Skocz do zawartości

Mity i Legendy: Asgard-Czyli jak mieszkają bogowie.[update 07.08.2006]


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Krotka historia:

 

"Na niedosięgłych wysokościach, na samym niebie, podtrzymywanym przez czterech krasnoludów: Austriego, Westriego, Nordriego i Sudriego, rozłożone są dwie krainy boskie, Asgard i Wanaheirn . Wanaheim jest starszy, istniał nim przybyli Asowie i nim wybudowali Asgard na wschód od murów Wanaheimu. Mimo że Wanaheim wiekiem się szczyci, większość bogów mieszka w Asgardzie i kraj ten znamy znacznie lepiej, niż starożytny Wanaheim.

 

Z ziemi naszej dostać się do Asgardu można jedną jedyną drogą, poprzez tęczowy most Bifrost, pilnowany przez bystrookiego boga Heimdalla. Wprost z Bifrostu wkracza się na przestronną, bajecznie zieloną równinę Idawall. Na jej odległym skraju dostrzec można mury Asgardu.

 

Z początku gród ten Asowie słabo umocnili, dlatego też Wanowie zdobyli go jednym wściekłym szturmem. Później wszakże, dla ochrony przed Thursami, bogowie postanowili wznieść potężniejsze mury. Zbudował je z kamienia pewien olbrzym, w zamian żądając Freyi zaj żonę, a na dokładkę Księżyca i Słońca. Bogowie zgodzili się na tę cenę, ale dzięki sprytowi Lokiego i sile Thora nie musieli wypełniać warunków umowy. Tak Asgard został umocniony.

 

Wewnątrz murów wznoszą się najwspanialsze budowle Aldy - pałace niebian. Prawie cały boski ród zamieszkuje asgardzki krąg, jedynie Gullweig przebywa w Wanaheimie, Njórd w Noatunie na wybrzeżu, morskim, Frey w Alfheimie, Aegir i Ran w głębinach oceanu, zaś Hel w Niflheimie. Wszyscy inni bogowie zażywają wypoczynku w luksusach; Grodu Asów. Największy pałac Asgardu, Bilskirnir, należy do boga Thora, zaś za najznakomiciej wzniesione uchodzą wszystkie trzy dwory; boga Odyna. Spośród nich pierwszym jest Walaskjalf o niebotycznej wieży Hlidskjalf. Odyn, tronując na jej szczycie, sięga wzrokiem ku każdemu skrawkowi wszystkich dziewięciu światów. W Asgardzie znajduje się też przesławna Valhalla ("Sala Poległych"), gdzie trafiają Einherjarzy, którzy zasłużyli sobie na przebywanie i uctowanie z Odynem. Stąd też wyruszą boskie wojska na Ragnarók.

 

Mimo, że Asgard unosi się w przestworzach, co jakiś czas, magicznym sposobem, wyłaniają się granice, oddzielające go od krain olbrzymów: od Muspellheimu - bór Myrkwid, zaś od Jótunnheimu - nigdy nie zamarzająca rzeka Ifing."

 

Zrodlo: ESTELOST - Twierdza nadziei.

 

Na czas bitwy przerywam wipa i postaram sie powalczyc tutaj.

To pierwsza proba uczestnictwa w bitwie.

 

Postaram sie pokazac asgard i teczowy most, wraz z brama.Prawdopodobnie nie dam rady upchnac tego na jednym obrazku, wiec pewnie zrobie dwa a potem wybiore jeden konkretny.(o ile dam rade :P )

Oczywiscie istnieje wiele opisow tego miejsca, ja chcialbym przedstawic cos podobnego do tego co jest na rysunku nizej.Prawdopodobnie nie bedzie korzeni Yggrasilla ani jego korony, poniewaz kluci sie to z moja mala wizja...ale kto wie, kto wie ;)

 

 

Asgard:

asgard.jpg

 

Brama do teczowego mostu:

asgard%20mauern.jpg

  • Odpowiedzi 23
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

wspanialy koncept, jak skoncze anger of machines to juz wiem za co sie biore;) powodzenia!

 

edit: moze nawet teraz to zrobie:D wkońcu Leru mowi:

 

jasne, że można

 

nie mial bys nic przeciwko? bo jak ci to nie pasi to napewno nie wezme udzialu?

Napisano
Mimo iż byłem jedną z osób które najbardziej oczekiwały bitwy zapewniam, że nie będę brał w niej udzialu, czas ten bede wykorzystywał na Anger of Machines.

wiedziałem że tak będzie;)

opor życze powodzenia!

Napisano

:) fajny pomysl, ale tak to chyba bogi jakis imperiow mieszkaja, tutaj ludzie sobie wyobrazale ze Oni tam maja po prostu wiekszy drewniany szalas i jeszcze wiekszy drakar :) byli to bogowie na poziomie mieszkancow :) tez pili, tez zarli, tez se po gebach dawali :)

Napisano

Ok, wkoncu znalazlem chwilke, wiec na szybko cos wyskubalem.

Narazie tak ogolnie, zeby poukladac sobie elementy, plus zabawa swiatlo(wiszace swieczniki) i textury.(takie testy, kilka w jednym:P)

Wiem,wiem...narazie kiepsciutko, no ale to ledwo 4 elementy sa :P

A teraz wracam do pracy.

 

2-1.jpg

 

1-2.jpg

Napisano

Za szybko idziesz w detal, nie mówiąc już o teksturach. Masz kawał sceny do zrobienia, zacznij od ustawienia kadru, złapania proporcji, poustawiania sobie obiektów na scenie. Takie podejście do scenki oszczędza czas i nerwy na późniejsze poprawki, a co najważniejsze, wiesz odrazu co musisz modelować a co możesz sobie darować (bo i tak nie będzie tego widać). Przy takich scenach w zasadzie nie ma wyboru, inaczej zostaniesz z masą opjedynczych obiektów i możesz mieć problem z poskładaniem tego do kupy.

 

Pozdrawiam

Napisano

dzieki za fotki :)

Co do bramy, dodam wiele szczegolikow tak od siebie,w bramie nie bedzie tak pusto jak na screenie.

Jak sie wyrobie to dzisiaj jakis update walne ;P

Napisano

Wiec tak...

Vorek - dzieki za rade.Wiem ze za szybko wale szczegoliki ale jakos tak mam (musze sie tego oduczyc).Jak cos wymysle to zaraz na kartke a potem do maksa :/

 

 

Maly update.

Wiem ze znowu zbyt wiele szczegolow jest ale w sumie to juz wiele do dodania nie zostalo (mowie o scianach i tym co widac, luk nad tym to juz inna bajka, a to co juz jest bedzie poprawiane o dalsze szczegoly)

 

To wszystko jest narazie prosciutkie, czesc bedzie poprawiana a czesc zostanie i pewnie zamaskuje (tzn. postaram sie) texturami. Mam zamiar dodac jakis dym/mgle wiec to tez zmniejszy ilosc widocznych detali (tu poklony dla Vorka za rade,bedzie to o czym mowiles:/ ale ja Baran jestem i uparciuch ze mnie:P)

 

Twarz i postac na gorze jest wsadzona tak na szybko, zeby mniejwiecej zobrazowac co tam bedzie (twarz bedzie przerobina)

 

Co do kadru, to mam 2 koncepcje, jeden z poziomu ziemi, pokazujacy brame w calej okazalosci a drugi bardziej z gory.

Proporcje chyba zostana takie jak teraz...chociaz zobacze jak dorobie luk(na sama mysl o dlubaniu tych pierdulem mam dreszcze:P)

 

bitwa3.jpg

 

bitwa2.jpg

 

bitwa1.jpg

Napisano

opor -> jeśli moje podejrzenia okażą się nieprawdziwe to przepraszam ale czy posągi to Twoje modele (szczególnie twarz) ?

 

Abstrachując od podejrzeń - witam w Bitwie i powodzenia życzę :)

Napisano

Modele postaci oraz twarzy to modele sciagniete z sieci ale tak jak pisalem, wsadzilem je po to zeby zobrazowac mniej wiecej co gdzie bedzie.

Twarz chcialbym przerobic a postac bede modelowal sam, jako ze bedzie mniej widoczna, nie widac bedzie az tak niedociagniec w modelowaniu.(niestety nie potrafie jeszcze wykonywac takich modeli:( )

 

Czy przerobienie np. tego modelu twarzy na wlasne potrzeby jest zgodne z regulaminem?

Napisano

hmmm. raczej nie...tzn. jak mam to rozumiec. ? to jest tak jakbys zapytał "czy mogę przerobic (prawdziwą) kurę, na potrzeby własne?" lol

Jego obiekt, jest jego obiektem.

Dalej, twój model, jest twoim modelem" :)

Pozdrawiam

życzę powodzenia

Napisano

z tego co widze jakies 40-60% ludzi uzywa tu gotowcow, nie chce zaznaczac juz kto bo to sie mija z celem, zostawmy te konwenanse. za duzo detalul i zmooth wywal definitywnie, bo nikt z takiej odleglosci jak na koncepcie nie jest w stanie zobaczyc tego ze tam sa wygladzone powierzchnie i takich detali jak modelowane "klatki" lamp, zastapilbym to tekstura... a co do modelu kobiety wrzucilbym ja low poly z soft edges i dobra tekstura, obawiam sie ze Twoj komputer moze nei wyrobic przez takie detale natloku polygonow :) zwroc uwage na mozliwosci twojego sprzetu. teraz sobie wyobraz ze takich wierzyczek bedziesz mial jakies 40 w samym zamku ktory jest mala czescia calosci sceny :)

Napisano

sensation - Nie, nie;) Ja teraz robie brame do teczowego mostu Bifrost. Natchnelo mnie zeby najpierw to zrobic. Tak jak pisalem w pierwszym poscie, oba koncepty nie mieszcza sie mojej wizji na jednym obrazku. Tutaj bedzie widoczna tylko brama i teczowy most w tle.

Napisano

ja też robie Asgard ale raczej duzo odbiegam od konceptow... narazie jest tak sobie ale pracuj, moze cos dobrego z tego wyjdzie, te wiezyczki sa jakies takie dziewne, ms zle tam wyglada, nie teksturuj tego jeszcze ! proboj narazie wymodelowac wszystko.

Ja robie tak ze najpierw modeluje ogóły, sprawdzam co widac czego nie widac, to co widac jeszcze bardziej uszczegóławiam, potem ustawiam ogolne parametry swiatla a potem ide w tekstury i detale a na koncu oswietlenie ostateczne + post produkcja :) ale pracuj bo koncept fajny szkoda zeby sie zmarnował :P

Napisano

Leru - Oczywiscie, tak jak pisalem, to tylko do pokazania, wymodeluje sam.

 

skiki - wiem,wiem. tak narazie robie tyle ze czesto mam jakies zajawki na detale i szybko je umieszczam w scenie.

 

 

Co do bramy, ktora wlasnie robie....wymyslilem ze (o ile mi sie uda) u progu bramy beda stac ludzie.Jacys "poszukiwacze przygod", a z mgly/dymu(jak zwal tak zwal:P) bedzie wylanial sie Heimdall aby sprawdzic co sie dzieje.

 

Tzn raczej bedzie to czesc jego ciala. Tak jak pisalem , dodaje sporo swoich szczegolow. W tej chwili nie ma mnie w domu, wiec update pewnie dopiero w poniedzialek.

Napisano

maly update.

Tak jak pisalem, dodaje swoje rozne (chore?) pomysly :P

 

Powoli zaczyna to wygladac jak ja to widze (naprawde powoli)

 

Jescze musze poukladac kilka zeczy i powoli zabieram sie za dodawanie szczegolikow ;)

Na koniec zostawie sobie modelowanie postaci :/

 

Mam nadzieje ze wszelkie niedociagniecia zamaskuje texturami :P

 

3.jpg




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności