Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Ehh, textura to wygląda jak pierwsza lepsza wygooglowana faktura muru nałożona nawet bez tile'owania. Strasznie to rozmyte i jednolite.

 

Nie widziałem flata z mapowaniem uv ale jeśli textura jest również w specyfikacji jak polycount modelu to coś jest nie tak. Bo przecież nie dałbyś textury 512x512 ... a tak to wygląda.

 

Zanim zaczniesz texturować musisz troche pomyśleć jak to wszystko działa.

Jak działa przyroda: erozja, deszcz słońce, mechaniczne uszkodzenia i jaki to ma wpływ na materiał. Gdzie tworzą sie zacieki lub osadza brud, kurz czy mech i które części są najbardziej narażone na uszkodzenia lub przebarwienia. Wspomniałbym jeszcze o bardzo ważnym oświetleniu i rozłożeniu cieni i światła ale chcesz robić normale, które sie tym zajmą. Jeśli myślałeś, że textura golema jest łatwa do wykonania bo jest tam tylko kamień i wystarczy w każdym miejscu nałożyć losowo texture to sie myliłeś. Według mnie jest znacznie trudniejsza niż malowanie textury człowieka gdzie wszystko jest wiadome i ma sie do dyspozycji różnorodność materiałową. Tym bardziej jeśli to ma być gładka rzeźba a nie zlepek kamieni. Jeśli to ma być gładKie to normalmapą zawiele nie zdziałąsz, nadasz jedynie fakturę. Skolei jeśli golem ma mieć ostre krawędzie kamieni to w Zbrushu który nadaje sie idealnie do obłych ogranicznych kształtów też trzeba sie nieźle namęczyć.

 

Podsumowując. Porwałeś sie z motyką na słońce. Przez modeling jakoś przebrnąłeś ale to była ta łatwiejsza część roboty. Jeśli nadal możesz patrzeć na tego golema to radze troche poćwiczyć, pooglądać modele i textury innych a potem spróbować wrócić z głową pełną pomysłów.

Obserwuj, zwracaj uwage na szczegóły, potpatruj jak inni rozwiązali taki czy inny problem a potem staraj sie naśladować. To chyba najlepszy sposób nauki. Jak już będziesz wiedział co robisz zacznij sam coś eksperymentować i wymyślać ale nie przestawaj podpatrywać innych...obserwować natury i otoczenia. Wyjdz na dwór i spójż na świat okiem grafika, dotknij, poczuj fakturę pod palcami, szukaj analogii z włąsnymi projektami.

 

OSWIADCZAM IZ AUTOR TEGO POSTU NIE ZAZYWAL ZADNYCH NIEDOZWOLONYCH SUBSTANCJI PRZED JEGO NAPISANIEM. JEGO FORMA I TRESC JEST WYNIKIEM ZMECZENIA I CHWILOWEJ NIEPOCZYTALNOSCI. Z TEGO POWODU AUTOR POSTU NIE BIERZE ODPOWIEDZIALNOSCI ZA IDEOLOGICZNE BZDURY W NIM ZAWARTE, ZWLASZCZA POD KONIEC (VIDE: ZMECZENIE) ;)

  • Odpowiedzi 110
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Przypomniała mi się jeszcze inna rzecz Andy. Kiedyś pisał o tym Steven Stahlberg i sam z czasem też zacząłem to stosować. Masz jakiś pomysł, jakieś szkice, ogarniasz całą bryłę w wyobraźni i wiesz mniej więcej, jak ma wyglądać. Siadasz do kartki (!) i rysujesz fragmenty siatki, szkicujesz edgeloopy itp - nawet na kalce z podłożonym szkicem/rysunkiem . Na początku może i nie będzie łatwo, ale początki nigdy takie nie są. Z czasem zaczniesz myśleć o bryle i otaczającej Cię rzeczywistości w kategoriach poligonów :) -małe zboczenie zawodowe -wtedy nawet gołe cycki nie będą już tylko cyckami !! ;-)

 

powodzenia...

Napisano

A mnie sie wydawalo ze to byl Ben Mathis w Analytical Thinking ??

A co do textury. Mam nadzieje ze to jakis zart. Albo cos na zasadzie to biala kartka na torej bedzie moj koncept.

Napisano

ale pojechałeś Ftorek :D

Andy - chyba on nie jest cały z kamienia? a zbroja? no ale tak jak juz inni mówili cwicz na innych modelach ja naprzykład robiłem sporo takich pierdół jak smietnik, latarnia, gitarke nawet kiedys takie szybkie modele przy których nie siedzi sie tydzień, to pomaga owiele bardziej niż to co teraz robisz.

grunt zeby zrobić tego jak najwiecej bo tu chodzi głównie o doświadczenie, im wiecej modeli wymodelujesz, namalujesz tekstur tym lepiej bedzie Ci wychodzic z każdym modelem

powodzenia :)

 

sorry ze tak ne chlujnie pisze ale mam dostepną tylko mała cześć mózgu, resztą jem placki :D

Napisano

Czas na wymówki i tłumaczenia :P

 

@ftorek

Następny będzie lepszy ale na razie muszę przyzwoicie skończyć tego golema.

Co do mapowania z automatu to używałem plannar’a i cylindrycznego w całym modelu a później poprawiałem ręcznie.

Wiem, że się nie wrzuca jednej tekstury na cały model (bo tak nie zrobiłem) – to wszystko było namalowane w z-brush’u (z jednej tekstury – i chyba wziąłem zły pędzel – dlatego taka rozmyta).

Jak na razie nie chciałem mu dodawać jakiś dodatków tylko otrzymać podstawową teksturę.

 

Co do prostszych modeli to już mam mały pomysł który niedługo zrealizuję (chyba, że prędzej się wezmę za inny model ale HP)

Rig nie zajął wcale tak dużo czasu i jak na razie jest prowizoryczny (żeby zobaczyć jak będzie wyglądała tekstura w różnych pozach itp.)

Spoko – nie dołujesz mnie :) bo wiem, że tekstura jest bardzo słaba (może talentu nie mam ale ślepy to nie jestem ;) )

Co do golema to niestety ale powoli zastanawiam się nad zmianą tekstury (model zostanie ale chyba wrócę do niezniszczonego :( )

 

@Przybysz

To nie jest tekstura wygooglowana tylko podstawowa z bazy max’a :P

Co do modelu ogólnie to coraz bardziej odchodzę z teksturą od założeń :( bo inaczej to chyba nie wyrobię.

Dziękuję bardzo za rady :) postaram się je wykorzystać chyba, że robię coś trochę innego. Jeszcze muszę się dokładnie zastanowić i popracować nad tym golemem.

P.S Końcówka postu była najlepsza :D

 

@zaki79

Co do takiego sposobu patrzenia na świat to właśnie się staram tak robić – a myślałem, ze jak patrzę na jakiś przedmiot i zastanawiam się jakby na nim rozłożyć siatkę to jakiś dziwny jestem :P

 

@Por@szek

Tą teksturę pokazałem by udowodnić, że na serio poległem :] i potrzebuję dużo dobrych rad i pomocy.

Co do białej kartki to raczej nie – prędzej zrobię teksturę od nowa.

 

@ledyr

Zbroje też planowałem z kamienia :)

Co do prostych modeli to chyba jednak będę musiał coś takiego zrobić :] ale dopiero jak skończę golema.

Placki jesz? To podziel się :P xD

Napisano

Chciałbym podziękować wszystkim za komentarze, rady oraz pomoc przy pracy nad tym modelem :) Mam do wszystkich zainteresowanych dwie wiadomości:

 

Pierwsza to ta, że ukończyłem prace nad moim golemem :)

 

Druga to ta, że niestety nie udało się mi w pełnie realizować mojego pomysłu.

Choć tekstura wymagałaby jeszcze pracy, to stwierdziłem, że za dużo czasu poświęciłem już na ten model i muszę iść do przodu (zresztą aktualnie lepszej nie umiem zrobić :( ).

 

Wersja kamienna:

golemskala2ot4.jpg

 

Nr 2 (wróciłem do wcześniejszej wersji oraz zrobiłem mapowanie od nowa)

golemskalaor1.jpg

i wersja jako rzeźba z marmuru

golemmaarmuras1.jpg

Jak widać rewelacji nie ma (miało być tak pięknie a wyszło jak … ) ale i tak się jestem zadowolony gdyż nauczyłem się masy nowych i przydatnych rzeczy.

Napisano

ja jednak sugeruje isc sobie na pole i wziac do reki dowolny kamien, ewentualnie a nawet lepiej poaptrzyc na kupe kamienie i zapewniam ze jest tam wpi%$% detalu ktory mozna pieknie oddac na kamiennym golemie...

 

jest to wlasnie swietny test wlasnej kreatywnosci , w jaki sposob wydobyc z kamiennej bryly postac...nie mowie ze temat jest prosty , ale widze ze zostal ze zlej strony wziety...to o czym juz wiadomo czyli brak koncepcji ale wzgledem textury na prawde mozna bylo to ratowac...

 

poki co to wyglada jak gliniany golem z gliny o zlym kolorze :> po prostu nie widac tej kamiennosci..na txt moznaby spokojnie zaznaczyc pojedyncze kamienie, ewentualnie bryly tworzace calosc...pozatym na kamiennego golema model jest zbyt zlany...no ale mozna to ratowac np. chociaz przez przejechanie txt dodgem/burnem na krawedzaich w celu nadania ostrosci/charakteru postaci...bo taqk poki co to txt jest zbyt monotoniczna i gubi caly detal modelu...

 

co do wariacji koloru i detalu mozliwosci jest masa...mech, ziemia, roslinki, kamienie wulkaniczne, pnacza itp. pollecam popatrzec na concepty z WoWa jak chociazby : the ancients , badz normalnie skalne golemy ;]

 

pozatym mozna by jeszcze wyostrzyc texture bo to co tu jest wyglada jak srednio poprawnie nalozona 512 a jak znam zycie to bedzie 1024 :/ i zapewne nie ma tu ani troche tileowania ktore prawde powiedziawszy jest nieodzowne w tego typu modelach jesli nie chcemy walnac wlasnie 1024 albo nawet wiecej...

 

swoja droga lightmapa duzo by mu pomogla...wystarczy wyliczyc jakies GI/oclussion i mu na diffusa nalozyc...znaczaco poprawi sprawe ;]

 

pozdro i powodzenia ;]

Napisano

Tu masz moją starą pracę, nie jest genialna, ale może coś Ci się nasunie.

 

Kamień nigdy nie jest jednobarwny, dobrze dodać jakieś mchy/porosty, odbarwienia, zacieki i jeżeli nie używasz normali/specularów namaluj z grubsza światłocień.

 

643920lr8.th.jpg 643921sc7.th.jpg

Napisano

@ledyr

Cieszę się, że się bardziej podoba :) Co do tych detali to by można było je dodać gdybym umiał je namalować :] I’ll be back… and do next better :P

 

@Przybysz

Dzięki :) Z efektu nie jestem w 100% zadowolony ale nauczyłem się bardzo dużo o swoich brakach i teraz wracam do szlifowania podstaw.

 

@kap00ch

Thenx. A skąd widziałeś, że mam blisko siebie pole – aż tak widać ? xD

Detal można oddać jak się umie :] Co do ratowania tekstury to pewnie i by można nad nią ślęczeć ale jeżeli nie wezmę się porządnie za podstawy rysunku (czyt. głupi sześcian z głupim oświetleniem) to mogę sobie tylko czas tracić na dokładnie warstw itp.

Co do zlania to niestety ale w planach miałem go jako z rzeźbę z przodu (w zbroi) a na plecach surowy kamień ale mi nie wyszło :(

„no ale mozna to ratowac np. chociaz przez przejechanie txt dodgem/burnem na krawedzaich w celu nadania ostrosci/charakteru postaci”

Widzisz ja np. nawet o takim fajnym triku nie wiedziałem :(

Tak to jest 1024 :] (rzut z viewportu) – o co Ci chodziło z tillowaniem tekstury ? Co do ambitne occlusion to wypaliłem i położyłem na diffuse :] (wiem, że nie widać)

 

@empeck

Dzięki :) Obrazki na pewno się przydadzą do późniejszych modeli bo nad tym pracę już skończyłem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności