Jump to content

Jaki kodek do dalszej obróbki?


Lis

Recommended Posts

  • Replies 12
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Najlepiej tym przypadku zakodować do DV lub DVC Pro Pal. Najlepiej jako .mov, a nie Microsoft DV.

Jeśli chodzi o 12 sekund to przy standardowych 8 bitach na kanale pliczek powinien mieć około 40 MB.

Należy zwrócić uwagę w takim układzie na szerokość pasma. Transkodowanie z Analogowego materiału do DV

do tego np. lekko zaszumionego przy 25Mbps nie jest najlepszym rozwiązaniem.

Można by użyć kodeka QuickTime Motion JPEG A np. ustawionego na 85% - wielkość pliku można wyszacować

wtedy na około 23 MB. Powinno być ok.

Jeśli oszczędzamy miejsce to Sorrenson Video 3 (około 23 MB na) albo Cinepack. H263 (4) jest dobry ale przy rozdziałkach 352*288.

Jeśli ma być do innej obróbki to polecam JPEG A, a najlepiej bez kompresji z kanałem.

Powodzonka...

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Uwaga podaję wyniki:

 

250 plików bmp -> 312mb

nieskąpresowany avi -> 416mb (śmieszne)

250 plików bmp + rar -> 84mb

Huffyuv -> 112mb

 

and the winner is

 

Forward JPEG -> 55mb, gołym okiem żadnej straty

 

Co ciekawa a może i nieciekawe wyrenderowany osobno kanał alpha tej animki bez kompresji spakowany zipem zajmuje 3 mb :)

Link to comment
Share on other sites

Kompresja Huffmana działa na podobnej zasadzie jak RAR lub ZIP dlatego zbytnio się nie daje spakować. Jeśli chodzi o wielkość animacji, o której mowa można jeszcze ją zmniejszyć.

Kodując do MPEG 2, ale jakimś dobrym encoderem z wysokim Bit Ratem na wielu przebiegach.

Objętość pliku napewno by się zmiejszyła pod warunkiem, że to pójdzie w PAL albo NTSC.

Kwestia jest taka, że wyjściowo nie jest to plik do dalszej edycji ponieważ do dekompresji wymaga

dużo od procesora. Do edycji trzeba go będzie przekodować na inny format np. .mov z JPEG A.

Po zakodowaniu do MPEG 2 (Bit Rate 9) plik powinien mieć około 20 MB, a nawet mniej.

Jeśli chodzi o kanał alpha to lepiej zakodować go do innego formatu. Nie da się skodować

alpha+animacja w MPEG 2.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy