Sisio Napisano 28 Lipiec 2006 Napisano 28 Lipiec 2006 To mój pierwszy post na forum i w ogóle, więc - czołem wszystkim! Do rzeczy - zainspirowany jednym z tutoriali stworzyłem sobie moją pierwszą 'poważną' scenkę 3d (w załączeniu). Ziarno jest jeszcze trochę zbyt duże, ale z tym poradzę sobie podczas kojenego renderu. Poza tym jest jeszcze kilka błędów w rozmieszczeniu obiektów (tu szypułka przebija się przez jeden z owoców, tam czereśnia trochę wrasta w szkło itp.). Na pewno będę chciał zmienić podłoże na bardziej realistyczne (ale jeszcze nie do końca wiem jakie :). Do tego chcę (dla smaczku) dodać muchę na jednej z czereśni. Mam niestety jeden problem - lewitujące czereśnie. Czy macie jakiś pomysł na to, jak skłonić pojedyncze czereśnie leżące na szkle do tego, by nie wyglądały tak, jakby lewitowały? Nawet, jeżeli odpowiednio spłaszczę model i przykleję go do szkła, to wciąż wygląda on nieco nienaturalnie (a przynajmniej tak mi się wydaje). Ok, to tyle. Zatem - zabierajcie się do krytykowania :) Pozdrawiam, S.
jaccunio Napisano 28 Lipiec 2006 Napisano 28 Lipiec 2006 na miniaturce wyglada na bardzo ladne, ale po powiekszeniu to raczej kiepsko:P
rowr Napisano 28 Lipiec 2006 Napisano 28 Lipiec 2006 hemmm strasznie ten blur daje po oczach...w miniaturce oki w duzym rozmiarze takie sobie glownie przez to ze jest wszytsko rozmazane i meczy oczy...
KacperSpala Napisano 28 Lipiec 2006 Napisano 28 Lipiec 2006 to samo , patrzę miniaturka : wow, ale kolo pojechał ; powiękrzenie skrzeczy, za małe rozmiary teksturek, blur tam gdzie nie trzeba (DOF ?) materiał szkła taki sobie, o czereśniach nie wspomianjąc (różnorodnośc jakas by sie przydała) zanim zaczniesz cwiczyc sobie rendering, przecwicz teksturki :), pozdrawiam.
piotrek Napisano 28 Lipiec 2006 Napisano 28 Lipiec 2006 ha, miniaturka wymiata :D Jesli chodzi o lewitowanie, to cień zwykle załatwia sprawę.
vv3k70r Napisano 28 Lipiec 2006 Napisano 28 Lipiec 2006 kazdy element jest dobry, w kupie razem to wyglada juz tak sobie, sampling swiatla taki sobie, focus mocno taki sobie, czeresnia w wodzie wyjatkowo taka sobie, czeresnie na szkle calkeim fajne tylko ze mecza oczy tym blurem.... jesli cos dobrze polozyles, i wyglada podejrzanie (lewituje) znaczy ze trzeba wymienic oczy, skoro paramety fizyczne sa ok to pozostaje tlyko zmienic ujecie :) fizyka nei klamie....
Sisio Napisano 28 Lipiec 2006 Autor Napisano 28 Lipiec 2006 Tak, blur trochę przeszkadza w odbiorze :) Wynika on z włączenia głębi ostrości bez grzebania w jej ustawieniach - byłem ciekaw, co się stanie, no i mam za swoje. KacperSpala - masz na myśli rozmiar tekstury blatu stołu? Zdaję sobie z tego sprawę - to tylko podłoże testowe, następnym razem będzie lepiej. Rozmiar tekstury czereśni wydaje mi się być wystarczający (poza jej 'różnorodnością', ale to się poprawi) - a może tylko tak mi się wydaje? :)
Matys Napisano 28 Lipiec 2006 Napisano 28 Lipiec 2006 Sisio nie wiem jak dlugo zajmujesz sie grafika ale dla mnie ta pracka jeste niesamowita! moze technicznie nie jest idealnie ale kadr, gra kolowrow, kontrast sprawiaja ze na obrazek patrzy sie naprawde przyjemnie. Mam nadzieje ze to tylko zapowiedz tego co man jeszcze zaprezentujesz :-) pozdrawiam.
JunioR Napisano 28 Lipiec 2006 Napisano 28 Lipiec 2006 witam za duze rozmycie na na czeresniach, blur męczy oczy. ale jak na pierwsze prace to jest do przodu :]
Sisio Napisano 18 Sierpień 2006 Autor Napisano 18 Sierpień 2006 Po dłuugiej wakacyjnej przerwie znowu zacząłem grzebać przy tych czereśniach. Zwiększyłem DOF, na jednej z czereśni widać przymiarkę do czegoś w rodzaju (chwilowo nieco za małej) osy. Mam jednak problem z obrusem - na jego teksturze na pewno nie ma bieli o nasyceniu większym niż 225 i światło nie jest jakoś szczególnie silne, a jednak vray uporczywie przepala mi ów obrus (pod szkłem jest w miarę ok, tzn. dość ciemno, inna sprawa, że siatka obrusu w kilku miejscach nachodzi na szkło). Czy macie jakiś pomysł na to, co jeszcze może być przyczyną takiego przepalania? Pozdrawiam, S.
Eden-3d Napisano 18 Sierpień 2006 Napisano 18 Sierpień 2006 czeresnie sa jeszcze fajne,ale cala reszta do poprawy..
erwin Napisano 18 Sierpień 2006 Napisano 18 Sierpień 2006 wrecz odwrotnie, czeresnie trzeba poprawic. ich tekstura jest rozmazana i brakuje jakiegos zroznicowania. No i troche zbyt mocne swiatlo jak dla mnie.
Sisio Napisano 18 Sierpień 2006 Autor Napisano 18 Sierpień 2006 W kwestii tekstur na czereśnie - przecież w rzeczywistości te owoce mają właśnie taką 'rozmazaną' teksturę i nie uważam, by jakoś odstawały od tego co można zobaczyć w pierwszym lepszym warzywniaku. Jedyne, co mógłbym jeszcze bardziej zróżnicować, to ich geometria. Jeśli będzie mi się chciało, to oczywiście postaram się coś z tym zrobić. A przepalenia bieli? Ma ktoś jakiś pomysł? K.
KacperSpala Napisano 18 Sierpień 2006 Napisano 18 Sierpień 2006 tak - zmniejsz diffuse materiału który jest tak b.biały.
ozzyslip Napisano 18 Sierpień 2006 Napisano 18 Sierpień 2006 mowiles cos wczesniej o lewitujacych czeresniach. mam dobra rade ja zwykle do tego typu rzeczy (duzio obiektow porozrzucanych po scenie albo na przyklad powyginane naturalnie ubrania czy materialy) uzywam Reactora. wpisz w google reactor 3ds max i poszukaj tutoriali. to narzedzie jest wygodne i daje super efekt !
rudylew Napisano 18 Sierpień 2006 Napisano 18 Sierpień 2006 witaj.. pracka git.. osa wymiata! czeresnie rozmyte jak by je ktos ¿akfarela? maznal. obrusik daje po oczach.. zmniejsz natezenie barwy tak jak wyzej napisano. jesli sobie nie poradzisz z tym efektem lewitacji.. proponuje zamiast szklanego taleza dac porcelanowy.. o jakims pastelowym kolorze.. powinoo zalatwic sprawe i wyostrzyc cien.... pozdrawiam ps. sory za brak polskich znakow diaktrycznych ale nie pisze z Polski. elo
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się