Napisano 6 Czerwiec 200618 l To próbowałem wymodelowac sobie warana z komodo, miał to być dodatek do referatu w szkole, ale czasowo nie zdążyłem więc dokańczam sam dla siebie, chce jeszcze wymodelować uzbrojenie w pysku :) i oteksturować go, Chciałem dla niego poduczyć się w animacji i zrobić krótką scenkę, ale ostatecznie odpuszcze ją sobie i wróce do turtiali. Bo w zasadzie powiedzcie czy jest jeszcze sens w tym brnąć. Wydaje mi się, że z leksza schrzaniłem całą siatkę :/... To mój waranik: perspective left A to siatka: link Jeszcze jakby kto chciał zobaczyć jak to wygląda (fajne jest bydle 3m długości :), ostatnia jaszczurka zdolna zeżreć człowieka): link1 link2
Napisano 6 Czerwiec 200618 l ale sie zdziwiłem jak klinąłem na link i pojawiła mi sie jakas jaszczurka. nie spałem od 29 godzin i temat twojej pracy przeczytałem jako "weteran z kambodży" heh lol ale puki co no ten waran jest raczej kiepski. ot tki wyextrudowany box i tyle. włuz w niego wiecej pracy
Napisano 6 Czerwiec 200618 l taki zabawkowy troche ten model, dodaj zmarszczki, tekstury i zobaczymy wtedy, pozdr
Napisano 7 Czerwiec 200618 l hkropinski- nie wydaje mi sie zeby to byl dobry pomysl,powinienes chyba najpierw uporac sie z samym modelem bo jest jeszcze poprostu slaby pozniej zabrac sie z textorki i cala reszte. jak teraz wejdziesz w mapowanie i textorki to nie bedzi juz tak latwo poprawic modelu jesli zajdzie taka potrzeba
Napisano 7 Czerwiec 200618 l imo: to jest dobry materiał ale na Zbrusha: zmarszczki, guzy, żyły etc. jesli planujesz to zrobić w czystym maxie to czeka cię sporo pracy. powodzenia.
Napisano 7 Czerwiec 200618 l Autor _kuba_ - no, nie wiem co z tą gumowatością zrobić, jak będą teksturki to chyba troche zmieni wrażenie, noi zmieniłem shader na oren-coś tam-blinn :)... troszkę ładniej wygląda. Heh może siatka powinna być dokładniejsza a mniejszy mesh-smooth? mam iterations-2. Noi sorki, ale ja nie do końca wiem co zrboić z tym 'nie czuje sie masy' :/...? chveti - krokodyl ma dłuższy pysk :P Valery - heh wiem, ze to głównie extrude i cut, ale i tak kosztował mnie sporo pracy, heh jestem chory więc moge se nad nim siedzieć w domu :)... Matys - no tak własnie chciałem zrobić :)... tweety - no myślełm że zmarszczki itp. załatwi mi teksturka i bump jeśli mi sie uda je zrobić :)... No a sam to dorobiłem mu wnętrze pyska i jęzorek, jeszcze go poprawie i dodam zębiska.
Napisano 8 Czerwiec 200618 l Cytat Noi sorki, ale ja nie do końca wiem co zrboić z tym 'nie czuje sie masy' :/...? Chodzi mniej więcej o to, że Twój waran wygląda jak dmuchany krokodyl. Patrząc na obrazek nie czujesz, że te łapska utrzymują ponad 150-kilowe cielsko. Wydaje mi się, że powinny być trochę bardziej podgięte... jak np. tu. Powinien bardziej włóczyć korpusem po ziemi;). Powodzenia, pozdrawiam.
Napisano 8 Czerwiec 200618 l patry napisał: Zamiast zbrusha można użyć paint deform (warunek: max 7 lub nowszy). patry napisał: ja robie w max6.. twoim rozwiazaniem bedzie "paint modifer" plagin do maxa ale jak juz masz marnowacac czas na jego opanowanie to chyba ZB bedzie lepszym rozwazaniem, czasy bumpowania powoli przemijaja na koszt displace i normalek.
