ra-v Napisano 20 Lipiec 2006 Napisano 20 Lipiec 2006 Witam, chciałem zaprezentować 3 modele, które wykonałem w ostatnim czasie. MOdel jest praktycznie jeden, z kilkoma poprawkami, i dla każdego z 3 postaci jedna tekstura 1024x1024 Proszę o komentarze :) A tutaj pracki : UPDATE : NO i po cięzkich męczerniach dodaje update... zrobiłem od nowa modelik, jednak jest jeszcze troche zły, poprawię to jeszcze, jednak daje update żebyście wiedzieli że cały czas pracuje... Mam nadzieje że jest lepiej...
Grimor Napisano 20 Lipiec 2006 Napisano 20 Lipiec 2006 Jak na 2000 trisow to strasznie ubogi ten model proporcje sa wyciagniete z (_|_) :) Chyba ze to twoj 1 model to nie jest zle, textura tez uboga. Duzo do poprawki.
ra-v Napisano 20 Lipiec 2006 Autor Napisano 20 Lipiec 2006 proporcje wcale nie sa takie złe, przed chwilą sprawdzałem, wszystko jest prawie idealnie ze szkicem...
ledyr Napisano 20 Lipiec 2006 Napisano 20 Lipiec 2006 rozumiem ze jako polak nie lubisz niemców ale bez przesady az taki okrutny mnie musiales byc(anatomia) co do teksturki to mysle ze gdybys zmniejszyl do 512 to i tak by nie bylo widac róznicy :) ostatnio robilem też zolniezyka moze nie wyszedl najlepiej ale staralem sie wyciagnąc max(1996 tris i teksturka 512) http://img138.imageshack.us/img138/4527/sssoldierrg9.jpg a w twoim modelu tego niewidac, teksturka jakas rozmazana, trisy w miejscach w których nie powinny byc ale za to morde ma fajną :D
Cruzh3r Napisano 20 Lipiec 2006 Napisano 20 Lipiec 2006 anatomia leży, topologia też. Nie rzucaj tego modelu tylko przerób go na porządny... Ledyr -> Ty też zrobiłeś z niego turka w szelestach;) hyhy morde ma troche jak Komisarz Zawada:)
ledyr Napisano 20 Lipiec 2006 Napisano 20 Lipiec 2006 Ledyr -> Ty też zrobiłeś z niego turka w szelestach;) hyhy morde ma troche jak Komisarz Zawada:) prawda, ze jest słodki :D:D
ra-v Napisano 20 Lipiec 2006 Autor Napisano 20 Lipiec 2006 ok, to co proponujecie, zacząc go od nowa czy tylko popoprawiać przy szkicach ?
ftorek Napisano 20 Lipiec 2006 Napisano 20 Lipiec 2006 odpowiedz sobie na pytanie - czemu on nie wyglada jak prawdziwy czlowiek?? (w sensie model) - i jak juz soboie odpowiesz to zrob jak nalezy :) moze zrob od nowa - ale pierw np. golego czlowieka z jakis refek od rysunku pyknij - poprzygladaj sie przy okazji jak anatomia dziala... paoa
ra-v Napisano 20 Lipiec 2006 Autor Napisano 20 Lipiec 2006 mały update, w pierwaszym poście możecie obejrzeć troche zmieniony modelik :) teraz lepiej ?
Master Kiełbaster Napisano 20 Lipiec 2006 Napisano 20 Lipiec 2006 Już z daleka widać było że to nie był dobry żołnierz... nie jest dobrze... lepiej se znajdź porządne referki człowieka. Hełm ma jak z przed I wojny światowej
ftorek Napisano 20 Lipiec 2006 Napisano 20 Lipiec 2006 otworz sobie google/images wpisz 'german soldier' to zobaczysz...
Por@szek Napisano 20 Lipiec 2006 Napisano 20 Lipiec 2006 Chcesz wiedziec co jest nie tak z modelem to Ci napisze. Chociaz sadze ze skoro uwazasz ten model zgodny ze szkicem, i tym samym zgodny z anatomia to moze poszukaj sobie innych refek bo ten szkic jakis lewy sie wydaje. Dodatkowo jezelli jeszcze nie otworzyles gogli to zrob to jak najszybciej, a jezeli juz to zrobiles i nadal nie widzisz bledow .... A wiec co jest zle: -helm nie ma za wiele wspolnego z tym jakie byly, obojetnie z jakiej epoki by nie byl - helm jest za duzy, z wlaczona fizyka to by mi na oczy spadl - glowa wyglada jak niewiele zmodyfiokowany walec - przy 2000 juz mogl miec uszy a nawet usta - gdzie on ma biodra? - dlonie potrzebne sa w rozmiarze normal a nie super small - rozumiem ze ludki cg nie maja ... narzadow rodnych, ale nie musiales mu robic takiej wielkiej dziury w kroczu - te faldy sa conajmniej nie naturalnie jezele brac pod uwage takie zgiecie kolana - buty, sorki, nie daruje sobie ... to gumiaki? Nie to bylo kiepskie, ale nie musiales ich kolcami konczyc. To tylko odnosnie modelinngu i to nie wszystko. Co do textur. Jak korzystasz z fotek to przyjmniej niech one beda porzadne. Aha jeszcze jedno. Wlasnie zauwazylem ze uzywasz DWOOOOCH TEXTUR 1024 !!!!! AAAAAAAAA czlowieku gdzie one sa? Bo to wyglada jak 256 i to jedna a nie 1024 i to dwie. Moj post nie ma zamiaru Cie obrazac, zniechecac ani nic z tych rzeczy. Tylko ze nie mam zamiaru lac wazeliny i pisac co to za wspanialy model bo tak nie jest. Skoro nie widzisz swoich wlasnych bledow, wypisalem tylko te naistotniejsze bo widze ze koledzy tego nie zrobili, ale to juz chyba taka moja rola ze jak juz sie odzywam to musze seriami z kalacha. Popatrz sobie nawet na to forum. Po watkach, zobacz jak ludzie krok po kroku robia postacie, przejrzyj dokladnie watki, zaznajom sie z innymi forami takimi jak http://www.cgtalk.com albo http://boards.polycount.net. I ostatnia rzecz. Jak nastepnym razem bedziesz pokazywal jakas postac to oprczo renderow z maxa liczby trisow (mam nadzieje ze tri to tri a nie poly) i wielkosci/ilosci textur pokazesz takze texture oraz siatke postaci. W koncu to Ty chcesz sie uczyc :)
ledyr Napisano 20 Lipiec 2006 Napisano 20 Lipiec 2006 tak z czystej ciekawości, pokazesz teksture? :)
ra-v Napisano 20 Lipiec 2006 Autor Napisano 20 Lipiec 2006 eee chwila bo zaczynam od zera cały modelik tak gdzies jutro pokaze wam nowy model i teksture... mam nadzieje ze bedzie lepiej... 1
Jonasz_Real Napisano 21 Lipiec 2006 Napisano 21 Lipiec 2006 Ma byc lepiej :] he he śmieszny ten ludek XD, rzadko widzę takich modeli na forum, a mi sie chcę śmiac. Stary, wiem ze to kiepawy model, ale poprawiłesz mi humor dzisiaj i punkty wedrują do Ciebie... ale koniecznie popraw, bo wierzę w Ciebie...
ra-v Napisano 21 Lipiec 2006 Autor Napisano 21 Lipiec 2006 zrobiłem model jeszcze raz, ale teraz mam problem z teksturami :/ nie jestem zbyt zdolny do malowania, a tamte jak powiedzieliście były do kitu bo brałem je z fotek... próbowałem mlowac ale ... :/
Cruzh3r Napisano 21 Lipiec 2006 Napisano 21 Lipiec 2006 no własnie na przykład hełmik dziwnie do tyłu wysunięty jest.. My tak odrazu loża szyderców nie jesteśmy... Teksturki robisz tak. Zrób do każdego elementu inny materiał, tam bawisz się z UV tillingiem, specularami itp. Układasz wszystkie materiały, każdą cząstke warriora oddzielnie. np (Ubranie 1. materiał, skóra, 2 materiał, metale 3 materiał, (oczywiście możesz zrobić jeszcze więcej materiałów(będzie wyglądało bardziej cool) Dodajesz do sceny skylight zaznaczasz Casting Shadow 20 samples Teraz dajesz kolesiow UWV Unwrapa przechodzisz do UVW Map Channel 2.. klikasz Edit, rozkładasz go na kawałki, (im większe tym wygodniejsze, ale nie przesadzaj). Teraz Menu-> Rendering -> Render to Texture W render to texture zaznaczasz w opcjach uvwmapping Use existing channel, dajesz Mapy jakie chcesz(Jeżeli do materiału dodałeś jakieś świecenie i chcesz żeby szelki jakoś świeciły, czy metal to zaznaczasz Specular map), na pewno potrzebujesz mapy Complete(albo Difusse i Shadow(ale w postaciach raczej complete)) Klikasz Render. Ok. Ok. Przechodzisz do Material Editora Tam tworzysz nowy materiał przydzielasz go do twojego kolesia(wszystkich jego części co były w UVW Unwrapie). Teraz masz szarego kolesia musisz dodać mu do Map, W miejsce diffuse -> Completemap.tga(czy tam jpeg jak tam ustawiłeś) do Speculara(jeżeli go wogule dałeś) dajesz Specularmap.tga itp. UWAGA! W mapach musisz ustawić Map Channel na 2!!! Teraz masz spoko teksturki (o ile je spoko nastawiłeś:) ) Możesz teraz w Photo paintcie włączyć teksturke Completemap.tga i dodać fałdy materiału, zmarszczki czy co tam chcesz. Good Luck;) Zresztą naucz się tej metody nawet jak teraz jej niepotrzebujesz i tak sie przyda kiedyś:)
Por@szek Napisano 21 Lipiec 2006 Napisano 21 Lipiec 2006 Latwiej bedzie cos powiedziec jak bedziesz progress pokazywac na forum, wtedy unikniesz takich sytuacji jak zrobienie calego modelu i masa porpawek, po prostu wtedy i sugestie i poprawki wciela sie w zycie latwiej, szybciej i przyjemniej.
ftorek Napisano 21 Lipiec 2006 Napisano 21 Lipiec 2006 zrobiłem model jeszcze raz, ale teraz mam problem z teksturami :/ nie jestem zbyt zdolny do malowania, a tamte jak powiedzieliście były do kitu bo brałem je z fotek... próbowałem mlowac ale ... :/ wynika z tego ze texturki z fotek sa do kitu - a tak nie jest - trzeba tylko je umiejetnie zastosowac a nie po prostu polozyc byle jak na model, juz nie moowiac o tym ze ci na texturce wylazi kompresja jpg ze zdjecia... zeby to dobrze zrobic trzeba albo znalezc naprawde dobre foty w sieci, albo poskanowac jakies magazyny militarne albo sie np wybrac do jakiegos muzeum wojskowosci i natrzaskac samemu fotek panu w mundurze... a najlepszym sposobem jest chyba miksowanie fotek i malunku z palca... dobrze jest sobie potrenowac rysowanie np. przescieradla... - powies sobie jakas szmate na krzesle, dobrze sie przypatrz jak sie faldy i zagiecia ukladaja i przerysowuj... poozniej bedzie ci duzo latwiej narysowac ubranie... sluchaj poracha bo dobrze moowi :) pozdraiwma
Cruzh3r Napisano 21 Lipiec 2006 Napisano 21 Lipiec 2006 W tym układaniu tekstur możesz użyć tych fotkowych , albo pomagać sobie nimi
ra-v Napisano 21 Lipiec 2006 Autor Napisano 21 Lipiec 2006 Cruzh3r - hmmm długi opis ale troche sie w nim gubie... może ja napisze jak co robię i powiesz mi ewentualnie co robie źle... ja robie tak biore w PS mape 1024x1024 i z fotek wycinam kolejno buty hełm itd... potem daje edit -> skew lub perspective i ustawiam mniej wiecej prosto.... ewentualnie troche zmieniam kolorki.... i potem nakladam A i jeszcze jedno, zrobiłem fotke własnie z dobrego magazynu i z niego wyciąłem spodnie, buty i hełm... Ale teraz mam utrapienie z mundurkiem, bo nie moge wyciąć z niego gdyż tam pokryty on jest reką, a w malowaniu jak już mówiłem beztalęcie jestem... macie jakiś pomysł jak ten mundurek zrobić ?
ledyr Napisano 21 Lipiec 2006 Napisano 21 Lipiec 2006 macie jakiś pomysł jak ten mundurek zrobić ? www.ebay.com wpisz german uniform i korzystaj z fotek do woli :D
ra-v Napisano 21 Lipiec 2006 Autor Napisano 21 Lipiec 2006 dobra daje update, w pierwszym poście macie model z teksturami sora że tekstura w tak cienkim stanie ale nie mogłem inaczej bo do dla zleceniodawcy... jeszcze troche modelik poprawię... bo klata jest naprężona... wasze opinie też chętnie przyjme to wtedy wprowadze wiecej poprawek.. wersja finalna soon :)
Valery Napisano 22 Lipiec 2006 Napisano 22 Lipiec 2006 ty chyba sobie jaja jakieś robisz... albo ja niezałapałem (jeszcze wczesnie ale ja juz przysypiam) ale to dla zleceniodawcy???? unbelievable... najpierw naucz sie modelować bo bez tego ani rusz. dopiero gdy bedziesz w stanie wymodelować pożądnie to co chcesz to dopiero wtedy bierz się za textury. robota taka jak teraz jest bezsensowana. wygląda to beznadziejnie. modele i textury były lepsze w grach juz 10 lat temu.
Przybysz Napisano 22 Lipiec 2006 Napisano 22 Lipiec 2006 O zgrozo! Ja myślałem że to początki low poly, a nie robota na zlecenie. Textury może i by mogły być, gdyby model wyglądał bardziej jak człowiek a nie jak ludek z ciasta. Niby lepiej niż wcześniej ale nadal chyba anatomia kuleje, lub proporcje. Chętnie zobaczyłbym siatke, bo wygląda, że hełm ma więcej trisów niż jego twarz. ;)
ra-v Napisano 22 Lipiec 2006 Autor Napisano 22 Lipiec 2006 spokojnie... jeszcze nad tym modelem posiedze i zobaczyciue że wam sie spodoba ! ;]
Grimor Napisano 22 Lipiec 2006 Napisano 22 Lipiec 2006 Glowa nadal wyglada jak Walec. Tulow juz trocher lepszy ale to jeszcze nie to textura munduru tez jest do (_|_). Niemieccy zolnierze mieli zielone helmy ??:> Pokazywales to zleceniodawcy wogole, jesli tak to malo wymagajacy
MaggeM Napisano 22 Lipiec 2006 Napisano 22 Lipiec 2006 Oż wielkie nieba! co to sie dzieje..jak ja zaczynalem to z tak cienka jakoscia nawet sie nie pokazywalem na forum bo wstyd :) a co dopiero zlecenia walic. Co to sie porobilo na tym swiecie (polsce) ..to chyba jakis free-zleceniodawca :) No ale w sumie to dobrze ze pokazales bo szybciej sie nauczysz co i jak.. dobrze byloby zebys pokazywal progress w calym watku zeby widziec jak postac sie zmienia a nie updatowac tylko pierwszego posta..wtedy nikt nie wie co bylo wczesniej. Tak czy owak jeszcze duuuzo przed toba aby robic prawdziwe zlecenia.
Jonasz_Real Napisano 22 Lipiec 2006 Napisano 22 Lipiec 2006 Własnie, umieszczaj zdjęcia pokolei, nie update'uj. Tak dla wszystkich...
ftorek Napisano 22 Lipiec 2006 Napisano 22 Lipiec 2006 witejcie maggem, witejcie - a jednak zyjesz :) ra-v - posiedz nad tym modelem posiedz - bo nas tak latwo niezadowolic :) piozoa
MaggeM Napisano 22 Lipiec 2006 Napisano 22 Lipiec 2006 hi ftorek.. zyje zyje ..tera juz na dluzej :) pozdro
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się