Jump to content

Telewizja


Ferdkowaty

Recommended Posts

  • Replies 10
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Przede wszystkim tak jak napisał SUPER_OkO materiał musi być zapisany

w systemie PAL, ale może to być też inny format obrazu np. 16:9.

W Premiere wciskamy Ctrl+M i tam są opcjedo renderowania, w nich

można znaleźć coś takiego jak Field Operation lub coś podobnego.

Materiał nie może być nagrany bez międzyliniowości tzn. nie może być nagrany pełnopolowo - musi mieć przeplot.

Format w jakim przesyła się pliki zależy od wymagań stacji telewizyjnej.

Jeśli nośnikiem nie jest cyfrowa lub analogowa Beta to może to być np.

QuicTime z kodekiem np. DV PAL, jeśli mowa o systemie PAL to 25 f/s, częstotliwość próbkowania audio 48kHz, rozdzielczość próbkowania audio 16 bitowa. Należy przy projektowaniu uwzględnić takie sprawy jak sygnały chrminancji, luminancji. Poziom całkowitego sygnału video nie może przekroczyć (przy spotach) 107% b/w (750 mV) przy założeniu, że 700 mV jest równe 100% b/w sygnału wizji.

Generalnie jest to sprawa dość prosta, a z drugiej strony jest wiele rzeczy, które wychodzą dopiero po wypuszczeniu sygnału na TV. Takie jak np. migotanie obrazu, błędy przeplotu, kodowania itp.

Jeśli projektujesz na potrzeby PAL to trzymaj się zasady czarno-białego

telewizora. Jeśli to co zrobisz da się na nim oglądać to powinno być ok.

Sprawdź czy nie ma nagłych skoków, czy obraz nie faluje itp.

Powodzenia.

Link to comment
Share on other sites

Madison chyba lekko przesadzasz.

Ferdkowaty. W maxie wystarczy, że ustawisz do renderingu PAL D1. Jesli obiekty w kadrze poruszają się raczej szybko koniecznie włącz Motion Blur. Jezeli Poruszaja się naprawde szybko powinieneś właczyć półpola (Render to Fields), ale jeśli nie masz gdzieś możliwości podglądu to narobisz sobie tym więcej kłopotu niż pożytku. (no i Render to Fields liczy się 2x dłużej). Najbezpieczniej dla ciebie będzie wyliczyć bez półpól i w Adobe Premiere Pro włączyć dla pliku opcję Flicker removal - jakość odrobinkę się pogorszy, ale nie będzie migotania, które odrazu rzuca się w oczy.

Link to comment
Share on other sites

Valoos nie przesadzam. Tylko to co opisałem jest minimalnym wymogiem materiału Video. Jeśli tylko mówimy o profesjonalnie wypuszczonym sygnale.

W innym przypadku jeśli materiał będzie miał błędy typu wypadanie modulacji co zdarza się bardzo często, a ludzie, którzy "pracują" na profesjonalnych programach nie mają pojęcia o podstawowym zastosowaniu terminologii

to takiego video nawet telewizja nie przyjmie.

Link to comment
Share on other sites

Madison. Pytanie czy kolega Ferdkowaty musi wypuścić sygnał czy poprostu nagrać materiał na kasetę DV, a z niej ew. przegrać na Bete - dv powinno obciąć wszystkie nadmiary. A tak wogóle to od tego w maxie funkcja Video Color Check,żeby wiedzieć w jakie kolorki i jasności nie wchodzić. Przepraszam, ze stanęłem w opozycji do twojego zdania, ale nie lubię definicyjnego bełkotu z decybelami, milivoltami i innymi bzdurami, bo straszy to tylko młodych i "bufonuje" tych którzy pracują już w TV (sam pracuję więc wiem :P).

 

PS. Proszę o wskazówkę, gdzie w maxie ustawia się 750 mV (107% b/w) ?

Link to comment
Share on other sites

Troszeczke sie namieszalo:)

Wiec jak przystapie do renderowania z maxa to pozniej w jakim formacie musze to wypuscic zeby oddac do telewizji(plik, kodek)? czy moze to byc na plytce czy musi byc na becie(bo do tego nie mam dostepu)?Ogolnie dysponuje tylko komputerem a do studia filmowego nie mam dostepu.

Z gory dziekuje za odpowiedzi.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy