ozzyslip Napisano 10 Wrzesień 2006 Napisano 10 Wrzesień 2006 Mam w planach zabranie sie za scenke przedstawiajaca wejscie do jedengo z grobowcow w dolinie krolow w egipcie i zastanawia mnie jak uzyskac efekt konwekcji powietyrza(dla niewiedzcyh- w uproszczeniu efekt ten ma miejsce gdy cieplejsze powietrze unosi sie do gory tworac efekt "falowania" obrazu ktory znajduje sie za nim") any ideas ??
SWRSC Napisano 10 Wrzesień 2006 Napisano 10 Wrzesień 2006 hmmm, albo PS albo na sile kombinowac wymodelowaniem tych "oparów" nadanie im przezroczystego materialu z bardzio niskim IORem, cos powyzej 1.0, ale raczej mnie niz 1.1. Tak imo
ozzyslip Napisano 10 Wrzesień 2006 Autor Napisano 10 Wrzesień 2006 hmmm... nom predzej to drugie , jakies inne pomysly moze w effects ?
kozioo Napisano 10 Wrzesień 2006 Napisano 10 Wrzesień 2006 "pofalowanie" obrazu to wynik przejscia swiatła przez osrodki o rożnej gęstosci optycznej, a nie konwekcji jako takiej - tak sie przyczepie;) Metoda, którą podał SWRSC jest najbardziej dobra - pofalowany box, prawdopodobnie odpowiednia mapa opacity rzutowana z kamery i gotowe. efektami raczej tego nie załatwisz, chyba że będziesz mazał w PSie
Remedy Napisano 10 Wrzesień 2006 Napisano 10 Wrzesień 2006 No nie wiem czy to taki najlepszy efekt. Najlepsze będzie chyba jak najlepszy zasymulowanie rzeczywistości czyli użycie cząsteczek z odpowiednią refrakcją. Życzę powodzenia w starciu z nimi (zwłaszcza z dopracowaniem ruchu ;)).
MVM Napisano 10 Wrzesień 2006 Napisano 10 Wrzesień 2006 Jeśli chcesz mieć ultra-hiper-realizm uzyj softu Maya z fluidami. {nic nowego} Osobiscie proponuje animowanego boxa z IRO 1,1. {jak pozostali powyżej zainteresowani problemem Ps: szacuneczek} Jestem ciekawy czy ci się uda . Ps:Życze powodzenia i wytrwałości.
Master Kiełbaster Napisano 10 Wrzesień 2006 Napisano 10 Wrzesień 2006 Możesz puścić czarne cząsteczki na białym tle a potem użyć tego jako maskę dla gaussian blura w photoshopie.
Hynol Napisano 10 Wrzesień 2006 Napisano 10 Wrzesień 2006 Tylko tu nie chodzi o blura, tylko o distortion. Obraz jest ostry, ale zmienia sie nieco wzajemne położenie pikseli. Ja bym to na postprodukcji zrobił, bo inne zabawy to strata czasu.
MVM Napisano 10 Wrzesień 2006 Napisano 10 Wrzesień 2006 Hynol-dobrze mówisz to zaoszczędzi czas i nerwy.
Remedy Napisano 10 Wrzesień 2006 Napisano 10 Wrzesień 2006 Pytanie czy zależy nam na czasie czy jakości efektu. Ja mimo wszystko poszedłbym w cząsteczki.
mathix Napisano 10 Wrzesień 2006 Napisano 10 Wrzesień 2006 Wyrenderuj sobie jakieś szybkoliczące się sprite'y, tak jak pisze Master Kiełbaster, ale zamiast dodawać blura, użyj Turbulent Displace w After Effects, albo Displace + Noise w masce we Fusion. Btw tego efektu prawie nie widać jeśli jest nieruchomy, czyli w stillce będzie mało efektowny.
ozzyslip Napisano 11 Wrzesień 2006 Autor Napisano 11 Wrzesień 2006 ok dzieki za rady jesli ktos ma jeszce akies pomysly oprocz PS'a to smialo (jesetm zielony w 2d (wstyd :P) najbardziej sklanialbym sie na boxie z ior 1,1 i dodanym noisem i blur, aczkolwiek sprobuje wszystkich metod i oczekujcie wielu pytan :P... poszperam jeszce necie i jak cos znajde to rzuce i pierswsze efekty rowniez zalacze ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się