yahu Napisano 21 Luty 2006 Napisano 21 Luty 2006 Siemanko Robie sobie autko i caly render psuje mi szyba, na ktorej pojawiaja sie dziwne artefakty. Probowalem zmieniac parametry materialu, modelowac inaczej, zmieniac oswietlenie, opcje renderingu i nic (oczywiscie wszystko wedle moich amatorskich mozliwosci). Jak przypisze ten material prostemu boxowi, to wszystko ok, jak przypisze mojej szybie standardowy material szkla to tez jest ok. Jakies pomysly??? moze ktos z was juz sie z tym spotkal, link do jakiegos tutoriala o szybach samochodowych tez mile widziany. Oto moje wypociny: render i siateczka
Vorek Napisano 21 Luty 2006 Napisano 21 Luty 2006 Może napiszesz coś więcej ? jaki soft ? jaki renderer ? jakieś ustawiania, screeny... Pozdrawiam
SWRSC Napisano 21 Luty 2006 Napisano 21 Luty 2006 a nie masz przypadkiem jakiegos bumpu na materiale tej szyby?
yahu Napisano 21 Luty 2006 Autor Napisano 21 Luty 2006 Uzywam maxa7, renderuje w mental ray, bryle szyby zrobilem metoda poly, material to standard: polyskliwosc typu blinn, opacity na 50, mapa reflection typu falloff (typ: fresnel) - material robilem z video tutoriala.
Vorek Napisano 21 Luty 2006 Napisano 21 Luty 2006 standard z opacity na 50 ? ile ten tutek ma lat ? użyj materiału mentalowego z glass_lume w surface, mental ray connection w zwyklym materiale albo materiału raytrace. Pozdrawiam
yahu Napisano 21 Luty 2006 Autor Napisano 21 Luty 2006 Nie bumpa nie mam, nierozumiem tez dlaczego na srodku jest ok. Jakby co UVW mapping tez probowalem.
tweety Napisano 21 Luty 2006 Napisano 21 Luty 2006 Vorek ci już napisał, że taki materiał używało się jakieś 3-4 lata temu. Mental ma swoje własne materiały dla szkła: Glass_lume i GlassPhysicPhen. poza tym raczej w tym tutku mowa była o materiale raytrace o ile dobrze pamiętam. Pozdrawiam
yahu Napisano 21 Luty 2006 Autor Napisano 21 Luty 2006 Dzieki Vorek sprobuje, co prawda nigdy nie uzywalem tych materialow, a moze znasz jakis tutorial, jakbyco to rzuc linka.
Vorek Napisano 21 Luty 2006 Napisano 21 Luty 2006 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=11688 - napewno coś znajdziesz :)
Baldack Napisano 21 Luty 2006 Napisano 21 Luty 2006 moze masz 2 objetkty takie same w jednym miejscu :P...i jeden ma material szkla a drugi ma zwyklego blina;P...i dlatego:D
Hynol Napisano 21 Luty 2006 Napisano 21 Luty 2006 Faktycznie troszke to wygląda jak z-fight. Więc nie zaszkodzi sprawdzić czy nie ma czegoś oprócz szyby w tym miejscu.
yahu Napisano 21 Luty 2006 Autor Napisano 21 Luty 2006 Tam jest tylko szyba, zrobilem ja z dwoch obiektow poprzez skopiowanie poligonow, ale to chyba nie ma wiekszego znaczenia. Zapomnialem dodac, ze im ostrzejszy kat pomiedzy szyba a polem widzenia (kamera) tym mniejsze artefakty.
biglebowsky Napisano 21 Luty 2006 Napisano 21 Luty 2006 W renderowniu ma, wygląda to jak pokrywające się ploligony.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się