Endriu_M Napisano 28 Marzec 2006 Napisano 28 Marzec 2006 Witam! Poniżej wrzucam kilka renderów ostatniej wizualizacji. Komentarze i uwagi oczywiście mile widziane. A teraz strona techniczna: XSI (modeling, rendering, kompozycja), Mental Ray (rendering), użyty FG i GI Maszyna: Athlon 1700+ XP 512 MB
Mati_666 Napisano 28 Marzec 2006 Napisano 28 Marzec 2006 Bardzo Fajnie to wyszlo. moze tam ściany nie takie. ale woda spox.
Maceo Napisano 28 Marzec 2006 Napisano 28 Marzec 2006 dlaczego drewienka balustradki na gorze sa wszystkie o innych przekrojach? estetycznie malo wnosi, a wykonanie utrudnia racczej bardzo.
Gość Savoy Napisano 28 Marzec 2006 Napisano 28 Marzec 2006 Przyczepię się do szczegółów: 1/ za mała wartość luxów na m/2 (czyli po naszemu za ciemno) obiekty tego typu muszą być mocno rozświetlone. 2/ płytki głatkie jak lustro (na basenach, łazienkach wymaga się płytek z odpowiednią -antyposlizgową - fakturą) 3/ nie widzę uchwytów wzdłuż brzegu basenu oraz płytek w innym kolorze wzdłuż brzegów na podłodze (wymogi techniczne) woda mi się podoba pozdr.
hcpiter Napisano 28 Marzec 2006 Napisano 28 Marzec 2006 savoy ciemno jest bo juz zamknięte ;) a tak ogolnie to woda super wyszła, kolumny mają denerwującą texturke jak dla mnie, ogolnie spoko !
tweety Napisano 28 Marzec 2006 Napisano 28 Marzec 2006 niktóre materiały (balustrada i całej drewnianej góry) bym wymienił. imo drewno, cegły i kafelki niezbyt do siebie pasują. oświetlenie, może być, ale też nie powala na kolana. brakuje drobniejszego detalu takiego jak podstawa kolumny (coś jakby ocembrowanie), czy systemu mocowań lamp na słupach. BTW: dookoła basenu winien się ciągnąć niebieski pas informujący o bliskości krawędzi, jak również kafelki winny mieć strukturę antyposlizgową (takie są przepisy). poza tym niezbyt szczęśliwie wyszło ci połaczenie małych kostek na słupach z kafelkami na podłodze i kaflami w basenie (chodzi o wielkość). brakuje elementów które by to łaczyły (listwy ozdobne czy coś podobnego). to tyle. pozdrawiam [++] heh. savoy mnie ubiegł :]
piksar Napisano 28 Marzec 2006 Napisano 28 Marzec 2006 bardzo przyjemnie wygląda, woda super, napisz krótko jak ją zrobiłeś.
Endriu_M Napisano 28 Marzec 2006 Autor Napisano 28 Marzec 2006 a więc... (ot tego się podobno nie powinno rozpoczynać) odpowiadam na pytania: 1. basen jest ciemny - bo za oknem noc 2. do braku detali się przyznaję: brak też rynienek na spływ wody (czy jak to się tam nazywa) 3. listwy balustrady są o różnym przekroju, ponieważ tak jest w oryginale (basen na wzór którego robiłem tą wizualizację znajduję się w W-wie na... chyba Siekierkach, a nazywa się SINNET). 4. to samo (jak wyżej) dotyczy połączenia różnych materiałów - dziwnie ale tak faktycznie zastosowano cegły, plastik, drewno i szkło. 5. bez bicia przyznaję się, że jestem architektonicznym... laikiem, dlatego dziękuję za wszystkie uwagi co do przepisów i wymogów projektowania takich rzeczy. 6. woda: odbicia od 10 do 40 % w zależności od kąta ustawienia do kamery, displacement (na podstawie dwóch fraktali), IOR (index of refraction) - 1,33, density shader i... hmmm... chyba tyle. Pozdrawiam wszystkich i bardzo dziękuję za uwagi.
CzAk1 Napisano 28 Marzec 2006 Napisano 28 Marzec 2006 Ogólnie fajnie ale troche kijowe są te kolumny/słupki takie...jakieś nie wiem. Ta teksturka na nich dziwnie wygląda. I naprawde dziwnie to juz wyszło z tą barierką na górze...ten balkonik czy co to jest. To już oczobląsu możne dostać. Reszta OK. Woda fajna. Pozdrawiam [+] Właściwie to te kolumny może nie są takie złe ale jedna w ściane wchodzi;)
arch515 Napisano 28 Marzec 2006 Napisano 28 Marzec 2006 hehehe fajnie wyszło światło pod wodą..tak samo ostatnio robiłem basen.zapraszam.
3de Napisano 29 Marzec 2006 Napisano 29 Marzec 2006 zgadzam się z przedmówcami - woda super, ale popracuj nad texturkami kolumn, no i to zielone światło zza okien i drzwi robi spory kontrast z resztą otoczenia
tpiatek Napisano 29 Marzec 2006 Napisano 29 Marzec 2006 co nie zmienia faktu że i mi się podoba to światełko pod wodą :) .. jak dla mnie fajnie
mkk3a Napisano 29 Marzec 2006 Napisano 29 Marzec 2006 w sumie to co poprzednio - za ciemno, płytki za bardzo sie błyszczą, brak bumpa, te duże halogeny 2m nad posadzką to też IMO niezbyt dobry pomysł. woda calkiem fajna, ale przy widokach z góry jednak zbyt przezroczysta. wokół halogenów przydałyby się jakieś flary
WIERZBA Napisano 29 Marzec 2006 Napisano 29 Marzec 2006 Najbardziej podoba mi się woda , podświetlenie i sam basen. Płytki dookoła basenu raczej nie są takie gładkie i błyszczące . Zwykle są to płytki antypoślizgowe , nie wiem jak mental rayu , ale w vrayu parametr WARD zrobił by bardziej ziarniste odbicie i lepszą strukturę płytek . Suficik drewniany tteż mi nie pasuje. Ale ogólnie fajnie to wygląda. :)
tweety Napisano 30 Marzec 2006 Napisano 30 Marzec 2006 w mentalu rozmyte odbicia uzyskasz DGSmaterial a ziarnistą strukturę bumpem Speckle (albo mniejszym samplingiem renderera np: 64x16 ).
Derfalon Napisano 30 Marzec 2006 Napisano 30 Marzec 2006 Woda miód a reszta jakoś taka za sterylna. Wszystko wydaje sie sztuczne (oprócz wody)
zio_mal Napisano 30 Marzec 2006 Napisano 30 Marzec 2006 wsio juz powiedziane. woda sprawia wrazenie plastikowej prznajmniej dla mnie:) moze to przez fale moze odbicia. kolumny - polaczenie z podlaga beznadziejne, widac ze nie chcialo ci sie bawic z polaczeniami i sobie postawiles tylko cylindra na podloge i zostawiles. wlasciwie nad niczym sie nie napracowales... praktycznie same boxy i cylindry wystarcza zeby to zrobic. no i plane z noisem na bumpie lub displ. nie ma zadnych bumpow na kafelkowych powierzchniach a podloga taka nie jest plaska:) ma rowki heh nawet brakuje odbic swiatla od wody na suficie jak to powinno byc tymbardziej przy tej ilosci swiatla u ciebie ktore swieci w tafle wody to zadne sie nie odbija... pracuj pracuj a beda postepy:)
Endriu_M Napisano 30 Marzec 2006 Autor Napisano 30 Marzec 2006 wsio juz powiedziane. woda sprawia wrazenie plastikowej prznajmniej dla mnie:) moze to przez fale moze odbicia. kolumny - polaczenie z podlaga beznadziejne, widac ze nie chcialo ci sie bawic z polaczeniami i sobie postawiles tylko cylindra na podloge i zostawiles. wlasciwie nad niczym sie nie napracowales... praktycznie same boxy i cylindry wystarcza zeby to zrobic. no i plane z noisem na bumpie lub displ. nie ma zadnych bumpow na kafelkowych powierzchniach a podloga taka nie jest plaska:) ma rowki heh nawet brakuje odbic swiatla od wody na suficie jak to powinno byc tymbardziej przy tej ilosci swiatla u ciebie ktore swieci w tafle wody to zadne sie nie odbija... pracuj pracuj a beda postepy:) Drogi zio_mal'u! Krytykę lubię bardzo - ale konretną - a nie po prostu dla zasady. Sprawa pierwsza - pozwoliłem sobie przejrzeć Twoją twórczość i niestety widzę, że mocny jesteś tylko "w gębie" - ale tak niestety niektórzy mają. Ale teraz co do Twoich zarzutów: 1. Co do bumpa - proponuję zerknąć na trzeci rendering - na płytkach JEST bump. Zapewne wiesz o tym, że bump nie działa poprawnie z FG, a pojawia się jedynie wtedy gdy pada na niego światło bezpośrednie (albo z GI). 2. Co do połączenia kolumny z podłogą: to zdjęcia oryginalnego basenu (tak a propos nie ma również barierek przy brzegu, a basen nie jest obłożony płytkami w innym kolorze). 3. Jeśli to zrobienia takiej wizualizacji (wcale nie piszę, że genialnej!) wystarczą Ci boxy i cylindry - POWODZENIA! 4. Na 3 renderingu możesz też zobaczyć, że sufit jest oświetlony - i to nie światłem bezpośrednim, tylko odbiciem z wody. A na zakończenie życzę mniej jadu, a więcej pracy nad swoimi pracami Pozdrawiam Endriu_M
vany84 Napisano 31 Marzec 2006 Napisano 31 Marzec 2006 po przeczytaniu poprzednich wypowiedzi musze przyznac ze nie wiem jak dopuscili ten basenik do uzytku - bez rozgraniczenia plytkami itp. praca sprawia calkiem przyjemne wrazenie, ale zeczywiscie powinienes nadac plytka bardziej "szorstki" material. pozdrawiam - powodzenia w nastepnych wizualkach:)
Kuciel Napisano 31 Marzec 2006 Napisano 31 Marzec 2006 materialy do poprawy i oswietlenie imho.... ale woda calkiem niezle wyszla mo moze ciut za gesta ale ujdzie :D
klikus1984 Napisano 8 Wrzesień 2006 Napisano 8 Wrzesień 2006 ja mam pytanko, odnosnie swiatla, jakiego uzyles do podswietlenia w wodzie :)
Gość ant-3d Napisano 8 Wrzesień 2006 Napisano 8 Wrzesień 2006 Woda nawet fajnie wyszla. Niestety materialy mi sie nie podobaja. Tak samo z oswietleniem. Moze i jest zamkniety obiekt juz ale i tak jest za ciemno.
Zbychowaty Napisano 8 Wrzesień 2006 Napisano 8 Wrzesień 2006 no ok...poniewaz jestem poczatkujacy to poprosze o wieksze wskazowki co do wody ktora wg mnie wyszla bardzo ladnie. To jest box czy plaszczyzna? Napisz cos wiecej o tych fraktalach:) Z gory dziekuje i pozdrawiam.
..:: WIKTOR ::.. Napisano 8 Wrzesień 2006 Napisano 8 Wrzesień 2006 Woda przyjemna a otoczenie "takie se" :P Ogolnie klimat spoko :)
drem Napisano 8 Wrzesień 2006 Napisano 8 Wrzesień 2006 a dla mnie super woda to juz kompletnie jest swietna! no i wart by bylo zastosowac pewne zmiany wymienione wyzej;)
Master Kiełbaster Napisano 8 Wrzesień 2006 Napisano 8 Wrzesień 2006 Hej misie patysie nie odkopujcie leżącego :*
klikus1984 Napisano 8 Wrzesień 2006 Napisano 8 Wrzesień 2006 no wlasnie ta woda bardzo ok :) napisz prosze wiecej o wodzie i te swiatla mnie interesuja :P
Endriu_M Napisano 8 Wrzesień 2006 Autor Napisano 8 Wrzesień 2006 Master! Jakiego leżącego? Ja jeszcze żyję... A teraz po kolei: 1. woda - płaszczyzna ze zmiksowanymi 3 fraktalami podpiętymi jako displacement - tyle pamiętam (a scenę robiłem ładne... 5-6 miesięcy temu). Nie wiem co powiedzieć o tych fraktalach... Fraktal jaki jest każdy widzi... :) Przepisu nie ma więc trzeba je dobrać na "oko". 2. Swiatła w wodzie to 12 spotów... takich... normalnych. Podejrzewam, że chodzi o ustawienia w v-raya, ale to było renderowane w mentalu, więc wskazówek nie mogę udzielić. Pamiętam, że trochę walczyłem z ustawieniami FG i GI, ale kto z tym nie walczy... 3. Poprawek nie wprowadzam, bo niestety ostatnio nie mam czasu na nowe projekty, a to była ćwiczeniówka... robiona zresztą jako druga wizualizacja w życiu. Ale! dzięki uwagom wiem, czego się wystrzegać w przyszłości! Pozdrawiam wszystkich! Jeszcze tu wrócę :) Endriu_M
Gość Raffaello Napisano 8 Wrzesień 2006 Napisano 8 Wrzesień 2006 Endriu_M musisz sie przygotowac na rozna krytyke ze strony forumowiczow. Kazdy ma inny punkt wiedzenia i nie zwsze moze sie to zgadzac z twoim. Nie przejmuj sie "jadem" jak to sam okresliles a biesz to co najlepsze ze strony roznych opinni i tych dobrych i tych zlych. Wyjdzie Ci to na plus. A co do wizki to duzo juz napisane zostalo wiec powiem Ci ze ja bym dolorzyl troche wiecej detali i pozmienial teksturki gdzie nie gdzie. Ale pracka podoba mi sie i wiem ze w przyszlosci jak sam na nia spojrzysz to bedziesz wiedzial co w niej zmienic. pozdrowionka
Rekomendowane odpowiedzi