kikilikun Posted October 21, 2006 Share Posted October 21, 2006 Witam. Zaczynam się bawić w MentalRay'u (ściągnąłem triala 3dsmax9). Zrobiłem sobie taką prostą scenke. Białe ściany, na podłodze materiał Arch&Design, z lewej światło IES Sun. Mój problem polega na tym, że podłoga tak jakby zbyt intensywnie odbija się na ścianach (barwi je na swój kolor). Nie wiem już jak temu zaradzić. Być może taki post był już na tym forum, ale wyszukiwnie jest moim zdaniem co najmniej idiotyczne (za każdym razem trzeba wpisywać jakieś beznadziejne literki :( ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ania Posted October 21, 2006 Share Posted October 21, 2006 jestem absolutnie pewna że takie pytanie już było, idiotyczne szukanie kosztowałoby cię mniej beznadziejnych literek niż pisanie tego posta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kikilikun Posted October 21, 2006 Author Share Posted October 21, 2006 Szukałem. Nie znalazłem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ania Posted October 21, 2006 Share Posted October 21, 2006 szukałeś pod hasłem "białe ściany"? bo u mnie znalazło kilka wątków. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SWRSC Posted October 21, 2006 Share Posted October 21, 2006 możesz w materiał pofłogi do slotu Photon dać shader "Photon basic" i ustawić odpowiedni kolor diffuse - to pozwoli ci uzyskanie odpowiedniego koloru odbicia fotonów od podłogi. albo: zmniejszyć energie photonów Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest George82 Posted October 30, 2006 Share Posted October 30, 2006 albo: w exposure control ustawic logarythmic i zmienic "color balance" (czy jakos tak) ;] na brzoskwinio podobny...;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hynol Posted October 30, 2006 Share Posted October 30, 2006 ....Co wpłynie na całość sceny - jak będzie chciał dodać element w innym kolorze to będą kłopoty. To trzeba z poziomu fotonów zrobić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest George82 Posted October 30, 2006 Share Posted October 30, 2006 Hynol: Biorac pod uwage Twoje doswiadczenie (jak i SWRSC;), wierze ze masz racje... Ja raczkuje i napisalem, jak ja bym to zrobil...;] btw. Jak sie obnizy energie fotonow to scena nie sciemnieje przypadkiem?? Pozdrawiam! Link to comment Share on other sites More sharing options...
SWRSC Posted October 31, 2006 Share Posted October 31, 2006 jesli sciemnieje a masz duzo czasu to w FG ustaw multibounce. A jesli nie masz, to ustaw maly multibuonce w FG i reszte zrobisz w PS, albo expoosure control Link to comment Share on other sites More sharing options...
gientekwl Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 a ja radzę się zapoznać z tutorialem zamieszczonym na tym forum przez SWRSC, chyba lepszego w sieci nie widziałem. Wniosek jest jeden, dużo fotonów, mało energii ! Studiuję grafikę artystyczną - tam uczyli mnie innaczej :). Rozjaśniasz przez Ekspozycję... taka karma. Oczywiście materiały mentalowskie robią dużą różnice w scenie. A temat już był ! owe zjawisko to color bleed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now