gsOne Napisano 6 Wrzesień 2006 Napisano 6 Wrzesień 2006 Witam, to moja pierwsza glowa w maxie, staram sie jak moge, ale wiadomo jak to jest- kazdy musi sie najpierw nauczyc na bledach.. moja prosba- piszcie co gryzie w oczy, jest zle zrobione, i jak to mozna poprawic.. Byl bym bardzo wdzieczny za taka krytyke glowe robilem ze zdjec- z przodu i z boku pozdrawiam, gs
czarodziej3D Napisano 6 Wrzesień 2006 Napisano 6 Wrzesień 2006 Polecam ci te tutki - niestety nie po angielsku ale jest dużo obrazków więc można zobaczyć w którą stronę podążyć. http://mr2k.3dvf.net/frameset.htm Patrz dział - tutorials
kubi Napisano 6 Wrzesień 2006 Napisano 6 Wrzesień 2006 Staraj siatkę rozłożyć tak :http://wip.ego-farms.com/images/initiation/face_wires_01b.jpg
gaspar Napisano 6 Wrzesień 2006 Napisano 6 Wrzesień 2006 Dobrze chłopaki gadaja :) Poukładaj siatkę w okręgi wokół ust, nosa, oczu.
zeet Napisano 6 Wrzesień 2006 Napisano 6 Wrzesień 2006 Poznaj proporcje twarzy ,są pewne zasady bez których będziesz miał problemy z modelowaniem nawet z referki-fotki.
gsOne Napisano 6 Wrzesień 2006 Autor Napisano 6 Wrzesień 2006 Dzieki za szybka odpowiedz.. Czyli nie da sie ( nie warto) naprawiac tego modelu, a lepiej zrobic nowy ukladajac siatke tak jak w linkach ktore podaliscie..
czarodziej3D Napisano 6 Wrzesień 2006 Napisano 6 Wrzesień 2006 gsOne - Dokładnie tak, bo każdy model coś uczy. A grafika 3D uczy przede wszystkim - cierpliwości.
gsOne Napisano 6 Wrzesień 2006 Autor Napisano 6 Wrzesień 2006 :), ok jako ze jestescie bardziej doswiadczeni w dziedzinie 3d, pozostaje mi zrobic to od nowa.. wrzuce tutaj, w sumie to dzial WIP, wiec powinno pasowac..
kubi Napisano 6 Wrzesień 2006 Napisano 6 Wrzesień 2006 i jeszzce: http://www.xsibase.com/forum/attached/poly_regions.jpg
czarodziej3D Napisano 6 Wrzesień 2006 Napisano 6 Wrzesień 2006 _kuba_ - ooo :))))))))))) tego jeszcze nie widziałem - rewelacja już wiedze że mi się przyda. Masz takich rzeczy więcej ?
nielot007 Napisano 6 Wrzesień 2006 Napisano 6 Wrzesień 2006 czarodziej3d--> prosze bardzo http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=108412 ja kilka razy przejzalem kazda strone z tego thread'a :D
kubi Napisano 6 Wrzesień 2006 Napisano 6 Wrzesień 2006 Nielot007 to chodzące kompedium wiedzy o topologii siatki :)
gsOne Napisano 6 Wrzesień 2006 Autor Napisano 6 Wrzesień 2006 hehe:) dzieki za linki.. Jeszcze takie pytanie- jak Wam sie najlepiej modeluje- box/poly/path/nurbs czy cos innego? pozdrawiam
nielot007 Napisano 6 Wrzesień 2006 Napisano 6 Wrzesień 2006 jak Wam sie najlepiej modeluje- box/poly/path/nurbs czy cos innego? hmmm najlepiej wybrac pomiedzy poly(face to face) badz box innymi nie robilem i nie wiem czy latwo czy nie :) wiec tak radze sporobwac wszystkich metod i wybrac najlepiej pasujaca gdyz i ta i ta metoda mozna zrobic swietna ogranike sam probowalem robic z boxa i z plane i zostalem przy plane choc low poly lepiej (latwiej) mi zrobic z boxa :D mozna tez laczyc te metody np. (ja tak robie, nie zawsze ale robie) glowe zrobic z plane cialo nadac krztalt z boxa (baze do modelowania) pozniej cos tam usunac i robic metoda f2f :) czyli krotko mowiac sprobuj kazdej metody i wybiez najbardziej odpowiedniad do stylu modelowania :) to tak samo jak z progrmaami ludzie sie pytaja maya, max czy xsi w kazdym sofcie mozna zrobic to samo i tak samo ale inny wala interace mayi inni maxa a jeszcze inni xsi :) kuba jakie kompendium wiedzy :D pozdro
czarodziej3D Napisano 6 Wrzesień 2006 Napisano 6 Wrzesień 2006 gsOne - hmm zadajesz trudne pytanie bo tak naprawdę to należy znaleś swoją drogę. Ja osobiście modeluje tylko - poly (ścianka za ścianką) - choć nie ukrywam ze może kiedyś nurbs ze zwykłej ciekawości ale to odległa przyszłość. Np ja jak zabierałem się za modelowanie samochodów (chodzi mi o same początki, ale na wip jest bmw z4m) to naj wpierw próbowałem zacząć od świateł i kicha, później od maski to samo, następnie przy pomocy "krzywych" i też nie za specjalnie wychodziło aż spróbowałem do lewego przedniego nadkola (tworząc najpierw dysk) i się to okazało strzałem w dziesiątek i tak zawsze zaczynam każdy samochód. Co do głów/całych ciał (chodzi o postacie ludzkie) to na początku zabierałem się od oka ale obecnie zaczynam do nosa a później przechodzę do oka. Jak widzisz należy podążać swoją drogę i ćwiczyć – ja modelu tak bo mi wychodzi a jak wychodzi to znaczy że idę dobrą drogą.
czarodziej3D Napisano 6 Wrzesień 2006 Napisano 6 Wrzesień 2006 mayi inni maxa a jeszcze inni xsi :) w zupełnosci się z tobą zgadzam, jak przesiadłem sie do xsi to aż dziw mnie brało bo pasuje mi miemal idealnei i modelowanie dla mnie do sama przyjemność - a o "tweek tool" to już nie mówię, takiego narzędzia trza mi było.
kubi Napisano 6 Wrzesień 2006 Napisano 6 Wrzesień 2006 Ja to zaczałem od maxa, potem przesiatka na c4d, chciałem liznąc XSI ale wyladowałem na Silo :)
czarodziej3D Napisano 6 Wrzesień 2006 Napisano 6 Wrzesień 2006 Ja to zaczałem od maxa, potem przesiatka na c4d, chciałem liznąc XSI ale wyladowałem na Silo :) hmm a ja myślałem że max taki genialny a tyś przelazł do C4D ?! - przecież to jakieś badziewie (znaczy raczej nie dla profesjonalnych zastosowań), co cię pokusiło.
Jonasz_Real Napisano 8 Wrzesień 2006 Napisano 8 Wrzesień 2006 Zgadzam się z Czarodziejem, po co Ci ta Cinema, ja o mało nie dostałem padaczki przez nią.
kubi Napisano 8 Wrzesień 2006 Napisano 8 Wrzesień 2006 khehe cinema przyjemniejsza od maxa :) teraz nosze sie z zamiarem nauczenia się xsi albo maya :) pozatym w cinemie jakos szybko modelowac się mozna nauczyć, ale i tak nic nie pobije modelowania w silo i silo otwiera sie u mnie ze 3 sec. a max 40 sec :)
czarodziej3D Napisano 8 Wrzesień 2006 Napisano 8 Wrzesień 2006 ale xsi ma "tweak tool" i to pobija wszystko - genialne do modeliwanie organicznego no i samochodów też zerknij sobie http://softimage.com/products/xsi/video_tour/default.aspx kategoria: Modeling & Texturing filmik: Tweak Tool P.S do tego mam warażenie (z filmików co widziałem) że maya troche przypomina xsi ale jednak dla mnie xsi jest tym softem z którym dobże się pracuje.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się