Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam po instalacji 3dsMaxa pojawia sie okienkow yboru drivera

Software

OpenGL

DirectX9

 

Pytanie - co najlepiej wybrac zeby na moim kompie (Celeron 1.7GHz, 512Ramu, GeForce FX 5700) chodzilo to najlepiej ??

 

Zawsze wybieralem software albo directX ale od niedawna probuje zabawy MentalRayem no i renderowanie jednej klatki trwa i trwa ;/ cos przydlugo stad pytanie co najlepiej wybrac bo moze to wlasnie ma wplyw?

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Mysle ze directX bedzie dobrze, sam wczesniej uzywałem OGL i po zmianie karty przeszedłem na directa wydaje mi sie owiele szybszy

Mi chodzi o same viewporty :) O renderku w MR sie nie wypowiadam bo nie wiem :]

Napisano

jak dla mnie Software jest najmniej avaryjne przy open GL jak zaznaczalem vertexy w maxie 5 program mi sie wywalal do windowsa ...ale to chyba tez zalezy od karty jaka sie ma...

 

do postu u gory :) widoki inaczej left ,top ,front takie tam polecam helpa :)

Napisano

tak viewporty :) te 4 okienka :p to własnie te sterowniki swiadczą ile twoja karta pociągnie poly w scenie.

Jak masz tego GF5700 to polecam DirectX bo testowałem ją na OGL i znacznie szybciej jest na DX :]

Napisano

thnx :] no to nie zmieniam zostawiam DirectXa po prostu mnie zdziwilo jak stworzylem zwykla kulke dalem spotlighta i renderowalo i renderowalo i renderowalo .... doszlo do 40% i nie moglo przetrawic ;/ heh moze po prostu moj super extra hiper sprzecior sie do tego nie nadaje ;) myslalem ze moze ma na to wplyw wybor poinstalcyjny

Napisano

To czy ustawisz soft. OGL czy DX nie ma najmniejszego wpływu na render. Za to odpowiada tylko procesor.

Soft. używasz, gdy twoja karta jest do dupy, wtedy podgląd jedzie na procesorze.

OGL i DX, tu już czasem trudno stwierdzić co jest lepsze. Ja pamiętam, że musiałem zmienić z OGL na DX bo krzaczył mi się reactor maxowy.

 

 

pozdrawiam

Napisano

DX jest dożo bardziej wydajniejszy pod względem poligonow i wyślwietleń sietki, dożo szybciej można obracać widok itd itp. Ostatnim razem zorbiłem scene z 5 milionami poligonow i bylo gdzieś 10 fps czy coś takiego, nawet przy Wire frame, a przy OGL załącze 200 tyś i już rżnie.

 

Z resztą to też zależy od kary, ja robiłem na macxie na FX5200 i na mojej aktualnej karcie Radeon 9600 XT i w obyydwuch przypadkach DX wydajnością przewyższał OGL.

 

No i przy DX w Viewportach możesz włączyć Shadery do oglądania w Vieewporcie, takie bajery jak bumpmapping itd itp....

 

pozdro

Napisano

FAlcom -masz u mnie browara albo i zgrzewke :D w sumie od zawsze jechalem na OGL i nigdy sie nad tym nie zastanawialem a ze mam radka 9600 i jakos przypadkowo wpadelem w ten watek no i sprawdzilem i jednak jest roznica jak przelaczylem na DX ... hehe czego to sie czlowiek nauczy przez cale zycie czuje sie jakby mi ktos za darmo lepsza karte do kompa wcisnol :D

pislof i dzieki za uswiadomienie :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności