Skocz do zawartości

Choreografia - POCZATKI TEKSTUROWANIA


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hello dziewczęta.

Powiem szczerze, malo sie tu dzieje w tematyce dzialu:)

Mam nadzieje,ze ozywie troche sytuacje moimi biednymi animkami, ktorymi mam zamiar wrecz Was zasypywac;)...jak juz kiedys wspominalem pracuje nad choreografia walki. Caly projekt planuje na ok. 4 minuty, dotychczas mam ok. 1,5.

 

NA RAZIE SA TO JEDYNIE SZKICE RUCHU

 

Pokazujace zarys akcji...zrobione powiedzialbym w 60%, czyli bez niuansow, ktore definiuja ostateczna jakosc.

Siatka wiec wcina sie, postacie przechodza przez siebie,itd....

Ale powiem szczerze, nauczylem sie w malarstwie podejscia impresjonistycznego i wiem,ze najwazniejzse sa ogolna zalozenia kompozycyjne, masa postaci, dynamika,itd.....detal jest akurat zwykle najlatwiejszy(jak w malarstwie) tylko niestety czasochlonny:)

Zostawiam go sobie na czas kiedy juz podepne ciala pod szkielety.

 

Tymczasem pozdrawiam i dziekuje za uwage,

Pawel L. zwany tez ostatnio "Fiutem bez kierunkowskazow" odkad postanowilem intensywnie ich nie uzywac w czasie jazdy;)

 

SZKIC 1:

 

http://www.rmgfx.com/pub/short/szkic1.avi

 

SZKIC 2:

 

http://www.rmgfx.com/pub/short/szkic2.avi

 

SZKIC 3:

 

http://www.rmgfx.com/pub/short/szkic3.avi

 

SZKIC 4:

 

http://www.rmgfx.com/pub/short/szkic4.avi

 

MUZYKA(fragment)

 

http://www.rmgfx.com/pub/short/muzyka_choreog.mp3

 

MODEL BEZ TEKSTUR:

 

http://www.rmgfx.com/pub/short/model_do_animacji_bez_textur.avi

 

POCZATKI TEKSTUROWANIA:

 

http://www.rmgfx.com/pub/short/savage_tekstury.jpg

  • Odpowiedzi 76
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Fajnie to wyszło, przeszkadza troche ten frameblending ale mozna to sobie dowyobrazić, hm powiedz to sa bipedki czy jakiś magiczny program do animacji? Pozdrawiam

Napisano

Jest nieźle, widać jeszcze wiele niedoróbek np, nienaturalne spowolnienia albo przyśpieszenia ale około 60% już masz.

Przeszkadza mi:

- ciężko miotać ludźmi za nogi:)

- kiedy przeciwnik rzuca kolegę na ziemię, wtedy przy stąpnięciu nie czuć wagi rzucanej postaci.

- całość wygląda na spowolnioną, natomiast, na koniec przeciwnik szybko staje w pozycji bojowej.

- Jak przeciwnik1 i heros przyglądają się przeciwnikowi2 jak pada to 1 nie wykonuje żadnego ruchu

 

Całość będzie się działa na pustej przestrzeni? Jeśli nie to pomocne by było określenie pozycji ważnych przedmiotów, i ścian.

 

Ale patrząc na poziom całości, to pewnie wszystko to wiesz, więc życzę tylko wytrwałości i czasu.

 

Pozdrawiam

Napisano

Ladnie zanimowane ruchy w sposob naturalny. No ale tak jak powiedzieli przedmowcy nie czuc za bardzo ciezkosci. Wiadomo, ze sa ta silne zabijaki, ale dla porownania wez sobie manekina 10kg i rzuc go sobie to poczujesz sile odsrodkowa i to samo z lapaniem tego kloca. Tego brakuje jedynie, ale skoro to sa szczegoly to napewno sobie poradzisz z nimi bez problemu patrzac na wczesniejsze dokonania. No i ja tez wsumie pozdrawiam

Napisano

Thx....mysle,ze takei opinie beda bardzo przydatne tym bardziej,ze przyznam szczerze, robiac w zalozeniu 4 minutowa animke troche inaczej przygladam sie pojedynczym ruchom..nie ma tej koncentracji co w sytuacji, gdy dopieszcza sie krociutki material. Na razie pracuje przy tym z doskoku, aktualnie mam 1,5 minuty(bez slow-motion).

BTW pewne akcje moga byc troche dziwaczne, nierealne,itd..troche bawie sie tymi postaciami, czasem to moze wygladac glupio jak to rzucanie za nogi..ale to taka zabawa animacja...czasem wychodza z tego fajne rzeczy;)

Napisano

Przy 4 minutowej animacji mozna sobie odpuscic takie sytuacjie o jakich wczesniej napomknalem, ktore to trzebabybylo dopieszczac w nieskonczonosc. Wazne, ze nie ma sztywnosci w animce i oglada sie to przyjemnie. Czekam zniecierpliwoscia na wiecej. Powodzenia.

Napisano

Lecisz lecisZ. Troche dziwnie sie obraca koles na jednej nodze ale mysle, ze to jest spowodowane ruchem kamerki. Jakbys mogl polaczyc to moze w jedna calosc to moze bardziej byloby czytelne. No ale wiadomo jest to kinematik i wsumie powinno to tak wygladac. Caly czas ruchy bardzo naturalne, oby tak dalej. Aby watek sie jakos rozwijal moglbys przyblizyc nam jak animujesz (czy kozystasz z jakichs referek??) jakiego systemu kosci uzywasz i wogole ile trwa czas pracy nad jednym ujeciem u ciebie. Blabla bla. Pozdrawiam

Napisano
Lecisz lecisZ. Troche dziwnie sie obraca koles na jednej nodze ale mysle, ze to jest spowodowane ruchem kamerki. Jakbys mogl polaczyc to moze w jedna calosc to moze bardziej byloby czytelne. No ale wiadomo jest to kinematik i wsumie powinno to tak wygladac. Caly czas ruchy bardzo naturalne, oby tak dalej. Aby watek sie jakos rozwijal moglbys przyblizyc nam jak animujesz (czy kozystasz z jakichs referek??) jakiego systemu kosci uzywasz i wogole ile trwa czas pracy nad jednym ujeciem u ciebie. Blabla bla. Pozdrawiam

 

 

Jakie referki przecież jak widzieliśmy wszyscy t uwspólnie we wcześniejszych szkica nie ma mowy o referkach:|

Po prostu zastosowane w owych szkicach ruchy sa nie dopowtórzenia w reallu no chyba ,ze przez oryginalnych "Chińczyków"hehee:)

poza tym wcześiejsze animki zapowiadają naprawdę hiper wypas animacyjny:)

Tak trzymaj Paweł dalej a będzie to lot najwyższej klasy w Twym wydaniu jak dotychczas:)

Napisano

Rozumiem ,ze jest to dopiero zaznaczenie najwazniejszych etapów w ujeciu ale

w szkicu nr 3 ten koleś średniej postury dziwnie jakoś utyka (czyżby miał juz rozorana noge nozem przez głównego bohatera:>?)

Napisano

Agent no wiesz nie chodzi o referki typu kamera amatorska nagrywanie siebie i kopiowanie ruch za ruchem. Chodz mi bardziej o fimy typu matrix gdzie kazdy lata sobie jak chce. Zawsze mozna podpatrzec sobie sekwencje ruchu jak sie ktos rusza w locie czy tego typu rzeczy.

Napisano

Referek nie uzywam do tego projektu, ale jestem fanem wszelkich walk w filmach i poza nimi i mysle,ze ogladanie tego nie pozostaje bez znaczenia...na pewno ma to wplyw i traktuje to calkiem naturalnie. Poza tym uwielbiam ufc..to troche malo poetyckie i wkrada sie czasem do mojej animy(pokaze pare ujec niebawem)...

Postanowilem jednak, ze bede realizowal takie swoje pomysly, ktore chcialbym zobaczyc i takie ruchy, ktore lubie ogladac, bo byc moze, gdy calosc przyjmie kilkuminutowa forme bede mogl wyodrebnic pewne elementy wlasnego stylu, ktore gdzies tam sie zakamufluja.

 

Uzywam szkieletu maxowego bipeda..nie spotkalem do tej pory zadnego lepszego riga,a pracowalem juz na wielu robionych przez profesjonalistow.

I decyduja o tym takie niuanse jak chocby to,ze biped jest automatycznie FK/IK..nie trzeba nic przelaczac, mozna zlapac za dowolny fragment konczyny aby nia przemieszczac, rotacja czy translacja, co spraiwa,ze nie musze sie tak czesto obracac kamera czy zmieniac widoku w poszukiwaniu gownianej koncowki lancucha IK.

Dla mnie liczy sie to zebym prawie tak szybko ustawil poze jak o niej pomysle.

Nigdy nie uzywam przy animacji graph editora, tylko timeline...i tez cenie w Maxie to,ze ma wyrazne, duze klucze latwo zaznaczalne, szybko kopiowalne...timeline Mayowy ssie pod tym wzgledem.

 

Trudno mi okreslic czas pracy nad jednym ujeciem, wole pomijac temat predkosci realizacji, bo kiedys lubilem sie chwalic tym jak szybki jestem,a potem pracodawcy wykorzystywali to przeciwko mnie...hehe

Powiedzmy,ze z wiekiem animuje co raz wolniej;) Jestem spokojny jak Robert Redford w zaklinaczu koni, zdarza mi sie nawet zasnac przy animacji;)

Nie bede ukrywal, ze wole ogladac walki w klatkach niz stawiac klucze, ale trzeba z czegos zyc;)

 

Pozdrawiam,

Pawel

Napisano

No prosze prosze czyzbyś juz zmienił superlelatywy Mayki spowrotem do korzeni MAXA:>?

MAX górą!!!(są co prawda minusy w maxie ale zaprawde powiadam wam maaałe:)

Dlatego tez zawsze ja bede wierniejszy MAXOWI i mam zamiar sie dalej w MAXIE rozwijac:)

Napisano
A właśnie nie wie może z Was drodzy forumowicze gdzie moge zamieścić swe pierwsze próby animacyjne(dokładnie 5 sekundówki) i skorzystać z rad ?

 

w dziele animations :]

Napisano

Paweł imho 3 choreografia najlepsza z dotychczasowych...potem 2 a na szarym koncu 1 :P Ale i tak wszystkie są świetne :)

 

(U 2 urzekło mnie to powalenie przeciwnika z kolanka w wyskoku :) )

Napisano

Po pierwszym obejrzeniu animacje bardzo mi się spodobały, po kilku kolejnych, trochę mniej. Niestety kilka szczegułów razi, np takich jak obracanie się kolesia na kolanie, bez żadnego fizycznego uzasadnienia :) tak jakby miał jakis silnik zamontowany ;D no i kamerka dość słaba, za to dobry timing. Ogółem w skali 1 - 10, ocenił bym na 5

 

W ogóle to witam wszystkich na forum :)

Napisano

W stosunku do moich preferencji to wlasnie biped ssie. Tego goscia bardzo ciezko edytowac, nie ma kontroli nad nim takiej jak w innych rigach - krzywe żądzą. W reklamie kompletnie by sie nie sprawdził. Ten systemik jest oryginalny ale niedopracowany. Wielokrotnie mnie zawiódł w przeszłości :)

Napisano
W stosunku do moich preferencji to wlasnie biped ssie. Tego goscia bardzo ciezko edytowac, nie ma kontroli nad nim takiej jak w innych rigach - krzywe żądzą. W reklamie kompletnie by sie nie sprawdził. Ten systemik jest oryginalny ale niedopracowany. Wielokrotnie mnie zawiódł w przeszłości :)

 

 

 

No czy ja wiem :|Hmmm

Jak to sie mawia "..złej baletnicy przeszkadza rąbek u spódnicy..":>hihiii

Powiem jedno kwestia dobrania sobie broni:)YYYY tzn. narzedzia:)

Napisano

"Niestety kilka szczegułów razi, np takich jak obracanie się kolesia na kolanie, bez żadnego fizycznego uzasadnienia :)"

 

entropman: dlatego wlasnie nazywam je szkicami;)..w tej chwili pewne szczegoly nie maja wiekszego znaczenia..liczy sie ogolna impresja.

A co do fizycznego uzasadniania, czasem jest to kwestia niedopracowania,a czasem po prostu przedkladania walorow artystycznych nad realizm.

Nawet realistyczni malarze czesto splaszczaja/scalaja walory w swoich obrazach, gdyz dzieki temu oko lagodniej podaza po plotnie...niewazne,ze cien jest jasniejszy niz byc powinien lub czy nie ma wszystkich detali.

Z reszta nie trzeba dlugo szukac, w fotografii stosuje sie podobne patenty.

Przy calej animce, utrzymanej w pewnej stylistyce bedzie to juz osobista ocena...to tak jak niektorym podchodzi latanie w matrixie,a innym nie;)

 

Oczywiscie nie zmienia to faktu,ze dalej sa to szkice i bede je na tyle dopracowywal zeby byly wiarygodne.

 

AndrzejZ: Potrafie Cie zrozumiec...mam jednak znajomego, ktory musi miec drugi monitor do graph edytora,a efektu nie widac....dobra animacja nie lezy w graph edytorze, tak jak dobre zdjecie nie zalezy w duzej mierze od aparatu czy dobry obraz od tego czy trzymamy pedzel reka czy ustami(jak to juz wielu udowodnilo).

Mi biped pasuje, jestem natomaist swiadomy,ze nie jest to rig najlepszy..po prostu najszybszy dla mnie i bezpieczny w uzyciu.

 

Pozdrawiam,

Pablo

Napisano

entropman: btw kamere mysle,ze bedzie mozna docenic ogladajac calosc, dlatego,ze wszystko jest krecona z jednej ruchomej kamery bez podzialu na ujeciu. Ma to znaczenie o tyle,ze cala animacja jest przemyslana tak zeby zachowala jak najlepsza ciaglosc, co jest nielatwe i stanowi pewne wyzwanie, ktore wydalo mi sie interesujace.

Byc moze nie zadowoli to fanow tradycyjnej szkoly prowadzenia kamery, ale nic na to nie poradze. Postaram sie o taka dynamike w kadrze zeby kamera jako taka przestala miec znaczenie.

Napisano

Witam.

mozna malowac ustami, ale po co kiedy ma sie rece?

Biped niestety nie daje ci wyboru, w CS nie powalczysz za bardzo z krzywymi.

w bipedzie mozna duzo i szybko zrobic szkicowo wlasnie, kiedy trzeba wykonczyc zaczynaja sie schody- nie ma sensownej edycji w track editorze.

Dlatego z niecierpliwoscia oczekuje jakiejs dokonczonej sceny :).

Pozdrawiam i powodzenia.

Napisano

Nie przesadzajcie z tymi krzywymi. Rozumiem, ze czasami trzeba cos lekko skorygowac i sie bardzo przydaje ale zeby pracowac w GE to juz mozna dostac oczoplasu od paraboli hiperboli itd. Zanim czlowiek polapie sie jak ustawic 3 krzywe zeby bylo ok. to 30 x szybciej robiac to wystarczy wstawic klucz posredni. Co do 2 monitorow, posiadam taka opcje od ponad 5 lat i nie wyobrazam sobie pracy bez nich. Jak znajduje sie w pomieszczeniu gdzie stoi komp z jednym monitorem dostaje natychmiast drgawek i napadow leku. Bardzo polecam. Najtanszy zestaw to okolo 100zl - monitor 15 crt z leksza wypalony i do tego riva TNT 2mb na pci (20zl) - jest wykrywana bezproblemowo przez windy nowsze

Napisano

belzebub: 99% rzeczy, ktore robilem wczesniej powstalo wlasnie na bipedzie i nikt nie narzekal na ich jakosc.

Cala masa swiatowego poziomu produkcji growo-filmowych zostala juz zrobiona na tym systemie przez mnostwo osob. Wiec mozna by sie spierac,ale jest to kwestia wyboru moim zdaniem.

 

"Biped niestety nie daje ci wyboru, w CS nie powalczysz za bardzo z krzywymi."

 

Zwykle nie musze walczyc z krzywymi....

Niektorzy rysujac portret robia to na oko, inni potrzebuja linijki do mierzenia proporcji.

Dla mnie przyjemniejszy jest ten pierwszy sposob. Jesli Wam sluza edytory krzywych to swietnie. Mi nie:)

 

Pozdrawiam,

Pablo

Napisano

Ok.

najprostszy przyklad.

trzy sposoby zanimowania kulki, standard.

na samej gorze- zanimowana na szybko kulka- poprawilem klucze ktore timeline wstawil z automatu.

nizej- trajektoria jaka otrzymamy bez edycji krzywych.

nizej- animacja kulki z pomoca czterech kluczy zamiast siedmiu- niemozliwe do wykonania bez graph editora.

i to ma zastosowanie tak samo w animacji postaci.

Ty znalazles swoj sposob i swietnie sobie radzisz. Ale uwazam ze kazdy powinien najpierw poznac potege krzywych, i potem zadecydowac czy ich uzywac czy nie.

pozdrawiam.

Napisano

Dla mnie właśnie szkic -4 pokazuje ciekawy zaczątek:) Bo szkicach 1-3 jest dużo akcji a w szkicu nr 4 jest wyciszenie tempa uspokojenie a przez to wprowadzony jest tzw. oddech dla widza:)

Jedynie kiedy postacie leżą i sie niby szamocą i atakowana postać(główny bohater) jakoś jak dla mnie nieczytelnie przejmuje drugą postać i zakłada dzwignie aby potem zaraz być nad nią i okładać ciosami niczym jak w UFC:)heheehe alel początek i zakończenie jest baardzo ładne:)

Napisano

Hmm takie dziwne wrażenie odnoszę. Byc może dlatego, że ćwiczę capoeira, która jest pokazowa w swojej formie oraz otarłem sie o mma oraz inne mordobicia które stawiają bardziej na skuteczność niż na estetykę ruchu. Takie złożenie jednego z drugim musi być bardzo przemyślane, żeby nie wyszło śmiesznie - przynajmniej dla osoby która liznęła niecao z różnych sztuk walk. Dlatago przynajmniej z mojego punktu widzenia powinieneś troszke bardziej dopracować logikę tych ruchów. Ładne są w porządku ale jako całość nie mają sensu.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności