Gość lplit Napisano 22 Czerwiec 2006 Napisano 22 Czerwiec 2006 Witam! Jest to moj pierwszy post na tym forum, wiec wypadaloby dodac cos o sobie. Mam niecale 17 wiosen, mieszkam w krakowie, grafika tak naprawde jeszcze sie nie zajmowalem (tworzeniem) ale ogladnie zawsze mnie pasjonowalo :) Wlasnie postanowilem, ze chetnie sprobowalym swoich sil w tworzeniu, ale sam nie wiem czego od siebie chciec. 2D czy 3D ? Rysowac nie potrafie, wiec 2D chyba odpada. A skoro 3D, to jakie programy, co polecacie ? Pozdrawiam :)
hcpiter Napisano 22 Czerwiec 2006 Napisano 22 Czerwiec 2006 Temat powtarzany milion razy i odpowiedz zawsze ta sama :] mianowicie przetestuj sobie kilka i sam bedziesz wiedział jaki ci bedzie odpowiadał, ogolnie to dla 3ds maxa jest najwiecej pomocy i tutoriali, maya i LightWave jeszcze dosc znane i dostepne. Jak cos to : 3ds max 8 trial i Maya http://www.autodesk.com LightWave http://www.newtek. Powodzenia
ledyr Napisano 22 Czerwiec 2006 Napisano 22 Czerwiec 2006 po co wy piszecie cały czas to samo? napiszcie max albo maya i tyle, chlopak teraz bedzie mnial tylko dylemat a w przyszlosci i tak podobne pytania bedą
tweety Napisano 22 Czerwiec 2006 Napisano 22 Czerwiec 2006 ledyr: na litośc boską! nie załamuj mnie. pójdź dziecię ja Cię uczyć każę: 1. dopiero z biegiem czasu może zapaść decyzja który program jest lepszy a który gorszy 2. wyboru MUSI dokonac osoba która oto pyta: nie ma sensu mówić nowemu, że max jest lepszy czy maya jest lepsza. sam musi dokonać wyboru w czym będzie mu się wygodniej pracowało. 3. nie ma czegoś takiego jak lepszy/gorszy program 4. osobiście jestem za jakimkolwiek programem byleby miał Mentala :] Pozdrawiam
hcpiter Napisano 22 Czerwiec 2006 Napisano 22 Czerwiec 2006 po co wy piszecie cały czas to samo? napiszcie max albo maya i tyle, chlopak teraz bedzie mnial tylko dylemat a w przyszlosci i tak podobne pytania bedą A ty odrazu wiedziałes na jakim sofcie bedziesz modelował przez całe zycie i jaki przypadnie ci do gustu ? Jezeli tak to jestes pro, przewaznie jak wbijasz na pierwszy program to słyszysz o funkcjach innego i az cie korci zeby go wyprobować wtedy okazuje sie ze ten drugi jest wygodniejszy dla ciebie. Proste ! . osobiście jestem za jakimkolwiek programem byleby miał Mentala :] heheh Tweety a testowałes Vraya ?:D bo jak nie to bedzie kulka na paintballu :D
ledyr Napisano 22 Czerwiec 2006 Napisano 22 Czerwiec 2006 A ty odrazu wiedziałes na jakim sofcie bedziesz modelował przez całe zycie i jaki przypadnie ci do gustu ? Jezeli tak to jestes pro, przewaznie jak wbijasz na pierwszy program to słyszysz o funkcjach innego i az cie korci zeby go wyprobować wtedy okazuje sie ze ten drugi jest wygodniejszy dla ciebie. moge sie mylić ale wydaje mi sie ze wiekszośc softów ma podobne mozliwosci a to któey z nich przypadnie ci do gustu zalezy od przyzwyczajenia, zakladam ze ludzie którzy chcą sie zając 3d i zadają podobne pytania nie mieli kontaktu z róznymi programami tego typu wiec zalezy od tego, jaki program weźmie sie pierwszy "pod lupe". czyli nie ma znaczenia który ze standartów wybierzesz jesli nie miales wczesniej kontaktu z innymi programami (tego tyou) poniewaz nie masz jeszcze sprecyzowanego gustu jesli o nie chodzi
hcpiter Napisano 22 Czerwiec 2006 Napisano 22 Czerwiec 2006 A porownywałes sobie moze Rhino z blenderem ? albo viz`a z mayką ? Wezmy taki przykład, LW ma prawie identyczny system modelowania jak modo a testowałem sobie LW i bez porownania lepiej modeluje sie w modo a funkcje są identyczne nawet te same skroty klawiszowe. Podobnie jest z innymi programami, moze mają podobne funkcje ale tu nie tylko o funkcje chodzi a cały layout, swoboda.
ledyr Napisano 22 Czerwiec 2006 Napisano 22 Czerwiec 2006 A porownywałes sobie moze Rhino z blenderem ? albo viz`a z mayką ? Wezmy taki przykład, LW ma prawie identyczny system modelowania jak modo a testowałem sobie LW i bez porownania lepiej modeluje sie w modo a funkcje są identyczne nawet te same skroty klawiszowe. Podobnie jest z innymi programami, moze mają podobne funkcje ale tu nie tylko o funkcje chodzi a cały layout, swoboda. dokładnie. mysle, ze gdybys zaczoł modelować w LW możliwe, że mówilbys to samo o modo ;) [edit] wyglada to tak, z maxa cieżko sie przesiasc na blendera ale w drugą strone jest tak samo
hcpiter Napisano 23 Czerwiec 2006 Napisano 23 Czerwiec 2006 w LW modelowałem z 3 miesiące i troszke poznałem ten soft jednak jak wskoczyłem w pierwszy dzien po odpaleniu modo była to inna bajka, wiem ze swojego i nie tylko doswiadczenia ze osoby modelujace w lw przesiadają sie na modo i zadko bywa odwrotnie. Sorry ze podaje tylko przykład z LW i modo ale tylko w tych softach modelowałem tak naprawde no i jeszcze 3ds max ale to to juz całkiem inna bajka. Przepraszam autora bo zrobił sie z wątku duzy OT. [edit] Max a blender to 2 inne programy do 3d sam napisałes ze wiekszosc programow ma podobne mozliwosci a porownywanie maxa z blenderem jest troszke bez sensu poniewarz gdyby blender dorownywał maxowi to nikt by nie kupował maxa ani sie go nie uczył tylko jechał na darmowym super sofcie. Osobiscie blendera uwazam za super program do 3d tak samo jak i wingsa ale nie porownujmy komercyjnych softow z darmowymi.
ledyr Napisano 23 Czerwiec 2006 Napisano 23 Czerwiec 2006 w LW modelowałem z 3 miesiące i troszke poznałem ten soft jednak jak wskoczyłem w pierwszy dzien po odpaleniu modo była to inna bajka, wiem ze swojego i nie tylko doswiadczenia ze osoby modelujace w lw przesiadają sie na modo i zadko bywa odwrotnie. Sorry ze podaje tylko przykład z LW i modo ale tylko w tych softach modelowałem tak naprawde no i jeszcze 3ds max ale to to juz całkiem inna bajka. hmm no tak LW to LW nie wziołem tego pod uwage :D Przepraszam autora bo zrobił sie z wątku duzy OT. jaki tam OT, pomagamy koledze nad wyborem własciwego softu :)
hcpiter Napisano 23 Czerwiec 2006 Napisano 23 Czerwiec 2006 hmm no tak LW to LW nie wziołem tego pod uwage :D Nie chodzi mi o to ze LW jest słaby bo widziałem stworzone w nim takie modele, animacje i rendery ze szczena opada, chodzi mi tylko o to że jednemu podchodzi LW a innemu Max lub modo a jeszcze innemu wings, poprostu lepiej sprawdzic zawczasu inne programy niz meczyc sie i marnować czas nad programem ktory nam nie podchodzi, ale tak nam powiedzieli ze jest znany i wogole wszyscy go uzwyają ze inny juz bedzie gorszy.
Endriu_M Napisano 23 Czerwiec 2006 Napisano 23 Czerwiec 2006 To ja jeszcze podrzucę pomysł przetestowania XSI. ;) Według mnie łączy w sobie łatwość obsługi MAX-a, z ogromnymi możliwościami MAYi. Na dodatek jest najlepiej zintegrowany z Mental Rayem.
flesz_gordon Napisano 23 Czerwiec 2006 Napisano 23 Czerwiec 2006 a ja radze maxa- dlaczego? bo ma swietny help, i wiekszosc problemow tam jest omowiona, i jeszcze masa pomocy w necie z mayowym helpem sprawa wyglada troche inaczej heh , pozatym mayka ma charakterystyczne rozwiazanie z konstruowaniem materiałow na wezlach, co niektorym z poczatku trudno zakumac LW sobie odpusc, bo ostatnio wszystkie programy ida do przodu a LW dalej nic nowego nie wymyslil XSI- nie znam, ale bardzo sobie ludzie chwala to takie moje subiektywne odczucia... posiedzisz na jednym, przasiadziesz sie na drugi...
Kuciel Napisano 23 Czerwiec 2006 Napisano 23 Czerwiec 2006 jak dla mnie to posiedz w maxie bo jak juz zostalo wspomniane wczesniej najwiecej do niego pomocy itd.. potem jak juz zaczniesz cos ogarniac to mozesz eksperymentowac z innymi programami :)
marhelle Napisano 8 Lipiec 2006 Napisano 8 Lipiec 2006 Witam ja tez pierwszy raz pisze na tym forum ale gdy zaczynalem cos robic w 3D to rozpoczalem to 3Dmax pozniej przyszyly inne programy np. LW, Maya oczywiscie wyprobowalem i zostalem przy 3DMax i LW (ale tu sie jeszcze waham)
clown Napisano 8 Lipiec 2006 Napisano 8 Lipiec 2006 max ma najlepszy interface świetny help dużo tutoriali. tyle
KLICEK Napisano 8 Lipiec 2006 Napisano 8 Lipiec 2006 max ma najlepszy interface świetny help dużo tutoriali. tyle szkoda ze nie jest najlepszym programem ;d
piotrek Napisano 8 Lipiec 2006 Napisano 8 Lipiec 2006 max ma najlepszy interface świetny help dużo tutoriali. tyle Mogę zapytać o doświadczenia z innymi programami?
_michal Napisano 8 Lipiec 2006 Napisano 8 Lipiec 2006 Ja bym polecał jednak ołówek + kartka na początek :P
xeav Napisano 8 Lipiec 2006 Napisano 8 Lipiec 2006 max ma najlepszy interface świetny help dużo tutoriali. tyle hehe, też tak myślałem jak używałem maxa i tylko jego. spróbój posiedzieć kilka godzin w innych softach a się przekonasz że się mylisz :)
arcade Napisano 8 Lipiec 2006 Napisano 8 Lipiec 2006 na początek radzę nauczyć się przeszukiwać forum :P Takie wątki pojawiają się mniej więcej raz w tygodniu :P
Shogun 3D Napisano 8 Lipiec 2006 Napisano 8 Lipiec 2006 Klicek, Xeav, ja przyznaję, ze siedzę w maxie i innego softu 3D nie znam. A skoro chlopak pyta, to może i ja poznam Wasze opinie: co lepsze i dlaczego?
piotrek Napisano 8 Lipiec 2006 Napisano 8 Lipiec 2006 Ja znam wyłącznie maxa (kiedyś) i Maya (teraz) i powiem szczerze, że mi się lepiej w Maya pracuje. Dokumentacja Aliasa też na początku wkurzała (podobnie jak nowy soft), ale teraz uważam, że jest zupełnie dobra. Jeśli chodzi o pozostałe softy, to, tak jak pisałem, nie znam i nie mam zamiaru się przesiadać na chwilę obecną. XSI ponoć też jest bardzo dobry, ale nauka wielu softów to dla mnie bezsens - lepiej poświęcić czas na jeden, a porządnie się nauczyć, a w Mayce mi niczego nie brakuje. PS. oczywiście mowa tutaj o softach ogólnie do 3D i animacji, a nie o takich specjalistycznych jak MB czy ST, które mogą być niezłym uzupełnieniem.
weinert Napisano 8 Lipiec 2006 Napisano 8 Lipiec 2006 sory za wtracenie mam pytanko jaki program według was jest najlepszy do animacji? ( wezcie pod uwage ilosc tutkow dokumentacje itp) wedlug mnie bylaby to May'ka ale Messiah tez ma ogromny potencjał i możliwości pozdr
Remedy Napisano 8 Lipiec 2006 Napisano 8 Lipiec 2006 Wybierz Painta - absolutnie bezkompromisowe narzędzie które nie wybacza błędów. Tak na poważnie to odpowiedź jest zawarta wyżej. Spróbuj różne i sam oceń co dla Ciebie jest "najlepsze". ;)
KLICEK Napisano 8 Lipiec 2006 Napisano 8 Lipiec 2006 Remedy ale mi sie wydaje ze nie ma sensu probowac wszystkiego jak i tak on nie ma pojecia o grafice ? :( co zrobi ? postawi boxa i bedzie podziwial ? musial by przynajmniej miesiac przy jednym programie siedziec zeby w ogole co kolwiek zczaic a to nie ma sensu bo zaniam by wszystko przetestowal to by skonczyl 20 lat i nic nie umial nadal oprocz stawiania boxa :) Jezeli chodzi o maxa to maxik jest ql na poczatek , wszystkie programy sa bardzo podobne opcje itp wiec jezeli bedziesz w miare umial jakis program wtedy bedziesz mogl oblukac inne ALE ucz sie tylko jednego max to dobry wybor. Ma kilka utrudnien ale wiadomo ze do wszystkiego mozna sie przyzwyczaic mi najbardziej przeszkadza to ze nie moge sobie absolutnie wszystkiego przestawic np. w modzie modelowania, a zeby ustawic maxia pod siebie trzeba zmarnowac kilka chwil i miec pod reka kilka ui bo wszystko w jedno niestety nie udalo mi sie wpakowac (moze nie umiem nie wiem ;) ) Pozatym mayka jest calkiem calkiem narzedzia wydaja sie bardziej przemyslane no i interfejs nie jest taki zly jak niektorzy mowia , a moc material editora niszczy mi glowe ;d Xsi nie znam ale kazdy kto w nim robil dluzej niz 3 miesiace juz nawet zapominal co to znaczy slowo "3dsmax" ;d. Mnie swego czasu odstraszylo kilka lat temu probowalem sie nim bawic, niestety do dobrego dziala potrzebowal dosc duzej rozdzialki wiecej niz 1024x768 (tak?) nie moglem na moim prahistorycznym monitorze wtedy tego ustawic i tak juz zostalem w maxie ;) Co do modelowania to od czasu przetestowania wings3d nie potrafie sie przerzucic na maxowego ;)
Remedy Napisano 8 Lipiec 2006 Napisano 8 Lipiec 2006 Klicek to nie do końca tak, źle mnie zrozumiałeś. Po pierwsze nie wszystkie ma spróbować tylko różne. ;) Oczywiście zawsze musi coś być pierwsze ale to już raczej przypadek (a bo to kolega namówił, a bo to demko gdzieś dali z gazetką itp.). Oczywiście najpierw jest fascynacja i bawienie się duperelami ale po jakimś czasie gdy będzie miał jako taką ogładę zacznie szukać/oczekiwać różnych rzeczy. To jest dobry moment na zaprzyjaźnienie się z inną aplikacją. Co do 3ds max to moim zdaniem jest w nim coś co daje przewagę nad konkurencją jeśli chodzi o "zaczynanie". Chodzi o "sensowność" i łatwość nawigacji. Cały ten interface jest bardzo łatwy do opanowania, bardzo intuicyjny. Odkrywanie nowych rzeczy przychodzi niezmiernie łatwo (stare True Space'y też takie były). Było tak ze mną i chyba każdym z kim o tym rozmawiałem. I tak na koniec wyląduje w XSI a Modo będzie używał dla ekstrawagancji ;)
KLICEK Napisano 8 Lipiec 2006 Napisano 8 Lipiec 2006 no teraz masz duzo racji :) tez zaczynalem od maxia i rownie milo mi podpadl mimo ze jeszcze dostepu do tutkow nie mialem a odkrycie boxow czajnikow i innych sprawilo mi duzo przyjemnosci ;) Moze jestem zboczony ale naprawde odkrywanie nowych rzeczy na wlasna reke w maxie dawalo mi duza radoche ;d
vv3k70r Napisano 8 Lipiec 2006 Napisano 8 Lipiec 2006 ja uwazam ze klucitas si o glupie guposci...... idea we wszytkiem taka sama, EUKLIDESOWA PRZESTRZEN, a ze opisana w akzdym programie innym interfejsesm? nei kazdy mskli tak jak Wy, ja na przyklad jestem dinozaurem, caly ten system intuicyjnego interfacu jestem w stanie opisac od posdstaw, znam kazdy jaki powstal za zycia wiekszosci userow tego forum.... po prostu jest troche systemow opisu, i jest troche systemow user interface, nei kazdy kazdemu pasuje, to wkestia sposobu myslenia, jestesmy rozni, jestesmy ludzmi...
Shogun 3D Napisano 9 Lipiec 2006 Napisano 9 Lipiec 2006 Thx, Klicuś i Remedy. Jak znajdę kiedyś wiecej czasu,to poeksperymentuję z Mayą. ;) EDIT: kiedyś, kiedy zobaczylem maxa po raz pierwszy, poczułem się jakbym ujrzał kokpit wahadłowca. Tymczasrm kokpit wahadłowca wygląda tak: Znajdź dziesięć szczegółów... :D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się