Tullaris Napisano 6 Czerwiec 2006 Napisano 6 Czerwiec 2006 To próbowałem wymodelowac sobie warana z komodo, miał to być dodatek do referatu w szkole, ale czasowo nie zdążyłem więc dokańczam sam dla siebie, chce jeszcze wymodelować uzbrojenie w pysku :) i oteksturować go, Chciałem dla niego poduczyć się w animacji i zrobić krótką scenkę, ale ostatecznie odpuszcze ją sobie i wróce do turtiali. Bo w zasadzie powiedzcie czy jest jeszcze sens w tym brnąć. Wydaje mi się, że z leksza schrzaniłem całą siatkę :/... To mój waranik: perspective left A to siatka: link Jeszcze jakby kto chciał zobaczyć jak to wygląda (fajne jest bydle 3m długości :), ostatnia jaszczurka zdolna zeżreć człowieka): link1 link2
kubi Napisano 6 Czerwiec 2006 Napisano 6 Czerwiec 2006 Wyglada jak gumowa zabawka. Nie czuje sie masy. Ogólnie słabo.
chveti Napisano 6 Czerwiec 2006 Napisano 6 Czerwiec 2006 Jak krokodyl z płaskołapiem ;] Czeka Cię wiele pracy. Pozdrawiam.
Valery Napisano 6 Czerwiec 2006 Napisano 6 Czerwiec 2006 ale sie zdziwiłem jak klinąłem na link i pojawiła mi sie jakas jaszczurka. nie spałem od 29 godzin i temat twojej pracy przeczytałem jako "weteran z kambodży" heh lol ale puki co no ten waran jest raczej kiepski. ot tki wyextrudowany box i tyle. włuz w niego wiecej pracy
hkropinski Napisano 6 Czerwiec 2006 Napisano 6 Czerwiec 2006 taki zabawkowy troche ten model, dodaj zmarszczki, tekstury i zobaczymy wtedy, pozdr
Matys Napisano 7 Czerwiec 2006 Napisano 7 Czerwiec 2006 hkropinski- nie wydaje mi sie zeby to byl dobry pomysl,powinienes chyba najpierw uporac sie z samym modelem bo jest jeszcze poprostu slaby pozniej zabrac sie z textorki i cala reszte. jak teraz wejdziesz w mapowanie i textorki to nie bedzi juz tak latwo poprawic modelu jesli zajdzie taka potrzeba
tweety Napisano 7 Czerwiec 2006 Napisano 7 Czerwiec 2006 imo: to jest dobry materiał ale na Zbrusha: zmarszczki, guzy, żyły etc. jesli planujesz to zrobić w czystym maxie to czeka cię sporo pracy. powodzenia.
Tullaris Napisano 7 Czerwiec 2006 Autor Napisano 7 Czerwiec 2006 _kuba_ - no, nie wiem co z tą gumowatością zrobić, jak będą teksturki to chyba troche zmieni wrażenie, noi zmieniłem shader na oren-coś tam-blinn :)... troszkę ładniej wygląda. Heh może siatka powinna być dokładniejsza a mniejszy mesh-smooth? mam iterations-2. Noi sorki, ale ja nie do końca wiem co zrboić z tym 'nie czuje sie masy' :/...? chveti - krokodyl ma dłuższy pysk :P Valery - heh wiem, ze to głównie extrude i cut, ale i tak kosztował mnie sporo pracy, heh jestem chory więc moge se nad nim siedzieć w domu :)... Matys - no tak własnie chciałem zrobić :)... tweety - no myślełm że zmarszczki itp. załatwi mi teksturka i bump jeśli mi sie uda je zrobić :)... No a sam to dorobiłem mu wnętrze pyska i jęzorek, jeszcze go poprawie i dodam zębiska.
patry Napisano 7 Czerwiec 2006 Napisano 7 Czerwiec 2006 Zamiast zbrusha można użyć paint deform (warunek: max 7 lub nowszy).
AnyMan Napisano 8 Czerwiec 2006 Napisano 8 Czerwiec 2006 Noi sorki, ale ja nie do końca wiem co zrboić z tym 'nie czuje sie masy' :/...? Chodzi mniej więcej o to, że Twój waran wygląda jak dmuchany krokodyl. Patrząc na obrazek nie czujesz, że te łapska utrzymują ponad 150-kilowe cielsko. Wydaje mi się, że powinny być trochę bardziej podgięte... jak np. tu. Powinien bardziej włóczyć korpusem po ziemi;). Powodzenia, pozdrawiam.
Matys Napisano 8 Czerwiec 2006 Napisano 8 Czerwiec 2006 Zamiast zbrusha można użyć paint deform (warunek: max 7 lub nowszy). ja robie w max6.. twoim rozwiazaniem bedzie "paint modifer" plagin do maxa ale jak juz masz marnowacac czas na jego opanowanie to chyba ZB bedzie lepszym rozwazaniem, czasy bumpowania powoli przemijaja na koszt displace i normalek.
ad3r Napisano 8 Czerwiec 2006 Napisano 8 Czerwiec 2006 tam gdzie tylna lapa laczy sie z tlowiem jest chyba troche za duze zageszczenie siatki. a co do gumowatosci to dobra tekstura to powinna zalatwic no chyba ze efekt jest zamiezony:) jak scisniesz to zapiszczy? wszystkie gumowe zabawki piszcza:)
Tullaris Napisano 8 Czerwiec 2006 Autor Napisano 8 Czerwiec 2006 ad3r - nie, efekt nie jest zamierzony :)... efekt jest efektem mojej nieefektywności :D... ale myśle, ze moja marna tekstura troche to załatwi :).. co do tej tylnej łapy... myślałem nad tym.. podobnie jest pod zgięciami nóg, nie wiem czy takiego zagęszczenia nie powinienem zostawić gdybym chciał to animować..? Czy lepiej jeśli będzie w miare czyste? Matys - heh wogóle póki co dla mnie terminy z sufitu wzięte :D, niby wiem co to normlaki, bump, displace ale expa ni mam żadnego :D, to jest model edukacyjny :/.. AnyMan - mhm teraz rozumiem, noi lepiej widze :/.. heh pomysle nad tym, ja wzorowałem sie raczej na zdjęciach tych waranów w czasie chodu, a z tego co zaobserwowałem to wtedy się dzwigają, to bydle może nawet biegać 20km/h!! Więc nie jest z nim tak źle... tylko gady są ogólnie leniwe to zazwyczaj się wygodnie uwalają na ziemi :D... Heh troche późno (to nie wina braku pracy tylko ilosci pracy zakończonej ctr+z :)) ale jest mały update: -zmieniłe shader i pracowąłem troszkę nad pazurkami, nad ich rozstawem w tylnej nodze: http://img75.imageshack.us/my.php?image=perpsshader6az.jpg -pracowąłem nad wnętrzem pyska, jęzorek (wiem, że jest dziwny :/, ale one maja taki cudaczny wysuwany) i uzebienie dolnej szczęki: http://img75.imageshack.us/my.php?image=pysk10bx.jpg http://img232.imageshack.us/my.php?image=pysk26ew.jpg noi siatka pyska: http://img232.imageshack.us/my.php?image=siatkapysk6my.jpg Heh będe wdzięczny teraz szczególnie za wytykanie konkretnych błędów w siatce (tej, jak i tamtej poprzedniej), troche ją chyba chrzanie babrząc się w vertexach, noi ni mam doświadczenia więc nie wiem jak to powinno wyglądać by mi potem problemów nie narobiło :/...
Tullaris Napisano 8 Czerwiec 2006 Autor Napisano 8 Czerwiec 2006 dorobiłem górne uzebienie i zacząłem się bawić z tym 'czuciem masy', próbuje by te nóżki były bardziej przygarbione, troche go spaślę :P. Jutro wrzuce jakies efekty pracy, jak będzie coś więcej do pokazania.
kubi Napisano 8 Czerwiec 2006 Napisano 8 Czerwiec 2006 Siatka, dziurki nosa jakies, takie powykręcane dziwnie są. Za duże zagęszczenie na łapach.
Tullaris Napisano 10 Czerwiec 2006 Autor Napisano 10 Czerwiec 2006 no z tym nosem... wziąłem wykasowałem go i zrobiłem od początku :)... czystszy zrobiłem se dzień przerwy by nabrać dystansu i strzeliłem se jakiegoś turtiala maksowego kolejnego... wracam do pracy, ten nos, następnie spróbuje oszyścić siatke na łapkach... do tego jakby ktos był ciekaw filmiki z waranami: http://www.megaupload.com/?d=G69ICZNB to naprawdę słodkie stworzonka... najlepszy jest Spiderman polujący na nietoperze ]:->... mroczne :D... EDIT: heh.. coś tu rzeźbię i rzeźbię i nie wychodzi :)... może mało tego ale jednak troche siedziałem... tylko boje się, ze usłysze, iż nie widać żadnych zmian :D.... http://img113.imageshack.us/my.php?image=nogizmienionepersp13to.jpg http://img113.imageshack.us/my.php?image=nogizmienionepersp28rd.jpg noi siatka: http://img363.imageshack.us/my.php?image=nogizmienionesiatka12xr.jpg http://img363.imageshack.us/my.php?image=nogizmienionesiatka21km.jpg http://img209.imageshack.us/my.php?image=nogizmienionesiatka38mu.jpg heh... nom wielce dziękuje za wszelkie komentarze... nawet te bardzo niemiłe :)... bo ja widze, że chwalić tu nie ma czego... za to na pewno jest dużo do wytknięcia :D:D...
Tullaris Napisano 11 Czerwiec 2006 Autor Napisano 11 Czerwiec 2006 własnie, model ma 5202 face'ów, 10654 z ms-smoothem na iteration 1, na renderze jest 2 i wtedy ma 42040!! heh sam nie wiem... ale przy takiej dokładności modelu wydaje mi się to liczbą astronomiczną :/... czy ja jestem aż tak nieoszczedny? czy to normalne... :/...
voyager Napisano 11 Czerwiec 2006 Napisano 11 Czerwiec 2006 Nie przejumuj sie! To jeszcze nic. Na moim Duronie 1300, GF2 MX400 64MB, 512RAM Rendeuje scenki, które mają po 2.ooo.ooo poly (we viewporcie 30-50k) Waran troche lepszy, ale musisz poprawić kolana. Wrzuć go może do zbrusha. Będzie fajnie wyglądał po chwili dłubania Pozdr
Tullaris Napisano 11 Czerwiec 2006 Autor Napisano 11 Czerwiec 2006 Ja ledwo zaczynam maxa a mam się bawić zBrushem? wiem o nim tyle że istnieje i robią w nim fajne chropowate powierzchnie :)... sry.. ale póki co chce pozostać w maxie :/... No a własnie przy tych 40k (ja mam GF4 MX, 384ramu, Sempronie 64bitowym 3000+) mi się jednak viewport tnie, a może nawet maxa wywalić... ale ja się póki co o to nie martwie...bo sprzęt i tak będe musiał se wymienić.. tylko czekam aż wraz z wzrostem umięjętności wzorsną wymagania :)... i tak nie wiem jak długo bede się maxem bawił... mi chodzi o stosunek wydanej ilości poly do jakości modelu :D... no z tymi kolanami to sie już zastanawiałem... bo to nie wygląda jak kończyny żywej istoty a raczej jak zgięty pasek plasteliny :D... póki co próbowałem dodać mięsień pod udem tylnej nogi :/... zauwazyłem na filmikach, że mają tam wielkiego baniaka :D... polecam obejrzeć se filmiki... to są serio słodkie stworzonka :D:D...
Tullaris Napisano 12 Czerwiec 2006 Autor Napisano 12 Czerwiec 2006 no więc pracy ciąg dalszy... robiłem ciągle z tymi kończynami... i poprawiałem stawy.. zresztą sami zobaczcie i powiedzcie czy widać jakąś różnice: http://img475.imageshack.us/my.php?image=stawypersp19zp.jpg http://img475.imageshack.us/my.php?image=stawypersp29vp.jpg i siatka http://img160.imageshack.us/my.php?image=stawywire15ai.jpg qrde... naprawde w sumie niewiele tego.. ale jak mi czas schodzi :/... siedze i siedze i posuwam vertexy.. teraz jeszcze widze, że coś spieprzyłem przy stopie przedniej.. heh poprawie jutro :)... noi ewentualnie jeszcze pare poprawek zrobie i tak już go zostawie... to i tak mój pierwszy taki model.. druga praca wogóle robiona własnorecznie więc nie jest źle... ja jestem w miare zadowolony, nie stworzyłem niczego pięknego.. :D ale włozyłem w to troche pracy... i myśle, że następnym razem będzie lepiej... a ja wróce se do tutortiali... to co mi jeszcze zostało to próbowanie się z teksturami... wwrrrr :D czuje się jakbym miał wejść do jakiejś zakazanej strefy... póki modeluje to to jeszcze w miare ścisłe zajęcie :) jak kolcki czy coś :D:D:D... a tekstury... to tak bardziej robota dla plastyka czy coś :/... osobiście mam wrażenie jakbym miał zakaz wstępu do czegoś takiego :/... zobaczymy co to będzie, pewnie żadna rewelacja... głównie posłuże się zdjęciami bo nie jestem w stanie namalowac se waranika na kompie... noi kiego grzyba ja się tak rozpisuje :/?? Heh lubie czas marnować... :)... musze się poprawić... :(:(:(
ozzyslip Napisano 12 Czerwiec 2006 Napisano 12 Czerwiec 2006 srednio... bardzo srednio. caly czas jaki gumowa lalka te nogi sa zbyt oble nie nadales im wogole zadnej anatomii poszukaj zdjec i to duzo zdjec i dopiero wtedy cos probuj.
Szymeq Napisano 13 Czerwiec 2006 Napisano 13 Czerwiec 2006 tekstury wbrew pozorom nie byly by takie trudne nie musisz ich malowac wystarczy ze polaczysz fajnie jakos framenty skor roznych zwierzat i pozniej jakies kolorki pododajesz jako overlay lub inne barachlo:P ogolnie dziubaj dalej wiele widzialem pracek co w fazie modelowania nie zaciekawie (ale nie poddawaj sie jestes na dobrej drodze) a po nalozeniu teksturek bosko:)
Tullaris Napisano 13 Czerwiec 2006 Autor Napisano 13 Czerwiec 2006 jak mówisz, mam już spory zbiór zdjęć i będe próbował coś z tego kleić... smutne, ze natomiast mając te zdjęcia mam problemy z wychwyceniem anatomii... :) heh wyjdzie z czasem.. każda kolejna pracka będzie lepsza...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się