Napisano 25 Wrzesień 200618 l Witam. Więc postanowiłem Nauczyć się innego softu niż 3ds max, najpierw był ST i skończyło się na Rhino, mam nadzieję, że osoby znające ten program pomogą mi dobrnąć do końca na razie tyle
Napisano 25 Wrzesień 200618 l Teoretycznie naturalnym biegiem rzeczy jest uczyć się ST po Rhino, ale na swoim przykładzie wiem, że to też trudne jak cholera. :D Narazie chrząszcz bardzo fajny, widzę, że sposób suurlanda na tapecie. ;)
Napisano 25 Wrzesień 200618 l No wypisz wymaluj pomysl Suurland'a na rozklad siatki. Ale walczyc trzeba jakos i sie z czegos uczyc :) Powodzenia i czekam na dalsze prace!
Napisano 25 Wrzesień 200618 l Autor No zapomniałem dopisać że kieruje siatkami suurlanda, ale to chyba nie jest grzech? Dobra mam big problem jak połączyć tą maske z nadkolem, może ma ktoś jakis pomysł?
Napisano 25 Wrzesień 200618 l Sweep'em chyba najlepiej. Ten "tutorial" suurlanda prawdę mówiąc taki średni jest. On na dobrą sprawę pisze w nim co zrobił a nie jak zrobił i daje kilka rad. :) Ten jest lepszy: http://www.smcars.net/forums/tutorials/11427-rhino-car-modelling-next-audi-tt.html
Napisano 25 Wrzesień 200618 l RA go nie przerabiał ne ne ne ne ne ne :D ale to świetny tutorial. polecam początkującym w rhino
Napisano 25 Wrzesień 200618 l Ja zrobiłem jeden tutorial z Rhino w życiu, jakiś kask to był. :) Ten tylko przejrzałem.
Napisano 25 Wrzesień 200618 l jak narazie mało :P dawcio mógłbyś wrzucic linka do tutka suurlanda? byłbym wdzięczny :D
Napisano 25 Wrzesień 200618 l Autor to za bardzo nie jest tutek wchodzisz na http://www.suurland.com później wchodzisz na portfolio> New Beetle i na samym dole jest kilka linków z opisami jak on go robił.
Napisano 25 Wrzesień 200618 l Thx wielkie też uczę się rhino [w zasadzie to tylko rhino umiem obsługiwać - max to black magia ;)] na pewno się przyda :D czekam na updaty i życzę powodzenia :)
Napisano 25 Wrzesień 200618 l Sweep'em chyba najlepiej. Ten "tutorial" suurlanda prawdę mówiąc taki średni jest. On na dobrą sprawę pisze w nim co zrobił a nie jak zrobił i daje kilka rad. :) Ten jest lepszy: http://www.smcars.net/forums/tutorials/11427-rhino-car-modelling-next-audi-tt.html RA: czy Ty chcesz tym linkiem wywolac kolejna epidemie Audi TT...??!! ;P Marsz do kąta sie wstydzic...!! ;P
Napisano 25 Wrzesień 200618 l Autor MisieK2 to ty sie zaczynasz uczyć od rihno? Max jest dużo łatwiejszy w obsłudze przynajmniej mi sie tak wydaje. Wiktor dobre hehe
Napisano 25 Wrzesień 200618 l hehe moja "przygoda" z 3d zaczęła się całkiem przypadkowo :) 1 program jaki dostał mi się w ręce to był rhino :D nauczyłem się go obsługiwać i ot tak to już jest :P podstawy mam opanowane (chyba;)) a o maxie dowiedziałem się z tego forum :D:D na którym to prawie wszyscy robią w maxie :P i właśnie ja też próbuję coś nie coś w nim zrobić [przerabiam tutoriale itp. z resztą tak samo jeszcze w rhino] ale jak narazie nie bardzo mi to wychodzi ;] jestem noobem jak narazie
Napisano 26 Wrzesień 200618 l no narazie ładnie, muszę się też zmobilizować do nurbsów :) i do modelowania też
Napisano 26 Wrzesień 200618 l RA-> szczerze hym nigdy bym tak nie robil audicy ani innego modelu lepiej poogladac tego tutka niz z niego robic. dawcio_unikat-> pracuj pracuj pierwszy model nigdy nie bedzie dobry trzaba sie uczyc na bledach narzedzi itd. a co do porownania max vs rhino hym kwestia gustu ja w maxie nigdy nie umialem modelowac no moze poza oponami :) rhino jest naprawde banalne jak sie go pozna a ST to inna bajka
Napisano 26 Wrzesień 200618 l Autor mkrzysiek dzięki staram sie jak mogę ale ciężko to idzie. Bzyku dzięki jak sie rhino pozna to na pewno bedzie banalne ja sie jeszcze z maxa przestawiam i często np obracając widok próbuje uzywac kulki i nie idzie hehe ale powoli się przyzwyczajam na prawy klawisz. 4 dni zabawy w rhino i zaczyna mi sie to podobać maska chyba zbyt oddalona od nadkoli ale niewiem jak to poprawić może zrobie ją od nowa.
Napisano 26 Wrzesień 200618 l no ladnie nawet powiem ci ze jestem pod wrazeniem...i ostatnio sam zaczelem cos dlubac w rhino...bo kilka osob mnie tu zaispirowalo heh:)
Napisano 26 Wrzesień 200618 l no nawet ładnie, chociaż ja sie na tym nie znam, w rhino robie tylko felgi (bo w maxsie nie zawsze wychodzą), a poza tym ja nie moge wyczuć tych lini we wszystkie strony mi się wyginają, tylko nie tam gdzie trzeba :/
Napisano 26 Wrzesień 200618 l jak na pierwszy model to całkiem ładnie ;) w porównaniu do mojego ... hehe mam tylko 1 pytanko - na krawędzi maski zrobiłeś filet edge? nie wiem czemu mam wrażenie ze zamiast krawędzi jest tam rura :| może to tylko moja wyobraźnia :P
Napisano 26 Wrzesień 200618 l Autor miwt dzięki mnie też kilka osób zainspirowało np Bzyku albo Suurland i jeszcze kilka osób pecet dzięki te linie to kwestia wprawy ale można sie przyzwyczaić MisieK2 dzięki to tylko twoja wyobraźnia tam jest filet surface
Napisano 26 Wrzesień 200618 l Hmm, według mnie to tam powinieneś zrobić pipe'a, znaleźć intersekcje, split i na koniec sweepem to pojechać. Teraz fillet jest nierówny na całej długości. :)
Napisano 26 Wrzesień 200618 l Autor RA eee o co chodzi co to jest ten "pip" można jakoś dokładniej? Wiktor też cie rozumie
Napisano 26 Wrzesień 200618 l http://www.smcars.net/forums/58617-post28.html Gdy filletuje nad nadkolem. :)
Napisano 28 Wrzesień 200618 l Autor dobra mam problem czemu jak daje surface na te nadkola z boku robią mi sie kanciate jaką opcje trzeba zmienić
Napisano 28 Wrzesień 200618 l Kanciate to one beda na podgladzie... Jak dasz mesha to bedziesz mial ladnie :)
Napisano 28 Wrzesień 200618 l No chyba dobrze idzie :) Powierzchnia wydaje sie byc dobrze poprowadzona
Napisano 28 Wrzesień 200618 l No ładnie sie to zapowiada zobaczymy co dalej - troche mnie ta konwencja prezentacji modelu nie lezy jakoś tak nie moge sie skupić na lini wozu
Napisano 29 Wrzesień 200618 l Autor Wiktor- no jest dobrze poprowadzona hehe damusTo- eee za bardzo nie rozumiem o co chodzi z ta konwencją
Napisano 29 Wrzesień 200618 l Autor dokładnie tak jak mówi g:j:r dzięki temu moża lepiej wychwycić nierówności zebra też dobra ale wydaje mi się, że nie jest tak czytelna jak to.
Napisano 29 Wrzesień 200618 l No dobrze skoro sie upieracie zostawmy to juz i jedzmy dalej z tym koxem :p
Napisano 30 Wrzesień 200618 l To jak to wygląda z env. map zostaw dla siebie, nam pokazuj shaded, bonusowo zebrę. :) Narazie chyba jest ok.
Napisano 1 Październik 200618 l Autor damusTo- no to jade dalej z tym koksem hkropinski- dzięki next upik RA- jak pokazać shaded ale żeby była ta opcja co wygładza siatke co jest w env.
Napisano 1 Październik 200618 l Hmm, możesz sprecyzować? Bo nie rozumiem. :) Linie (górna i dolna) tylnej szyby są krzywe.
Napisano 1 Październik 200618 l Autor Chodzi mi o tę opcje adjust mesh w niej sie ustawia jakość, jak ją załączyć i jednocześnie żeby był szary model
Napisano 1 Październik 200618 l Options -> Document Properties -> Mesh -> Smooth & slower albo Custom Ale nie przesadzaj z tymi ustawieniami, bo komputer może przy filletowaniu nie wyrobić, na początku włącz Smooth & slower, ale przy filletowaniu powróć do Jagged & faster, bo fillety i tak ładnie wygładzą krawędzie. :)
Napisano 2 Październik 200618 l Taaaak… wyszło przy filetowaniu :) Chodzi mi o płaszczyzny – choć wyglądają niby idealnie to przy docinaniu widać błędy :) (hardcore to jest docinać np. płaszczyznę płaszczyzną ) gdyż przy docinaniu krzywymi wyszły takie nierówności jak ta przy tylnich światłach lub w ogóle tylniej szybie. Żeby z tym sobie poradzić projektuj obrys świateł na płaszczyznę i z nowej krzywej zrób rurkę i dopiero te dwie płaszczyzny podziel. Co do tylniej szyby to masz 2 wyjścia – albo zrobisz od nowa z profilami w ekstremalnych miejscach (np. w miejsce styku z karoserią) albo poprzesuwasz odpowiednio punkty uv (lepiej jakbyś zrobił od nowa :) ) Moja rada taka – dobry pipe fillet jest lepszy nic odcinanie krzywą :) Czekam na wersję zfiletowaną.
Napisano 2 Październik 200618 l Autor Ra dzięki właśnie o to mi chodziło niewiem za bardzo jak poprawić ten dach bo jest krzywy jak sie uda to moze zrobie go na nowo. Komentujcie coś
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto