Coruscant Napisano 1 Marzec 2006 Napisano 1 Marzec 2006 Huh długo mnie nie było ;p. Oki oto czego potrzebuję. Jak wyrenderować obraz z przezroczystym tłem?? (potrzebuje zapisać do GIFA albo PNG) oraz jak wyrenderować samą siatkę. Plik pójdzie później do flasha, dlatego mi zależy na tym.
rowr Napisano 1 Marzec 2006 Napisano 1 Marzec 2006 hehe nie dajesz tla i zapisujesz jako png...:) hemmm a co do siatki to mozna nadac mape z zaznaczona opcja wire ..a jak chcesz odrazu rendererowac do flasha to mozesz zainstalowac plugin ILLUSTRATE!!! :)
Coruscant Napisano 1 Marzec 2006 Autor Napisano 1 Marzec 2006 no heh to niby by było oczywiste ale jak nie dawać tła? Przeciez w Envoroment nie ma takiej opcji Hmm Illustrate powiadasz. No zaraz obacze :P
rowr Napisano 1 Marzec 2006 Napisano 1 Marzec 2006 no poprostu normalnie wyrenderuj i zapisz jako png i juz:) http://www.davidgould.com/Illustrate/IllustrateForMax/Illustrate53.htm
Hynol Napisano 1 Marzec 2006 Napisano 1 Marzec 2006 Do PNG sie raczej nie zapisuje z maxa, bo po co mieć kompresje na pliku wyjściowym? Co do tła, to jeżeli potrzebujesz cienie etc od obiektu na powierzchni której alfy chcesz nie mieć w obrazku ->materiał MatteShadow. Max nawet posiadając tło w slocie enviroment wyrenderuje je jako całkowicie przezroczyste i zapisze tak w alfie sceny. Potem tylko photoshop, selekcja alfy, wycięcie obiektu i wstawienie na samodzielny layer.
Coruscant Napisano 1 Marzec 2006 Autor Napisano 1 Marzec 2006 Hynol właśnie rzecz w tym, że ja byłbym nawet skłonny dać białe tło i ładnie by się wycięło, ale jak przyjdzie do obrobienia 200 plików to juz bardzo sie nei chce :/ dlatego pytałem. Ale spróbuję tego png :) Dobra PNG działa, dzięx za pomoc :))
rowr Napisano 1 Marzec 2006 Napisano 1 Marzec 2006 Do PNG sie raczej nie zapisuje z maxa, bo po co mieć kompresje na pliku wyjściowym. hemmm jak dla mnie PNG nie daje zadnych strat ale moge sie mylic :D chociaz ja sie nie myle:P:P:P:P
streaker Napisano 1 Marzec 2006 Napisano 1 Marzec 2006 .png to dla mnie format idealny w tej chwili, zapisuje alphe, do tego 24 lub 48 bit - co więcej potrzeba ?
Karrde Napisano 1 Marzec 2006 Napisano 1 Marzec 2006 .exr z kilkoma dodaktowymi kanałami, choćby dla dof'a. :) I o ile dobrze kojarze to PS CS2 obsługuje OpenEXR, nie mówiąc o najnowszym AE. To jest format idealny. :) Sorry za offtopa, couldn't resist. ;)
Hynol Napisano 1 Marzec 2006 Napisano 1 Marzec 2006 hemmm jak dla mnie PNG nie daje zadnych strat ale moge sie mylic :D chociaz ja sie nie myle:P:P:P:P A faktycznie. Nie wiedziałem tego że format jest taki sprytny - troche mi to dysk oszczędzi. Zawsze byłem święcie przekonany że to taki jpg :). Więc rzeczywiście nie ma potrzeby angażowania Photoshopa. A co do 200 fotek - to tak jak byś miał jedną, o ile zdefiniujesz dobrze akcje i puścisz ją na serii renderów.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się