Jump to content

Featured Replies

Posted

Siemanko Robie sobie autko i caly render psuje mi szyba, na ktorej pojawiaja sie dziwne artefakty. Probowalem zmieniac parametry materialu, modelowac inaczej, zmieniac oswietlenie, opcje renderingu i nic (oczywiscie wszystko wedle moich amatorskich mozliwosci). Jak przypisze ten material prostemu boxowi, to wszystko ok, jak przypisze mojej szybie standardowy material szkla to tez jest ok. Jakies pomysly??? moze ktos z was juz sie z tym spotkal, link do jakiegos tutoriala o szybach samochodowych tez mile widziany.

szyba.jpg

szyba2.jpg

Oto moje wypociny: render i siateczka

  • Replies 12
  • Views 1.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Może napiszesz coś więcej ? jaki soft ? jaki renderer ? jakieś ustawiania, screeny...

 

Pozdrawiam

  • Author

Uzywam maxa7, renderuje w mental ray, bryle szyby zrobilem metoda poly, material to standard: polyskliwosc typu blinn, opacity na 50, mapa reflection typu falloff (typ: fresnel) - material robilem z video tutoriala.

standard z opacity na 50 ? ile ten tutek ma lat ? użyj materiału mentalowego z glass_lume w surface, mental ray connection w zwyklym materiale albo materiału raytrace.

 

Pozdrawiam

  • Author

Nie bumpa nie mam, nierozumiem tez dlaczego na srodku jest ok. Jakby co UVW mapping tez probowalem.

Vorek ci już napisał, że taki materiał używało się jakieś 3-4 lata temu. Mental ma swoje własne materiały dla szkła: Glass_lume i GlassPhysicPhen.

poza tym raczej w tym tutku mowa była o materiale raytrace o ile dobrze pamiętam.

 

Pozdrawiam

  • Author

Dzieki Vorek sprobuje, co prawda nigdy nie uzywalem tych materialow, a moze znasz jakis tutorial, jakbyco to rzuc linka.

moze masz 2 objetkty takie same w jednym miejscu :P...i jeden ma material szkla a drugi ma zwyklego blina;P...i dlatego:D

Faktycznie troszke to wygląda jak z-fight. Więc nie zaszkodzi sprawdzić czy nie ma czegoś oprócz szyby w tym miejscu.

  • Author

Tam jest tylko szyba, zrobilem ja z dwoch obiektow poprzez skopiowanie poligonow, ale to chyba nie ma wiekszego znaczenia. Zapomnialem dodac, ze im ostrzejszy kat pomiedzy szyba a polem widzenia (kamera) tym mniejsze artefakty.

Create an account or sign in to comment

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy