c4rl0s Napisano 18 Lipiec 2006 Napisano 18 Lipiec 2006 nowięc mam pytanko jak to widzicie co by tu jeszce dodac zmienic itd Ps zamieszcałem juz ten watek dzisiaj około godziny 14 30 ale niema gop tutaj no i posta do jednej pracki mojego dzisiejszego tez niema wiec wydaje mi sie ze to prze to niedziałanie stronki i zamieszcam jeszce raz jezeli bedzie tak ze sie powtórzy temat prosdze moderatora o usunięcie tego watka jezeli tamtego nie bedzie niech zoatanie ten pozdro:)
piksar Napisano 18 Lipiec 2006 Napisano 18 Lipiec 2006 skoro watek wrócił mowie jeszcze raz tekstury jak widze total textures schody lewituja, błędne mapowanie okna różnej wielkości ale wydaje sie ze przez przeskalowanie nie modeling potrzebne cos do odbijania w oknach swiatlo - potrzeba otoczenia i GI
mkk3a Napisano 18 Lipiec 2006 Napisano 18 Lipiec 2006 przede wszystkim to w ogole nie przypomina kamieniczki. nie wiem skad jestes, ale jesli z jakiejs małej wioski, to przejdz sie na rynek i tam pooglądaj budynki w tym stylu. bez dobrych referek ciezko jest cos takiego wymodelować. a za textury zabierz się później. PS. jeszcze jedno. proszę, nie pokazuj zadnych screenów/renderów z widoku User. jesli juz to perspektive z jakims rozsądnym FOVem.
3grosze Napisano 18 Lipiec 2006 Napisano 18 Lipiec 2006 kojarzy mi się ze sklepem z Opowieści Wigilijnej ;-) na wystawę misia i lalkę, oraz zasłonki ;-) a co dodać tak ogólnie to hmm... otoczenie :]
c4rl0s Napisano 18 Lipiec 2006 Autor Napisano 18 Lipiec 2006 mk nie podoba mi sie twoje podejscie do tegop nie niejestem z wioski i wzoruje sie na starych poniemickich kamieniczkach które znajduja sie głównia w wojewodztwie zachodniopomorskim i zostajaprzerobione np na chatke dróznika skolei pomyliłes sie bo i render i screen pochodzi z perspective okna wiec sami widzisz czlowiek jest omylny :) ps pozatym w vip-ie pokazuje sie pracki niedokończone wiec ta tez nie jest skonczona i ogólny wyglad końcowy bedzie zupełnie inny. pps pxar o oknach wiem chciałem uzyskac niesmetryczny wyglad wiec to nie jest bład tylko zamierzone działanie :)
piksar Napisano 18 Lipiec 2006 Napisano 18 Lipiec 2006 Obywatele !!! Stanowczo sprzeciwiam sie łączeniu mojej osoby (PikSar) z osobą pixar z tego forum. a propos okien, wiem ze to nie błąd ale nie skaluj tylko przesuń wierzchołki.
c4rl0s Napisano 18 Lipiec 2006 Autor Napisano 18 Lipiec 2006 sorka piksar wybacz czeski bład okien nieskalowałem tylko extrudowałem dos rodka a nastepnie dorobiłem szybe i cała reszte obramówke wokół okna tęz ekstrudowałem na zewnatrz wiec bedzie troche problem z przeskalowaniem ale i tak jestem za tym aby było niesymetrycznie :) ps w oknach jest odbicie narazie tylko podłoza czyli kostki brukowej
!Ewert Napisano 18 Lipiec 2006 Napisano 18 Lipiec 2006 Jeśli siedzisz od dziś rana w maxie to ok:) Widziałeś kiedyś taki czarny cień jak na twojej pracy? Poza tym czy renderujesz? aha i polecam zobaczyć zawartośc tego linku zwłaszcza ostatnie strony: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=10885
Secator Napisano 18 Lipiec 2006 Napisano 18 Lipiec 2006 ja myśle ze potrzebny ci jakiś projekt co chcesz zrobić, bo tak z głowy to niewychodzi.
c4rl0s Napisano 18 Lipiec 2006 Autor Napisano 18 Lipiec 2006 wszystko fajnie tomus ale ja renderuje mentalem i nie zabradzo czaje tamaty ustawien w tych opcjach dzienki zreszta za stronke nastepnie szczerze mowiac mam projekt z głowy w głowie sobie go ułozyłem i bede dazył do celu mysle ze aszukanie blueprintów w sieci czy innych referek jest strata czasu oczywiscie poniekad natomiast tutaj w tej scence chce popuscic wodze wyobrazni pozdro
Richie Napisano 18 Lipiec 2006 Napisano 18 Lipiec 2006 no ja nie wiem dla mnie to nie zabardzo kamieniczka(parterowa!!??) no ale dobra nie ch bedzie ze to sam dol. po 2 co jest w oknach zamiast szyb? po 3 no nie wiem nie jestem jakis pro w 3d maxie ale to narazie mi sie nie podoba nie watpie jednak w to ze po paru poprawkach moze byc spoko. ODWAGI! ps:i te drzwi, napewno sa "poniemieckie"?
Liber Napisano 18 Lipiec 2006 Napisano 18 Lipiec 2006 Przy takiej ilości poligonów mógł byś stworzyć więcej szczegułów. Pozdro
mkk3a Napisano 18 Lipiec 2006 Napisano 18 Lipiec 2006 ej, koles, wyluzuj. wcale nie nie mowilem ze jestes z wioski a poza tym nie jest w tym nic obraźliwego. poza tym czy widziles jakąs wieś gdzie jest 500 mieszkanców i rynek z kamienicami? bo ja nie bardzo... nie twierdzilem ze to jest na pewno user. dlatego napisałem "perspektive z jakims rozsądnym FOVem" bo tu jest strasznie mały a dla widoku User FOV dąży do zera.
c4rl0s Napisano 18 Lipiec 2006 Autor Napisano 18 Lipiec 2006 spokojnie panowie mk nie pisałem ze obrazliwa jest dla mnie wioska ale jestem z krosna 50000 mieszkanców a robie kamieniczke tak to nazwałem ale co wyjdzie z tego wkoncowym efekcie to sam zobacze tzn nie zrozumcie mnie zle nie to ze robie co mi wyjdzie ale poprostu mam zarys w glowie a koncowy efekt sam przyjdzie ta pracka bedzie przezemnie robiona napewno sporo czasu bo chcialbym zrobic cos fajnego heheh bedzie wiecej szczegulików zareczam juz w planach sa 2 latarnie wioszace na łancuchach przymocowane na prętach wystakjacych z e sciany domu z przodu oczywiscie itd itd:) ps moze wie ktos gdzie mógłbym sciagnąc vraya oczywiscie za free bardzo bym był wdzieczny hehe pps chciałbym zaznaczyc ze koncowy efekt nie ma byc efektem realnej kamienicy tylko raczej pomieszanej z fantazy albo bajkowej kamienicy cos w tym stylu:) pozdro
c4rl0s Napisano 18 Lipiec 2006 Autor Napisano 18 Lipiec 2006 dobra kolejny up - osiwtlenie zostało troszeczke zmienione - kolor ciania tez bo faktycznie były za ciemne -zmienilem także mapowanie i materiał schodków - no i oczywiscie dodalem latarenki z punktowymi światelkami pozdro kolejne elemementy bedą sie pojawiac sukcesywnie oczywiscie kamieniczka albo raczej oberża czy też cokolwiek innego nazwijcie to jak chcecie także sie rozbuduje materiał szyb do wymiany i co najważniejsze od jutra być moze dzieki uprzejmosci ziomala :)( pozdro tambik) renderki będą juz na vrayu :)
Ania Napisano 19 Lipiec 2006 Napisano 19 Lipiec 2006 dodaj jakiegoś brudu na tekstury, zbyt czysto jest. niektóre edge warto by bardziej zchamferować
3grosze Napisano 19 Lipiec 2006 Napisano 19 Lipiec 2006 gwiazda na drzwiach jest hmm... radziłbym ją zdjąć ;-) bo jak nie to trzabędzie ją zrobić na rózowo-czerwono-żółto ;-)
c4rl0s Napisano 19 Lipiec 2006 Autor Napisano 19 Lipiec 2006 no i z tym vrayem jest problem mianowicie taki wpisuje nazwe komputera taka jaka mam i w pliku tez jest ta sama i mi sie nie łaczy moze ktos wiec o jest bo mial poobny problem albo moze zna ktos jakiegos linka gzie mozna sciagnac vraya
mujas Napisano 19 Lipiec 2006 Napisano 19 Lipiec 2006 jako że na początku pisałeś że w mental ray-u renderujesz podsówam bardzo przydatnego linka http://www.forum3d.kom-net.pl/f3dwork.php?md=sa&id=22 A nad samą scenką musisz jeszcze troszku popracowac
piksar Napisano 19 Lipiec 2006 Napisano 19 Lipiec 2006 V-raya najłatwiej kupić na stronie producenta, nie chcesz mam nadzieje pracowac na nielegalnej kopii a pisząc : no i z tym vrayem jest problem mianowicie taki wpisuje nazwe komputera taka jaka mam i w pliku tez jest ta sama i mi sie nie łaczy moze ktos wiec o jest bo mial poobny problem albo moze zna ktos jakiegos linka gzie mozna sciagnac vraya wciągasz Nas w nielegalne praktyki
mkk3a Napisano 19 Lipiec 2006 Napisano 19 Lipiec 2006 tekst moze faktycznie pomóc jesli ktos jest początkujący w mental-rayu, ale nie radziłbym sie jakoś dokładniej w niego wczytywać. koleś chciał pokazać jaki to on jest pro, ale w wielu miejscach mu to nie wyszło, popełnia rozne elemntarne błedy i nie odróżnia gęstosci od współczynnika załamania światła :/
KacperSpala Napisano 19 Lipiec 2006 Napisano 19 Lipiec 2006 uch. te okna wyglądają tak topornie jakby jakis robol długo kilofem sciane męczył, poza tym 'kamieniczki' przewaznie są wykonane w jakimś stylu, lub są mieszanką styli, ta tutaj reprezentuje styl 'co mi przyszło do głowy' lub 'co widziałem zeszłego ranka'. Proponuja udac sie po jakies referki, wbic do googla czy cos. co do tekstur to tak jak Ania powiedziała, więcej brudu. To raz. Dwa to nie wszędzie musi byc tak silny bump, a tekstury mają to do siebie. że współgrają między sobą (np jakies zabrudzenie może łączyc teksture ramy okna i sciany, etc). Chodzi o to by wyglądało to jednolicie, a nie że każda ściana sobie. Co do oświetlenia to spróbuj ustawic sobie jakies tlo w stylu nieba i załączyc background radiosity, ew zbuduj półsferę z poligonami do srodka i odbijaj od niej swiatlo (nie bedzie to tak realistyczne jak GI, ale na pewno szybsze, pamietaj, ze na Ziemi swiatlo pada praktycznie z każdej strony). Powodzenia :)
malik Napisano 19 Lipiec 2006 Napisano 19 Lipiec 2006 Nie wiem czemu, ale ten budynek przypomina te z 7 lewelu (port chyba) pamietnej gry (ale wiecznie zywej) "CLAW" ;)
c4rl0s Napisano 19 Lipiec 2006 Autor Napisano 19 Lipiec 2006 h kropinski według mnie dach ktorego zreszta jeszce niema jest prościutki bo zrobiony zboxa wiec niewem gdzie zauwarzyłes ta nie równosc jak bys sprecyazowal to napewno bym poprawił
c4rl0s Napisano 20 Lipiec 2006 Autor Napisano 20 Lipiec 2006 dobra kolejny upik troszke zmian: - całe pierwsze piętro zostało dodane - dodałem brame + mur -zmieniłem teksturke drzwi -oświetlenie tez troszke zostalo zmienione materiał szyb jeszce leży, oraz zmienie napewno punktowe oswietlenie latarenek na inny kolor i pare innych rzeczy, co do brudzenia tekstur to zobacze na końcu gdyz jak pisałem to niema byc realistyczna scenka ale pomieszanie realizmu z fantasy i bajką:) pozdro
Vorek Napisano 20 Lipiec 2006 Napisano 20 Lipiec 2006 zmień widok na perspective albo wrzuć kamerę i zniej renderuj :)
slayer2004 Napisano 20 Lipiec 2006 Napisano 20 Lipiec 2006 No i dodal ligt tracera i jakiś skylight. Bo to wygląda tak sobie.
acainoks Napisano 20 Lipiec 2006 Napisano 20 Lipiec 2006 dla mnie to wygląda jak level z jakiejś starej strzelanki; wydaje mi sie że wszystko lewituje; i coś chyba nie tak z perspektywą
c4rl0s Napisano 20 Lipiec 2006 Autor Napisano 20 Lipiec 2006 Dobra Panowie Zaraz Bedzie Kolejny Upik Postanowiłem Zmienic Hdri I Pore Dnia W Scence Mianowicie Na Nietypowa Scenka Bedzie Miała Miejsce Tuz Przed Wschodem Słonca Chwilke Jeszce Musze Poczekac Bo Pobawiłem Sie Z Ustawieniami I Chwile Sie Renderuje Juz :) PS COS MI SIE ZDAJE ZE NIE TAK ZARAZ BO WŁACZYŁEM FINAL GATHER POINTS I JUZ MI 30 MINUT RZEZBI A DOPIERO TEGO FINAL GATHER POINTS JEST 35% : WIEC RENDER BEDZIE CHYBA TROCHE PÓŹNIEJ :
Vorek Napisano 21 Lipiec 2006 Napisano 21 Lipiec 2006 PS COS MI SIE ZDAJE ZE NIE TAK ZARAZ BO WŁACZYŁEM FINAL GATHER POINTS I JUZ MI 30 MINUT RZEZBI A DOPIERO TEGO FINAL GATHER POINTS JEST 35% : WIEC RENDER BEDZIE CHYBA TROCHE PÓŹNIEJ : Następnym razem ustaw większe radiusy i mniej sampli, będzie szybciej Pozdrawiam
c4rl0s Napisano 21 Lipiec 2006 Autor Napisano 21 Lipiec 2006 jednak nie wyszlo nic z tego renderka bo komputer mi sie zawiesil i dałem sobie spokuj moze na samym koncu jak wszystko bedzie gotowe towrzuce jekis długi renderek hehe:) ogołnie postanowilem zrobic scene w nietypowym przedziałe czasu bo nad ranem ale jeszce przed wschodem słonca z drugiej strony niechce w rzucac dziennej bo nie bedzie klimatycznie : - mapa hdri jest zmieniona - kamerka ustawiona 28 mm fov cos koło 70 - matreiał futryn w oknach i pytanko jak lepjej wyglada kolor swiatłe latarenki ten żółtawy czy ten bielszy ? dalej walcze z materiałem szyb i pomyslałem ze tam za brama i tutaj po prawej stronie w stawie cos tak na wzór sadu dzrewka itd
mujas Napisano 21 Lipiec 2006 Napisano 21 Lipiec 2006 zmień tło koniecznie kamienica przez to wygląda tak jak by stała gdzieś na czubku jakieś ogromnej góry
Gość spokojny Napisano 21 Lipiec 2006 Napisano 21 Lipiec 2006 Zrób cos z widokiem dolnych okien. Nie widać przez nie pomieszczenia (pokoju) a jedynie oświetlone podłorze na którym stoji kamienica. Może wstaw tam jakies obiekty typu krzesła, stół (meble). Powodzenia :)
c4rl0s Napisano 21 Lipiec 2006 Autor Napisano 21 Lipiec 2006 dobra poprawuilem materiał szyb i zrobiłe wnetrza trioszke oswietlenie i cienie ja to widze tak ojciec wstał do roboty bo jest 5 rano i siedzi i je sniadanko w kuchni - pierwsze okno u dołu od lewej zona spi jeszcze smacznie w swoim łożu w sypialni okno na dole od prawej a dzieci spia na górze dlatego na górze szyby odbijaja switło słoneczne i niebo a na dole w kuchni sie swieci i pokuj w którym żonka spi tez leciutko poświata z kuchni dobiega no oczywiscie kilka pomysłów w zanadzu jeszce mam tak jak pisałem wczesniej sad no i moze skoro ojciec do pracy wstał to przed domem jakis samochodzik wstawie:) dobra narazie tyle wieczorkiem kolejnu upik pozdro:)
slayer2004 Napisano 21 Lipiec 2006 Napisano 21 Lipiec 2006 No ok. wstawienie mebli do wnętrza mogłoby być troche kłopotliwe. Trzeba by przerobić całą kamienicę, dodać wnęki itp. jest z tym troche roboty. Ja bym wrzucił za szyby jaką texturkę z firankami itp.
c4rl0s Napisano 21 Lipiec 2006 Autor Napisano 21 Lipiec 2006 dobra kolejny upik co dodane to widac a i tak będe piescił i piescił do puki nie dojdzie hehe :) ale mam prosbe dajcie jakis znak ze ide w dobrym albo złym kierunku:
c4rl0s Napisano 22 Lipiec 2006 Autor Napisano 22 Lipiec 2006 widze ze od ostatniego up - a posypały sie miliony cennych rad:
Cruzh3r Napisano 22 Lipiec 2006 Napisano 22 Lipiec 2006 siema, To nie zajmuj się narazie renderami, ale wyglądem samego budynku, bo teraz jest strasznie low poly. Okiennice są do wymiany!. one psują całą scene Odbicia w oknie są za mocne. Mapowanie tekstury na narożnikach też ssie. Zazwyczaj takie bloki są szersze niż wyższe, u ciebie są to kwadraty Aha, dodaj Skylighta, z małym multiplaierem aby dodać cienie jakieś, bo w scenie wygląda jakby wogule ich niebyło. Dodaj do świateł jakieś soft shadows. Na scenie strasznie przeszkadza że jest chamsko widoczny global ambient color (im większy kąt miedzy normalnej a kierunkiem kamery tym bardziej wszystko jest czarne) Najlepiej wyglądało w poscie z "Wczoraj 23:08" jeżeli chodzi o sam render.
c4rl0s Napisano 22 Lipiec 2006 Autor Napisano 22 Lipiec 2006 cruz cienie sa ale niweim vczy zuwazyłes ze drzewa sa w sadzie i swiatlo pada na drzewa i cien dzrew jest na budynku z tym ze zamocene odbicia moge sie jeszce zgodzic z okiennicami popracuje nad tym ale low poly to niewiem jest mnustwo szcegolow których nie widac miedzy innym same latarnie łancuchy do niech rzezbiona balustrada balkonu itd itd wiec niewiem czemu na odmiane przyczeopiacie sie ze jest low poly chyba zamieszcze siateczke tak napeweno zamieszce siateczke scenka według mnie nie wymaga high poly mógłbym tyle poly dowalic zeby mi kompa zmuliło ale po co jest zrobione z głowa przemyslane tam gdzie bylo trzeba wiecej poly to dalem tam gdzie nie to nie na domku jest wiecej poly bo potzrebowałem podziału do ekstrudowania dzrwi i okien to jest render pokazujacy cien rzucany przez poswiate nieba a na renderze zamieszczonym wczesniej z teksturami jest cien rzucany i przez poswiate nieba i przez sztuczne swiatlo latarni oczywiscie wtych wrunkach cien rzucany przez swiatlo latarni bedzie bardziej widoczny cien jest jak widac ale subtelny poniewaz nie ma słonca tylko niebo oswietalane troszceczke przed wzejsciem słonca ciemniej jest dlatego z prawej strony gdyz jest oswietlane przez sztuczne swiatło latarni z ulicy wiec w realnych warunkach tak własnie jest po drugie cienie w rzezcywistosci bez słonca wogle nie powinny miec miejsca na scenie gdyz zaobserujcie otoczenie np w pochmurny dzien i zwrućcie uwage czy gdzieklwiek jest cien, w nocy natomiast cien rzuca sztuiczne swiatło lampy latarnie itd oraz ksiezyc ogólnie cała poswiata nieba a to jest scenka nad ranem nie w nocy ani nie wdzien jest na ranem kiedy słonce jeszce nie wzeszło ale juz rzuca poswiate na jasniejsze niz w nocy niebo czyli cien beddzie rzycany przez niebvo bardzo subtelny a konkretny ciemn bedzie rzucany przez sztuczne swiatło i tym samym jezeli sztuczne swiatło jest ustawione na ulicy z prawej strony w rogu to scenka bedzie bardziej ciemna z lewej strony niz prawej wiec podsumowując staralem sie uzyskac jezeli chodzi o gre swiateł i cieni pod wzgledme technicznym oczywiscie realne warunki co do wygl;adu top renderuje w mentalu to juz jest minus w porównaniu do v raya i oczywiscie jeszce nie potrafie tak dobrze poustwaiac wszelakich opcji w mentalu pozdro
c4rl0s Napisano 23 Lipiec 2006 Autor Napisano 23 Lipiec 2006 zmieniłem wedle zalecen cruzh3er -a futryny okien zmniejszyłem odbicia i dodalem firanki z zasłonami niewiem co jeszcze dac do tej scenki?
KacperSpala Napisano 23 Lipiec 2006 Napisano 23 Lipiec 2006 1. ) niebo sugeruje pochmurnośc a co za tym idzie jest troszke za duzo kontrast miedzy cieniami a powierzchnią. 2.) nienaturalnie ciemno podczas dnia. Pamiętaj, że światło na ziemi pada z każdego kierunku. 3.) zbyt plaskie drzewa, mogłbys je poprzekrzywiac, a jedno , to bliżej wymodelowac dla poszlaki. 4.) zasłony w głónych drzwiach można zamienic na firanki, albo odgiąc je na boki tak jakby były przypięte. 5.) To co powiedziało Ci już wiele osób - WYMIEŃ TE OKNA !!! SĄ OHYDNE. 6.) To nie wyglada na trawę. 7.) może jakiś inny rodzaj płytek tak by łączył schody z podłożem ? bo to wyglada dośc dziwnie. do tego jeszcze dochodzą jakieś zabrudzenia, więcej detali, możę jakieś nierówności podłoża, dziura w ścianie, oderwan tynk, graffity i tak dalej i tak dalej. I kto świecie lampy w dzień ? x_x pozdro i miłej pracy.
c4rl0s Napisano 23 Lipiec 2006 Autor Napisano 23 Lipiec 2006 dzienki kACPER DUŻO CENNYCH RAD KTÓRE NAPEWNO SIE PRZYDADZA ALE JEDNEGO JESTEM JUZ PEWIEN WIEKSZOŚĆ OSÓB NIE CZYTA POSTÓW:
KacperSpala Napisano 23 Lipiec 2006 Napisano 23 Lipiec 2006 jeśli ranek i oświetlenie latarniane to kolorystyka świateł musi byc zupełnie inna i troszke ciemniejsza, tym bardziej iż wątpię by światło z latarni tak masakrycznie doświetliło drzewa za bramą i całą bramę, jeśli będzie pare latarni to ich cienie powinny na siebie zachodzic, w ogóle jeśli chcesz tworzyc 'ranek' to zacznij od nocnego oświetlenia (bez słońca, latarnie, etc) puźniej dodawaj słońce (np co 5%) i przygasaj latarnie, by cos z tego wyszło, bo to oświetlenie sugeruje źle zrobiony pochmury dzień. punkt 8. bo zapomniałem poprzednio : droga Ci wchodzi w drzewa xD, referki i tekstury od razu na www.sxc.hu znajdziesz, wystarczy sie zarejestrowac 4 free ;) BTW : drzewo które rzuca taki cień musi byc bardzo duże, a latarnia która by to musiała doswietlac bardzo mocna i BARDZO wysoka. EDIT: fakt, Kropin ma racje, jak popoprawiasz to moze sie z tego całkiem ciekawa scenka zrobic :)
hkropinski Napisano 23 Lipiec 2006 Napisano 23 Lipiec 2006 kacper dobrze gada, duzo do poprawy ale jak to wszystko popoprawiasdz to najgorzej nie bedzie;) pozdr
piksar Napisano 23 Lipiec 2006 Napisano 23 Lipiec 2006 a mi sie nie podoba, przy takiej jakosci to wystarczy boxa postawic i nałożyć mapę z widoku zrenderowanego od przodu, czyli tak jak w Call of Duty; Ps. postów ludzie nie czytają bo takich rozwlekłych dyskusji nikomu nie chce się czytać. Ps2. Kacper - dobra robota,
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się