Posted April 14, 200619 yr Tutaj zachęcam do dzielenia się opiniami na temat tworzenia takowych materiałuw i efektów MvM (Niech nie odstrasza was pierwsze posty)
April 14, 200619 yr czas odspiewac taniec ku czci tego_który_ciska_piorunami, moze znowu siec przestanie działac. Korzystaj z modułów sprawdzania pisowni - masz je w kazdym edytorze tekstu typu word czy jego odpowiednik z open office.
April 14, 200619 yr Author Przepraszam ale mam problemy z internetem więc nie prędko coś napisze na szczęście istnieja sklepu z częściami zamiennymi. Do naprawy neta . Ps: mam papiery na brzydkie pisanie Jak nie sieć to błędy przy wysyłaniu
April 14, 200619 yr hola na luz, chlopak nowy na forum a nikt go nawet nie przywitał .. MVM - witamy na forum i jak nie jestes czegos pewenien to tego nie rob bo potem wychodza dziwne zeczy.
April 15, 200619 yr Author Daje linka i prosze o opinie i sugestje ewentualne pytania http://img54.imageshack.us/my.php?image=w03gif2pd.jpg
April 15, 200619 yr dolanczam sie do pytania mintrilla co to jest? jak na razie to chyba jedyny komentarz, który mi sie nasuwa
April 15, 200619 yr Author jest to prubny redend chmur na MR Aby go wykonać urzyłem "Ray Marching'u" z metala i "Particypainting Media" zero pluginów
April 15, 200619 yr Prosze o edycje postów :] masz taki malutki przycisk przy poscie z tekstem EDYTUJ - odnosnie problemu z załącznikami to tutaj jest mały test - musisz cos zle robic bo jak widze jestes nowicjuszem - mi działa bez problemu dodawanie załączników.
April 15, 200619 yr Author A wracajac do tematu czy ktoś juz wie co przedstawia obrazek. Dla nie wtajemniczonych chodzi mi o objetościową teksture pod mental raya
April 15, 200619 yr Zapewniam cię, że większość osób tu piszących wie co o jest wolumetryka, tylko powszechnie nie bardzo wiadomo o co chodzi :)
April 15, 200619 yr Author Wrescie coś ruszyło . Pracujac nad tym materiałem, doszłem do wnosku że na 3D Max'ie można zrobic wszystko bawiąc sie "mental ray'em". Po co przepłacać za "After berna" jak można robć to przy użyciu materialów z MR'a Prosze sobie wyobrazić nałożenie tej tekstury w odpowiedniej skali na systsm cząsteczkowy.
April 15, 200619 yr To jest pojedyncza tekstura z alphą ? Jeżeli tak to żadna rewelka. Zrób ten system cząsteczkowy, nałóż teksturę, zanimuj i pokaż :) Narazie wygląda płasko i nieciekawie, może w ruchu będzie lepiej. Generalnie chodzi o to że żeby uzyskać efekt zbliżony do after burn to jedna tekstura to zdecydowanie za mało, będzie tu potrzebny PF z dynamicznie zmieniającymi się materiałami, tak bym to widział :) Pozdrawiam
April 15, 200619 yr Author Co do "Ray march'a" każdy może ten shader odblokować pod 3D Max'em wystarczy pogrzebać w MR'rze i wykasować pare linijek kodu, Potem ustawic jako teksture i wrzucić Noisa a reszte załetwi komputer. Pod May'e nie ma problemu mozna pobawic się rampami i Fluidami i po sprawie . W 3D Max'sie PF zazłatwi sprawe z ruchem . Jednak mam wciaż problemy z kontrolą cieniowania.
April 15, 200619 yr Vorek: ray march z tego co pamiętam to nie płaska tekstura tylko właśnie jak kolega napisał materiał wolumetryczny, radzę poczytać, można uzyskać ciekawe efekty w bardzo kontrolowany sposób, a co do PF, myślę, że wystarczyłoby podpiąć jakąś geometrię pod emiter i animować coś czym kontrolujemy ray marcha (ray marchera?) i efekt mógłby być naprawdę ciekawy. PS: nie mogę znaleźć teraz nic o tym, ale jak kto nie wierzy, to oto co ludzie od xsi piszą o tych materiałach "There is a new volume fractal "ray march" node. Not only is this effect much faster than previous "ray marching," it does all sorts of cool things. Like nebula effects, smoke, lighting, etc…" Jak widać nie jest to płaska tekstura a volume fractal :)
April 16, 200619 yr MVM -> czyli jak ? Jakąś linijkę kodu z MR usuwasz i Ci się takie coś renderuje ? Teraz pytanie jak z czasem renderingu ? Pokaż jakieś screeny z maxa. Na co to nałożyłeś itd.
April 16, 200619 yr MVM-powiedz w ktorej bibliotece to jest i jak sie nazywa bo nic nie znalazlem choc sie staralem;)
April 16, 200619 yr MVM -> czyli jak ? Jakąś linijkę kodu z MR usuwasz i Ci się takie coś renderuje ? Wygląda to mniej więcej tak: http://max3d.pl/forum/showpost.php?p=197644&postcount=8 (niżej- to co udało się odblokować i nie powoduje błędów; jest tego jeszcze więcej, ale po odblokowaniu pojawiają się problemy), co do samego usuwania, to lepiej jest umieszczać na początku linii z "hidden" znak "#". Ray Marcher`a znajdziesz w pliku base.mi (cała lista zawartych shader`ów na początku pliku).
April 16, 200619 yr greg_jg -> dzięki za info :) hmm... w zasadzie to nie wiem czy mi się chciałoby bawić z tym mając do dyspozycji AfterBurna (demo z TurboSquida oczywiście ;) ). No ok ale jakie są czasy renderingu ? Czy ktoś to porównywał z np. AfterB ? Jak z kontrolą parametrów ? Nie mniej jednak ilość robi wrażenie, ciekawe jak z przydatnością.
April 17, 200619 yr Author Co do "ray marcha" to znajduje się on w "Base.mi" i tak jak "Greg_jg" powiedział każdy może go odblokować. Pamiętam że na jednej stronce był nawet o tym turtorial. Co do czasu zależy on od ustawień "Ray marcha" minimaln ilość sampli to 2 a maksymalna 16 wiec rozpiętosć jest duża. Przy 10 na dobrej karcie to kilka-kilkanaście minut . (Jak ktoś nie znajdzie na "google" setek stron na ten temat to ma problemy z oczami) Troche teori z neta za uprzejmością kilku stron http://img103.imageshack.us/my.php?image=v12pn.jpg http://img108.imageshack.us/my.php?image=v24bx.jpg http://img86.imageshack.us/my.php?image=v30th.jpg
April 17, 200619 yr Przy 10 na dobrej karcie to kilka-kilkanaście minut . eee?, o ile się oriętuje to mental jeszcze nie używa gpu do wpomagania renderowania.
April 17, 200619 yr Author masater -Miałem na myśli "Maye" mówiąc o karcie graficznej A na normalnym max'sie można to przyśpieszyć przez "DX9 shader" Tym razem mała przerwa w pracy i męczenia 3Dmax'a i rozładowanie stresu na May'i (Maya) http://img206.imageshack.us/my.php?image=nebulaskay7eb.jpg Zachęcam do opiniowania.
April 18, 200619 yr może coś się aż tak zmieniło odkąd przeszedłem na OS, ale ray marcher to zawsze był shader mentala, i faktycznie maya ma hardware rendering, max ma te shadery hlsl, ale one nic do mentala nie mają z tego co wiem,
April 18, 200619 yr Author Zresztą mniejsza o to im lepszy komputer tym lepiej . Bardziej by mnie interesowały wasze eksperymenty z "ray march'em" i zastosowanie praktyczne . (niech ten wątek ruszy!!!) A tak w ogule to jakie są wasze opinie na temat zamieszczonego ścinka z rozrywki. (obrazek z "may'i")
April 18, 200619 yr Author Postaram sie ją gdzies wygrzebać. (zamieszcze w najbliższym czesie) 1. dogrzeb w metalu shaders_standard\include\base.mi 2.w kodzie ray march'a usuwasz "Hidden" i z wcześniejszej linijki na końcu " , " Tak przecinek Nie zapomnij zapisać Kopia zapasowa wskazana !!! zmień nazwe kopi bo metal zwarjuje !!!!! 3.odpalasz max'a i tworzysz nowy materiał 4.w slocie matala "Volume" wsadzasz shader "Volume" lub "Partycipainting media" Sufrace "transmat" 5. ray march idzie do exieniti badz scalter color 6. definujesz sample i gotowe wrzucasz materiał na obiekt 7.Ze swiatłem są najwieksze problemy. ("Radze kombinować do uzyskania efektu") A i światła trzeba wrzucic jeśli kożystasz z Particypainting to najlepiej mAreaOmi -sample na 3 -atmosfer shadow on 100/100 I w particypainting "laight distans" ustaw wedla uznania (poeksperymentuj bo nie pamietam) ("num"- jak nie wiesz o co chodzi poszukaj w materialach pomocniczych) {czy jakoś tak} Wszystko powinno byc jasne jak nie to pytać :))
April 18, 200619 yr Author W tym wypadku to fluid ale na May'i można to samo ośiągnaąć "ray marchem" ba nawet jeszcze wiecej !! Jedyna wada "ray marcha" to że nie obsługuje turbuletnego ruchu. (w czystej postaci bo nie jest całym mini programem jak fluidy) Ale gdy da siego na system cząsteczkowy May'i to i to da sie zniwelowac. Ps: to poniżej to jak zaczarowany ołówek >>>
April 18, 200619 yr Mam trochę problemów z ustawieniem shadera. Podpiąłem go pod Volume Shader w shading group. Do pola shader (w mib_ray_marcher) podpiąłem mib_illum_lambert i nic nie widać. W necie cicho na ten temat, w manualu też nic ciekawego nie znalazłem. Możesz pokazać screena z hypershade'a?
April 18, 200619 yr Author Na Maye bedzie troche inaczej tamten opis pod max'sa był Trzeba stworzyc "Volume shader" i tam wrzucic "ray marcha" z włożonym jakimś "Volume Niosem" i gotowy materiał+sample + swiatło i obiekt .
April 18, 200619 yr eee?, o ile się oriętuje to mental jeszcze nie używa gpu do wpomagania renderowania. "use of graphics hardware (GPUs) for high quality rendering, with support for: Cg shaders Phenomena order independent transparency motion blur high quality anti-aliasing automatic combination of elements rendered in software and in hardware" http://www.jupiter-jazz.com/wordpress/wp-content/data/tr4kv2/html/chapter3-SOFTHARD.html
April 18, 200619 yr Author greg_jg-dzięki Jestem ciwkawy czy ktoś skożystał z instrukcji twożenia materiału. Jesli tak to nieh da znać. ( zamieści redend) A oto redendy (kanał alfa) sampling wzdłurz promieni 64/subv 3/distans 10 http://img85.imageshack.us/my.php?image=wol17se.jpg http://img158.imageshack.us/my.php?image=wol21cl.jpg http://img82.imageshack.us/my.php?image=wol34uu.jpg http://img171.imageshack.us/my.php?image=wol41um.jpg czas wykonywania wachał się w zalerznosci od widoku 21-31 sekund
April 27, 200619 yr Author Niech coś ruszy http://img287.imageshack.us/my.php?image=wol59px.jpg Nadeszła rewolucja !!! http://img238.imageshack.us/my.php?image=wc033eh.jpg Tak jak wcześnie tyle że przy użyciu systemu cząsteczek . Czas 51 sekund Edit kolejny redend kturego itak nik tnie weźmie na powarznie http://img148.imageshack.us/my.php?image=wol107yr.jpg
May 18, 200619 yr Author Ludzie jednego nie rozumie albo wszyscy nie traktują tego wontku powarznie albo sie nie znajaczy czy co? Ja tu pisze i się produkuje i nic. Dołanczam plik "base.mi" z odblokowanymi shaderami http://rapidshare.de/files/20770682/base.mi.html Ps: Nic na siłe .... zgon
May 18, 200619 yr widać nie ma zapotrzebowania na volumetryczne testy, zobacz na forum głównie wizualizacje, samochody i testy/sepeedy == 0 volumetryki (prezentowanej) ;)
May 19, 200619 yr Author No cuż jeszcze nie zaczeła się epoka dinozaurów a już wygineły. Ps: prawdziwe materiały w 100% fizycznie poprawne to wolumetryka+SSS. dopisek: Nie ograniczajmy się do SSS i Hdr'ów oraz Gi nalerzy iść do przodu!!! Przecież jest już sprzęt który by to obsłużył. (jak wszyscy zaczeli urzywac hdr'ów to zaraz producenci wspomogli je sprzętowo ) I uparcie dorzucam jeszcze kilka chmurek http://img118.imageshack.us/my.php?image=wol113qr.jpg edit:. Pruba odświerzenia wątku przez dodanie nowych redendów. http://img73.imageshack.us/my.php?image=wol15wy9.jpg http://img167.imageshack.us/my.php?image=wol13oe9.jpg
Create an account or sign in to comment