Napisano 8 Czerwiec 200618 l tam gdzie tylna lapa laczy sie z tlowiem jest chyba troche za duze zageszczenie siatki. a co do gumowatosci to dobra tekstura to powinna zalatwic no chyba ze efekt jest zamiezony:) jak scisniesz to zapiszczy? wszystkie gumowe zabawki piszcza:)
Napisano 8 Czerwiec 200618 l Autor ad3r - nie, efekt nie jest zamierzony :)... efekt jest efektem mojej nieefektywności :D... ale myśle, ze moja marna tekstura troche to załatwi :).. co do tej tylnej łapy... myślałem nad tym.. podobnie jest pod zgięciami nóg, nie wiem czy takiego zagęszczenia nie powinienem zostawić gdybym chciał to animować..? Czy lepiej jeśli będzie w miare czyste? Matys - heh wogóle póki co dla mnie terminy z sufitu wzięte :D, niby wiem co to normlaki, bump, displace ale expa ni mam żadnego :D, to jest model edukacyjny :/.. AnyMan - mhm teraz rozumiem, noi lepiej widze :/.. heh pomysle nad tym, ja wzorowałem sie raczej na zdjęciach tych waranów w czasie chodu, a z tego co zaobserwowałem to wtedy się dzwigają, to bydle może nawet biegać 20km/h!! Więc nie jest z nim tak źle... tylko gady są ogólnie leniwe to zazwyczaj się wygodnie uwalają na ziemi :D... Heh troche późno (to nie wina braku pracy tylko ilosci pracy zakończonej ctr+z :)) ale jest mały update: -zmieniłe shader i pracowąłem troszkę nad pazurkami, nad ich rozstawem w tylnej nodze: http://img75.imageshack.us/my.php?image=perpsshader6az.jpg -pracowąłem nad wnętrzem pyska, jęzorek (wiem, że jest dziwny :/, ale one maja taki cudaczny wysuwany) i uzebienie dolnej szczęki: http://img75.imageshack.us/my.php?image=pysk10bx.jpg http://img232.imageshack.us/my.php?image=pysk26ew.jpg noi siatka pyska: http://img232.imageshack.us/my.php?image=siatkapysk6my.jpg Heh będe wdzięczny teraz szczególnie za wytykanie konkretnych błędów w siatce (tej, jak i tamtej poprzedniej), troche ją chyba chrzanie babrząc się w vertexach, noi ni mam doświadczenia więc nie wiem jak to powinno wyglądać by mi potem problemów nie narobiło :/...
Napisano 8 Czerwiec 200618 l Autor dorobiłem górne uzebienie i zacząłem się bawić z tym 'czuciem masy', próbuje by te nóżki były bardziej przygarbione, troche go spaślę :P. Jutro wrzuce jakies efekty pracy, jak będzie coś więcej do pokazania.
Napisano 8 Czerwiec 200618 l Siatka, dziurki nosa jakies, takie powykręcane dziwnie są. Za duże zagęszczenie na łapach.
Napisano 10 Czerwiec 200618 l Autor no z tym nosem... wziąłem wykasowałem go i zrobiłem od początku :)... czystszy zrobiłem se dzień przerwy by nabrać dystansu i strzeliłem se jakiegoś turtiala maksowego kolejnego... wracam do pracy, ten nos, następnie spróbuje oszyścić siatke na łapkach... do tego jakby ktos był ciekaw filmiki z waranami: http://www.megaupload.com/?d=G69ICZNB to naprawdę słodkie stworzonka... najlepszy jest Spiderman polujący na nietoperze ]:->... mroczne :D... EDIT: heh.. coś tu rzeźbię i rzeźbię i nie wychodzi :)... może mało tego ale jednak troche siedziałem... tylko boje się, ze usłysze, iż nie widać żadnych zmian :D.... http://img113.imageshack.us/my.php?image=nogizmienionepersp13to.jpg http://img113.imageshack.us/my.php?image=nogizmienionepersp28rd.jpg noi siatka: http://img363.imageshack.us/my.php?image=nogizmienionesiatka12xr.jpg http://img363.imageshack.us/my.php?image=nogizmienionesiatka21km.jpg http://img209.imageshack.us/my.php?image=nogizmienionesiatka38mu.jpg heh... nom wielce dziękuje za wszelkie komentarze... nawet te bardzo niemiłe :)... bo ja widze, że chwalić tu nie ma czego... za to na pewno jest dużo do wytknięcia :D:D...
Napisano 11 Czerwiec 200618 l Autor własnie, model ma 5202 face'ów, 10654 z ms-smoothem na iteration 1, na renderze jest 2 i wtedy ma 42040!! heh sam nie wiem... ale przy takiej dokładności modelu wydaje mi się to liczbą astronomiczną :/... czy ja jestem aż tak nieoszczedny? czy to normalne... :/...
Napisano 11 Czerwiec 200618 l Nie przejumuj sie! To jeszcze nic. Na moim Duronie 1300, GF2 MX400 64MB, 512RAM Rendeuje scenki, które mają po 2.ooo.ooo poly (we viewporcie 30-50k) Waran troche lepszy, ale musisz poprawić kolana. Wrzuć go może do zbrusha. Będzie fajnie wyglądał po chwili dłubania Pozdr
Napisano 11 Czerwiec 200618 l Autor Ja ledwo zaczynam maxa a mam się bawić zBrushem? wiem o nim tyle że istnieje i robią w nim fajne chropowate powierzchnie :)... sry.. ale póki co chce pozostać w maxie :/... No a własnie przy tych 40k (ja mam GF4 MX, 384ramu, Sempronie 64bitowym 3000+) mi się jednak viewport tnie, a może nawet maxa wywalić... ale ja się póki co o to nie martwie...bo sprzęt i tak będe musiał se wymienić.. tylko czekam aż wraz z wzrostem umięjętności wzorsną wymagania :)... i tak nie wiem jak długo bede się maxem bawił... mi chodzi o stosunek wydanej ilości poly do jakości modelu :D... no z tymi kolanami to sie już zastanawiałem... bo to nie wygląda jak kończyny żywej istoty a raczej jak zgięty pasek plasteliny :D... póki co próbowałem dodać mięsień pod udem tylnej nogi :/... zauwazyłem na filmikach, że mają tam wielkiego baniaka :D... polecam obejrzeć se filmiki... to są serio słodkie stworzonka :D:D...
Napisano 12 Czerwiec 200618 l Autor no więc pracy ciąg dalszy... robiłem ciągle z tymi kończynami... i poprawiałem stawy.. zresztą sami zobaczcie i powiedzcie czy widać jakąś różnice: http://img475.imageshack.us/my.php?image=stawypersp19zp.jpg http://img475.imageshack.us/my.php?image=stawypersp29vp.jpg i siatka http://img160.imageshack.us/my.php?image=stawywire15ai.jpg qrde... naprawde w sumie niewiele tego.. ale jak mi czas schodzi :/... siedze i siedze i posuwam vertexy.. teraz jeszcze widze, że coś spieprzyłem przy stopie przedniej.. heh poprawie jutro :)... noi ewentualnie jeszcze pare poprawek zrobie i tak już go zostawie... to i tak mój pierwszy taki model.. druga praca wogóle robiona własnorecznie więc nie jest źle... ja jestem w miare zadowolony, nie stworzyłem niczego pięknego.. :D ale włozyłem w to troche pracy... i myśle, że następnym razem będzie lepiej... a ja wróce se do tutortiali... to co mi jeszcze zostało to próbowanie się z teksturami... wwrrrr :D czuje się jakbym miał wejść do jakiejś zakazanej strefy... póki modeluje to to jeszcze w miare ścisłe zajęcie :) jak kolcki czy coś :D:D:D... a tekstury... to tak bardziej robota dla plastyka czy coś :/... osobiście mam wrażenie jakbym miał zakaz wstępu do czegoś takiego :/... zobaczymy co to będzie, pewnie żadna rewelacja... głównie posłuże się zdjęciami bo nie jestem w stanie namalowac se waranika na kompie... noi kiego grzyba ja się tak rozpisuje :/?? Heh lubie czas marnować... :)... musze się poprawić... :(:(:(
Napisano 12 Czerwiec 200618 l srednio... bardzo srednio. caly czas jaki gumowa lalka te nogi sa zbyt oble nie nadales im wogole zadnej anatomii poszukaj zdjec i to duzo zdjec i dopiero wtedy cos probuj.
Napisano 13 Czerwiec 200618 l tekstury wbrew pozorom nie byly by takie trudne nie musisz ich malowac wystarczy ze polaczysz fajnie jakos framenty skor roznych zwierzat i pozniej jakies kolorki pododajesz jako overlay lub inne barachlo:P ogolnie dziubaj dalej wiele widzialem pracek co w fazie modelowania nie zaciekawie (ale nie poddawaj sie jestes na dobrej drodze) a po nalozeniu teksturek bosko:)
Napisano 13 Czerwiec 200618 l Autor jak mówisz, mam już spory zbiór zdjęć i będe próbował coś z tego kleić... smutne, ze natomiast mając te zdjęcia mam problemy z wychwyceniem anatomii... :) heh wyjdzie z czasem.. każda kolejna pracka będzie lepsza...
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto