Napisano 6 Wrzesień 200618 l Witam, to moja pierwsza glowa w maxie, staram sie jak moge, ale wiadomo jak to jest- kazdy musi sie najpierw nauczyc na bledach.. moja prosba- piszcie co gryzie w oczy, jest zle zrobione, i jak to mozna poprawic.. Byl bym bardzo wdzieczny za taka krytyke glowe robilem ze zdjec- z przodu i z boku pozdrawiam, gs
Napisano 6 Wrzesień 200618 l Polecam ci te tutki - niestety nie po angielsku ale jest dużo obrazków więc można zobaczyć w którą stronę podążyć. http://mr2k.3dvf.net/frameset.htm Patrz dział - tutorials
Napisano 6 Wrzesień 200618 l Staraj siatkę rozłożyć tak :http://wip.ego-farms.com/images/initiation/face_wires_01b.jpg
Napisano 6 Wrzesień 200618 l Dobrze chłopaki gadaja :) Poukładaj siatkę w okręgi wokół ust, nosa, oczu.
Napisano 6 Wrzesień 200618 l Poznaj proporcje twarzy ,są pewne zasady bez których będziesz miał problemy z modelowaniem nawet z referki-fotki.
Napisano 6 Wrzesień 200618 l Autor Dzieki za szybka odpowiedz.. Czyli nie da sie ( nie warto) naprawiac tego modelu, a lepiej zrobic nowy ukladajac siatke tak jak w linkach ktore podaliscie..
Napisano 6 Wrzesień 200618 l gsOne - Dokładnie tak, bo każdy model coś uczy. A grafika 3D uczy przede wszystkim - cierpliwości.
Napisano 6 Wrzesień 200618 l Autor :), ok jako ze jestescie bardziej doswiadczeni w dziedzinie 3d, pozostaje mi zrobic to od nowa.. wrzuce tutaj, w sumie to dzial WIP, wiec powinno pasowac..
Napisano 6 Wrzesień 200618 l _kuba_ - ooo :))))))))))) tego jeszcze nie widziałem - rewelacja już wiedze że mi się przyda. Masz takich rzeczy więcej ?
Napisano 6 Wrzesień 200618 l czarodziej3d--> prosze bardzo http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=108412 ja kilka razy przejzalem kazda strone z tego thread'a :D
Napisano 6 Wrzesień 200618 l Autor hehe:) dzieki za linki.. Jeszcze takie pytanie- jak Wam sie najlepiej modeluje- box/poly/path/nurbs czy cos innego? pozdrawiam
Napisano 6 Wrzesień 200618 l jak Wam sie najlepiej modeluje- box/poly/path/nurbs czy cos innego? hmmm najlepiej wybrac pomiedzy poly(face to face) badz box innymi nie robilem i nie wiem czy latwo czy nie :) wiec tak radze sporobwac wszystkich metod i wybrac najlepiej pasujaca gdyz i ta i ta metoda mozna zrobic swietna ogranike sam probowalem robic z boxa i z plane i zostalem przy plane choc low poly lepiej (latwiej) mi zrobic z boxa :D mozna tez laczyc te metody np. (ja tak robie, nie zawsze ale robie) glowe zrobic z plane cialo nadac krztalt z boxa (baze do modelowania) pozniej cos tam usunac i robic metoda f2f :) czyli krotko mowiac sprobuj kazdej metody i wybiez najbardziej odpowiedniad do stylu modelowania :) to tak samo jak z progrmaami ludzie sie pytaja maya, max czy xsi w kazdym sofcie mozna zrobic to samo i tak samo ale inny wala interace mayi inni maxa a jeszcze inni xsi :) kuba jakie kompendium wiedzy :D pozdro
Napisano 6 Wrzesień 200618 l gsOne - hmm zadajesz trudne pytanie bo tak naprawdę to należy znaleś swoją drogę. Ja osobiście modeluje tylko - poly (ścianka za ścianką) - choć nie ukrywam ze może kiedyś nurbs ze zwykłej ciekawości ale to odległa przyszłość. Np ja jak zabierałem się za modelowanie samochodów (chodzi mi o same początki, ale na wip jest bmw z4m) to naj wpierw próbowałem zacząć od świateł i kicha, później od maski to samo, następnie przy pomocy "krzywych" i też nie za specjalnie wychodziło aż spróbowałem do lewego przedniego nadkola (tworząc najpierw dysk) i się to okazało strzałem w dziesiątek i tak zawsze zaczynam każdy samochód. Co do głów/całych ciał (chodzi o postacie ludzkie) to na początku zabierałem się od oka ale obecnie zaczynam do nosa a później przechodzę do oka. Jak widzisz należy podążać swoją drogę i ćwiczyć – ja modelu tak bo mi wychodzi a jak wychodzi to znaczy że idę dobrą drogą.
Napisano 6 Wrzesień 200618 l mayi inni maxa a jeszcze inni xsi :) w zupełnosci się z tobą zgadzam, jak przesiadłem sie do xsi to aż dziw mnie brało bo pasuje mi miemal idealnei i modelowanie dla mnie do sama przyjemność - a o "tweek tool" to już nie mówię, takiego narzędzia trza mi było.
Napisano 6 Wrzesień 200618 l Ja to zaczałem od maxa, potem przesiatka na c4d, chciałem liznąc XSI ale wyladowałem na Silo :)
Napisano 6 Wrzesień 200618 l Ja to zaczałem od maxa, potem przesiatka na c4d, chciałem liznąc XSI ale wyladowałem na Silo :) hmm a ja myślałem że max taki genialny a tyś przelazł do C4D ?! - przecież to jakieś badziewie (znaczy raczej nie dla profesjonalnych zastosowań), co cię pokusiło.
Napisano 8 Wrzesień 200618 l Zgadzam się z Czarodziejem, po co Ci ta Cinema, ja o mało nie dostałem padaczki przez nią.
Napisano 8 Wrzesień 200618 l khehe cinema przyjemniejsza od maxa :) teraz nosze sie z zamiarem nauczenia się xsi albo maya :) pozatym w cinemie jakos szybko modelowac się mozna nauczyć, ale i tak nic nie pobije modelowania w silo i silo otwiera sie u mnie ze 3 sec. a max 40 sec :)
Napisano 8 Wrzesień 200618 l ale xsi ma "tweak tool" i to pobija wszystko - genialne do modeliwanie organicznego no i samochodów też zerknij sobie http://softimage.com/products/xsi/video_tour/default.aspx kategoria: Modeling & Texturing filmik: Tweak Tool P.S do tego mam warażenie (z filmików co widziałem) że maya troche przypomina xsi ale jednak dla mnie xsi jest tym softem z którym dobże się pracuje.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto