Skocz do zawartości

[Ustawienia] bakowanie normalmap w maxie 8 [3dsmax]


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

hehe

właśnie wpdłem sobie zarzucić wam linka, a tu widzę ze Shogun mnie ubiegł ;) Eh, konkurencje mi robi ;)

 

W każdym razie macie tego drugiego lina skoro już zuploadowałem:

 

http://rapidshare.de/files/34900486/nowytut.wmv.html

 

przepraszam że tyle to trwało, ale ciągle mam pewne problemy z nowym netem (wolne dyskusje) musze jeszcze skonfigurować porządnie ruter bezprzewodowy.

 

Edytowałem też pierwszego posta, żeby w przysżłości łatwo było znaleść :)

 

No ale cieszę się że tutek jeszcze żyje a nie został zapomniany :) dzięki za zainteresowanie nim.

 

Pat -> Hmm, ciężko mi powiedzieć czemu normal Ci się nie wyświetla. Być może jest to problem twojej karty graficznej (jeżeli jest ona starsza) może nie obsługiwać normala... Z tym wyświetlaniem odwrotnie to też mi się zdarzało, ale pomagało zrobienie nowego materiału lub reset maxa w ostateczności ponowne wypalenie i wsio grało. W moim videotutku mówiłem że nie powinno tak się wrzucać normala do slotu bump, ale myliłem się ;) wzieło to się z tąd, że sam wrzucałem normala centralnie pod bump, zamiast wybrać najpierw ->normal bump. Wprawdzie mi osobiście najlepiej ogląda się normalki w realtime, gdzie mogę pobawić się światłem itp, jednak renderowanie też ma swoje plusy - chociażby dużo lepsza jakość niż w viewporcie... Więc najlepiej oglądać je tak i tak :)

 

pozdrawiam

  • Odpowiedzi 65
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ziomuś - już sobie poradziłem.

Od kilku dni siedzę non stop w tym temacie robiąc masę testów, czytając różne materiały o normal mappingu i rzucając mięsem na lewo i prawo kiedy coś mi nie wychodzi, hehehe

 

Problem leżał w mojej niewiedzy. Teraz poprostu wstawiam normal mapę do bump'a i .... zaznaczam DX Display of Standard Material. Działa bez zarzutów w viewporcie i równocześnie daje się renderować. Taki duperel, a na prawdę nieźle mi to zszarpało nerwy :)

Napisano

Dzięki ziomuś za tutka. Świetna sprawa. Przyda mie się do bitwy:D Mam tylko takie pytanie czy da się takie coś zrobić..takiego bumpa ale wypukłego?

Napisano

Fajny tutek, tylke ze w viewporcie efekt widac a na renderze wychodzi bez normali-czemu? co trzeba zaznaczyc?

 

Edit: niedoczytalem, dobra, juz jest ok :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności