Dawcio_m Napisano 25 Wrzesień 2006 Napisano 25 Wrzesień 2006 Witam. Więc postanowiłem Nauczyć się innego softu niż 3ds max, najpierw był ST i skończyło się na Rhino, mam nadzieję, że osoby znające ten program pomogą mi dobrnąć do końca na razie tyle
hkropinski Napisano 25 Wrzesień 2006 Napisano 25 Wrzesień 2006 ładne, tez sie ucze rhino i wiem ze to nie latwe;)
RA Napisano 25 Wrzesień 2006 Napisano 25 Wrzesień 2006 Teoretycznie naturalnym biegiem rzeczy jest uczyć się ST po Rhino, ale na swoim przykładzie wiem, że to też trudne jak cholera. :D Narazie chrząszcz bardzo fajny, widzę, że sposób suurlanda na tapecie. ;)
..:: WIKTOR ::.. Napisano 25 Wrzesień 2006 Napisano 25 Wrzesień 2006 No wypisz wymaluj pomysl Suurland'a na rozklad siatki. Ale walczyc trzeba jakos i sie z czegos uczyc :) Powodzenia i czekam na dalsze prace!
Dawcio_m Napisano 25 Wrzesień 2006 Autor Napisano 25 Wrzesień 2006 No zapomniałem dopisać że kieruje siatkami suurlanda, ale to chyba nie jest grzech? Dobra mam big problem jak połączyć tą maske z nadkolem, może ma ktoś jakis pomysł?
RA Napisano 25 Wrzesień 2006 Napisano 25 Wrzesień 2006 Sweep'em chyba najlepiej. Ten "tutorial" suurlanda prawdę mówiąc taki średni jest. On na dobrą sprawę pisze w nim co zrobił a nie jak zrobił i daje kilka rad. :) Ten jest lepszy: http://www.smcars.net/forums/tutorials/11427-rhino-car-modelling-next-audi-tt.html
hkropinski Napisano 25 Wrzesień 2006 Napisano 25 Wrzesień 2006 ra -> przerabiałes go? jak tak to pokaz jak ci poszlo:D
polka dot Napisano 25 Wrzesień 2006 Napisano 25 Wrzesień 2006 RA go nie przerabiał ne ne ne ne ne ne :D ale to świetny tutorial. polecam początkującym w rhino
RA Napisano 25 Wrzesień 2006 Napisano 25 Wrzesień 2006 Ja zrobiłem jeden tutorial z Rhino w życiu, jakiś kask to był. :) Ten tylko przejrzałem.
Dawcio_m Napisano 25 Wrzesień 2006 Autor Napisano 25 Wrzesień 2006 dzięki za tutka no to trzeba będzie go przerobić.
MisieK2 Napisano 25 Wrzesień 2006 Napisano 25 Wrzesień 2006 jak narazie mało :P dawcio mógłbyś wrzucic linka do tutka suurlanda? byłbym wdzięczny :D
Dawcio_m Napisano 25 Wrzesień 2006 Autor Napisano 25 Wrzesień 2006 to za bardzo nie jest tutek wchodzisz na http://www.suurland.com później wchodzisz na portfolio> New Beetle i na samym dole jest kilka linków z opisami jak on go robił.
MisieK2 Napisano 25 Wrzesień 2006 Napisano 25 Wrzesień 2006 Thx wielkie też uczę się rhino [w zasadzie to tylko rhino umiem obsługiwać - max to black magia ;)] na pewno się przyda :D czekam na updaty i życzę powodzenia :)
..:: WIKTOR ::.. Napisano 25 Wrzesień 2006 Napisano 25 Wrzesień 2006 Sweep'em chyba najlepiej. Ten "tutorial" suurlanda prawdę mówiąc taki średni jest. On na dobrą sprawę pisze w nim co zrobił a nie jak zrobił i daje kilka rad. :) Ten jest lepszy: http://www.smcars.net/forums/tutorials/11427-rhino-car-modelling-next-audi-tt.html RA: czy Ty chcesz tym linkiem wywolac kolejna epidemie Audi TT...??!! ;P Marsz do kąta sie wstydzic...!! ;P
Dawcio_m Napisano 25 Wrzesień 2006 Autor Napisano 25 Wrzesień 2006 MisieK2 to ty sie zaczynasz uczyć od rihno? Max jest dużo łatwiejszy w obsłudze przynajmniej mi sie tak wydaje. Wiktor dobre hehe
MisieK2 Napisano 25 Wrzesień 2006 Napisano 25 Wrzesień 2006 hehe moja "przygoda" z 3d zaczęła się całkiem przypadkowo :) 1 program jaki dostał mi się w ręce to był rhino :D nauczyłem się go obsługiwać i ot tak to już jest :P podstawy mam opanowane (chyba;)) a o maxie dowiedziałem się z tego forum :D:D na którym to prawie wszyscy robią w maxie :P i właśnie ja też próbuję coś nie coś w nim zrobić [przerabiam tutoriale itp. z resztą tak samo jeszcze w rhino] ale jak narazie nie bardzo mi to wychodzi ;] jestem noobem jak narazie
mrkrzysiek Napisano 26 Wrzesień 2006 Napisano 26 Wrzesień 2006 no narazie ładnie, muszę się też zmobilizować do nurbsów :) i do modelowania też
Bzyku Napisano 26 Wrzesień 2006 Napisano 26 Wrzesień 2006 RA-> szczerze hym nigdy bym tak nie robil audicy ani innego modelu lepiej poogladac tego tutka niz z niego robic. dawcio_unikat-> pracuj pracuj pierwszy model nigdy nie bedzie dobry trzaba sie uczyc na bledach narzedzi itd. a co do porownania max vs rhino hym kwestia gustu ja w maxie nigdy nie umialem modelowac no moze poza oponami :) rhino jest naprawde banalne jak sie go pozna a ST to inna bajka
Dawcio_m Napisano 26 Wrzesień 2006 Autor Napisano 26 Wrzesień 2006 mkrzysiek dzięki staram sie jak mogę ale ciężko to idzie. Bzyku dzięki jak sie rhino pozna to na pewno bedzie banalne ja sie jeszcze z maxa przestawiam i często np obracając widok próbuje uzywac kulki i nie idzie hehe ale powoli się przyzwyczajam na prawy klawisz. 4 dni zabawy w rhino i zaczyna mi sie to podobać maska chyba zbyt oddalona od nadkoli ale niewiem jak to poprawić może zrobie ją od nowa.
miwt Napisano 26 Wrzesień 2006 Napisano 26 Wrzesień 2006 no ladnie nawet powiem ci ze jestem pod wrazeniem...i ostatnio sam zaczelem cos dlubac w rhino...bo kilka osob mnie tu zaispirowalo heh:)
pecet Napisano 26 Wrzesień 2006 Napisano 26 Wrzesień 2006 no nawet ładnie, chociaż ja sie na tym nie znam, w rhino robie tylko felgi (bo w maxsie nie zawsze wychodzą), a poza tym ja nie moge wyczuć tych lini we wszystkie strony mi się wyginają, tylko nie tam gdzie trzeba :/
MisieK2 Napisano 26 Wrzesień 2006 Napisano 26 Wrzesień 2006 jak na pierwszy model to całkiem ładnie ;) w porównaniu do mojego ... hehe mam tylko 1 pytanko - na krawędzi maski zrobiłeś filet edge? nie wiem czemu mam wrażenie ze zamiast krawędzi jest tam rura :| może to tylko moja wyobraźnia :P
Dawcio_m Napisano 26 Wrzesień 2006 Autor Napisano 26 Wrzesień 2006 miwt dzięki mnie też kilka osób zainspirowało np Bzyku albo Suurland i jeszcze kilka osób pecet dzięki te linie to kwestia wprawy ale można sie przyzwyczaić MisieK2 dzięki to tylko twoja wyobraźnia tam jest filet surface
RA Napisano 26 Wrzesień 2006 Napisano 26 Wrzesień 2006 Hmm, według mnie to tam powinieneś zrobić pipe'a, znaleźć intersekcje, split i na koniec sweepem to pojechać. Teraz fillet jest nierówny na całej długości. :)
Dawcio_m Napisano 26 Wrzesień 2006 Autor Napisano 26 Wrzesień 2006 RA eee o co chodzi co to jest ten "pip" można jakoś dokładniej? Wiktor też cie rozumie
RA Napisano 26 Wrzesień 2006 Napisano 26 Wrzesień 2006 http://www.smcars.net/forums/58617-post28.html Gdy filletuje nad nadkolem. :)
Dawcio_m Napisano 26 Wrzesień 2006 Autor Napisano 26 Wrzesień 2006 a no fakt zapomniałem o tej funkcji dzięki
Dawcio_m Napisano 28 Wrzesień 2006 Autor Napisano 28 Wrzesień 2006 dobra mam problem czemu jak daje surface na te nadkola z boku robią mi sie kanciate jaką opcje trzeba zmienić
..:: WIKTOR ::.. Napisano 28 Wrzesień 2006 Napisano 28 Wrzesień 2006 Kanciate to one beda na podgladzie... Jak dasz mesha to bedziesz mial ladnie :)
Dawcio_m Napisano 28 Wrzesień 2006 Autor Napisano 28 Wrzesień 2006 no dzięki wielki już myślałem że sie załamie kolejny upik
..:: WIKTOR ::.. Napisano 28 Wrzesień 2006 Napisano 28 Wrzesień 2006 No chyba dobrze idzie :) Powierzchnia wydaje sie byc dobrze poprowadzona
damusTo Napisano 28 Wrzesień 2006 Napisano 28 Wrzesień 2006 No ładnie sie to zapowiada zobaczymy co dalej - troche mnie ta konwencja prezentacji modelu nie lezy jakoś tak nie moge sie skupić na lini wozu
Dawcio_m Napisano 29 Wrzesień 2006 Autor Napisano 29 Wrzesień 2006 Wiktor- no jest dobrze poprowadzona hehe damusTo- eee za bardzo nie rozumiem o co chodzi z ta konwencją
damusTo Napisano 29 Wrzesień 2006 Napisano 29 Wrzesień 2006 mówie o chmurce w kształcie zbliżonym do samochodu tak z gróbsza ;)
dariusz Napisano 29 Wrzesień 2006 Napisano 29 Wrzesień 2006 tej "chmury" mi bardzo brakuje w maksie:/
g:j:r Napisano 29 Wrzesień 2006 Napisano 29 Wrzesień 2006 pewno cos w stylu zebra test do sprawdzenia czy powierzchnie są ok
damusTo Napisano 29 Wrzesień 2006 Napisano 29 Wrzesień 2006 No przeciez to do załatwienia jest w maxie :p
Dawcio_m Napisano 29 Wrzesień 2006 Autor Napisano 29 Wrzesień 2006 dokładnie tak jak mówi g:j:r dzięki temu moża lepiej wychwycić nierówności zebra też dobra ale wydaje mi się, że nie jest tak czytelna jak to.
damusTo Napisano 29 Wrzesień 2006 Napisano 29 Wrzesień 2006 No dobrze skoro sie upieracie zostawmy to juz i jedzmy dalej z tym koxem :p
hkropinski Napisano 30 Wrzesień 2006 Napisano 30 Wrzesień 2006 fajne fajne, czekam na update'y, pozdr
RA Napisano 30 Wrzesień 2006 Napisano 30 Wrzesień 2006 To jak to wygląda z env. map zostaw dla siebie, nam pokazuj shaded, bonusowo zebrę. :) Narazie chyba jest ok.
Dawcio_m Napisano 1 Październik 2006 Autor Napisano 1 Październik 2006 damusTo- no to jade dalej z tym koksem hkropinski- dzięki next upik RA- jak pokazać shaded ale żeby była ta opcja co wygładza siatke co jest w env.
RA Napisano 1 Październik 2006 Napisano 1 Październik 2006 Hmm, możesz sprecyzować? Bo nie rozumiem. :) Linie (górna i dolna) tylnej szyby są krzywe.
Dawcio_m Napisano 1 Październik 2006 Autor Napisano 1 Październik 2006 Chodzi mi o tę opcje adjust mesh w niej sie ustawia jakość, jak ją załączyć i jednocześnie żeby był szary model
RA Napisano 1 Październik 2006 Napisano 1 Październik 2006 Options -> Document Properties -> Mesh -> Smooth & slower albo Custom Ale nie przesadzaj z tymi ustawieniami, bo komputer może przy filletowaniu nie wyrobić, na początku włącz Smooth & slower, ale przy filletowaniu powróć do Jagged & faster, bo fillety i tak ładnie wygładzą krawędzie. :)
andy_a Napisano 2 Październik 2006 Napisano 2 Październik 2006 Taaaak… wyszło przy filetowaniu :) Chodzi mi o płaszczyzny – choć wyglądają niby idealnie to przy docinaniu widać błędy :) (hardcore to jest docinać np. płaszczyznę płaszczyzną ) gdyż przy docinaniu krzywymi wyszły takie nierówności jak ta przy tylnich światłach lub w ogóle tylniej szybie. Żeby z tym sobie poradzić projektuj obrys świateł na płaszczyznę i z nowej krzywej zrób rurkę i dopiero te dwie płaszczyzny podziel. Co do tylniej szyby to masz 2 wyjścia – albo zrobisz od nowa z profilami w ekstremalnych miejscach (np. w miejsce styku z karoserią) albo poprzesuwasz odpowiednio punkty uv (lepiej jakbyś zrobił od nowa :) ) Moja rada taka – dobry pipe fillet jest lepszy nic odcinanie krzywą :) Czekam na wersję zfiletowaną.
Dawcio_m Napisano 2 Październik 2006 Autor Napisano 2 Październik 2006 Ra dzięki właśnie o to mi chodziło niewiem za bardzo jak poprawić ten dach bo jest krzywy jak sie uda to moze zrobie go na nowo. Komentujcie coś
damusTo Napisano 2 Październik 2006 Napisano 2 Październik 2006 uła wyglada ze na drzwiach jest straszny przecher
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się