ttaaddeekk Napisano 11 Marzec 2006 Napisano 11 Marzec 2006 ma ktos gotowy przepis na materail skory dla 3dmax?
SWRSC Napisano 11 Marzec 2006 Napisano 11 Marzec 2006 masz go MentalRayu, dokladnie taki jak nazwales watek...
ttaaddeekk Napisano 11 Marzec 2006 Autor Napisano 11 Marzec 2006 wiem ale wyglada raczej kiepsko, chodzi mi bardziej o cos takiego
southside Napisano 11 Marzec 2006 Napisano 11 Marzec 2006 Witam, widzac watek sss material w mental rayu chcialem podzielic sie przykrym doswiadczeniem jakim jest uzywanie mentalowego materialu sss w maxie. Niestety integracja mental raya z maxem jest nie do konca przeprowadzona poprawie... Jezeli nakladamy material sss bezposrednio na nasz obiekt wszystko jest ok.... Ale! jezeli chcemy aby nasz material sss byl blendowany z innym nawet sss za pomoca maski lub byl jednym z wielu materialow multi/sub object i nakladany po id renderer poprostu go nie widzi i nie traktuje jako sss. Co prawda po przekopaniu sie przez wiele zagranicznych stron doszlismy (moj zirytowany kolega i ja zdziwiony) jak nalozyc takowy material, jednak jest to bardzo niewygodna i przykra gimnastyka. Jesli ktos znalazl rozwiazanie tego problemu to chetnie zobaczylbym tutek na ten temat i juz teraz oceniam go 50/10:) Pozdrawiam
P4VV37 Napisano 11 Marzec 2006 Napisano 11 Marzec 2006 southside może to pomoże: 4) How can I get the skin shaders to work with multi-subobject materials? Quick answer: You have to use lightmaps. But if you're using Max8, I'm not sure if this solution works. Related thread: http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=204200[/code] Znalazłem to tu: http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=303284
SWRSC Napisano 11 Marzec 2006 Napisano 11 Marzec 2006 ttaaddeekk: Zamieszczam diagram, który może okazać się Ci pomocny w ustawieniu tego materiału. Przeanalizuj go sobioe, więcej informacji na ten temat znajdziesz w helpie od MentalRaya. Nie wiem jaki efekt chcesz uzyskać ale generalnie mapka HDRI + wysokie samplowanie + dobre oświetlenie sprawiają, że zaczyna to jakoś wyglądac (oczywiści po poprzedni podrasowaniu materiału)
Hindus Napisano 11 Marzec 2006 Napisano 11 Marzec 2006 SWRSC co ty zarty sobie stroisz :) z całym szacunkiem dla tadka - wątpie by coś z tego zrozumiał :) ja nic po tym obrazku nie czaje - widać jak światło pada i jak sie zachowuje ale żanych ustawien konkretnych nie uświaczysz.
max_1989 Napisano 11 Marzec 2006 Napisano 11 Marzec 2006 Również uważam że nie za wiele z tego zrozumie :), ja od jakiegoś czasu pracuje nad sss pod vray'a obecnie udało mi się uzyskać coś takiego: http://img84.imageshack.us/img84/4734/skintest0ty.jpg Bardzo ważną rolę odgrywa hdri bez tego ani rusz, nie wiem jak w mentalu ale w vray'u należałoby ustawić "przezroczystość" na czerwoną z włączonym "przenikaniem" oraz drobne refleksy. Ważną są też bumpy, speculary itd. ale to już inną drogą :). PS: może być zrobić jakiś wątek o robieniu skin shaderków gdzie by każdy pokazywał swoje wypociny :).
dariusz Napisano 11 Marzec 2006 Napisano 11 Marzec 2006 albo wogóle o shaderkach; realne carpainty, chromy, plastiki, szkła itp...
Karrde Napisano 11 Marzec 2006 Napisano 11 Marzec 2006 Hindus, Max - z całym szacunkiem dla Was, ale ten diagram jest jedyną rzeczą wystarczającą do poprawnego ustawienia fast skin shadera w mentalu. Jako ćwiczenie wstępne, proponuje skojarzyć nazwy. ;) (no offence, pls ;) )
Hindus Napisano 11 Marzec 2006 Napisano 11 Marzec 2006 PS: może być zrobić jakiś wątek o robieniu skin shaderków gdzie by każdy pokazywał swoje wypociny :). po co :) mało juz mamy takich wątków które leżą odłogiem :> Hindus, Max - z całym szacunkiem dla Was, ale ten diagram jest jedyną rzeczą wystarczającą do poprawnego ustawienia fast skin shadera w mentalu. Jako ćwiczenie wstępne, proponuje skojarzyć nazwy. ;) ok wycofuje się skoro tak to tak - nigdy nie używałem mentala więc no offence ;)
Hynol Napisano 11 Marzec 2006 Napisano 11 Marzec 2006 Witam, widzac watek sss material w mental rayu chcialem podzielic sie przykrym doswiadczeniem jakim jest uzywanie mentalowego materialu sss w maxie. Niestety integracja mental raya z maxem jest nie do konca przeprowadzona poprawie... Jezeli nakladamy material sss bezposrednio na nasz obiekt wszystko jest ok.... Ale! jezeli chcemy aby nasz material sss byl blendowany z innym nawet sss za pomoca maski lub byl jednym z wielu materialow multi/sub object i nakladany po id renderer poprostu go nie widzi i nie traktuje jako sss. Co prawda po przekopaniu sie przez wiele zagranicznych stron doszlismy (moj zirytowany kolega i ja zdziwiony) jak nalozyc takowy material, jednak jest to bardzo niewygodna i przykra gimnastyka. Jesli ktos znalazl rozwiazanie tego problemu to chetnie zobaczylbym tutek na ten temat i juz teraz oceniam go 50/10:) Pozdrawiam Profesjonaliści zazwyczaj nie bawią się w wypuszczanie finalnego obrazka z renderera, o ile nie jest to animacja. Zazwyczaj sporo warstw w Photoshopie się łączy - nie tylko różnych materiałów, ale też różnych rendererów. Software ma swoje ograniczenia i jest to najprostsza, najszybsza i najskuteczniejsza metoda ich ominięcia. Na CGTalku wręcz zachęca się ludzi do takiego działania. Na przykład - jeżeli potrzebujesz blendu między dwoma SSSami to robisz sobie dwa rendery tych SSSów, plus trzeci z bitmapą blendu jako teksturą difuse przy białym ambiencie i masz gotowe 2 warstwy do photoshopa + maske. I nie liczy "czystość" wykonania w renderere tylko efekt końcowy.
ttaaddeekk Napisano 12 Marzec 2006 Autor Napisano 12 Marzec 2006 do zeczy pokazanych na obrazku juz sam doszedlem(przynajmniej tak mi sie wydaje), czekam dalej az ktos podzieli sie swoimi ustawieniami... Troche ciulowo ze hdri jest potrzebne, bo chcialem zrobic render bez Fg(bo chyba bez niego hdri w mentalu nie ruszy)
ttaaddeekk Napisano 12 Marzec 2006 Autor Napisano 12 Marzec 2006 takie cos jescze znalazlem 2material id (z pozdrowieniami dla southside)-> http://www.3dvf.com/DATA/PUBLISH/1231/images/Subsurfacescatternoclie.jpg filmik http://www.teamvision.dk/d_3ds_max_Ani3.htm chyba najbardziej wyczerpujacy tutek http://www.lamrug.org/resources/doc/sss-skin-tutorial.pdf ps3 rox mms://zdmedia.wmod.llnwd.net/a111/o1/1UP/spidermanguydemo_112k.wmv tyle narzie jak cos znajde jescze albo cos sam zrobie to podzuce pozdrawiam,
Karrde Napisano 12 Marzec 2006 Napisano 12 Marzec 2006 HDR nie jest potrzebne, ale potrzebne sa photony GI. Tym samym nie musisz właczać FG... teoretycznie. :)
KLICEK Napisano 12 Marzec 2006 Napisano 12 Marzec 2006 Nie wiem jak jest w mentalu ale jezeli moge wtracic swoje 2 grosze to material sss kolektuje wszystkie fotony jakie odbija sie w postaci wiec jezeli nakladamy material sss na sktore to nakladamy go na wszystko od zebow po galki oczne ktore tez biora udzial w zliczaniu passu sss. Rowniez kolor na mapie dif odgrywa role przy uzyskiwaniu efektu sss czerwone miejsca na mapie dif beda dodatkowo podczerwienione przez sss miejsca niebieskie nie beda przepuszczaly rejow. Ale zaznaczam ze mentalem nie bawilem sie natyle zeby sie do niego odniesc, powiedzmy ze to co napisalem ma sie do brazka i finala
SWRSC Napisano 12 Marzec 2006 Napisano 12 Marzec 2006 Hindus: :) Karrde: do SSS Fast SKin nie sa potrzebne fotony, efejt sss uzyskasz spokojnie bez nich. Dopiero sss physic wymaga fotonow. Co do diagramu to tak jak powiedział Karrde - nie wstawilem go po to, żebyście mieli już gotowca materiał, ale po to, żeby sameu pokombinować troszke - dzięki temu więcej się nauczycie. Diagram wyjaśnia która opcja ustawień materiału odpowiada dokłądnie za jaki element. Pozdrawiam
Karrde Napisano 12 Marzec 2006 Napisano 12 Marzec 2006 SWRSC - oops, my bad. Wynika to z tego że bawiłem się sss physic raczej. W każdym razie sorry za wprowadzenie w błąd.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się