Skocz do zawartości

POJAZD 3D: Honda S2000 -> Sikham VS Loozack


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Gdybym miał stałe łącze to pomógł bym ci ale niestety jade na modemie i za bardzo nie moge go poszukać!!A nie pamiętam który to tutrioal był!!A to co pamiętam to standardowy brazilowy materiał i w diffuse (czy jakoś tak) jest fallof.A i specular level na 0.I ciemny szary musi być.Niestery jak źle będzie to będziesz musiał pokombinować!Pozdro

  • Odpowiedzi 500
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

żeby nie było, że się obijam (chociaż w sumie tak jest :P:)) to zamieszczam mały postęp z wnętrza...

 

in1.jpg

 

i od razu mam pytanko... co mam zrobić, żeby szyba nie odbijała się wewnątrz auta ?? chodzi mi o to, że po zewnętrznej stronie odbija mapę HDRI, to normalne... ale że odbija mi ją po wewnętrznej stronie to już mniej normalne :D jest to dziwne, zwłaszcza że szyba to zwykły plane a nie box a materiał ma wyłączone 2-sided... cuda jakieś [hmmm]

 

trzymajcie się [piwo]

Napisano

Autko odjechane... wyglada swietnie ale

 

Tak jak sie wczoraj umawialismy wiec:

1. Przerwa pomiedzy drzwiami a blotnikiem wyglada jak by ktos odcisnakl kostke introligatorska w plastelinie\\

Przy takich zakonczeniach zwykle swiatlo zdecydowanie uklada sie na malym promieniu powierzchni tworzac zdecydowane linie jasne lub ciemne lub w kombinacji

2. Tarcza hamulcowa nie ma wytartych rowkow o uzywania klockow hamulcowych moze jakis bump?

3. W dalszym ciagu wydaje mi sie ze twoja honde pomalowal kiepski lakiernik. W rzeczywistosci powloka lakiernicza

powstaje w wyniku odparowania czynnika i utwardzenia chemicznego wiec skalada sie duzej ilosci krysztalkow pigmentu

To na tyle jezeli chodzi o lakier jednokolorowy ale zeli wezmiemy pod uwage

metalik to mamy chropowata blache + baza bez utwardzacza +

grubsza warstwa bezbarwnego lakieru ( w rzeczywistosci troche zoltawy).

 

To na tyle pozdrawiam i do nastepnego razu.

Napisano

no cóż, bardziej specjalistycznej opinii chyba już nie dostanę :D dzięki Tomur, wezmę wszystko pod uwagę :)

pozdrawiam [piwo]

P.S. ponawiam pytanie dotyczące odbić po wewnętrznej stronie szyby... jeżeli ktoś mógłby mi pomóc byłbym bardzo wdzięczny :)

Napisano

chcialbym ci moc pomoc loozack ale po pierwsze mam inny renderer wiec inne materialy po drugie nigdy mi sie to nie zdarzylo, sprobuj jakos potestowac to na kulkach i boxach z tym samym materialem jezeli bedzie to samo to pewnie wina materialu a jak nie to obiektu(??) nie wiem

ps ale cos mi sie kaszani IExporer chyba bede musial trzech króli zapodać (ctr+alt+del)

 

hehe no bardziej szczegółowych informacji bys nie dostał :) [piwo]

Napisano

w final rendrze tez jest final glass :) i final advanced :)

ja zawsze uzywam advanced, jezeli jest jakas analogia pomiedzy final renderem i brasilem to advanced ma duzo wiecej mozliwosci kontroli...

moze pomoze :)

Napisano

hmmmm........... twój lakier ma jakąś dziwną mape odbić :| może lepiej weź coś z niebem, chyba że to ma być nocna scena w mieście (tak wygląda)

a co do tarcz hamulcowych to światła nie powinny odbijać prawie wcale !!

no i jak dla mnie to jakieś za małe masz wcięcia bierznika na oponie (za wąskie i za płytkie)

 

ale ogólnie i tak jest pięknie :D

Napisano

dzięki za uwagi [piwo]

 

nareszcie zakończyłem pracę nad deską rozdzielczą [jupi] jestem szczęśliwy jak cholera, zwłaszcza że jeszcze się do końca nie odnalazłem w PaintShopPro, a teksturowania miałem od cholery :|

 

no więc oto efekty :)

 

wcześniejszy render...

deska1.jpg

 

i świerzy, prosto z PieCa :D

deska2.jpg

 

jedyne co mam ochotę tu poprawić to zmniejszyć bump w jednym miejscu, reszty już chyba nie ruszę :)

 

pozdrawiam [piwo]

 

Napisano

PSP...mnie szczerze odrzuca od tego programu...ale nie ważne..w sumie to deska jak deska :) może być :P...ale z tym obrotomierzem to przesadziłeś...a gdzie reszta...miernik doładowania, temperatury i inne potrzebne rzeczy?? :D

 

pozdro...

Napisano

Loozack... ja nie moge... ta deska jest świetna... jeżeli całe wnętrze będzie na takim poziomie, to już mi się oczka cieszą:D Czekam, aż wszystko złączysz w całośc:]

 

PS: Czy ten drugi render jest z usera, czy tak mi sie tylko wydaje??

 

Napisano

Ja nie mogę. Że chciało ci się to robić :o.

Jedyne do czego mogę się przyczepić to materiały. Są zbyt gładkie, plastikowe. W szczególności razi to na kierownicy. Poza tym jest super, tylko nie wiem, czemu wrzuciłeś render bez cieni :|.

 

Zastanawiam się jedynie czy aby nie wpędzasz się w ślepą uliczkę. Wiem, że lubisz super realistyczne modele, ale czy aby nie przesadzasz. To dopiero deska rozdzielcza a gdzie reszta. Przed tobą jeszcze z drugie tyle roboty i aż boję się pomyśleć ile to będzie miało poligonów. A przecież jeszcze będziesz musiał to jakoś wyrenderować. Jeśli robisz ten model do jakiejś grafiki to przecież i tak 80% twojej pracy będzie po prostu nie widoczna. Nie lepiej było zrobić wszystkie te przyciski i inne duperele teksturką?

 

Tak czy inaczej naprawdę podziwiam cię za twoją cierpliwość i dokładność. Świetna robota.

[soczek]

 

Napisano

hmmm, troche sztucznie wyglada ta deska, materialy koniecznie do wymiany ( oczywiscie pomijajac fakt ze tego i tak nie bedzie widac, ale skoro juz sie tak napracowales....), poza tym nie ma zle :P

Napisano

no cóż, muszę przyznać, że na materiałach się za bardzo nie znam, co z resztą widać :| a kierownica dlatego jest taka plastikowa, bo nie umiem jej zmapować... a propo, jak robię koło ze splajnów (circle) to mogę tam dać Generate Mapping Cords i wtedy mapowanie odbywa się idealnie według kształtu, a czy mogę jakoś zmapować kierownicę tak, żeby Gizmo biegło wzdłuż tej kierownicy ?? czyli tak jak po w/w splajnie ?? za pomoc z góry dziękuję :)

 

@Batou, masz rację z tą ślepą uliczką ale jakoś tak mam, że nawet jak wiem, że czegoś nie będzie widać, to i tak staram się to wymodelować choćby dla samego siebie :) może to jakaś choroba :D obiecuję, że następny model będzie mniej dokładny :]

a w tym już mi tak dużo nie zostało... jeszcze tylko fotele, panel między nimi i kilka innych dupereli :) no i mam zamiar zrobić go w dwóch wersjach: cabrio i z dachem, więc trochę się narenderuję :D

 

pozdrawiam [piwo]

Napisano

cholera...no faktycznie mash racje z tą deską...ale poprostu nie przypuszczałem żę w orginale możębyć taka dziwna...gezz...jeszcze bardziej we mnie umocniła się niechęć do s2000...i mówiłem Ci to jush na samym początku...weź się za inną furę :P no ale teraz nie ma odwrotu :D bring it on Loozack :)

 

pozdro...

Napisano

z tym obszyciem skórą to zobaczę, prawdopodobnie zrobię to na końcu :)

a tymczasem prezentacja całego wnętrza...

 

wnetrze1.jpg

 

już tak niewiele zostało [jupi]

trzymajcie się [piwo]

Napisano

Piknie. Doceniam wysiłek tym barzdiej, że teraz męczę się z wnętrzem do forda:/ Tylko materiały sprawiają wrażenie najtańszych plastików. To jeszcze popraw, bo psuje cały efekt. A teraz życzę dobrej nocy, bo wstaje jutro o 7 rano do szkoły:]

Napisano

keep goin loozack... nie moge sie doczekac konca..

hac z tym zamkiem to ci sie udalo :D wczoraj ogladalem, usterke, po prostu boki zrywac haha co ci goscie wyprawiali, po prostu zenada naprawde, lepiej dobrego zlodzieja poprosic to przynajmniej samochodu nie zniszczy...

 

Dodam tylko ze chodzilo o otworzenie samochodu z zatrzasnietymi kluczykami w stacyjce....

 

Napisano
Originally posted by hac

dobre jest, tylko przydalby sie chyba jakis zamek na drzwiach, bo u nas w kraju to bylby moment :)

 

no u nas w kraju zaczyna być modna tendencja odwrotna do tej którą przedstawiłeś...znaczy się bez klamek i zamków :D

 

a co do usterki...ja widziałem na własne oczy jak typek wycinał szyberdach nożem żeby dostać się do radia...a ja sobie wtedy aqrat z pieskiem wyszedłem...typ nawet się nie przejął że na niego patrze...:)

 

pozdro...

Napisano

taaak w naszym kraju panuje nieslychana znieczulica...

mojemu kuzynowi kilka lat temu z pod komisariatu probowali ukrasc radio a ze sie nie udalo to mu je rozpieprzyli lomem lub innym ciezkim narzedziem, porazka, a mi odgieli permanentnie drzwi tak ze mi snieg napadal do srodka naprawde wraca sredniowiecze...

pozdrawiam

czekam z niecierpliwoscia na updaty

Napisano

mojemu kumplowi jakiś koleś próbował zaje... ukraść radio w Maluchu, ale nie udało mu się bo ktoś go zauważył, gdy tamten przecinał uszczelkę tylniej szyby... co za kraj :|

a teraz coś z zupełnie innej beczki :)

model jest już skończony !! to znaczy wymodelowany (dwie wersje: z dachem i bez :)) i oteksturowany, jedyne co mi pozostało to zrobić dobre renderingi :) a oto marna próba uzyskania dobrego efektu z mapą HDRI w slocie Skylight...

 

f3.jpg

 

sorki, że pokazuję Wam taki kieprawy render, ale może dzięki temu wpadnie Wam do głowy jakiś pomysł (byle prosty ;)) na zrobienie ładnego ujęcia, za pomysły z góry dziękuję [piwo] a teraz idę spać... ale kompa chyba zostawię włączonego i puszczę kilka renderów bez materiałów :D

pozdrawiam [piwo]

Napisano

Rewelka Loozack. Coż ja mogę dodać. Teraz chyba najprzyjemniejsza robota z szukaniem ujęcia , kompozycji.

 

Mógłbyś wyrenderować jedno ujęcie (może być to górne) na białym tle i bez cieni pod kołami? I najlepiej nie w czarnym kolorze, tylko jakims latwiejszym do modyfikacji (niebieski np). Chętnie bym się pobawił nim trochę w photoshopie i zrobił bardziej czysty, \"internetowy\" render. Jestem ciekawy efektu.

 

Pozdrawiam [piwo]

 

 

Napisano

narazie zamiaszczam renderki skończonego modelu bez materiałów...

 

hstd1.jpg

hstd2.jpg

hstd3.jpg

 

... a teraz spróbuję zrobić ujęcie dla ciebie Leander :)

 

pozdrawiam [piwo]

 

P.S. z tym, że najprzyjemniejsza robota to szukanie ujęcia i kompozycji to może i prawda... jak się nie ma Celerona 800 i 256mb DDR :P:)

 

P.S.2. jak zawsze musiałem o czymś zapomnieć... tym razem był to IOR przedniej szyby, ehhh... :)

 

Napisano

Jak na razie to najbardziej podobają mi się właśnie te rendery bez materiałów:] Czekam na final rendera:] A co do modelu sie nie bede rozpisywał - jest po prostu git:D

Napisano

Loozack !! swietna robota, niesamowity detal !!... nie ma co mowic samochody masz opanowane. Czekam tylko na materialy, jezeli beda tak samo dobre jak model no to co tu duzo mowic - zrobisz fajne zdjecie :).

 

Mam tez taka prozbe, mozesz dac kilka zblizen na detale zeby bylo widac ile sie nameczyles :).

 

Gratulacje wytrwalosci i pozdrawiam :)

Napisano

dzięki wszystkim [piwo]

 

Leander, nie wyszło mi zupełnie to co chciałem, ale narazie to musi wystarczyć :)

 

hblue.jpg

 

pozdrawiam [piwo]

 

P.S. rendery mnie przerastają, chyba poćwiczę na czajniczkach i dopiero potem zrobię coś większego :D

Napisano

Masz naprawdę świetny model. Ja na twoim miejscu zrobiłbym z nim teraz dwie rzeczy. Albo stworzył bym dla niego jakieś ładne, klimatyczne otoczenie, albo wpasował bym go w jakieś fajne zdjęcie.

Szczerze mówiąc nie lubię, kiedy umieszcza się modele samochodów, motocykli itp. w puste tło. Takie obrazki przeważnie są bez charakteru i nie zapadają na długo w pamięci. A szkoda by było tak ładnego modelu.

Napisano

E tam nie umiesz. Nawet niemów takich rzeczy. Nie musi być to przecież niewiadomo co. Spróbuj chociaż. Zobaczysz, że nie jest to wcale takie trudne.

Napisano

Loozack model wyszedl Ci SUPER !! :) Fajnie jak dorobil bys jakies otoczenie ... wiadomo ze to bedzie lepiej wygladalo ale ja sam tez jakos nie zrobilem nic dla swojego autka :(

Napisano

Model superrealistyczny, i widze ze duzo ludzi zwiazalo sie z tym projektem i chce go rozwijac.

1. Co do otoczenia to dla mnie najbardziej nobilitujace sa

pojazdy w swietle reflektorow na podestach na duzych salonach samochodowych.:)

2. Ciekawe jakby z oblachowania zrobic IGESA, sprawdzilbym wtedy jakosc powierzchni w Catii

___________

| | | | | |

-o-----o- 8989898Wroom89898

Napisano

thanks to all [piwo]

 

mam wrażenie, że na ten model spadło ostatnio jakieś fatum... ciągle coś mi nie wychodzi przy renderowaniu... jak model nie był skończony to renderki jakoś mi wychodziły, a jak już go skończyłem, to ciągle coś partolę :( i zgadnijcie o czym teraz zapomniałem (a zostawiłem kompa specjalnie na noc, żeby rano móc podziwiać \"piękne\" rendery) :(:(:(

 

hi1.jpg

hi2.jpg

hi3.jpg

 

tak sobie myślę, że końcowy render zrobię jak zmodernizuję komputer, bo teraz to mi się renderuje około 2h, a ja nie należę do ludzi cierpliwych :] a tak w ogóle to mam mały pomysł na scenkę, chociaż nie wiem czy to wypali... otóż chcę go umieścić na trawie (Shag Fur) i dać kamerę od góry... niezbyt skomplikowane, a może wyglądać fajnie :) ale z tym renderem poczekam do czasu gdy będe miał więcej RAMu...

 

pozdrawiam i dziękuję za zainteresowanie [piwo]

 

P.S. ostatnio słyszałem różne opinie na temat wielkości Rendering Bucketów i czasu renderowania, jedni mówili, że im mniejsze tym szybciej a drudzy na odwrót więc zrobiłem mały test... wyrenderowałem niezbyt skomplikowaną scenę cztery razy, za każdym razem zmieniając tylko i wyłącznie wielkość Bucketów i wyniki są następujące (b=bucket, t=time):

 

(b)16 (t)2:03

(b)32 (t)1:56

(b)64 (t)1:50

(b)128 (t)1:49

 

jak widać im większy bucket tym szybszy render, ale że różnica między B64 a B128 jest niewielka to używam tego pierwszego, żeby szybciej zobaczyć co mi się renderuje :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności