Skocz do zawartości

plamy na animacji,


lu

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

ok, ten problem rozwiazany, byl okropnie widoczny :D ale teraz wszystko delikatnie miga, dzieja sie rzeczy typu : sciana balkonu na jednej klatce jest jasna na drugiej ciemna, czy mozna to zlikwidowac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

Przejrzałem dziesiątki wątków na tym forum odnośnie plam na renderze i jedyne rozwiązanie jakie działa w moim przypadku (poza wyłąnczeniem GI dla obiektu w vray proporties....) to, zwiększenie wartości MIN i MAX w Irradance Map, ale wydłuża to bardzo render, może jest na to jakiś inny sposób.

 

Jest to animacja poruszającego się obiektu (człowieka) z użyciem stałej kamery (kamera nie porusza się).

Obiekt jest BARDZO mały, ma materiał Vray, bez map. Użyte światło to Vray. Kamera standardowa.

 

Próbowałem wielu opcji, EXTREMALNIE zwiększając wartości.

Zwiększałem/zmnieszałem: diffuse subdivs dla światła w vray proporties, subdivs sampling w świetle, HSph. subdivs, Interp. samples .... czasem nieznacznie plamy zanikły. Niema znaczenia czy światło jest emitowane z bardzo daleka czy z bliska.

Gdy ustawie w "Rendering -> Environment" backround czarny wtedy, można by powiedzieć że plamy całkowicie znikają, ale gdy rozjaśnię tło to plamy pojawiają się.

Dzieje się to tylko przy włączonym GI, na primary bounces mam ustawione IM, secondary none. Gdy zmienię na Brute Force w pierwszym silniku, plam niema ale zato render bardzo się wydłuża.

Renderuje w trybie Single frame, wcześnijesze wyrenderownie mapy przy użyciu Animation(prepass) i załdowanie jej potem w trybie Animation (rendering) nic nie zmienia, nawet gdy mapa tworzona jest na wysokich ustawieniach, ale chodzi w tym przypadku raczej o to aby usunąć migotanie używając Interp.frames, przy zwolnionym drugim silniku.

Używam vray 1.5 sp5.

 

Zamieszczam niżej linki do ustawień vray i animacji, będę wdzięczny za jakąś pomoc.

 

http://zapodaj.net/ebdc1033dad0f.jpg.html

http://zapodaj.net/b1570223e0843.gif.html

 

Chyba udało rozwiązać się ten problem, trzeba było zmienić w IM na tryb "Single frame" lub "Multiframe incremental" i teraz zapisać całość do pliku (wyrenderować mape dla całej animacji, bez końcowego obrazu), a następnie zmienić tryb na "From file", wskazać ten plik i wyrenderować już z końcowym obrazem .

Pomaga też trochę obniżenie wartości w ustawienich IM "Crl tresh" do 0,1 i jak wcześniej pisałem, podwyższenie "Max rate" do 1,0.

 

Powyższe rozwiązanie działa w przypadku tylko, gdy w scenie mamy statyczny obiekt z poruszającą się kamerą lub odwrotnie. Natomiast gdy porusza się kamera z obiektem w tedy, problem jest taki że albo na statycznych obiektach pojawiają się plamki lub na dynamicznych, zależy to od trybu w IM.

Pozostaje chyba tylko wyrenderować na osobnej scenie poruszające się obiekty i na osobnej statyczne , a potem złożyć całość np. w after effect.

Można też tym sposobem, nie eliminuje w całości tego ale sprawia że, plamy są mniej widoczne http://www.ronenbekerman.com/making-of-nyc-taxi/

Edytowane przez lsebastian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności