Posted February 21, 200619 yr Siemanko Robie sobie autko i caly render psuje mi szyba, na ktorej pojawiaja sie dziwne artefakty. Probowalem zmieniac parametry materialu, modelowac inaczej, zmieniac oswietlenie, opcje renderingu i nic (oczywiscie wszystko wedle moich amatorskich mozliwosci). Jak przypisze ten material prostemu boxowi, to wszystko ok, jak przypisze mojej szybie standardowy material szkla to tez jest ok. Jakies pomysly??? moze ktos z was juz sie z tym spotkal, link do jakiegos tutoriala o szybach samochodowych tez mile widziany. Oto moje wypociny: render i siateczka
February 21, 200619 yr Może napiszesz coś więcej ? jaki soft ? jaki renderer ? jakieś ustawiania, screeny... Pozdrawiam
February 21, 200619 yr Author Uzywam maxa7, renderuje w mental ray, bryle szyby zrobilem metoda poly, material to standard: polyskliwosc typu blinn, opacity na 50, mapa reflection typu falloff (typ: fresnel) - material robilem z video tutoriala.
February 21, 200619 yr standard z opacity na 50 ? ile ten tutek ma lat ? użyj materiału mentalowego z glass_lume w surface, mental ray connection w zwyklym materiale albo materiału raytrace. Pozdrawiam
February 21, 200619 yr Author Nie bumpa nie mam, nierozumiem tez dlaczego na srodku jest ok. Jakby co UVW mapping tez probowalem.
February 21, 200619 yr Vorek ci już napisał, że taki materiał używało się jakieś 3-4 lata temu. Mental ma swoje własne materiały dla szkła: Glass_lume i GlassPhysicPhen. poza tym raczej w tym tutku mowa była o materiale raytrace o ile dobrze pamiętam. Pozdrawiam
February 21, 200619 yr Author Dzieki Vorek sprobuje, co prawda nigdy nie uzywalem tych materialow, a moze znasz jakis tutorial, jakbyco to rzuc linka.
February 21, 200619 yr moze masz 2 objetkty takie same w jednym miejscu :P...i jeden ma material szkla a drugi ma zwyklego blina;P...i dlatego:D
February 21, 200619 yr Faktycznie troszke to wygląda jak z-fight. Więc nie zaszkodzi sprawdzić czy nie ma czegoś oprócz szyby w tym miejscu.
February 21, 200619 yr Author Tam jest tylko szyba, zrobilem ja z dwoch obiektow poprzez skopiowanie poligonow, ale to chyba nie ma wiekszego znaczenia. Zapomnialem dodac, ze im ostrzejszy kat pomiedzy szyba a polem widzenia (kamera) tym mniejsze artefakty.
Create an account or sign in to comment