Skocz do zawartości

Pojazd 3D: Beetle


Dawcio_m

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 52
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Teoretycznie naturalnym biegiem rzeczy jest uczyć się ST po Rhino, ale na swoim przykładzie wiem, że to też trudne jak cholera. :D

Narazie chrząszcz bardzo fajny, widzę, że sposób suurlanda na tapecie. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sweep'em chyba najlepiej.

Ten "tutorial" suurlanda prawdę mówiąc taki średni jest. On na dobrą sprawę pisze w nim co zrobił a nie jak zrobił i daje kilka rad. :)

Ten jest lepszy:

http://www.smcars.net/forums/tutorials/11427-rhino-car-modelling-next-audi-tt.html

 

RA: czy Ty chcesz tym linkiem wywolac kolejna epidemie Audi TT...??!! ;P Marsz do kąta sie wstydzic...!! ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe moja "przygoda" z 3d zaczęła się całkiem przypadkowo :) 1 program jaki dostał mi się w ręce to był rhino :D nauczyłem się go obsługiwać i ot tak to już jest :P podstawy mam opanowane (chyba;))

a o maxie dowiedziałem się z tego forum :D:D na którym to prawie wszyscy robią w maxie :P i właśnie ja też próbuję coś nie coś w nim zrobić [przerabiam tutoriale itp. z resztą tak samo jeszcze w rhino] ale jak narazie nie bardzo mi to wychodzi ;] jestem noobem jak narazie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RA-> szczerze hym nigdy bym tak nie robil audicy ani innego modelu lepiej poogladac tego tutka niz z niego robic.

dawcio_unikat-> pracuj pracuj pierwszy model nigdy nie bedzie dobry trzaba sie uczyc na bledach narzedzi itd. a co do porownania max vs rhino hym kwestia gustu ja w maxie nigdy nie umialem modelowac no moze poza oponami :) rhino jest naprawde banalne jak sie go pozna a ST to inna bajka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mkrzysiek dzięki staram sie jak mogę ale ciężko to idzie.

Bzyku dzięki jak sie rhino pozna to na pewno bedzie banalne ja sie jeszcze z maxa przestawiam i często np obracając widok próbuje uzywac kulki i nie idzie hehe ale powoli się przyzwyczajam na prawy klawisz.

4 dni zabawy w rhino i zaczyna mi sie to podobać maska chyba zbyt oddalona od nadkoli ale niewiem jak to poprawić może zrobie ją od nowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak na pierwszy model to całkiem ładnie ;) w porównaniu do mojego ... hehe

 

mam tylko 1 pytanko - na krawędzi maski zrobiłeś filet edge? nie wiem czemu mam wrażenie ze zamiast krawędzi jest tam rura :| może to tylko moja wyobraźnia :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Options -> Document Properties -> Mesh -> Smooth & slower albo Custom

Ale nie przesadzaj z tymi ustawieniami, bo komputer może przy filletowaniu nie wyrobić, na początku włącz Smooth & slower, ale przy filletowaniu powróć do Jagged & faster, bo fillety i tak ładnie wygładzą krawędzie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaaak… wyszło przy filetowaniu :) Chodzi mi o płaszczyzny – choć wyglądają niby idealnie to przy docinaniu widać błędy :) (hardcore to jest docinać np. płaszczyznę płaszczyzną ) gdyż przy docinaniu krzywymi wyszły takie nierówności jak ta przy tylnich światłach lub w ogóle tylniej szybie. Żeby z tym sobie poradzić projektuj obrys świateł na płaszczyznę i z nowej krzywej zrób rurkę i dopiero te dwie płaszczyzny podziel.

Co do tylniej szyby to masz 2 wyjścia – albo zrobisz od nowa z profilami w ekstremalnych miejscach (np. w miejsce styku z karoserią) albo poprzesuwasz odpowiednio punkty uv (lepiej jakbyś zrobił od nowa :) )

Moja rada taka – dobry pipe fillet jest lepszy nic odcinanie krzywą :)

Czekam na wersję zfiletowaną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności