maximality Napisano 28 Czerwiec 2006 Napisano 28 Czerwiec 2006 Witam ! Od kilku dni krece sie tutaj na forum i probuje jakos sie wzmoc aby zaczac temat , mam caly czas wrazenie ze jezeli cos zaczne to albo mnie "pojedziecie" iz robie to w zlym miejscu lub tez, ze robie zle modele czy cos... No ale przyszedl czas na jakis konkretny start :) Choc mam wrazenie ze watek bedzie zmuszony do przeniesienia poniewaz powinna tu byc praca w jakims malym stadium juz zrobiona to jednak zaryzykuje. Modelu pojazdu jeszcze sam sobie nieokreslilem, przewertowalem przerozne blueprinty poniewaz szukalem czegos co bedzie w miare proste, i mialo malo szczegolow ktore mogly by mi sprawic ogromny problem podczas modelingu. W koncu wybralem dwa: 1. Dodge Charger - Postanowilem go robic poprzez stworzenie na poczatku malego boxa ktorego lekko splaszczylem i poprzez "extrude" (w poly) wyciagalem kolejne partie ktore pozniej ukladalem w zadany model, wszystko bylo ok dopuki nienatrafilem na pewien problem. Bylo to polaczenie takiego "wyciaganego" box'a, probowalem poprzez zwykle dodanie poligonu (przy wczesniejszym convercie na mesh) lecz gdy wlaczalem mesh smooth'a to nadal byly to osobne czesci a miedzy nimi byla krzywa kostka czy tez poligon, wyczytalem rowniez ze mozna to zrobic poprzez opcje weld lecz niestety niemam pojecia jak ja uzyc poniewaz nic mi niewychodzi. Niemoglem juz sie patrzec na ten model wiec wybralem inny. 2. Audi A3 - Tu postanowilem sprobowac troche inaczej to zrobic, w jednym z tutoriali zobaczylem ze autor uzywa prostego ksztaltu "rectangle" po czym (w mesh) z wcisnietym shiftem robi kolejne czesci modelu tzn. przesuwa wciska shift przesuwa krawedz po czym puszcza klawisz ;] Lecz w trakcie gdy wlaczylem ponownie mesh smooth'a zauwazylem brzydka siatke w niektorych miejscach a po renderingu krzywy model w tych miejscach, probowalem to jakos poprawic ale wychodzilo jeszcze gorzej. Poniewaz niemam pojecia jak sobie poradzic w obu przypadkach to postanowilem sie z wami podzielic i juz nierobic nic "do szuflady", lecz wysluchac rad oraz waszej krytyki. wrzuce oba przypadki aby wam pokazac co jest nie tak i jezeli ktos z was pomoze mi tak ze uda mi sie to zrobic to zostane przy danym modelu, a jezeli oba przypadki beda mialy beznadziejny sposob modelingu itp to oczywiscie zaczne od jakiegos nowego autka oraz wyrusze w swiat modelingu wraz z waszymi wskazuwkami ktore powinny mi pomoc wybrac rodzaj modelingu itp. PS. Mam nadzieje ze niebedziecie na mnie zli ze zaczynam pisac w takim miejscu no a jezeli tak to oczywiscie prosze o przeniesienie tego tematu w odpowiednie miejsce ;) Dodge: 1. przed polaczeniem. 2. po polaczeniu 3. po dodaniu mesh smooth'a Audi: 1. krzywa :P siatka bez wygladzania 2. siatka po wygladzaniu No coz Maxem zajmuje sie od dosyc niedawna, nieznam jeszcze roznych sztuczek i waszego zargonu ktorym sie tu poslugujecie, i wlasciwie jak narazie siatki modeli za ktore sie biore sa strasznie "porabane" no ale mam nadzieje ze sie szybko naucze co i jak. W sumie moglbym wziasc pierwszy lepszy tutek z modelingiem samochodu lecz nigdy tego nielubialem i wole sam sie za cos wziasc od kompletnego zera poniewaz zawsze tak sie szybciej ucze. Pozdrawiam serdecznie, no i mam nadzieje ze przyjmiecie mnie jakos w swoje szeregi i pomozecie :)
javor Napisano 28 Czerwiec 2006 Napisano 28 Czerwiec 2006 krzywa siatka na audi jest dlatego że masz tam wielokąty - staraj się tak układać siatke żeby składała się z kwadratów lub czasami jak się nieda to z trójkątów lub pięciokątów ale to tylko w szczególnych wypadkach :) a na masce pewnie masz niezweldowane vertexy a co do dodga to sam pomyśl i wyobraź to sobie przestrzennie ... niby jak meshsmooth miał by to inaczej zrobić ?? nigdy nie konwertuj do editable mesh żeby robić takie dziwactwa, bo jeżeli nie dało się tego zrobić w editable poly to właśnie dlatego że niemożna tak robić !!! niewiem co to za część samochodu, pokaż więcej i jak ma to wyglądać to coś poradzimy :)
JohnZi Napisano 28 Czerwiec 2006 Napisano 28 Czerwiec 2006 nie polaczych tych dwoch czesci za pomoca welda poniewac masz tam dodatkowe poligony, musisz usunac te dolne poligony to wtedy bedzie dobrze;] A co do tego ze wolisz sie sam uczyc bez tutkow: nawet moze to i dobre ale zawsze to lepiej jak sie podlapie pewien przydatny sposob, pozniej na pewno bedzie ci latwiej. Czesto samodzielna droga do celu bywa bardzo dluga i zmudna, no ale jak juz go osiagniesz bedziesz mial niewatpliwa zatysfakcje;] No nic pozostaje tylko pracowac dalej;]
XaoC Napisano 28 Czerwiec 2006 Napisano 28 Czerwiec 2006 Człowieku! Ale rześ zrobił prolog!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D Co do audi i tej siatki - a no takie sa smooth'y. Aby je zrozumieć zrób kilka modeli i będziesz kumać co i jak:) Najlepiej same czworokąty bo przy materiałach potem wszystko wychodzi:) A co do tego pierwszego modelu (a może to ten sam?:D): za dużo napisałeś, nie przeczytałem jaki problem (bo zdaje się jakiś był skoro same ujęcia jednego miejsca:D)
maximality Napisano 28 Czerwiec 2006 Autor Napisano 28 Czerwiec 2006 Widze ze jak na razie sama pomoc z czego sie niezmiernie ciesze :D Javor - Ok juz wrzucam cos wiecej z dodge'a :) (miejscie zaznaczone = miejsce polaczenia... moze sie wydawac ze w pewnym miejscu jest polaczone ale tylko mocno przyblizone do siebie ;] JohnZi - no coz powiem Ci ze na poczatku niezrozumialem troche oco chodzi ale pokombinowalem no i wyszlo jak nalezy ;) Wiec chyba wezme sie za tego Dodge'a w kolejnych etapach pracy :D
vv3k70r Napisano 28 Czerwiec 2006 Napisano 28 Czerwiec 2006 nada pocwiczyc podstawy modelowania, czyli pobawic sie w ciecie, siekanie, brodgowanie, weldowanie i colapsowanie roznch geometri :) od tak dla czystej zabawy popsucia :)
Tullaris Napisano 28 Czerwiec 2006 Napisano 28 Czerwiec 2006 no w tym Dodge tu jest proste, masz poligony wewnatrz auta, normlanie przy edycji nie widoczne, ale tworzące dziadostwa przy ms-smoothie, siatka musi być czysta, po prostu pamiętaj, że przed złączeniem trza się pozbyć zbędnęgo dziadostwa, czego nie widać, tego ma nie być.
Dawcio_m Napisano 29 Czerwiec 2006 Napisano 29 Czerwiec 2006 Strasznie dziwa ta siatka z przodu, przerób jakieś videotutki to na pewno będzie lepiej
maximality Napisano 29 Czerwiec 2006 Autor Napisano 29 Czerwiec 2006 Poniewaz udalo sie rozwiazac problem w jednym z wybranych modeli to zajme sie w tym watku tym autkiem :) Prosilbym Admina lub tez Moda o zmiane nazwy watku z "Hmm..." na "Dodge Charger" jezeli to mozliwe oczywiscie. Teraz prosba do was chlopaki, mianowicie chodzi o podanie np jakiegos linka do tutka czy cos w tym stylu albo abyscie sami napisali (wytlumaczyli), jaki material lub tez co mam w opcji renderu zmienic aby taki ladny "szaro-gliniany" kolor wychodzil do pokazania wam kolejnych etapow modelowania. Poniewaz niemam pojecia jak to zrobic a mam wrazenie ze wiekszosc to niejest typopwy screen w czasie pracy. Z gory Dziekuje i Pozdrawiam Serdecznie.
Ardeni Napisano 29 Czerwiec 2006 Napisano 29 Czerwiec 2006 Witam nowego usera na forum, nie wiem dlaczego, ale podoba mi się sposób w jaki zwróciłeś się tutaj o pomoc, nie tak jak inni (w tym także chyba ja kiedys...) waląc od razu że coś im nie wychodzi itp. Zalecam Ci zajrzenie do http://max3d.pl/forum/forumdisplay.php?f=49 jest tam duzo info, które Ci się napewno przydadzą.
pecet Napisano 29 Czerwiec 2006 Napisano 29 Czerwiec 2006 zmienić nazwę wątku to sam możesz:) chyba przez edycje pierwszego postu a żeby pokazać postępy nie trzeba żadnych skomplikowanych materiałów wystarczy standard szry + specular level na jakieś 60 zrenderować zwykły, scanlinem i będzie wszystkie nierówności widać:p
maximality Napisano 4 Lipiec 2006 Autor Napisano 4 Lipiec 2006 Jak ten czas mi szybko mija... Kilka dni bez kompa i nudy, no coz ale postanowilem sie wziasc troszke za to co zaczalem i oto moje kolejne wypociny :) 1. 2. 3. Siatka: 1. 2. 3. Jak widac narazie robie jedna brylke... za dziurki i rowki wezme sie jak skoncze maske :P No coz na siatce widac mnostwo bledow choc w renderze ich widocznosc sie nieznacznie zmniejsza, ale oczywiscie czlowiek uczy sie na bledach, w nastepnych projektach bledow bedzie mniej :] Jak czas pozwoli to zrobie niebawem uptade. Serdecznie Pozdrawiam ! PS. ma ktos moze tutka do pokazanego ustawienia w materialach na ladny kolor lakieru ? (bo ja nigdzie znalesc niemoge) :]... oczywiscie to tak przy okazji.
LHT Napisano 4 Lipiec 2006 Napisano 4 Lipiec 2006 siatka jest za gęsta i za mało "konkretna" ale dobrze Ci idzie...
maximality Napisano 4 Lipiec 2006 Autor Napisano 4 Lipiec 2006 Wlasnie to mnie boli ze robie za gesta siatke, ale narazie boje sie ze cos mi niepojdzie i wole ja troche zagescic ;] Z pracy na prace bede staral sie naprawiac ten blad :P
hkropinski Napisano 4 Lipiec 2006 Napisano 4 Lipiec 2006 o lol... taka siatka ze mozna robic med-poly:D zecydowanie za gesto i po ms'ie jest kupa krzywizn!! pozdr
Diesel Napisano 4 Lipiec 2006 Napisano 4 Lipiec 2006 Mój przedmowca ma racje siatka jest za gęsta i to powodoje że jest miejscami krzywo, ale nie poddawaj sie da sie to naprawić wykasoj pare linni szczególnie przy tylnim nadkolu bo tam jest kiepsko
maximality Napisano 4 Lipiec 2006 Autor Napisano 4 Lipiec 2006 Hmm no coz, sproboje troche "oczyscic" siatke lecz nie dzisiaj bo jak narazie to mam dosc max'a :]
eco Napisano 4 Lipiec 2006 Napisano 4 Lipiec 2006 ...samochodzik to wybrales sobie cud miod :) - dodge charger to debesciak :) - powodzenia w pracy ...no i na motywacje (?) wersja w sumie low-poly jaka pewnej nocy popelnilismy razem z Elmo 22 (pzdr :) )
kurt_hectic Napisano 5 Lipiec 2006 Napisano 5 Lipiec 2006 " Dodge: 1. przed polaczeniem. 2. po polaczeniu 3. po dodaniu mesh smooth'a " hahaha ale por@szka ^^. poly to zamknieta geometria., TY WCALE TEGO NIE POLACZYLES! w srodku na gorze jak i na dole byly poly! vertexy nie mogly sie polaczyc > to podstawowa zasada edit poly! :o amator ;)
eco Napisano 5 Lipiec 2006 Napisano 5 Lipiec 2006 jezeli chodzi o siatke to nie wiem czym ty sie przejmujesz - przeciez zawsze mozesz dodawac badz odejmowac kolejne linie- na tym wlasnie polega modelowanie- ale generalnie lepiej dzialac wg zasady od ogolu do szczegolu wiec na razie mniej skomplikowana siatka zeby wylapac zarysy bryly a potem dowalasz kolejne poszialy w konretnych miejscach by wydobywac detale...aha widze ze pracujesz chyba z modyfikatorem shell czy cus takiego ;) bo masz polygony w srodku karoseri...ja bym na razie to wywalil - jak bedziesz chcial nadawac gdzies grubosc to zrobisz to na koncu na razie wymodeluj karoseriw jako skorupe (bez scianek wew= bez grubosci) bedzie chyba latwiej - powodzenia z siatexem ;)
maximality Napisano 5 Lipiec 2006 Autor Napisano 5 Lipiec 2006 " Dodge: 1. przed polaczeniem. 2. po polaczeniu 3. po dodaniu mesh smooth'a " hahaha ale por@szka ^^. poly to zamknieta geometria., TY WCALE TEGO NIE POLACZYLES! w srodku na gorze jak i na dole byly poly! vertexy nie mogly sie polaczyc > to podstawowa zasada edit poly! :o amator ;) Niechce sie czepiac ale pewno nieczytales calego tekstu i sie nieskapnoles ze jestem amatorem i to moj pierwszy model w zyciu ;)
javor Napisano 5 Lipiec 2006 Napisano 5 Lipiec 2006 zaraz zaraz panowie .... ale przecierz to nie jest dodge charger tylko DODGE CHALLENGER z 1970r :D a siatka znacznie za gęsta i krzywa, po co ci tyle poly na dachu ?? pozatym wywal modyfikator shell bo przy amochodach jest on zupełnie zbędny :)
LHT Napisano 5 Lipiec 2006 Napisano 5 Lipiec 2006 co do siatki to odrazu możesz wywalić co drugą linie poprzeczną bo i tak sie nie przyda, a co do dachu to nie powinno tam być wiecej niż kratka 6x6
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się