Napisano 23 Październik 200618 l Zamierzam zrobic maja pierwsza wizke, a ze noobem jestem to prace beda sie wolno posuwaly... ale mam nadzieje osiagnac cel!:) to na razie telewizor i akcesoria:
Napisano 23 Październik 200618 l Zmien temat na: "Scena 3D:Moja pierwsza wizka =]" i poczytaj regulamin ;) Powodzenia w pracy... mało jak na razie ;P
Napisano 23 Październik 200618 l Autor Regulamin czytalem (co rzadko sie zdarza) i jakos chyba tam nic o tym nie bylo (ale przejze jescze raz) - poprawilem. Wiem ze malo ale mialem dzisiaj chwilke czasu na modelowanie wczesniej obmyslalem i rysowalem jak to w ogole bedzie...
Napisano 23 Październik 200618 l Autor Do telewizorka dorzuce guziczki +] ale wzmacniacz do kina zostaje chyba jaki jest bo wiekszasc rzeczy sie z pilota robi (moja siostra ma takie kino)
Napisano 23 Październik 200618 l te rzeczy i tak nie bede na 1 planie wiec wiesz... piękno mieści się w szczegółach, czy jakoś tak. warto robić wszystko (przynajmniej większość) rzeczy jak najbardziej szczegółowo, potem zmienisz zdanie co do ujęcia i klops - nie masz szczegółów, musisz przerabiać, już zattachowałeś jakieś elementy i bania! nie polecam takiego sposobu - jak na dalszym planie to zwykłe box`y z teksturką.
Napisano 23 Październik 200618 l powiem tak... modele są słabe.. straszne low poly... ale jak na początki to też w sumie nie tak źle. Aha .. i naucz się pisać wszystko w jednym poście.. a nie co minutę kolejny.... tu nie chodzi o trzepanie postów !!! dzięki temu nie będziesz lepszym "grafikiem" ...
Napisano 23 Październik 200618 l Przepraszam jackvasi ale to nie czat proszę cie bardzo skoryguj swój temat zgodnie z regulaminem, a tak wogóle to LCD i to drugie nawet nie wiem co to jest jakies takie nie wyjsciowe
Napisano 24 Październik 200618 l Przyłączam się do Arxisa - szczególnie że jesteś początkujący: rób jak najbardziej szczegółowe modele. Raz że szczegółowość podkreśla realizm sceny, po drugie - więcej się nauczysz i później będziesz miał mniej problemów z bardziej skomplikowanymi kształtami. Powodzenia w pracy
Napisano 24 Październik 200618 l Autor Ok. Po to napisalem ten post aby wysluchac wszystkie wasze uwagi. To zaczne od poczatku...
Napisano 24 Październik 200618 l Nie mósisz od razu wszystkiego zaczynać od początku, zastanów się czy nie dałoby się poprawić np. telewizora...
Napisano 24 Październik 200618 l Autor Telewizora nie dam rady,a ale wzmacniacz od kina tylko troche poprawie. Znaczy na odwrot
Napisano 24 Październik 200618 l nie dasz rady poprawić już telewizora? a robiłeś wogóle jakiekolwiek tutki? cokolwiek? czy to twoje kompletnie pierwsze rzeczy w max`ie?
Napisano 24 Październik 200618 l Autor Oczywiscie ze robilem. na odwrot nie dam rady wzmacniacza poprawic telewizor prawie skonczylem.
Napisano 24 Październik 200618 l Autor Arxis - ty tak noobow zachecasz zeby pozniej mieli kompleksy a 3ds im sie po nocach w koszmarach objawial... nie zniechcecaj ludzi... chyba usune ten temat i zaloze nowy jak juz bede mial "troche" wiecej
Napisano 24 Październik 200618 l Spokojnie ;) Wszystko da się tu zrobić. Zakładam, że telewizor zrobiłeś z boxa (wiem, Amerykę odkryłem), zmieniłeś na editable poly albo mesh i potem exturdem "wcisnołes" ekran. Napisy to text i exturde znowu ;) No wiec, nawet taka plazmówa musi miec wiecej szczegółów. Jakieś wtyczki, czy otwory na początku możesz robić funkcją boolean, tu masz tutka: http://www.max3d.pl/tut.php?id=39 albo nauczyć sie modelować takie pierdółki: http://www.max3d.pl/tut.php?id=295 http://www.max3d.pl/tut.php?id=296 zrobienie tych tutków wiele daje, nie musisz robic ich w całości, wyszukaj co Ci z nich trzeba i zastosuj, np. na krawędzich telewizora można dodać lekkie chamfery. Tak wiec po wymodelowaniu robisz rendery bardziej skomplikowanych miejsc, lub screen siatki i dajesz do oceny na forum. Wtedy każdy widzi dokładnie jak i co stworzyłeś i wypluwa z siebie co mu leży na wątrobie. Z twoich renderów nie bardzo widać, ale sądze, że nie używasz lepszych wtyczek renderujących. Nie znam się na nich ni w ząb ale jeżeli chcesz mieć dobre efekty… realistyczne zainwestuj w VRaya. No to chyba tyle co chciałem rzec. Jeżeli tymi banałami godzę w dume grafika przepraszam, po prostu założyłem, że skoro dopiero zaczynasz najlepiej będzie wyłożyć to łopatologicznie. Pozdrawiam.
Napisano 24 Październik 200618 l Autor Wielkie dzieki za chociaz 1 slowo otuchy... co do renderow to ja sie troche na rederach wiecej znam niz na modelingu =] a to tylko tak do pokazania. Uzywam Mental Raya ale mam jeszcze kilka do niego dodatkow... Zamieszczam w takim razie update telewizora. Pracuje nad meblami i samym pomieszczeniem (sciany, swiatla, okna)
Napisano 24 Październik 200618 l Poco ci hdr w tle jak niemasz niczego co by go odbijało?? :] W czym toto robisz? max?
Napisano 24 Październik 200618 l Autor Max 8. Mam wszystkie materialy w scenie sa w jakims stopniu refleksywne. Mi osobiscie wyddaje sie ze wyglada ladnie ale nierealistycznie. ale nie wiem co zmienic...:(
Napisano 24 Październik 200618 l Dodaj wiecej szczegolow, pozniej baw sie materialami, bo narazie to box z powycinanymi otworami, przez co niezbyt realistycznie wyglada ;) Staraj sie od razu robic dokladnie bo pozniej nie bedize Ci sie chcialo :)
Napisano 24 Październik 200618 l Naprawdę mapka w tle to nie jest najlepszy pomysł jeśli chcesz przedstawić jakiś obiekt.
Napisano 24 Październik 200618 l Autor Balas - ale jakich szczegolow co tu jeszcze mozna dodac?? Telewizor (LCD) ma kilka guziczkow, wejscia,wyjscia A/V, ekran i obodowe. Kable dorobie w gottowej scence... cos jeszcze?? Diablos skad dokladniej jestes??
Napisano 24 Październik 200618 l Jezeli robisz jakies konkretne wnetrze to przypatrz sie temu telewizorowi z bliska i porownaj czego brakuje u Ciebie, lacznie z odpowiedni wyprofilowanymi kantami :P A jezeli nie, to poszukaj np. http://www.allegro.pl/5123_plazmowe.html?order=t&view=gtext jakiejs referki ;) Jezeli chodzi co w Twoim jest nie tak to brak glosnikow, jakiejs podstawki, wejscia A/V sa chyba z lekka za duze i troche w "nietakim" ksztalcie :P
Napisano 24 Październik 200618 l Szczegóły.. .zagięcia, wychamferowane kanty bo nigdy nie są idalnie ostre, łączenia plastiku, to żeby te przyciski nie wyglądały jak box z nałożonym meshsmooth (czy tez turbosmooth). Jak chcesz pokazywać model to pokazuj go szarego, a jeszcze lepiej samą siatke, będzie o wiele łatwiej doradzić co poprawić a co dorobić. Materiałami zajmuj się dopiero jak ci wszyscy sadyści na tym forum powiedzią coś w stylu "no powiedzmy że model ujdzie w tłumie" :D pozdrawiam Mirach
Napisano 24 Październik 200618 l łał boxy i extrudowanie spline'y ;) JackVasi - Może poćwicz sobie troche w domu, bez chwalenia się modelami robionymi w max 2 minuty i niedopracowanymi shaderami (założe się, że materiał ma kolor RGB 255,255,255). Jak będziesz naprawde, ale to naprawde zadowolony z modelu, to i tak go nie pokazuj. Za miesiąc, czy dwa bedzie wydawał się dla ciebie śmiesznie prosty i niedopracowany Pozdro
Napisano 25 Październik 200618 l Poczatkujacym proponuje powaznie zajac sie kwestia modelowania i odpuscic sobie kombinacje z renderingiem vide. HDRI i inne bajery pytanie po co? na tym etapie prac to bez sensu, chyba ze kogos interesuje tylko rendering i nic pozatym temat zarowno modelingu jak i renderingu jest gleboki. Jesli chce sie byc dobrym modelerem trzeba byc dobrym obserwatorem, nauczyc sie analizowac budowe tego co chce sie modelowac, wtedy nawet proste rzeczy w ksztalcie prostokata staja sie skomplikowane i naprawde jest co modelowac. Np. przygladajac sie napedowi optycznemu mowa oczywiscie o wszelkich napedach CD / DVD wcale nie sa to tylko prostokaty. Tak wiec zaczynajac od blachy: - ma swoja grubosc - w roznym stopniu zaokraglone rogi - dziurki z lekko zaokraglonymi brzegami - wytloczony napis - roznego rodzaju wciecia - wystajace srobki - sklada sie z kilku elementow - posiada laczenia z innymi elementami ktore sa widoczne I wiele, wiele innych elementow widocznych z zewnatrz golym okiem. Detale to nie wszystko, bardzo waznym elementem jest skala im wszystko lepiej znormalizowane z rzeczywistoscia tym bardziej realistyczny model, do tego nie potrzeba linijki wystarczy wprawne oko. Dobrym cwiczeniem jest praca z pozoru prostym modelami.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto