Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Huh długo mnie nie było ;p. Oki oto czego potrzebuję. Jak wyrenderować obraz z przezroczystym tłem?? (potrzebuje zapisać do GIFA albo PNG) oraz jak wyrenderować samą siatkę.

 

Plik pójdzie później do flasha, dlatego mi zależy na tym.

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 2,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

hehe nie dajesz tla i zapisujesz jako png...:) hemmm a co do siatki to mozna nadac mape z zaznaczona opcja wire ..a jak chcesz odrazu rendererowac do flasha to mozesz zainstalowac plugin ILLUSTRATE!!! :)

Napisano
  • Autor

no heh to niby by było oczywiste ale jak nie dawać tła? Przeciez w Envoroment nie ma takiej opcji

 

Hmm Illustrate powiadasz. No zaraz obacze :P

Napisano

Do PNG sie raczej nie zapisuje z maxa, bo po co mieć kompresje na pliku wyjściowym? Co do tła, to jeżeli potrzebujesz cienie etc od obiektu na powierzchni której alfy chcesz nie mieć w obrazku ->materiał MatteShadow. Max nawet posiadając tło w slocie enviroment wyrenderuje je jako całkowicie przezroczyste i zapisze tak w alfie sceny. Potem tylko photoshop, selekcja alfy, wycięcie obiektu i wstawienie na samodzielny layer.

Napisano
  • Autor

Hynol właśnie rzecz w tym, że ja byłbym nawet skłonny dać białe tło i ładnie by się wycięło, ale jak przyjdzie do obrobienia 200 plików to juz bardzo sie nei chce :/ dlatego pytałem. Ale spróbuję tego png :)

 

Dobra PNG działa, dzięx za pomoc :))

Napisano
  Hynol napisał:
Do PNG sie raczej nie zapisuje z maxa, bo po co mieć kompresje na pliku wyjściowym.

 

hemmm jak dla mnie PNG nie daje zadnych strat ale moge sie mylic :D chociaz ja sie nie myle:P:P:P:P

Napisano

.png to dla mnie format idealny w tej chwili, zapisuje alphe, do tego 24 lub 48 bit - co więcej potrzeba ?

Napisano

.exr z kilkoma dodaktowymi kanałami, choćby dla dof'a. :)

I o ile dobrze kojarze to PS CS2 obsługuje OpenEXR, nie mówiąc o najnowszym AE. To jest format idealny. :)

 

Sorry za offtopa, couldn't resist. ;)

Napisano
  rowr napisał:
hemmm jak dla mnie PNG nie daje zadnych strat ale moge sie mylic :D chociaz ja sie nie myle:P:P:P:P

 

A faktycznie. Nie wiedziałem tego że format jest taki sprytny - troche mi to dysk oszczędzi. Zawsze byłem święcie przekonany że to taki jpg :). Więc rzeczywiście nie ma potrzeby angażowania Photoshopa. A co do 200 fotek - to tak jak byś miał jedną, o ile zdefiniujesz dobrze akcje i puścisz ją na serii renderów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności