Gość kikilikun Napisano 21 Październik 2006 Napisano 21 Październik 2006 Witam. Zaczynam się bawić w MentalRay'u (ściągnąłem triala 3dsmax9). Zrobiłem sobie taką prostą scenke. Białe ściany, na podłodze materiał Arch&Design, z lewej światło IES Sun. Mój problem polega na tym, że podłoga tak jakby zbyt intensywnie odbija się na ścianach (barwi je na swój kolor). Nie wiem już jak temu zaradzić. Być może taki post był już na tym forum, ale wyszukiwnie jest moim zdaniem co najmniej idiotyczne (za każdym razem trzeba wpisywać jakieś beznadziejne literki :( )
Ania Napisano 21 Październik 2006 Napisano 21 Październik 2006 jestem absolutnie pewna że takie pytanie już było, idiotyczne szukanie kosztowałoby cię mniej beznadziejnych literek niż pisanie tego posta.
Ania Napisano 21 Październik 2006 Napisano 21 Październik 2006 szukałeś pod hasłem "białe ściany"? bo u mnie znalazło kilka wątków.
SWRSC Napisano 21 Październik 2006 Napisano 21 Październik 2006 możesz w materiał pofłogi do slotu Photon dać shader "Photon basic" i ustawić odpowiedni kolor diffuse - to pozwoli ci uzyskanie odpowiedniego koloru odbicia fotonów od podłogi. albo: zmniejszyć energie photonów
Gość George82 Napisano 30 Październik 2006 Napisano 30 Październik 2006 albo: w exposure control ustawic logarythmic i zmienic "color balance" (czy jakos tak) ;] na brzoskwinio podobny...;)
Hynol Napisano 30 Październik 2006 Napisano 30 Październik 2006 ....Co wpłynie na całość sceny - jak będzie chciał dodać element w innym kolorze to będą kłopoty. To trzeba z poziomu fotonów zrobić.
Gość George82 Napisano 30 Październik 2006 Napisano 30 Październik 2006 Hynol: Biorac pod uwage Twoje doswiadczenie (jak i SWRSC;), wierze ze masz racje... Ja raczkuje i napisalem, jak ja bym to zrobil...;] btw. Jak sie obnizy energie fotonow to scena nie sciemnieje przypadkiem?? Pozdrawiam!
SWRSC Napisano 31 Październik 2006 Napisano 31 Październik 2006 jesli sciemnieje a masz duzo czasu to w FG ustaw multibounce. A jesli nie masz, to ustaw maly multibuonce w FG i reszte zrobisz w PS, albo expoosure control
gientekwl Napisano 15 Czerwiec 2007 Napisano 15 Czerwiec 2007 a ja radzę się zapoznać z tutorialem zamieszczonym na tym forum przez SWRSC, chyba lepszego w sieci nie widziałem. Wniosek jest jeden, dużo fotonów, mało energii ! Studiuję grafikę artystyczną - tam uczyli mnie innaczej :). Rozjaśniasz przez Ekspozycję... taka karma. Oczywiście materiały mentalowskie robią dużą różnice w scenie. A temat już był ! owe zjawisko to color bleed.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się