Skocz do zawartości

POJAZD 3d : Ford Mustang BOSS 302 [ koniec :) ]


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 359
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Batou, ty tu nie zamieszczaj zdjęć tylko rendery :D a tak na poważnie to już któryś raz mi szczęka spadła... sąsiedzi się będą dziwić, co tak u mnie spada na podłogę po 22:00 :) jesteś mistrzem [piwo]

Napisano

Pokornie powiem że to jest jeden z najlepszych i długo będzie najlepszym Oldtimerem (chociash na takiego nie wygląda :P) na tym forum...wielkie brawa...bo ash miło popatrzeć na kawał dobrej roboty i samozaparcia w tworzeniu doskonałego modelu !!

 

pozdrawiam...[piwo]

Napisano

Pierwszy test sceny. Aktualnie pracuję nad materiałem mokrej jezdni. Górki w tle są jak na razie umowne. Płomyk z rury jest zrobiony na odwal się, ale chciałbym usłyszeć parę komentarzy na jego temat.

 

A jeśli chodzi o mój pomysł to sprawę widzę tak (tylko proszę się nie śmiać :P). Scenka będzie utrzymana w surrealistycznym, mrocznym klimacie. Kamera będzie umiejscowiona mniej więcej tak jak jest teraz. Mustang pędzić będzie po mokrej szosie podrywając przy tym chmurę kropelek wody. W tle widać będzie pustynie poprzecinaną pasmami górskimi nad którymi unosić się będą ciężkie burzowe chmury (może pokuszę się o jakąś błyskawicę). Nieopodal galopować będzie stado dzikich koni (czarnych mustangów :cool: ) podążających tuż za fordem. Wszystko to mam zamiar przedstawić dość sugestywnie. Nie zależy mi specjalnie na realizmie, ale będę starał się nie przesadzać. Chciałbym stworzyć dynamiczną i klimatyczną pracę (może w końcu mi się uda).

 

Wykonać taką scenę jedynie w 3d będzie niezwykle trudno, dlatego na pewno pomogę sobie Painterem w którym wykonam niebo i dalszy plan (ewentualnie błyskawicę). Końcowy efekt na pewno jeszcze podretuszuję.

 

Napisano

No no :) Zapowiada sie ciekawie. Konie tez bedziesz modelowal ? A co to leci z wydechu ?? :) Nawet to fajnie wyglada .. nadaje temu pojazdowi kosmiczna moc [lol2]

 

Napisano

ja pier... :o ty mnie kiedyś o zawał przyprawisz :D masz niesamowite zdolności, zwłaszcza co do oświetlenia i realistyczności sceny, bo model wyklepać to powiedzmy, że nie jest aż tak trudno, ale sprawić, żeby wyglądał jak prawdziwy i żeby scena, w której się znajduje przyciągała wzrok, to już jest sztuka... i ty to potrafisz :) trzymaj się [piwo]

 

mógłbyś jedynie dać jakiegoś blura na koła, bo teraz wygląda, jakby stał w miejscu :]

 

Napisano

Nie mam słów, żeby to opisać - pikne!! Genialne.... :o

Napisano

To jest piękne. Jeżeli uda ci sie osiagnac efekt, ktory opisales to bedzie jeszcze piekniejsze. Koniec przekazu. I jeszcze pytanko - czy mustang bedzie mial zapalone swiatla?

Napisano

GeZZ...zapowiada się świetnie !! [piwo]

 

co do płomyczka...to jeżeli chcesz trzymać się realizmu...to powinien wydobywać się on albo w momencie startu...co mógłbyś zaakcentować podniesieniem przedniej osi i dorzuceniem sladów na aswalcie bądź dymu od spalonych gum...2. przypadek zaistnienia płomychka to albo przy zmianie biegu...lub przy odpuszczeniu pedału gazu(tak jak w WRC)...co będzie raczej nie widoczne na scenie :P

 

pozdro...

Napisano

Wielkie dzięki za komentarze [soczek]. Jestem bardzo mile zaskoczony (po raz kolejny zresztą). Już cztery tygodnie męcze się nad tą pracą i aktualnie widzę w niej już same błędy. Cieszę się, że nie jest jednak aż tak źle :).

Aktualnie pracuję nad kolorami oraz materiałem asfaltu. Niestety bardzo powoli mi to idzie (dysponuję znikomą ilością czasu wolnego). Napiszcie, co sądzicie o nowej kolorystyce. W ostatecznej wersji dojdzie trochę ciemno niebieskiego w prawym górnym rogu.

 

PS. Czy tylko mi się wydaje, czy rzeczywiście strona i forum max3d.pl nie działała przez ostatni weekend ??

 

Napisano

czy te dobicia w prawej części szyby to photony czy co ?? bo to strasznie dodaje realizmu a ja nie wiem jak to zrobić :(

P.S. już cię nie chwalę bo po co, i tak wiesz, że praca jest wyje... :D

Napisano

Ogień jest oczywiście domalowany. Zrobiłem go w 5 minut, dlatego nie wygląda zbyt dobrze. I tak, tak jak już wcześniej wspomniałem, będę go robić od nowa (być może w 2d). Mój błąd polega przede wszystkim na tym, że zapomniałem dodać niebieskiego światełka :D.

 

ps. Aktualnie nieużywam GI z tego samego powodu co blura. I bez niego bardzo długo renderuje mi się cała scenka.

 

Loozack: Jak nie umiesz zrobić takich odbić, to je po prostu dorysuj np. w fotoszkopie. Nie wiem, czemu niektóre osoby (znaczna ilość grafików 3d) tak bardzo boją się retuszu w 2d :P. Nie liczy się przecież technika tylko efekt końcowy.

 

Napisano

Jak na razie praca idzie mi potwornie wolno. Ostatnio „naszkicowałem” model gór i chciałbym poznać na ich temat wasze zdanie. Tekstur co prawda jeszcze niema, model jest lowpoly, ale co nieco już widać :P. Samochód tymczasowo został zastąpiony gustowną kulką (stare dobre czasy się przypominają ;)) z naniesionym materiałem lakieru. Render z samochodem, pomimo wyłączonego GI, trwa około dwóch godzin także na razie sobie daruję.

Napisano

hmm, nie wiem dlaczego, ale te góry są tak jakby... blisko, to znaczy nie czuję, żeby były małe z powodu, że są odległe, tylko jakby były małe bo są... małe :) ale to może dlatego, że są bez tekstur... aaa, ja już nie wiem, nie słuchaj mnie :D trzymaj się [piwo]

P.S. zaje... kulka, jaką metodą ją robiłeś ?? splajnami ?? daj jej jakieś fajne felgi i będzie wypas [lol2]

Napisano

Kolejna wersja gór. Pierwszy raz robię krajobraz w 3d i szczerze mówiąc nie mam pojęcia jak się do tego zabrać.

PS. Teksturki, krzaczki i koniki dojdą później (dłuuuga jeszcze do tego droga).

Niebo domaluję jak cała reszta będzie gotowa.

Napisano

mam mala sugestie ... jesli chcialbys miec dynamiczna scene to z zasad kadrowania wynika ze samochod powinien sie znajdowac w prawej stronie sceny i miec przed soba troche miejsca ... taki kadr wprowadza uczucie dynamizmu :) swietna praca...pomysl z rozgrzanym powietrzem tez jest w deche...czolem.

Napisano

Jak na moj punkt widzenia to autko jest naprawde czadowe gdybym ja mial juz w tkaiej postaci samochod hm nieiwme osadzilbym go w podobnym krojobrazie troszke bardziej zywym i dodal przykladowo z boku na pplanie biegnace konie niekoniecznie mustangi :)

wszystko jest pieknie wymodelowane pozostaje mi tylko pozazdroscic :) powodzenia i gratulacje :)

Napisano

Po \"krótkiej\" przerwie, wracam do pracy. Postanowiłem zrobić całe otoczenie od nowa. Niema jeszcze żadnych tekstur, modele są mocno niedopracowane. Kompozycję jeszcze poprawię (chciałbym uzyskać uczucie przestrzeni), a kolorystyka w końcowym renderze będzie zupełnie inna. Jutro postaram się usiąść na dłużej, to może uda mi się wrzucić jakiś sensowniejszy obrazek.

Napisano

Moim zdaniem, jest rewelacja. Sledze tego WiP\'a od poczatku i coraz bardziej mi sie podoba. Mysle, ze kolorystyka powinna byc utrzymana w klimacie prawie monochromatycznym (malo kontrastow barwnych), ale oczywiscie nie w szarosciach. Zgnile brazy i zielenie by mi tu pasowaly, ale musi to byc wyrazne, wyostrzone. Co do aury, tzn pogody wyobrazam sobie ta scene w taki dziwny burzowy (ale nie ulewa) dzien (wieczor), kiedy to slonce swieci miedzy ciemnymi chmurami. Jest wtedy ciekawe oswietlenie - duzy kontrast, fajne barwy. Z niecierpliwoscia czekam na konie.

Napisano

Nie będzie tekstur. Postanowiłem, że cały krajobraz łącznie z niebem namaluje w painterze. Za cienki jeszcze jestem w maksie (i za cienki mam komputer), żeby przekonywująco przedstawić tak ogromną przestrzeń. Nieprędko jednak to nastąpi. Mam aktualnie masę roboty w szkole (poza tym ściągnąłem sobie halo :D).

 

Siegmar: Burza oczywiście będzie, z tymże w oddali nad górami. Całą resztę wyobrażam sobie bardzo podobnie jak Ty.

 

PS. A to jest zdjęcie, na którym od pewnego czasu się wzoruję. Mam zamiar zrobić mniej więcej takie właśnie góry i dokładnie takiego konia z tymże w liczbie mnogiej.

Napisano

Loozack: Nie zrezygnowałem. Niestety na razie nie mam zbyt wiele czasu i muszę odłożyć mojego mustanga na później. Jednak na 100% go ukończę. W planach na ten rok mam jeszcze jedną pracę (tym razem nie samochód), ale najpierw muszę ukończyć forda.

Postaram się niedługo coś wrzucić, ale nic nie obiecuję.

 

Napisano

Nie. Nie używam fotonów z prostej przyczyny. Czas renderingu bez GI wynosi aktualnie ponad pół godziny. Może w ostatecznej wersji zastosuję fotony, ale szczerze mówiąc nie wiem czy jest sens to robić.

Napisano

pytam bo na niektórych renderach w rogu na szybie Mustanga jest takie fajne skupienie światła i jestem ciekaw jak ty to zrobiłeś, zwłaszcza że mówisz, że bez GI ani fotonów :)

Napisano

Jest to zupełnie przypadkowa rzecz. A że fajnie wygląda to zostawiłem. Szczerze mówiąc nie chciałbym za bardzo zdradzać, co to jest. Powiem tylko że niema to nic wspólnego z GI, światłem i retuszem :D.

Napisano

to i ja sie wlacze do dyskusji :P moim zdaniem ustawiłes źródło światła i ten refleks na szybie jest to po prostu odbicie chromowanej obramówki szyby ktoa z kolei odbija światło . ale zagmatwłem :P

Napisano

Tak wiem i bardzo się z tego powodu cieszę, ale z drugiej strony taka rekomendacja do czegoś zobowiązuje. Nie pozostaje mi niestety nic innego jak zabrać się z powrotem za robotę. Dziś poprawiłem nieco ustawienie kamery. Jutro trzeba będzie zacząć robić tło (po raz czwarty zresztą). Szykują się chyba nieprzespane noce :|.

PS. Chciałbym jeszcze raz podziękować za wejścia i komentarze !! Gdyby nie to forum to już dawno bym sobie odpuścił.

[soczek]

Napisano

Jezu ludzie! Jaki efekt końcowy? Jaka finalna wersja kiedy ja jestem dopiero w połowie. Litości ja mam szkołę (i max payne 2 :D).

;)

Właśnie przed chwilką skasowałem całe dotychczasowo zrobione otoczenie i zaczynam robić je od nowa.

Update już wkrótce (mam nadzieję :|)

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności