Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam. Więc postanowiłem Nauczyć się innego softu niż 3ds max, najpierw był ST i skończyło się na Rhino, mam nadzieję, że osoby znające ten program pomogą mi dobrnąć do końca na razie tyle

  • Odpowiedzi 52
  • Wyświetleń 5,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Teoretycznie naturalnym biegiem rzeczy jest uczyć się ST po Rhino, ale na swoim przykładzie wiem, że to też trudne jak cholera. :D

Narazie chrząszcz bardzo fajny, widzę, że sposób suurlanda na tapecie. ;)

Napisano
  • Autor

No zapomniałem dopisać że kieruje siatkami suurlanda, ale to chyba nie jest grzech? Dobra mam big problem jak połączyć tą maske z nadkolem, może ma ktoś jakis pomysł?

Napisano

RA go nie przerabiał ne ne ne ne ne ne :D

 

ale to świetny tutorial. polecam początkującym w rhino

Napisano

Ja zrobiłem jeden tutorial z Rhino w życiu, jakiś kask to był. :)

Ten tylko przejrzałem.

Napisano

jak narazie mało :P dawcio mógłbyś wrzucic linka do tutka suurlanda? byłbym wdzięczny :D

Napisano

Thx wielkie też uczę się rhino [w zasadzie to tylko rhino umiem obsługiwać - max to black magia ;)] na pewno się przyda :D

 

czekam na updaty i życzę powodzenia :)

Napisano
Sweep'em chyba najlepiej.

Ten "tutorial" suurlanda prawdę mówiąc taki średni jest. On na dobrą sprawę pisze w nim co zrobił a nie jak zrobił i daje kilka rad. :)

Ten jest lepszy:

http://www.smcars.net/forums/tutorials/11427-rhino-car-modelling-next-audi-tt.html

 

RA: czy Ty chcesz tym linkiem wywolac kolejna epidemie Audi TT...??!! ;P Marsz do kąta sie wstydzic...!! ;P

Napisano
  • Autor

MisieK2 to ty sie zaczynasz uczyć od rihno? Max jest dużo łatwiejszy w obsłudze przynajmniej mi sie tak wydaje.

Wiktor dobre hehe

Napisano

hehe moja "przygoda" z 3d zaczęła się całkiem przypadkowo :) 1 program jaki dostał mi się w ręce to był rhino :D nauczyłem się go obsługiwać i ot tak to już jest :P podstawy mam opanowane (chyba;))

a o maxie dowiedziałem się z tego forum :D:D na którym to prawie wszyscy robią w maxie :P i właśnie ja też próbuję coś nie coś w nim zrobić [przerabiam tutoriale itp. z resztą tak samo jeszcze w rhino] ale jak narazie nie bardzo mi to wychodzi ;] jestem noobem jak narazie

Napisano

RA-> szczerze hym nigdy bym tak nie robil audicy ani innego modelu lepiej poogladac tego tutka niz z niego robic.

dawcio_unikat-> pracuj pracuj pierwszy model nigdy nie bedzie dobry trzaba sie uczyc na bledach narzedzi itd. a co do porownania max vs rhino hym kwestia gustu ja w maxie nigdy nie umialem modelowac no moze poza oponami :) rhino jest naprawde banalne jak sie go pozna a ST to inna bajka

Napisano
  • Autor

mkrzysiek dzięki staram sie jak mogę ale ciężko to idzie.

Bzyku dzięki jak sie rhino pozna to na pewno bedzie banalne ja sie jeszcze z maxa przestawiam i często np obracając widok próbuje uzywac kulki i nie idzie hehe ale powoli się przyzwyczajam na prawy klawisz.

4 dni zabawy w rhino i zaczyna mi sie to podobać maska chyba zbyt oddalona od nadkoli ale niewiem jak to poprawić może zrobie ją od nowa.

Napisano

no ladnie nawet powiem ci ze jestem pod wrazeniem...i ostatnio sam zaczelem cos dlubac w rhino...bo kilka osob mnie tu zaispirowalo heh:)

Napisano

no nawet ładnie, chociaż ja sie na tym nie znam, w rhino robie tylko felgi (bo w maxsie nie zawsze wychodzą), a poza tym ja nie moge wyczuć tych lini we wszystkie strony mi się wyginają, tylko nie tam gdzie trzeba :/

Napisano

jak na pierwszy model to całkiem ładnie ;) w porównaniu do mojego ... hehe

 

mam tylko 1 pytanko - na krawędzi maski zrobiłeś filet edge? nie wiem czemu mam wrażenie ze zamiast krawędzi jest tam rura :| może to tylko moja wyobraźnia :P

Napisano
  • Autor

miwt dzięki mnie też kilka osób zainspirowało np Bzyku albo Suurland i jeszcze kilka osób

pecet dzięki te linie to kwestia wprawy ale można sie przyzwyczaić

MisieK2 dzięki to tylko twoja wyobraźnia tam jest filet surface

Napisano

Hmm, według mnie to tam powinieneś zrobić pipe'a, znaleźć intersekcje, split i na koniec sweepem to pojechać. Teraz fillet jest nierówny na całej długości. :)

Napisano
  • Autor

RA eee o co chodzi co to jest ten "pip" można jakoś dokładniej?

Wiktor też cie rozumie

Napisano
  • Autor

dobra mam problem czemu jak daje surface na te nadkola z boku robią mi sie kanciate jaką opcje trzeba zmienić

Napisano

No ładnie sie to zapowiada zobaczymy co dalej - troche mnie ta konwencja prezentacji modelu nie lezy jakoś tak nie moge sie skupić na lini wozu

Napisano
  • Autor

Wiktor- no jest dobrze poprowadzona hehe

damusTo- eee za bardzo nie rozumiem o co chodzi z ta konwencją

Napisano

pewno cos w stylu zebra test do sprawdzenia czy powierzchnie są ok

Napisano
  • Autor

dokładnie tak jak mówi g:j:r dzięki temu moża lepiej wychwycić nierówności zebra też dobra ale wydaje mi się, że nie jest tak czytelna jak to.

Napisano

To jak to wygląda z env. map zostaw dla siebie, nam pokazuj shaded, bonusowo zebrę. :)

Narazie chyba jest ok.

Napisano
  • Autor

damusTo- no to jade dalej z tym koksem

hkropinski- dzięki next upik

RA- jak pokazać shaded ale żeby była ta opcja co wygładza siatke co jest w env.

Napisano

Hmm, możesz sprecyzować? Bo nie rozumiem. :)

Linie (górna i dolna) tylnej szyby są krzywe.

Napisano
  • Autor

Chodzi mi o tę opcje adjust mesh w niej sie ustawia jakość, jak ją załączyć i jednocześnie żeby był szary model

Napisano

Options -> Document Properties -> Mesh -> Smooth & slower albo Custom

Ale nie przesadzaj z tymi ustawieniami, bo komputer może przy filletowaniu nie wyrobić, na początku włącz Smooth & slower, ale przy filletowaniu powróć do Jagged & faster, bo fillety i tak ładnie wygładzą krawędzie. :)

Napisano

Taaaak… wyszło przy filetowaniu :) Chodzi mi o płaszczyzny – choć wyglądają niby idealnie to przy docinaniu widać błędy :) (hardcore to jest docinać np. płaszczyznę płaszczyzną ) gdyż przy docinaniu krzywymi wyszły takie nierówności jak ta przy tylnich światłach lub w ogóle tylniej szybie. Żeby z tym sobie poradzić projektuj obrys świateł na płaszczyznę i z nowej krzywej zrób rurkę i dopiero te dwie płaszczyzny podziel.

Co do tylniej szyby to masz 2 wyjścia – albo zrobisz od nowa z profilami w ekstremalnych miejscach (np. w miejsce styku z karoserią) albo poprzesuwasz odpowiednio punkty uv (lepiej jakbyś zrobił od nowa :) )

Moja rada taka – dobry pipe fillet jest lepszy nic odcinanie krzywą :)

Czekam na wersję zfiletowaną.

Napisano
  • Autor

Ra dzięki właśnie o to mi chodziło niewiem za bardzo jak poprawić ten dach bo jest krzywy jak sie uda to moze zrobie go na nowo.

Komentujcie coś

dfcfd037023b0132m.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności