Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, chciałem zaprezentować 3 modele, które wykonałem w ostatnim czasie.

MOdel jest praktycznie jeden, z kilkoma poprawkami, i dla każdego z 3 postaci jedna tekstura 1024x1024

 

Proszę o komentarze :)

A tutaj pracki :

 

UPDATE :

NO i po cięzkich męczerniach dodaje update... zrobiłem od nowa modelik, jednak jest jeszcze troche zły, poprawię to jeszcze, jednak daje update żebyście wiedzieli że cały czas pracuje... Mam nadzieje że jest lepiej...

zolnierzmj0.th.jpg

  • Odpowiedzi 32
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Jak na 2000 trisow to strasznie ubogi ten model proporcje sa wyciagniete z (_|_) :) Chyba ze to twoj 1 model to nie jest zle, textura tez uboga. Duzo do poprawki.

Napisano

rozumiem ze jako polak nie lubisz niemców ale bez przesady az taki okrutny mnie musiales byc(anatomia)

co do teksturki to mysle ze gdybys zmniejszyl do 512 to i tak by nie bylo widac róznicy :)

ostatnio robilem też zolniezyka moze nie wyszedl najlepiej ale staralem sie wyciagnąc max(1996 tris i teksturka 512)

http://img138.imageshack.us/img138/4527/sssoldierrg9.jpg

a w twoim modelu tego niewidac, teksturka jakas rozmazana, trisy w miejscach w których nie powinny byc ale za to morde ma fajną :D

Napisano

anatomia leży, topologia też.

 

Nie rzucaj tego modelu tylko przerób go na porządny...

 

Ledyr -> Ty też zrobiłeś z niego turka w szelestach;)

 

hyhy morde ma troche jak Komisarz Zawada:)

Napisano

odpowiedz sobie na pytanie - czemu on nie wyglada jak prawdziwy czlowiek?? (w sensie model) - i jak juz soboie odpowiesz to zrob jak nalezy :)

 

moze zrob od nowa - ale pierw np. golego czlowieka z jakis refek od rysunku pyknij - poprzygladaj sie przy okazji jak anatomia dziala...

 

paoa

Napisano

Chcesz wiedziec co jest nie tak z modelem to Ci napisze.

Chociaz sadze ze skoro uwazasz ten model zgodny ze szkicem, i tym samym zgodny z anatomia to moze poszukaj sobie innych refek bo ten szkic jakis lewy sie wydaje. Dodatkowo jezelli jeszcze nie otworzyles gogli to zrob to jak najszybciej, a jezeli juz to zrobiles i nadal nie widzisz bledow ....

 

A wiec co jest zle:

-helm nie ma za wiele wspolnego z tym jakie byly, obojetnie z jakiej epoki by nie byl

- helm jest za duzy, z wlaczona fizyka to by mi na oczy spadl

- glowa wyglada jak niewiele zmodyfiokowany walec

- przy 2000 juz mogl miec uszy a nawet usta

- gdzie on ma biodra?

- dlonie potrzebne sa w rozmiarze normal a nie super small

- rozumiem ze ludki cg nie maja ... narzadow rodnych, ale nie musiales mu robic takiej wielkiej dziury w kroczu

- te faldy sa conajmniej nie naturalnie jezele brac pod uwage takie zgiecie kolana

- buty, sorki, nie daruje sobie ... to gumiaki? Nie to bylo kiepskie, ale nie musiales ich kolcami konczyc.

To tylko odnosnie modelinngu i to nie wszystko.

Co do textur. Jak korzystasz z fotek to przyjmniej niech one beda porzadne.

Aha jeszcze jedno.

Wlasnie zauwazylem ze uzywasz DWOOOOCH TEXTUR 1024 !!!!! AAAAAAAAA czlowieku gdzie one sa? Bo to wyglada jak 256 i to jedna a nie 1024 i to dwie.

Moj post nie ma zamiaru Cie obrazac, zniechecac ani nic z tych rzeczy. Tylko ze nie mam zamiaru lac wazeliny i pisac co to za wspanialy model bo tak nie jest. Skoro nie widzisz swoich wlasnych bledow, wypisalem tylko te naistotniejsze bo widze ze koledzy tego nie zrobili, ale to juz chyba taka moja rola ze jak juz sie odzywam to musze seriami z kalacha.

Popatrz sobie nawet na to forum. Po watkach, zobacz jak ludzie krok po kroku robia postacie, przejrzyj dokladnie watki, zaznajom sie z innymi forami takimi jak http://www.cgtalk.com albo http://boards.polycount.net.

I ostatnia rzecz. Jak nastepnym razem bedziesz pokazywal jakas postac to oprczo renderow z maxa liczby trisow (mam nadzieje ze tri to tri a nie poly) i wielkosci/ilosci textur pokazesz takze texture oraz siatke postaci.

W koncu to Ty chcesz sie uczyc :)

Napisano

eee chwila bo zaczynam od zera cały modelik

tak gdzies jutro pokaze wam nowy model i teksture...

mam nadzieje ze bedzie lepiej...

  • Like 1
Napisano

Ma byc lepiej :]

he he śmieszny ten ludek XD, rzadko widzę takich modeli na forum, a mi sie chcę śmiac.

Stary, wiem ze to kiepawy model, ale poprawiłesz mi humor dzisiaj i punkty wedrują do Ciebie...

ale koniecznie popraw, bo wierzę w Ciebie...

Napisano

zrobiłem model jeszcze raz, ale teraz mam problem z teksturami :/

 

nie jestem zbyt zdolny do malowania, a tamte jak powiedzieliście były do kitu bo brałem je z fotek...

próbowałem mlowac ale ... :/

Napisano

no własnie na przykład hełmik dziwnie do tyłu wysunięty jest..

My tak odrazu loża szyderców nie jesteśmy...

 

Teksturki robisz tak. Zrób do każdego elementu inny materiał, tam bawisz się z UV tillingiem, specularami itp.

 

Układasz wszystkie materiały, każdą cząstke warriora oddzielnie. np (Ubranie 1. materiał, skóra, 2 materiał, metale 3 materiał, (oczywiście możesz zrobić jeszcze więcej materiałów(będzie wyglądało bardziej cool)

 

Dodajesz do sceny skylight zaznaczasz Casting Shadow 20 samples

 

Teraz dajesz kolesiow UWV Unwrapa przechodzisz do UVW Map Channel 2.. klikasz Edit, rozkładasz go na kawałki, (im większe tym wygodniejsze, ale nie przesadzaj). Teraz Menu-> Rendering -> Render to Texture

 

W render to texture zaznaczasz w opcjach uvwmapping Use existing channel, dajesz Mapy jakie chcesz(Jeżeli do materiału dodałeś jakieś świecenie i chcesz żeby szelki jakoś świeciły, czy metal to zaznaczasz Specular map), na pewno potrzebujesz mapy Complete(albo Difusse i Shadow(ale w postaciach raczej complete))

Klikasz Render. Ok. Ok.

 

Przechodzisz do Material Editora Tam tworzysz nowy materiał przydzielasz go do twojego kolesia(wszystkich jego części co były w UVW Unwrapie). Teraz masz szarego kolesia musisz dodać mu do Map, W miejsce diffuse -> Completemap.tga(czy tam jpeg jak tam ustawiłeś) do Speculara(jeżeli go wogule dałeś) dajesz Specularmap.tga itp. UWAGA! W mapach musisz ustawić Map Channel na 2!!!

 

Teraz masz spoko teksturki (o ile je spoko nastawiłeś:) ) Możesz teraz w Photo paintcie włączyć teksturke Completemap.tga i dodać fałdy materiału, zmarszczki czy co tam chcesz.

 

Good Luck;)

 

Zresztą naucz się tej metody nawet jak teraz jej niepotrzebujesz i tak sie przyda kiedyś:)

Napisano

Latwiej bedzie cos powiedziec jak bedziesz progress pokazywac na forum, wtedy unikniesz takich sytuacji jak zrobienie calego modelu i masa porpawek, po prostu wtedy i sugestie i poprawki wciela sie w zycie latwiej, szybciej i przyjemniej.

Napisano
zrobiłem model jeszcze raz, ale teraz mam problem z teksturami :/

 

nie jestem zbyt zdolny do malowania, a tamte jak powiedzieliście były do kitu bo brałem je z fotek...

próbowałem mlowac ale ... :/

 

wynika z tego ze texturki z fotek sa do kitu - a tak nie jest - trzeba tylko je umiejetnie zastosowac a nie po prostu polozyc byle jak na model, juz nie moowiac o tym ze ci na texturce wylazi kompresja jpg ze zdjecia... zeby to dobrze zrobic trzeba albo znalezc naprawde dobre foty w sieci, albo poskanowac jakies magazyny militarne albo sie np wybrac do jakiegos muzeum wojskowosci i natrzaskac samemu fotek panu w mundurze...

 

a najlepszym

sposobem jest chyba miksowanie fotek i malunku z palca... dobrze jest sobie potrenowac rysowanie np. przescieradla... - powies sobie jakas szmate na krzesle, dobrze sie przypatrz jak sie faldy i zagiecia ukladaja i przerysowuj... poozniej bedzie ci duzo latwiej narysowac ubranie...

 

sluchaj poracha bo dobrze moowi :)

 

pozdraiwma

Napisano

Cruzh3r - hmmm długi opis ale troche sie w nim gubie...

 

może ja napisze jak co robię i powiesz mi ewentualnie co robie źle...

 

ja robie tak biore w PS mape 1024x1024 i z fotek wycinam kolejno buty hełm itd...

potem daje edit -> skew lub perspective i ustawiam mniej wiecej prosto....

ewentualnie troche zmieniam kolorki....

i potem nakladam

 

A i jeszcze jedno, zrobiłem fotke własnie z dobrego magazynu i z niego wyciąłem spodnie, buty i hełm...

Ale teraz mam utrapienie z mundurkiem, bo nie moge wyciąć z niego gdyż tam pokryty on jest reką, a w malowaniu jak już mówiłem beztalęcie jestem...

macie jakiś pomysł jak ten mundurek zrobić ?

Napisano

dobra daje update, w pierwszym poście macie model z teksturami

sora że tekstura w tak cienkim stanie ale nie mogłem inaczej bo do dla zleceniodawcy...

 

jeszcze troche modelik poprawię... bo klata jest naprężona...

 

wasze opinie też chętnie przyjme to wtedy wprowadze wiecej poprawek..

wersja finalna soon :)

Napisano

ty chyba sobie jaja jakieś robisz... albo ja niezałapałem (jeszcze wczesnie ale ja juz przysypiam) ale to dla zleceniodawcy???? unbelievable...

 

najpierw naucz sie modelować bo bez tego ani rusz. dopiero gdy bedziesz w stanie wymodelować pożądnie to co chcesz to dopiero wtedy bierz się za textury. robota taka jak teraz jest bezsensowana. wygląda to beznadziejnie. modele i textury były lepsze w grach juz 10 lat temu.

Napisano

O zgrozo! Ja myślałem że to początki low poly, a nie robota na zlecenie.

Textury może i by mogły być, gdyby model wyglądał bardziej jak człowiek a nie jak ludek z ciasta. Niby lepiej niż wcześniej ale nadal chyba anatomia kuleje, lub proporcje. Chętnie zobaczyłbym siatke, bo wygląda, że hełm ma więcej trisów niż jego twarz. ;)

Napisano

Glowa nadal wyglada jak Walec. Tulow juz trocher lepszy ale to jeszcze nie to textura munduru tez jest do (_|_). Niemieccy zolnierze mieli zielone helmy ??:>

Pokazywales to zleceniodawcy wogole, jesli tak to malo wymagajacy

Napisano

Oż wielkie nieba! co to sie dzieje..jak ja zaczynalem to z tak cienka jakoscia nawet sie nie pokazywalem na forum bo wstyd :) a co dopiero zlecenia walic. Co to sie porobilo na tym swiecie (polsce) ..to chyba jakis free-zleceniodawca :)

 

No ale w sumie to dobrze ze pokazales bo szybciej sie nauczysz co i jak.. dobrze byloby zebys pokazywal progress w calym watku zeby widziec jak postac sie zmienia a nie updatowac tylko pierwszego posta..wtedy nikt nie wie co bylo wczesniej. Tak czy owak jeszcze duuuzo przed toba aby robic prawdziwe zlecenia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności