Por@szek Napisano 1 Wrzesień 2006 Napisano 1 Wrzesień 2006 Hejka. Przyjaciel poprosil mnie abym jak on to okreslil "szarego boxa zwykłego na szarym zwykłym tle, ale chciałem fajny render zrobić żeby wyglądało realistycznie jak wycięte z papieru", chodzilo mu o zwyklego GI :] Jako ze nie pierwszy raz spotykam sie z tym pytaniem postanowilem zrobic czybkiego tutoriala. Dla wiekszosci nie bedzie to nic odkrywczego, ale niektorym moze pomoze. //-- mod note--// Poniższy tutorial przedstawia jak najszybciej oświetlić prosty model skylightem (światłem rozproszonym) w domyślnym rendererze w 3dsmax jakim jest scanline. //-- mod note--// (736kb) Pozdrawiam. 1
JunioR Napisano 1 Wrzesień 2006 Napisano 1 Wrzesień 2006 początkującym pewnie się przyda bo fajnie przedstawiony.
andy_a Napisano 1 Wrzesień 2006 Napisano 1 Wrzesień 2006 Fajne fajnie tylko szkoda, że nie jest .. dokładniejszy :] Chodzi mi o to, że ktoś kto nie wie co to GI nie będzie widział jak ten efekt w renderze włączyć :) (bo w tutku tego nie pokazałeś )
KLICEK Napisano 1 Wrzesień 2006 Napisano 1 Wrzesień 2006 zawsze popieram takie inicjatywy :) bardzo fajny tuteczek, + reputacja
Master Kiełbaster Napisano 1 Wrzesień 2006 Napisano 1 Wrzesień 2006 Tylko jak to się ma do game artu? No chyba że chodzi o modele low poly :*
Przybysz Napisano 1 Wrzesień 2006 Napisano 1 Wrzesień 2006 Fajne, moze sie przyda przy prenzentacji modeli ale jakby na koniec było coś o bakowaniu Gi to było jeszcze bardziej przydatne ;)
javor Napisano 1 Wrzesień 2006 Napisano 1 Wrzesień 2006 no tak ale co to ma do GI ?? nic !!! to zwykły skylight a żeby zadziałało gi to trzeba jeszcze light tracera włączyć i ustawić kilka rzeczy :P
ftorek Napisano 1 Wrzesień 2006 Napisano 1 Wrzesień 2006 javor - nic nie ma (a w sensie - to 'gi' to tak po prostu moze niefortunnie uzyte :) ale sie przydaje - np do palenia lightmap :) (ja przynajmniej uzywam - moze to lamersko i w ogole ale dziala wporzo :) paooa
Por@szek Napisano 1 Wrzesień 2006 Autor Napisano 1 Wrzesień 2006 Ten Gi rto bardziej o soft shadow chodzilo, sry, maja kulpa. A do prezentacji ro raz ale bardziej wlasnie do smarzenia lightmap. Kiedys robilem tutka o tym, pamietam ze kilka poprawek tam trza bylo dodac ale nie pamietam gdzie go mam. Jak odkopie i zrobie tweaki to tez wrzuce.
Lis Napisano 1 Wrzesień 2006 Napisano 1 Wrzesień 2006 Albo ten tutorial jest taki genialny albo to ja jestem taki głupi że niewiem czym się ludzie zachwycają?? Ja tu widzę boxa, plane i skylight. hmmmm A moze mam halucynacje. hmmm
ftorek Napisano 2 Wrzesień 2006 Napisano 2 Wrzesień 2006 lis - nie wszyscy sa tacy genialni jak ty i nie wszyscy odpalajac maxa od razu wiedza co to skylight... porach na poczatku zaznaczyl ze w sumie to na szybko i dla 'poczatkujacych' wiec troche wiecej pozytywnej energii... bierz przyklad z klicka... popoa
Przybysz Napisano 2 Wrzesień 2006 Napisano 2 Wrzesień 2006 Ooo, no ja np nie wiedzialem o tym klikaniu na render Takie proste a niektórzy nie wiedzą. O to włąsnie chodzi w takich trikach ;)
SirAnen Napisano 2 Wrzesień 2006 Napisano 2 Wrzesień 2006 Lis - prosze , nie pal wiecej tego co palisz. Wlasnie chodzi o prostote bo po co walic jakies skomplikowane rzeczy. Prosto i na dloni.
Por@szek Napisano 3 Wrzesień 2006 Autor Napisano 3 Wrzesień 2006 A czemu to sie tutaj znalazlo? Moze chociaz odnosnik na game art zostanie?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się