się bądż oddala od kamery. Napewno kojarzycie film Alfreda Hitchcocka pod tym samym tytułem "Zawrót głowy", albo dosyc czesto pojawia się w programach przyrodniczych, ten sam efekt. Np. zbliżenie modliszki, fajowski efekt. -Animacja świateł i atmosfery np. efekt burzy, animowanie świecki, telewizora, animacja drzewa -Jest trochę o cząsteszkach i pola sił, ale mało tego :( -No i na końcu dżwięk, nie bawiłem się jeszcze w tym, więc trudno mii jest coś powiedziec. To tyle mam do napiszania. Oczywiście nie pisałem wszystkiego co w tej ksiąsce się znajduje. No i co nie warto...Kannu ;P Pozdrawiam Jonasz ^_^ _/\_
tweety Napisano 16 Styczeń 2006 Napisano 16 Styczeń 2006 Polega na tym, że kamera przybliża się lub oddala od filmowanego obiektu i jednocześnie zoomoje się na ten obiekt: oddalasz się kamerą na statywie i płynnie utzrymujesz postać (obiekt) w centrum kadru i na odwrót. scena z wieżowcem u Hitchcocka była pierwszą w jakiej to zastosowano.
Rekomendowane odpowiedzi