Posted March 17, 200619 yr Witam - postanowilem zaczac nowy watekw (taki o zacieciu tutorialowym) gdzie ci ktorzy nie wiedza ( tacy jak ja :) ) moga zapytac tych co wiedza, zatem mozna tu wrzucac rozne dziwne, problemowe itp powierzchnie w nadziei ze ktos pomoze w rozwiazaniu tychze problemow :) - na poczatek taka oto scenka - oczywiscie chcialbym zrobic blenda miedzy tymi obiektami-cos tam robie i cos wychodzi ale chcialbym wiedziec jak do tego podszedby ktos z wiekszym doswiadczeniem...wiec czekam na jakies wskazowki :D
March 17, 200619 yr pomysł samego wątku może i ciekawy, ale jego nazwa napewno do wymiany. ja myślałem przez chwile, że ktoś sobie jakieś jaja znowu robi ;)
March 17, 200619 yr wątek o "zacięciu tutorialowym" masz tu http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=5421 tam gdzieś znajdziesz videotutoriale pokazujące rozwiązanie. wątki zbiorcze mające rozwiązywac problemy nie zdają rezultatu. jeden problem = jeden wątek. ogólnie bedziesz musiał ostro pokombinować z zaplanowaniem krzywych które później wyekstrudujesz i tym co powstanie przytniesz pierwotne surfy :)
March 17, 200619 yr Author nad zmiana tematu sie zastanowie - i byc moze bedzie to watek o tym jednym problemie :) - ja chcialem to zrobic w taki sposob jak na pojedynczym obrazku ale problemem okazalo sie stworzenie obiektu loft (promien 0.5)ktorym przycinalbym wyjsciowe powierzchnie- glownie problem z uproszczeniem- chyba sie nie znam na "Rebuild" :D -poszedlem wiec w inna manke (z tego co widze taka jak SansSerif) czyli stworzylem kolejna extrudowana powierzchnie (wykorzystalem offset pierwszej) potem rzyciolem pierwszego extruda (wewnetrznego) zeby miec krawedz styku z obla pow. i podnioslem do gory o 0.5 (to chyba nie byl dobry pomysl ;) ) - nastepnie przyciolem zewnetrznym extrudem obly krztalt i na koniec machnalem blenda ...i na koniec proba z Fillet Edge :) - pewnie najlepsze rozwiazanie ?? ...ale to nie blend :)
March 17, 200619 yr Author ha - chyba znalazlem dobra droge :) - popwlnilem blad ze nie kombinowalem z tym co mialem na pierszym obrazku :) - chcialem mies polaczenia o stalej wielkosci a co za tym idzie o roznych profilach przejscia w zaleznosci od miejsca :D - stad fillet edge tu nie daje rady a bend wysiada przy bardziej zroznicowanych powierzchniach- pozostalo wiec niesmiertelne sweepowanie :D -ale po kolei: Zaczolem od wyznaczenia miejsca przeciecia obydwu bryl (trim, split-whatever :) ). Potem wytloczylem rurke po krzywej wyznaczajacej miejsce przeciecia (w sumie wiazalo sie to ze zrobieniem co najmniej 2 rurki -pipe- bez funkcji cap, ktore potem polaczylem ze soba) Kolejnym krokiem bylo przyciecie ta rurka obydwu powierzni. Nastepnie stworzylem krzywe na nowo powstalych krawedziach (duplicate border) - to one beda railami dla funkcji rail2sweep-okazali sie jednak ze musialem je rozciac. Stworzylem pare polilini ktore byly baza dla extrudowanych scianek pomocniczych przecinajacych w przyjetych przeze mnie miejscach oba ksztalty naraz i uzylem funkcji tworzacej krzywe na miejscu przeciecia (crv.rom obj.-> intersection). To juz praiwe koniec :) -uzywajac narzedzia do tworzenia lukow stycznych do krzywych utworzylem "mostki" pomiedzy niedawno zrobionymi krzywymi. Na koniec wykorzystujac rail2sweep utworzylem powierzchnie :) -penie jest tu wiele bledow ale efekt to prawie to co chcialem osiagnac :D
March 18, 200619 yr co ty kombinujesz po jaka cholere duplikujesz bordery czy edgesy inaczej a jeszcze chcesz opierajac sie o zwykle krzywe i utworzyc gyle jakie G>0 co jest nierealne do wykonania no chyba ze potem uzyjesz matchSrf ale to zajmie duzo wiecej czasu niz poprostu stworzenie sweepow w oparciu o istniejace edgesy tworzysz zwykle bend curvy opierajac sie o wczesniej utworzone (odcinki)Line: Perpendicular from Curve i mjac dopiero odpowiednie profile budujesz sweepy inaczej nic dobrego nie zrobisz i tyle no moze jeszcze bo sprawdzalem to przy tym polaczeniu i intersekcji pomiedzy tymi obiektami jak stworzysz pipesa i przedzielisz te surfy to edgesy sa poprzerywane mozna je wczesniej polaczyc join_edge albo sprubowac odwrocic kierunek krzywej by tak nie przecinal ale i tak nei zawsze to daje rade :)
March 18, 200619 yr Author ha -kombinuje bo chce to zrobic- ucze sie tego Rhino i wiem ze duzo rzeczy robie zle albo "naokolo" - a propos zwyklych krzywych - to tak - uzylem MatchSrf przed zrobieniem pipe'a- OK zalozmy ze zrobie tego surfa "oblego" bez rozwalania go na polowki (chyba trzeba zrobic jedynie wiecej krzywych wyznaczajacych ksztalt przekroju :>?? ) - powiedz mi jak ty bys zrobil miejsce przeciecia ( jak zaznaczysz wielkosc polaczenia ktore chcesz uzyskac?- tu wykorzystujsz te odcinki "penperdicular from curve" ??) a z tym bend curv to racja- o wiele lepsze rozwiazanie- DZIEKI :)- super by bylo gdybys to pokazal na kilku obrazkach- jestem bardziej wzrokowcem :P:)
March 20, 200619 yr Author ...cos tam znowu kombinuje :) - ale babole wylaza i srednio wiem jak sie ich pozbyc- przebudowywalem to juz Surf from Network iles tam razy i zawsze jakie syfy podczas analizy -chyba byc ich nie powinno ?
March 20, 200619 yr ze jakas kropka to bledy ? hym wiesz co jak chcesz miec naprawde idealne surfy i polaczenie to polecam tylko i wylacznie ICEMsurf mozesz przeanalizowac wszystko same krzywe na 50 roznych sposobow pod kazdym wzgledem a przy tym poziomie zatrzymaj sie na poziomie reflection map i zebry
March 20, 200619 yr Author hmm - oka -mam jeszcze pytanie odnosnie samych moich sweepow- jak mowilem znowu zakombinowalem choc oczywiscie wykorzystalem czesc z rad ktore mi dales (bo chyba wszystkiego nie obczailem :) ) -to polaczenie ktore wyzej pokazalem zrobilem moimi pipe'ami :) -a blend curv'ami (nie ponosze odpowiedzialnosci za fonetyke) laczylem edge'sy i odcinki "interpolate on surface" w miejscach gdzie nie bylo edge'sow (chyba mozna z tego korzystac skoro jest tworzaone na plaszczyznie powierzchni ?) - wiem ze znowy to jakies dziwne "modzenie" no ale staralem sie jakos dac rade
March 21, 200619 yr powiem ci ze nie kumam oco chodzi robisz pipesa trimujesz wstawiasz profile(blend curve) i potem sweepy byle do edgesow a nie do krzywych bo nie mozna wtedy uzyc opcji
March 23, 200619 yr Author tlumacze na obrazkach - tak latwiej - pokazuje to co wymodzlem po "trimowaniu" :) - w twoim tlumaczaniu nie zrozumialem motywu "tworzysz zwykle bend curvy opierajac sie o wczesniej utworzone (odcinki)Line: Perpendicular from Curve"i dlatego u mnie bend curvy powstaja na odcinkach ktore utworzylem na powierzni -w sumie to jest najslabsza czesc tego co wymyslilem bo te odcinki nie maja sprecyzowanego kierunku - najepiej by bylo zeby byly przedluzeniem tych lini prostopadlych ktore zrobilem po trimowaniu ale...
March 23, 200619 yr no to jak chcesz zeby zaczynal sie prostopadle do edgesa to w lini komend blenda jest "perpendicular" i nie muszisz robic zadnych interpolate.
March 23, 200619 yr Author ...no niby ok...a zebra kulawa- a z blendem i prostopadloscia- dzieki Bzyku - jak zwykle najciemniej pod latarnia :D
March 24, 200619 yr co do zebry to zagesc mesh do testow i powinno wyjsc znacznie lepiej ... pozdro ... ps. i witam wszystkich po dlugiej nieobecnosci
Create an account or sign in to comment