Skocz do zawartości

Jaki program wybrac?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam! Jest to moj pierwszy post na tym forum, wiec wypadaloby dodac cos o sobie. Mam niecale 17 wiosen, mieszkam w krakowie, grafika tak naprawde jeszcze sie nie zajmowalem (tworzeniem) ale ogladnie zawsze mnie pasjonowalo :) Wlasnie postanowilem, ze chetnie sprobowalym swoich sil w tworzeniu, ale sam nie wiem czego od siebie chciec. 2D czy 3D ? Rysowac nie potrafie, wiec 2D chyba odpada. A skoro 3D, to jakie programy, co polecacie ?

 

Pozdrawiam :)

  • Odpowiedzi 29
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

po co wy piszecie cały czas to samo? napiszcie max albo maya i tyle, chlopak teraz bedzie mnial tylko dylemat a w przyszlosci i tak podobne pytania bedą

Napisano

ledyr: na litośc boską! nie załamuj mnie.

pójdź dziecię ja Cię uczyć każę:

 

1. dopiero z biegiem czasu może zapaść decyzja który program jest lepszy a który gorszy

2. wyboru MUSI dokonac osoba która oto pyta: nie ma sensu mówić nowemu, że max jest lepszy czy maya jest lepsza. sam musi dokonać wyboru w czym będzie mu się wygodniej pracowało.

3. nie ma czegoś takiego jak lepszy/gorszy program

4. osobiście jestem za jakimkolwiek programem byleby miał Mentala :]

 

Pozdrawiam

Napisano
po co wy piszecie cały czas to samo? napiszcie max albo maya i tyle, chlopak teraz bedzie mnial tylko dylemat a w przyszlosci i tak podobne pytania bedą

A ty odrazu wiedziałes na jakim sofcie bedziesz modelował przez całe zycie i jaki przypadnie ci do gustu ? Jezeli tak to jestes pro, przewaznie jak wbijasz na pierwszy program to słyszysz o funkcjach innego i az cie korci zeby go wyprobować wtedy okazuje sie ze ten drugi jest wygodniejszy dla ciebie.

Proste !

. osobiście jestem za jakimkolwiek programem byleby miał Mentala :]

heheh Tweety a testowałes Vraya ?:D bo jak nie to bedzie kulka na paintballu :D

Napisano
A ty odrazu wiedziałes na jakim sofcie bedziesz modelował przez całe zycie i jaki przypadnie ci do gustu ? Jezeli tak to jestes pro, przewaznie jak wbijasz na pierwszy program to słyszysz o funkcjach innego i az cie korci zeby go wyprobować wtedy okazuje sie ze ten drugi jest wygodniejszy dla ciebie.

moge sie mylić ale wydaje mi sie ze wiekszośc softów ma podobne mozliwosci a to któey z nich przypadnie ci do gustu zalezy od przyzwyczajenia, zakladam ze ludzie którzy chcą sie zając 3d i zadają podobne pytania nie mieli kontaktu z róznymi programami tego typu wiec zalezy od tego, jaki program weźmie sie pierwszy "pod lupe". czyli nie ma znaczenia który ze standartów wybierzesz jesli nie miales wczesniej kontaktu z innymi programami (tego tyou) poniewaz nie masz jeszcze sprecyzowanego gustu jesli o nie chodzi

Napisano

A porownywałes sobie moze Rhino z blenderem ? albo viz`a z mayką ?

Wezmy taki przykład, LW ma prawie identyczny system modelowania jak modo

a testowałem sobie LW i bez porownania lepiej modeluje sie w modo a funkcje są identyczne nawet te same skroty klawiszowe.

Podobnie jest z innymi programami, moze mają podobne funkcje ale tu nie tylko o funkcje chodzi a cały layout, swoboda.

Napisano
A porownywałes sobie moze Rhino z blenderem ? albo viz`a z mayką ?

Wezmy taki przykład, LW ma prawie identyczny system modelowania jak modo

a testowałem sobie LW i bez porownania lepiej modeluje sie w modo a funkcje są identyczne nawet te same skroty klawiszowe.

Podobnie jest z innymi programami, moze mają podobne funkcje ale tu nie tylko o funkcje chodzi a cały layout, swoboda.

dokładnie. mysle, ze gdybys zaczoł modelować w LW możliwe, że mówilbys to samo o modo ;)

 

[edit]

wyglada to tak, z maxa cieżko sie przesiasc na blendera ale w drugą strone jest tak samo

Napisano

w LW modelowałem z 3 miesiące i troszke poznałem ten soft jednak jak wskoczyłem w pierwszy dzien po odpaleniu modo była to inna bajka, wiem ze swojego i nie tylko doswiadczenia ze osoby modelujace w lw przesiadają sie na modo i zadko bywa odwrotnie. Sorry ze podaje tylko przykład z LW i modo ale tylko w tych softach modelowałem tak naprawde no i jeszcze 3ds max ale to to juz całkiem inna bajka.

Przepraszam autora bo zrobił sie z wątku duzy OT.

[edit]

Max a blender to 2 inne programy do 3d sam napisałes ze wiekszosc programow ma podobne mozliwosci a porownywanie maxa z blenderem jest troszke bez sensu poniewarz gdyby blender dorownywał maxowi to nikt by nie kupował maxa ani sie go nie uczył tylko jechał na darmowym super sofcie. Osobiscie blendera uwazam za super program do 3d tak samo jak i wingsa ale nie porownujmy komercyjnych softow z darmowymi.

Napisano
w LW modelowałem z 3 miesiące i troszke poznałem ten soft jednak jak wskoczyłem w pierwszy dzien po odpaleniu modo była to inna bajka, wiem ze swojego i nie tylko doswiadczenia ze osoby modelujace w lw przesiadają sie na modo i zadko bywa odwrotnie. Sorry ze podaje tylko przykład z LW i modo ale tylko w tych softach modelowałem tak naprawde no i jeszcze 3ds max ale to to juz całkiem inna bajka.

hmm no tak LW to LW nie wziołem tego pod uwage :D

Przepraszam autora bo zrobił sie z wątku duzy OT.

jaki tam OT, pomagamy koledze nad wyborem własciwego softu :)

Napisano
hmm no tak LW to LW nie wziołem tego pod uwage :D

Nie chodzi mi o to ze LW jest słaby bo widziałem stworzone w nim takie modele, animacje i rendery ze szczena opada, chodzi mi tylko o to że jednemu podchodzi LW a innemu Max lub modo a jeszcze innemu wings, poprostu lepiej sprawdzic zawczasu inne programy niz meczyc sie i marnować czas nad programem ktory nam nie podchodzi, ale tak nam powiedzieli ze jest znany i wogole wszyscy go uzwyają ze inny juz bedzie gorszy.

Napisano

To ja jeszcze podrzucę pomysł przetestowania XSI. ;) Według mnie łączy w sobie łatwość obsługi MAX-a, z ogromnymi możliwościami MAYi. Na dodatek jest najlepiej zintegrowany z Mental Rayem.

Napisano

a ja radze maxa- dlaczego? bo ma swietny help, i wiekszosc problemow tam jest omowiona, i jeszcze masa pomocy w necie

 

z mayowym helpem sprawa wyglada troche inaczej heh , pozatym mayka ma charakterystyczne rozwiazanie z konstruowaniem materiałow na wezlach, co niektorym z poczatku trudno zakumac

 

LW sobie odpusc, bo ostatnio wszystkie programy ida do przodu a LW dalej nic nowego nie wymyslil

 

XSI- nie znam, ale bardzo sobie ludzie chwala

 

to takie moje subiektywne odczucia...

 

 

posiedzisz na jednym, przasiadziesz sie na drugi...

Napisano

jak dla mnie to posiedz w maxie bo jak juz zostalo wspomniane wczesniej najwiecej do niego pomocy itd.. potem jak juz zaczniesz cos ogarniac to mozesz eksperymentowac z innymi programami :)

Napisano

Witam ja tez pierwszy raz pisze na tym forum ale gdy zaczynalem cos robic w 3D to rozpoczalem to 3Dmax pozniej przyszyly inne programy np. LW, Maya oczywiscie wyprobowalem i zostalem przy 3DMax i LW (ale tu sie jeszcze waham)

Napisano
max ma najlepszy interface świetny help dużo tutoriali. tyle

hehe, też tak myślałem jak używałem maxa i tylko jego. spróbój posiedzieć kilka godzin w innych softach a się przekonasz że się mylisz :)

Napisano

Ja znam wyłącznie maxa (kiedyś) i Maya (teraz) i powiem szczerze, że mi się lepiej w Maya pracuje. Dokumentacja Aliasa też na początku wkurzała (podobnie jak nowy soft), ale teraz uważam, że jest zupełnie dobra.

Jeśli chodzi o pozostałe softy, to, tak jak pisałem, nie znam i nie mam zamiaru się przesiadać na chwilę obecną. XSI ponoć też jest bardzo dobry, ale nauka wielu softów to dla mnie bezsens - lepiej poświęcić czas na jeden, a porządnie się nauczyć, a w Mayce mi niczego nie brakuje.

 

PS. oczywiście mowa tutaj o softach ogólnie do 3D i animacji, a nie o takich specjalistycznych jak MB czy ST, które mogą być niezłym uzupełnieniem.

Napisano

sory za wtracenie mam pytanko

jaki program według was jest najlepszy do animacji? ( wezcie pod uwage ilosc tutkow dokumentacje itp) wedlug mnie bylaby to May'ka ale Messiah tez ma ogromny potencjał i możliwości

pozdr

Napisano

Wybierz Painta - absolutnie bezkompromisowe narzędzie które nie wybacza błędów.

 

Tak na poważnie to odpowiedź jest zawarta wyżej. Spróbuj różne i sam oceń co dla Ciebie jest "najlepsze". ;)

Napisano

Remedy ale mi sie wydaje ze nie ma sensu probowac wszystkiego jak i tak on nie ma pojecia o grafice ? :( co zrobi ? postawi boxa i bedzie podziwial ? musial by przynajmniej miesiac przy jednym programie siedziec zeby w ogole co kolwiek zczaic a to nie ma sensu bo zaniam by wszystko przetestowal to by skonczyl 20 lat i nic nie umial nadal oprocz stawiania boxa :)

 

Jezeli chodzi o maxa to maxik jest ql na poczatek , wszystkie programy sa bardzo podobne opcje itp wiec jezeli bedziesz w miare umial jakis program wtedy bedziesz mogl oblukac inne ALE ucz sie tylko jednego max to dobry wybor.

Ma kilka utrudnien ale wiadomo ze do wszystkiego mozna sie przyzwyczaic mi najbardziej przeszkadza to ze nie moge sobie absolutnie wszystkiego przestawic np. w modzie modelowania, a zeby ustawic maxia pod siebie trzeba zmarnowac kilka chwil i miec pod reka kilka ui bo wszystko w jedno niestety nie udalo mi sie wpakowac (moze nie umiem nie wiem ;) )

 

Pozatym mayka jest calkiem calkiem narzedzia wydaja sie bardziej przemyslane no i interfejs nie jest taki zly jak niektorzy mowia , a moc material editora niszczy mi glowe ;d

 

Xsi nie znam ale kazdy kto w nim robil dluzej niz 3 miesiace juz nawet zapominal co to znaczy slowo "3dsmax" ;d. Mnie swego czasu odstraszylo kilka lat temu probowalem sie nim bawic, niestety do dobrego dziala potrzebowal dosc duzej rozdzialki wiecej niz 1024x768 (tak?) nie moglem na moim prahistorycznym monitorze wtedy tego ustawic i tak juz zostalem w maxie ;)

 

Co do modelowania to od czasu przetestowania wings3d nie potrafie sie przerzucic na maxowego ;)

Napisano

Klicek to nie do końca tak, źle mnie zrozumiałeś. Po pierwsze nie wszystkie ma spróbować tylko różne. ;) Oczywiście zawsze musi coś być pierwsze ale to już raczej przypadek (a bo to kolega namówił, a bo to demko gdzieś dali z gazetką itp.). Oczywiście najpierw jest fascynacja i bawienie się duperelami ale po jakimś czasie gdy będzie miał jako taką ogładę zacznie szukać/oczekiwać różnych rzeczy. To jest dobry moment na zaprzyjaźnienie się z inną aplikacją.

Co do 3ds max to moim zdaniem jest w nim coś co daje przewagę nad konkurencją jeśli chodzi o "zaczynanie". Chodzi o "sensowność" i łatwość nawigacji. Cały ten interface jest bardzo łatwy do opanowania, bardzo intuicyjny. Odkrywanie nowych rzeczy przychodzi niezmiernie łatwo (stare True Space'y też takie były). Było tak ze mną i chyba każdym z kim o tym rozmawiałem.

I tak na koniec wyląduje w XSI a Modo będzie używał dla ekstrawagancji ;)

Napisano

no teraz masz duzo racji :) tez zaczynalem od maxia i rownie milo mi podpadl mimo ze jeszcze dostepu do tutkow nie mialem a odkrycie boxow czajnikow i innych sprawilo mi duzo przyjemnosci ;)

Moze jestem zboczony ale naprawde odkrywanie nowych rzeczy na wlasna reke w maxie dawalo mi duza radoche ;d

Napisano

ja uwazam ze klucitas si o glupie guposci......

idea we wszytkiem taka sama, EUKLIDESOWA PRZESTRZEN, a ze opisana w akzdym programie innym interfejsesm? nei kazdy mskli tak jak Wy,

 

ja na przyklad jestem dinozaurem, caly ten system intuicyjnego interfacu jestem w stanie opisac od posdstaw, znam kazdy jaki powstal za zycia wiekszosci userow tego forum....

 

po prostu jest troche systemow opisu, i jest troche systemow user interface, nei kazdy kazdemu pasuje, to wkestia sposobu myslenia, jestesmy rozni, jestesmy ludzmi...

Napisano

Thx, Klicuś i Remedy. Jak znajdę kiedyś wiecej czasu,to poeksperymentuję z Mayą. ;)

 

EDIT: kiedyś, kiedy zobaczylem maxa po raz pierwszy, poczułem się jakbym ujrzał kokpit wahadłowca.

Tymczasrm kokpit wahadłowca wygląda tak:

 

sts-ov20-cockpit-jsc.jpg

 

Znajdź dziesięć szczegółów... :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności